Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Betalen met grote coupures ($ 100)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Racerke
Amerikakenner

Betalen met grote coupures ($ 100)

Bericht door Racerke »

Even een easy one voor de kenners. Ik was me aan het afvragen of er in de VS ook biljetten zijn die in winkels geweigerd worden. Hier in Europa zie je het meer en meer dat 200 en 500 euro niet aanvaard wordt. Is dat ook het geval in de VS of in sommige streken ervan??

** Ik heb de titel "ongeldige dollars" aangepast zodat het duidelijker is waar het over gaat.

elke
Moderator**
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Ongeldige dollars

Bericht door kastelke »

Net zoals ik in Belgie niet met briefjes van 100 euro (of meer) rondloop, heb ik die ook niet in Amerika.
Ik denk dat, als je naar een bank of wisselkantoor gaat voor dollars, niemand je dergelijke grote coupures gaat geven tenzij je er zelf om vraagt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Als ik geld liet omwisselen ,kreeg ik ook 100 dollar biljetten .Ik heb nooit problemen gehad om ergens te betalen .Uiteraard hield ik er zelf wel rekening mee dat ik geen rekening van bv. 6 $ betaalde met zo'n hoog biljet .

Groetjes Nancy
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Rare titel!, in tegenstelling tot guldens en wellicht euro's raken dollars nooit ongeldig
Zelfs (union)dollars uit 1870 zijn nog in te leveren.
Zelf neem ik altijd(behalve het restant v/d/ vorige keer) alleen $100,00 biljetten mee en heb hier nooit problemen mee

edit: heee, niet stieken de titel editten
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 03 jan 2008, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Ze accepteren de $100 biljetten niet overal. Zo stond ik bij de $tree en daar accepteerden ze hem toch echt niet bij een andere klant. Die op haar beurt weer lkkr furieus werd op het winkelpersoneel... Maar dit is denk ik meer de uitzondering dan regel...
jackybeertje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jackybeertje »

bij ons in de winkel accepteren we ze wel, maar hebben ze liever toch niet. We zijn maar een klein winkeltje en veel gaat met plastic dat het voor ons meteen ons wisselgeld killed.
Racerke
Amerikakenner

Re: Betalen met grote coupures ($ 100)

Bericht door Racerke »

Maar 100 is de grootste coupure?

Uiteraard wil ik niet zozeer gaan betalen bij de kleine zelfstandige met deze biljetten. (echt niet groter??)
Het is vooral om tijdens het shoppen te gebruiken, enfin een deel ervan in grote winkels.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, $100 is de grootste coupure. Altijd een leuke trivia vraag als je de rondleiding bij de US Bureau of Engraving and Printing doet ;). Veel mensen denken, dat er ook $1000 is, namelijk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Aha ... bedankt, weer wat wijzer geworden ... :dance:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Petra/VS schreef:Ja, $100 is de grootste coupure. Altijd een leuke trivia vraag als je de rondleiding bij de US Bureau of Engraving and Printing doet ;). Veel mensen denken, dat er ook $1000 is, namelijk.
Toen ik vorig jaar met jou en Marjan bij de US Bureau of Engraving and Printing in Washington DC was, maakte ik deze fout ook... :oops: :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer