Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

hotel boeken via internet of reisbureau

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gabrie
Amerika-newbie

hotel boeken via internet of reisbureau

Bericht door Gabrie »

Hallo,

Ivm onze reis van mei aanstaande van Denver naar Albuquerque (en de verlenging in San Diego zoeken wij de goedkoopste mogelijkheid om van te voren een paar hotels vast te leggen.
Zie evt ons reisschema op http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=1382

We willen het meeste op de bonnefooi doen, maar toch wel een paar plaatsen vastleggen.
Nu vragen we ons af of we dit het beste via internet kunnen boeken (bijv. expedia ofzo) of dat het misschien toch goedkoper is om dit via een reisbureau in NL te regelen?

Hoe hebben jullie dit geregeld?

Bedankt voor jullie reactie(s)
Groetjes Gabrie
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Gabrie,

Onze ervaring (is niet zo groot) is internet, de reisburo's geven een p.p. prijs en voor dat zelfde geld hebben wij een kamer zelf geboekt via internet.
Hoeft niet altijd via expedia kan ook rechtstreeks bij het hotel/motel
Gr.
Rob
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Ik kijk altijd eerst op http://www.expedia.com welke hotels er precies in een bepaalde stad zitten. Vervolgens kijk ik op de website van het desbetreffende hotel; zij geven vaak laagste prijsgarantie en zeker als je ook nog je (als je deze hebt) ANWB pasje meeneemt dan kun je het "AAA rate" kiezen en gaat er gauw nog zo'n 10% van af.

Succes.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Je zou ook eens op http://www.hotels.com kunnen kijken, erg uitgebreide informatie.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Ja, ik doe hetzelfde als Boeffie. Ik heb een poosje terug een paar hotels geboekt voor onze vakantie eind maart Texas/Louisiana.
Heb rechtstreeks bij de hotels zelf geboekt, was weliswaar klein beetje duurder dan via expedia (of een andere site, die ik zo gauw niet meer weet).
Het voordeel van rechtstreeks bij het hotel boeken is, naar mijn idee, dat je tot bijna dezelfde dag kunt annuleren, zonder kosten, terwijl annuleren via zo'n speciale hotelsite soms $ 25 kost en dan ook nog met een termijn van 48 uur.

groetjes, Ineke
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ineke schreef:Het voordeel van rechtstreeks bij het hotel boeken is, naar mijn idee, dat je tot bijna dezelfde dag kunt annuleren, zonder kosten, terwijl annuleren via zo'n speciale hotelsite soms $ 25 kost en dan ook nog met een termijn van 48 uur.

groetjes, Ineke
Meestal tot 24 uur voor aankomst maar kan vaak ook nog de morgen van aankomst.
Rob
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat de annuleringsregel is van een hotel heeft niets met hoe je boekt te maken. De meeste ketens houden 4pm of 6pm van de aankomstdag aan, maar vooral in toeristische gebieden kan het wel voorkomen, dat er 3 dagen van te voren geannuleerd moet worden. Altijd even checken, dus, want het verschilt per hotel en je wilt niet voor de onaangename verrassing van een nacht betalen komen te staan.
Ook kan het voorkomen, dat je een speciale prijs krijgt, waaraan een andere annuleringsregel vastzit (bijvoorbeeld een boete als je afzegt).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer