Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verblijfplaats aangeven bij Immigrations
Verblijfplaats aangeven bij Immigrations
Ik heb een vraagje:
wij gaan 14 juli 18 dagen rondreizen op de bonnefooi.
Nu zag ik ergens dat je een forumulier moet invullen bij aankomst waarop je onder andere aangeeft wat je verblijfplaats in de VS is. Kan je dan wel aangeven dat je geen vaste verblijfplaats hebt maar gaat rondreizen?
Wij hebben alleen voor de eerste en de laatste nacht een hotel geboekt.
Groet
wij gaan 14 juli 18 dagen rondreizen op de bonnefooi.
Nu zag ik ergens dat je een forumulier moet invullen bij aankomst waarop je onder andere aangeeft wat je verblijfplaats in de VS is. Kan je dan wel aangeven dat je geen vaste verblijfplaats hebt maar gaat rondreizen?
Wij hebben alleen voor de eerste en de laatste nacht een hotel geboekt.
Groet
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Verblijfplaats aangeven bij douane
Geef gewoon het adres van het hotel waar je de eerste dag slaapt.
dat is voldoende
dat is voldoende
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Je hoeft alleen het verblijfadres van de eerste nacht op te geven.
Goede reis! :dance:
Goede reis! :dance:
Maar geef in ieder geval een adres op, anders kun je weer achteraan aansluiten!
Oke, bedankt!
Ik kreeg ook nog als tip van een collega om je route mee te nemen (kaartje, bestandje). Ook al ga je er wellicht nog van af wijken. Mochten ze er naar vragen, hebben ze in elk geval een idee en zien ze dat je terugreis ook gepland is.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Die heb ik altijd al in de handbagage zitten, moet het niet weten dat de koffer waar het inzit net zoek is.Joycee schreef:Ik kreeg ook nog als tip van een collega om je route mee te nemen (kaartje, bestandje).
De route staat trouwens ook altijd in Streets&Trips op de laptop, overrigens is er nog nooit naar gevraagd, adres 1ste overnachting is voldoende.
Zorg wel voor het volledioge adres inclusief zipcode.
Rob
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
een willekeurig adres is meer dan genoeg, Al trek je er een uit het telefoonboek het maakt niets uit. Don't worry.
can't wait to travel again.....
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dit lijkt me niet echt een aan te bevelen advies, zolang je geen extra controle krijgt is er natuurlijk niets aan de hand, maar als je een keer extra gecontroleerd wordt (zoals wij dus vier jaar geleden) en ze komen erachter dat je niet de waarheid ingevuld hebt, dan denk ik dat je met hetzelfde vliegtuig weer terug naar Europa gaat, en voorlopig ook niet meer in de VS toegelaten wordt.ndekker schreef:een willekeurig adres is meer dan genoeg, Al trek je er een uit het telefoonboek het maakt niets uit. Don't worry.
Iedereen moet het voor zich weten, maar dit advies zou ik niet volgen.
Harry
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Vertel, zijn jullie gecontroleerd of je echt wel op dat adres verbleef wat jullie ingevuld hadden?
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet wat er achter de schermen allemaal gebeurd is bij de controle, maar de mevrouw wilde wel alle adressen hebben van onze route, en ook alle vluchtgegevens van de terugreis, tevens wilde ze weten wat het ticket gekost had, wat ons gezamelijke inkomen was, enz, enz. Het was het eerste jaar dat het volledige adres op de Visa-Waiver ingevuld moest worden, en ik had toen niet het nummer en zipcode van het MGM-grand bij me, je kon in Houston (overstap) voor immigrations naar een aparte balie waar mensen met telefoonboeken alle gegevens konden opzoeken, ik had zelf Las Vegas Boulevard ingevult, maar de mevrouw bij de balie had het nummer en de zipcode ingevult, een ander handschrift dus, ik denk dat ik daardoor verdacht was. De hele controle duurde ongeveer een half uur, aan het eind werd mijn vriend erbij geroepen en werden hem ook allerlei vragen gestelt die ook aan mij gestelt waren, toen hij antwoorde op de vraag over de bestemming zij hij Las Vegas, en mevrouw zei toen "en je vriend vertelde net dat jullie naar Dallas gaan", nee zei hij dat heeft hij niet gezegt, toen werd haar inmiddels duidelijk dat het wel goed zat en wenste ze ons een prettige vakantie.
Ik vond het geen prettige ervaring en het jaar erna was ik toch wel erg zenuwachtig bij immigrations, mijn vriend bleef nogal lang bij de balie staan, ik was er al doorheen en dacht nee he toch niet weer, hij had een chineese officer en heeft vanwege zakenreizen veel stempels van China in zijn paspoort, bleek dat ze gezellig over Shanghai aan het kletsen waren.
Harry
Ik vond het geen prettige ervaring en het jaar erna was ik toch wel erg zenuwachtig bij immigrations, mijn vriend bleef nogal lang bij de balie staan, ik was er al doorheen en dacht nee he toch niet weer, hij had een chineese officer en heeft vanwege zakenreizen veel stempels van China in zijn paspoort, bleek dat ze gezellig over Shanghai aan het kletsen waren.

Harry
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je al de moeite moet doen om in het telefoonboek een adres op te zoeken, waarom noteer je dan toch niet gewoon een adres van een hotel dat je effectief boekte? De meesten onder ons boeken toch de eerste en de laatste overnachting al vooraf.ndekker schreef:een willekeurig adres is meer dan genoeg, Al trek je er een uit het telefoonboek het maakt niets uit. Don't worry.
Trouwens, je moet dat adres thuis al opzoeken want aan de immigrations staat echt geen telefoonboek op je te wachten zodat je er een adres uit kan pikken. Mobieltjes moet je er uit zetten, dus daar kan je ook al niet mee bellen of op het internet.
dus: waarom moeilijk doen als makkelijk ook gaat? Waarom bewust fout doen als je ook gewoon eerlijk kan zijn?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jeetje, ik zou dan ook de zenuwen krijgen, gelukkig ga we altijd samen naar de balie, ik versta goed engels maar spreken ben ik geen held in.Harry schreef:Ik weet niet wat er achter de schermen allemaal gebeurd is bij de controle, maar de mevrouw wilde wel alle adressen hebben van onze route, en ook alle vluchtgegevens van de terugreis, tevens wilde ze weten wat het ticket gekost had, wat ons gezamelijke inkomen was, enz, enz. Het was het eerste jaar dat het volledige adres op de Visa-Waiver ingevuld moest worden, en ik had toen niet het nummer en zipcode van het MGM-grand bij me, je kon in Houston (overstap) voor immigrations naar een aparte balie waar mensen met telefoonboeken alle gegevens konden opzoeken, ik had zelf Las Vegas Boulevard ingevult, maar de mevrouw bij de balie had het nummer en de zipcode ingevult, een ander handschrift dus, ik denk dat ik daardoor verdacht was. De hele controle duurde ongeveer een half uur, aan het eind werd mijn vriend erbij geroepen en werden hem ook allerlei vragen gestelt die ook aan mij gestelt waren, toen hij antwoorde op de vraag over de bestemming zij hij Las Vegas, en mevrouw zei toen "en je vriend vertelde net dat jullie naar Dallas gaan", nee zei hij dat heeft hij niet gezegt, toen werd haar inmiddels duidelijk dat het wel goed zat en wenste ze ons een prettige vakantie.
Ik vond het geen prettige ervaring en het jaar erna was ik toch wel erg zenuwachtig bij immigrations, mijn vriend bleef nogal lang bij de balie staan, ik was er al doorheen en dacht nee he toch niet weer, hij had een chineese officer en heeft vanwege zakenreizen veel stempels van China in zijn paspoort, bleek dat ze gezellig over Shanghai aan het kletsen waren.![]()
Harry
Gelukkig hebben we zoiets nog nooit gehad.
Wij schrijven thuis het adres van ons 1ste hotel op, met een post-it in het paspoort en we kunnen het zo overnemen.
Ook hebben we de route die we denken te rijden bij ons in de handbagage.
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook al ben je als twee mannen voor de Nederlandse wet getrouwd, dan nog mag je niet samen naar immigrations, in het verleden mocht het van de ene officer wel en van de andere weer niet, we doen het nu gewoon maar niet meer en gaan apart door immigrations, we zorgen sinds de controle wel dat we allebei alle reisgegevens bij ons hebben, voor de controle had ik altijd alles bij me.Annie schreef:Jeetje, ik zou dan ook de zenuwen krijgen, gelukkig ga we altijd samen naar de balie, ik versta goed engels maar spreken ben ik geen held in.Harry schreef:Ik weet niet wat er achter de schermen allemaal gebeurd is bij de controle, maar de mevrouw wilde wel alle adressen hebben van onze route, en ook alle vluchtgegevens van de terugreis, tevens wilde ze weten wat het ticket gekost had, wat ons gezamelijke inkomen was, enz, enz. Het was het eerste jaar dat het volledige adres op de Visa-Waiver ingevuld moest worden, en ik had toen niet het nummer en zipcode van het MGM-grand bij me, je kon in Houston (overstap) voor immigrations naar een aparte balie waar mensen met telefoonboeken alle gegevens konden opzoeken, ik had zelf Las Vegas Boulevard ingevult, maar de mevrouw bij de balie had het nummer en de zipcode ingevult, een ander handschrift dus, ik denk dat ik daardoor verdacht was. De hele controle duurde ongeveer een half uur, aan het eind werd mijn vriend erbij geroepen en werden hem ook allerlei vragen gestelt die ook aan mij gestelt waren, toen hij antwoorde op de vraag over de bestemming zij hij Las Vegas, en mevrouw zei toen "en je vriend vertelde net dat jullie naar Dallas gaan", nee zei hij dat heeft hij niet gezegt, toen werd haar inmiddels duidelijk dat het wel goed zat en wenste ze ons een prettige vakantie.
Ik vond het geen prettige ervaring en het jaar erna was ik toch wel erg zenuwachtig bij immigrations, mijn vriend bleef nogal lang bij de balie staan, ik was er al doorheen en dacht nee he toch niet weer, hij had een chineese officer en heeft vanwege zakenreizen veel stempels van China in zijn paspoort, bleek dat ze gezellig over Shanghai aan het kletsen waren.![]()
Harry
Wij schrijven thuis het adres van ons 1ste hotel op, met een post-it in het paspoort en we kunnen het zo overnemen.
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lijkt me iid verstandig om dan allebei de reisgegevens bij te hebben.Harry schreef:Ook al ben je als twee mannen voor de Nederlandse wet getrouwd, dan nog mag je niet samen naar immigrations, in het verleden mocht het van de ene officer wel en van de andere weer niet, we doen het nu gewoon maar niet meer en gaan apart door immigrations, we zorgen sinds de controle wel dat we allebei alle reisgegevens bij ons hebben, voor de controle had ik altijd alles bij me.Annie schreef: Jeetje, ik zou dan ook de zenuwen krijgen, gelukkig ga we altijd samen naar de balie, ik versta goed engels maar spreken ben ik geen held in.
Ja. in Amerika zijn ze nog niet zo ruimdenkend als in Nederland, jammer.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Nog even in aanvulling hierop: als je nu 2 weken op hetzelfde adres in Florida verblijft, alleen de 1e nacht in een hotel bij de Airport, wat moet je dan opgeven?
Het hotel bij de Airport of het adres waar je een dag later voor 2 weken naar toegaat?
Het hotel bij de Airport of het adres waar je een dag later voor 2 weken naar toegaat?
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Contacteer:
Officieel hoor je je eerste overnachtingsadres op te geven, dus in jouw geval het airporthotel.Vito schreef:Nog even in aanvulling hierop: als je nu 2 weken op hetzelfde adres in Florida verblijft, alleen de 1e nacht in een hotel bij de Airport, wat moet je dan opgeven?
Ik zou me er overigens niet zo druk om maken. Wij gaan vaak met tentje kamperen in Amerika en ik weet van te voren absoluut niet waar ik in die vakantie allemaal overnacht. Voor de 1e nacht boeken we wel altijd een motel van te voren en dat adres geef ik altijd op. Nooit geen problemen gehad.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerikakenner
Alles is al gezegd.
Conclusie:
Geef het adres van het hotel op waar je de eerste nacht slaapt. Schrijf het hele adres op in amerikaanse stijl, dus eerst huisnummer en dan straat.
Ga niet een fake adres geven want als ze je controleren ben je echt het haasje. Met de immigration officers valt echt niet te spotten. Ik heb altijd zin in de vakantie maar die begint pas na de immigration. Ook al heb je niets te verbergen ze maken me altijd zenuwachtig!
Conclusie:
Geef het adres van het hotel op waar je de eerste nacht slaapt. Schrijf het hele adres op in amerikaanse stijl, dus eerst huisnummer en dan straat.
Ga niet een fake adres geven want als ze je controleren ben je echt het haasje. Met de immigration officers valt echt niet te spotten. Ik heb altijd zin in de vakantie maar die begint pas na de immigration. Ook al heb je niets te verbergen ze maken me altijd zenuwachtig!
-
- Amerika-ontdekker
De verblijfplaats van de eerste overnachting zet ik ook altijd op (en in) onze koffers. Vorige keer misten we een koffer. 's Morgens stond deze netjes bij de balie van ons hotel!
Groetjes José.
Groetjes José.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
De laatste 3 keer had ik simpelweg geen adres, ook niks geboekt voor de eerste nacht.
Wat ik dan doe is even thuis een hotel vlak bij het vliegveld zoeken en dat adres invullen, niemand kan bewijzen dat je daar niet naar toe wilt tenslotte.
Dat hele adres systeem is natuurlijk belachelijk en zo lek als een mandje.
Wat ik dan doe is even thuis een hotel vlak bij het vliegveld zoeken en dat adres invullen, niemand kan bewijzen dat je daar niet naar toe wilt tenslotte.
Dat hele adres systeem is natuurlijk belachelijk en zo lek als een mandje.