Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hebben wij wel genoeg geld?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
saskia & ron
Amerika-ontdekker

Hebben wij wel genoeg geld?

Bericht door saskia & ron »

Wij gaan van 7 t/m 31 maart naar het Noord Westen en hebben 4.300 dollar te verteren. Dat leek in eerste instantie best veel, maar aangezien wij nog geen hotels/motels betaald hebben, gaat er nog een behoorlijke hap af. Ik begin 'm nu een beetje te knijpen. Wij reizen met 2 personen, hebben voor de eerste vier dagen een hotel geboekt, maar zijn van plan de rest van de vakantie in wat goedkopere motels te slapen. Het is natuurlijk geen Florida (wat altijd duur uitpakt vanwege de vele entrees voor de pretparken etc), maar toch. Zou het wel genoeg zijn? Oja, vergeet ik te vermelden: de huurauto en de vlucht zijn wel al betaald.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Hebben wij wel genoeg geld?

Bericht door Coyote »

Gemiddeld hebben jullie dus USD 172 per dag (4300/25) te besteden. Dat zou in principe best genoeg moeten zijn, zeker gezien de periode dat jullie gaan.
hebben voor de eerste vier dagen een hotel geboekt, maar zijn van plan de rest van de vakantie in wat goedkopere motels te slapen.
Ik begrijp hieruit dat het hotel waar jullie de eerste vier dagen logeren wat duurder is? Misschien bestaat er een mogelijkheid om het te annuleren en wat goedkoper te gaan zitten? Verder zou ik via internet alvast wat motels op jullie route gaan opzoeken (en zonodig vasteggen voor een mooie internetprijs). Je kunt nu nog heel snel en eenvoudig de motels met elkaar vergelijken.

Tip: zoek eens motels via Triprewards.com. Triprewards is een spaarprogramma waarmee je per bestede dollar punten verdient. Je kunt er eventueel voor kiezen om hieraan mee te doen (kost niets). Ik doe hier zelf al enkele jaren aan mee. Het voordeel (en gemak) van deze site is dat je in één keer van verschillende motelketens naar kamers kunt zoeken. Zelf gebruik ik deze site veel omdat je op die manier snel motelprijzen met elkaar kunt vergelijken.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
marjaenad
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door marjaenad »

Hallo Saskia en Ron,
Ik neem aan dat je toch wel een creditcard bezit en dat je dat geld niet zo meeneemt? 4300 $ = 2700.- euro ongeveer
Je hebt tussen de 50 $ en 100 $ wel een hotel per nacht. Hotels in grotere plaatsten kunnen duurder zijn. zoek dan naar goedkopere via internet, zodat je weet waar je naar toe kunt rijden.
En het eten kun je zo duur of goedkoop maken als je wilt.
De parken pas "America the beautiful" kost 80 $.
Wij hebben voor september 10 nachten voor 703.- euro en die zijn op 9 verschillende plaatsen, ook in Maswik lodge in de grand canyon.
De daar nog te betalen hotels zijn 9 nachten voor 627.- euro op 6 plaatsen, dus voor 18 nachten zijn wij 1330.- euro kwijt.
Wij slapen ook nog 3 nachten bij familie in Durham CA. Dit alle vindt plaats van 26-8 tot en met 17-9 2008
Je bent dus een flink stuk aan je hotels kwijt en ik weet niet hoe jullie route is, maar reken op ongeveer 300.- euro voor benzine. Wat je dan overhoudt is om te eten en te spenderen.
Sucses met je planning en boekhouding.
Groetjes Marja
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Je kunt ook nog overwegen om slaapzakken en kussens mee te nemen. Het overnachten in cabins op een KOA is in sommige delen op de route erg voordelig. Dit kan je de nodige dollars schelen per nacht.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Niet te gekke dingen doen, en een beetje opletten, dan moet je het wel redden lijkt mij.
Ongeveer 170 dollar per dag moet haalbaar zijn.
saskia & ron
Amerika-ontdekker

Dank jullie wel voor alle tips! Het klopt inderdaad dat onze eerste 4 nachten wat duurder zullen zijn, da's een hotel, en de bedoeling is de rest van de vakantie wat goedkopere motels aan te doen. We hebben overigens wel al onze Seattle city passes (diverse entreebewijzen) en de national parks pass is ook al betaald, dat scheelt weer. Verder zijn we niet van plan hele dure dingen te doen en het eten doen we meestal al vrij eenvoudig (vaak halen we ontbijt en lunch gewoon bij de supermarkt, en eten doen we in all you can eat buffet restaurants, tenminste, in Florida zijn we dat zo gewend).
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Denk aan de benzine kosten. Hoeveel mijl gaan jullie rijden en in wat voor een auto?
Kan aardig verschilletje maken denk ik
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

ned in MO schreef:Denk aan de benzine kosten. Hoeveel mijl gaan jullie rijden en in wat voor een auto?
Op je totale reiskosten maakt het niet echt veel verschil. Zolang je geen Hummer gaat huren tenminste.
Eenvoudig zelf te berekenen met het aantal MPG op Fuel Enonomy, het aantal mijlen van je route en de benzine prijs op Gasbuddy.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Njit schreef:
ned in MO schreef:Denk aan de benzine kosten. Hoeveel mijl gaan jullie rijden en in wat voor een auto?
Op je totale reiskosten maakt het niet echt veel verschil. Zolang je geen Hummer gaat huren tenminste.
Eenvoudig zelf te berekenen met het aantal MPG op Fuel Enonomy, het aantal mijlen van je route en de benzine prijs op Gasbuddy.
Dat bedoel ik niet njit.
Auto is al included, maar de kosten om te rijden niet
Stel dat je 4000 mijl rijdt@ 20 mijl /gallon. Dat is 200 gallon @ 3.00 per gallon is $600 aan benzine
SUV (trailblazer bv) 15 mijl per gallon is al $900 aan benzine! Dat is bijna 25% van het budget.
saskia & ron
Amerika-ontdekker

Wij zijn van plan om ongeveer 2000 mijl te gaan rijden, dat zou volgens mijn berekeningen ongeveer 300 dollar kosten en dit trek ik er dus minimaal voor uit. Nu is het wel zo, dat ons begin en eindpunt Seattle is, en daar wij in die stad nog nooit geweest zijn, kan het best zijn dat we er meer dan een week doorbrengen, voor we gaan rijden. In dat geval blijven we dus onder de 2000 mijl. We hebben een economy car gehuurd, maar welk type dat dan is horen we daar pas.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dan valt het wel mee denk ik. Een economy car moet toch gemiddeld 30 mijl/gallon rijden (ford focus o.i.d.)
Veel mensen huren een suv en dat slurpt. Ik heb er twee met 1 op 5,5 en 1 op 6,5
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Met die 300 dollar zit je safe!

Zelf zal ik 3542 mijl rijden. Hier 10% extra bij ... 3900 mijl.
Dat aan 20 m/g en 3$/g kom ik aan 585$

Per overnachting die ik ginder nog ga boeken voorzie ik 100$
Per dag voorzie ik voor eten 100$
Dit alles voor twee personen.

Er komen uiteraard hier en daar extra's bij maar ik heb ook al vernomen dat bovenstaande prijzen zéker voldoende zijn als je goed uitkijkt dus dat komt wel goed. En dan heb jij er ook wat aan.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ik heb zelf ook eens zitten rekenen en ons budget zal ruim 7500 dollar zijn, dat is ruim 250 dollar per dag inclusief hotels. Wij gaan ook naar Florida, maar zullen de tickets op voorhand kopen, dus deze zit niet in het budget.
Dit is ruim voldoende schat ik zo in.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer