Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Plaats in vliegtuig

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Plaats in vliegtuig

Bericht door Marcel87 »

26 maart vlieg ik met delta airlines van washington via atlanta terug naar amsterdam.. :cry: :cry: :cry: :cry:

de vlucht van washington naar Atlanta maakt me de plaats niet zoveel uit , duurt maar een anderhalf uur..
Maar van Atlanta naar Amsterdam is best een lange vlucht , nu had ik stoel 41g ( toestel is een boeing 767-300ER ) dat is helemaal achteraan, volgens seatguru is het een slechte plaats omdat het dichtbij een toilet is en je slecht zicht hebt op de film.. ( op mijn vlucht van amsterdam naar atlanta had ik gewoon schermpjes in de stoel voor me , mar dat was een 767-400er ) en ik had al ergens gelezen dat de 767-300 dus geen schermpjes heeft.. Nu wil ik de plaats veranderen , liefst ergens voorin het vliegtuig omdat je dan sneller uit het vliegtuig bent bij aankomst en dus niet en op iedereen hoeft te wachten in het vliegtuig en de rijen bij de paspoort controle beetje voor kan zijn ( jah ik ben een ongeduldig typje )..

In ieder geval , er zijn nog plaatsen vrij bij de nooduitgang in het midden van het vliegtuig , extra been ruimte en met mijn lange benen is dat best wel prettig denk ik.. Alleen probleem is volgens seat guru dat je naast toilet zit en dat het koud kan worden ( als in tocht neem ik aan? )...

Wat zal ik doen? Wel of niet bij nooduitgang , ik weet dat het ieder zn eigen voorkeur is maar ik zou graag willen weten wat mensen mij aanraden en wat ze zelf prettig vinden . Zodat ik een betere overweging kan maken...

Alvast bedankt
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Plaats in vliegtuig

Bericht door monster »

De nooduitgang! Die plekken zijn heerlijk qua beenruimte ( en ik ben niet eens heel lang), zeker voor de wat langere vluchten kun je hier best goed zitten. Ok, het is vaak wat kouder, maar dan vragen we gewoon altijd een extra dekentje, of je kleed jezelf hierop ( extra vest).
Dat er mensen langslopen die naar het toilet gaan... tja dat heb ik op andere plaatsen ook gemerkt, lig je net lekker te slapen, staat er een "file" voor het toilet, staan ze nog aan je stoel te friemelen..... :banghead:
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Dat dacht ik dus ook , op die kou kan ik me wel kleden en een dekentje geven ze je altijd wel..
Heb je ook last van dat gefriemel aan je stoel als je bij het raam zit?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Marcel87 schreef:Dat dacht ik dus ook , op die kou kan ik me wel kleden en een dekentje geven ze je altijd wel..
Heb je ook last van dat gefriemel aan je stoel als je bij het raam zit?
Ik zou altijd proberen zo ver mogelijk naar voren te zitten, hoe verder naar voren hoe minder lawaai van de motoren, en als je dan ook nog meer beenruimte hebt zou ik dat meteen doen, en als je aan het raam zit heb je weinig last van de toiletten, en neem wat te lezen mee, film kijken op een monitor komt meestal niet veel van.

Harry.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Waar kan je die plaatsen eigenlijk kiezen? Wij hebben er ook toegewezen gekregen (via vliegtarieven.nl), maar ideaal zijn ze niet, ik wil altijd op de vleugel zitten ;).
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Chi Sin X schreef:Waar kan je die plaatsen eigenlijk kiezen? Wij hebben er ook toegewezen gekregen (via vliegtarieven.nl), maar ideaal zijn ze niet, ik wil altijd op de vleugel zitten ;).
Met welka maatschappij vlieg je?
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Harry schreef:
Chi Sin X schreef:Waar kan je die plaatsen eigenlijk kiezen? Wij hebben er ook toegewezen gekregen (via vliegtarieven.nl), maar ideaal zijn ze niet, ik wil altijd op de vleugel zitten ;).
Met welka maatschappij vlieg je?
Air France en Delta
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Ik heb nog niet meegemaakt dat je vooraf zelf plaatsen mag kiezen bij de nooduitgang. Die zijn altijd geblokkeerd ... Zou dus voor de zekerheid maar een andere plek vastleggen. Dat veranderen kan meestal via de site van de luchtvaartmij zelf. Hoewel ik een beetje twijfel of dat bij Delta ook kan ...... :?
Ineke was me voor: heb even geprobeerd en bij Delta kan je zelf je stoelen veranderen.
Laatst gewijzigd door Ceetje op 23 feb 2008, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Ja hoor, ook bij Delta kun je zelf, via internet, je plaats kiezen, bij "internaries & checkin" , je moet dan wel je ticket- of reserveringsnummer weten.

Haha, ik ben al een paar keer van plaats veranderd (vlucht 6 maart a.s.)

gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Chi Sin X schreef:
Harry schreef: Met welka maatschappij vlieg je?
Air France en Delta

Het antwoord voor Delta is al gegeven, Air France weet ik eerlijk gezegt niet, op de website kan ik er niets over vinden, ik kon wel onze eigen KLM award boeking vinden voor de zomer, maar daar kun je dus geen stoelen kiezen, dan zal het wel net zo gaan als bij KLM, 90 dagen voor de vlucht kun je dan bellen met Air France om stoelen vast te leggen, twee keer bellen dus 90 dagen voor de heen en 90 dagen voor de terugvlucht.

Harry
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

@Harry

heb ook de KLM gebeld om stoelen te reserveren, hebbeb nu goeie plaatsen op rij 11 (heen) en rij 10 (terug)
is het dan ook zeker dat je deze plaatsen krijgt? Zijn die bij het online inchecken al aan je toegewezen?
Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wij hebben tot nu toe altijd onze vastgelegde plaatsen gekregen, en die waren bij het online inchecken al toegewezen, ik moet er eerlijkheidshalve bijzeggen dat mijn vriend platinum-status heeft bij KLM, het zou misschien kunnen dat dat er iets mee te maken heeft.
Maar ik denk dat die plaatsen nu gewoon voor jou vastliggen, het kan alleen zijn dat bij het boarden iemand met bv. een handicap jouw plaats toegewezen krijgt als dat voor het vervoer van die persoon noodzakelijk mocht zijn, maar die kans lijkt mij uiterst klein.

Harry
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik heb ook bij delta geboekt maar kan er niet goed aan uit.
Van hoe lang op voorhand kan men zijn eigen zetels vastleggen (kiezen)?
Als ik naar de gewone vluchtgegevens kijk op hun site en dan via 'view seats' zijn er al een deel gereserveerd. Kan ik dit nu ook reeds ?
Kan men ook voor de terugvlucht een zetel kiezen ?
vlucht is wel pas 5 september, terug op 26 september

bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Ceetje schreef:Ik heb nog niet meegemaakt dat je vooraf zelf plaatsen mag kiezen bij de nooduitgang. Die zijn altijd geblokkeerd ... Zou dus voor de zekerheid maar een andere plek vastleggen. Dat veranderen kan meestal via de site van de luchtvaartmij zelf. Hoewel ik een beetje twijfel of dat bij Delta ook kan ...... :?
Ineke was me voor: heb even geprobeerd en bij Delta kan je zelf je stoelen veranderen.
Bij Delta kan het wel , als je een stoel aanklikt bij de nooduitgang krijg je een vragen lijstje , of je wel ouder dan 15 jaar bent , niet gehandicapt ben en in staat bent een deur van 35-50 lbs te openen ....
Dude schreef:Ik heb ook bij delta geboekt maar kan er niet goed aan uit.
Als ik naar de gewone vluchtgegevens kijk op hun site en dan via 'view seats' zijn er al een deel gereserveerd. Kan ik dit nu ook reeds ?

bart
Zodra jij boekt moet je in principe je stoel kunnen reserveren.. Althans bij Delta!!
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dude schreef:Ik heb ook bij delta geboekt maar kan er niet goed aan uit.

bart
Hoi Bart, heb je rechtstreeks bij Delta geboekt of via een tussenpersoon?, een tussenpersoon kan ook stoelen voor je vastleggen, maar moet daar wel wat voor doen, de praktijk leert dat ze daar soms niet zoveel zin in hebben, en zoals Marcel al schreef, als je bij Delta rechtstreeks geboekt hebt kun je meteen bij het boeken je stoelen al kiezen, maar dat is dus kennelijk allemaal niet gebeurt.
Als je nu een boekingsnummer of een e-ticketnummer hebt kun je op de website van Delta zelf je boeking bekijken en veranderen, je gaat naar delta.com en kiest uit het menu "traveling & check-in" de optie "Itineraries & check-in" , dan krijg je een scherm waar je op verschillende manieren je boeking naar voren kunt halen, ik heb niet bij Delta geboekt, dus hoe het scherm er verder uitziet weet ik niet, maar dan kun je in je boeking oa. je stoelen vastleggen of veranderen.
Ik hoop dat je er op deze manier uit kunt komen, als je goede plaatsen in het vliegtuig zoekt kun je ook nog even op seatguru.com kijken en daar het vliegtuig waar je mee vliegt selecteren en een goede plaats uitzoeken.

Harry
hondake0
Amerika-ontdekker

Bericht door hondake0 »

ik heb hetzelfde is geprobeerd bij brussel airlines en daar kan je wel iets invullen van voorkeur, ze houden dan rekening met enz, maar of dat helpt?
misschien 24 uur van te voren inchecken via internet dat er wel een mogelijkheid is om je stoel te reserveren, en dat gaan we dan ook proberen, trouwens een ongelooflijk prijs verschil tussen economy en business, kiezen tussen 573 of 6000 is natuurlijk moeilijk :?
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

hondake0 schreef:ik heb hetzelfde is geprobeerd bij brussel airlines en daar kan je wel iets invullen van voorkeur, ze houden dan rekening met enz, maar of dat helpt?
misschien 24 uur van te voren inchecken via internet dat er wel een mogelijkheid is om je stoel te reserveren, en dat gaan we dan ook proberen, trouwens een ongelooflijk prijs verschil tussen economy en business, kiezen tussen 573 of 6000 is natuurlijk moeilijk :?

Brussels airlines vliegt helemaal niet naar de VS, je zult waarschijnlijk gewoon met American airlines vliegen, daar kun je wel je stoelen kiezen, je kunt proberen om met je boekings-of E-ticketnummer in te loggen bij American airlines om zo je boeking te zien, als dat niet kan, kun je ze het beste even bellen.

Harry
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

hondake0 schreef:ik heb hetzelfde is geprobeerd bij brussel airlines en daar kan je wel iets invullen van voorkeur, ze houden dan rekening met enz, maar of dat helpt?
Zo groot hoeft het verschil niet altijd te zijn hoor. Wij vliegen altijd business class en zitten dan bij KLM in de Z-klasse. Voor deze klasse moet je vaak wel vroeg zijn (wij zetten de vluchten al voor de 330 dagen die je vooraf kan boeken al in optie). Ben je later dan is het vaak de data accepteren waarop er toevallig voor dat tarief nog plekken vrij zijn. Zo boekten we vorig jaar in augustus voor oktober, erg laat dus. En toch lukte het ons nog om voor nog geen 2300 euro p.p. rechtstreeks van Amsterdam naar Newark te vliegen, business class. En dan hebben we dezelfde service, plekken e.d. dan degene die 6500 euro voor dezelfde plek betalen.

OK, 573 euro is natuurlijk veel goedkoper, maar wij passen echt niet in die economy class stoelen, dus zijn we erg blij met deze niet zo dure business classmogelijkheid.
hondake0
Amerika-ontdekker

Bericht door hondake0 »

Harry schreef:

Brussels airlines vliegt helemaal niet naar de VS, je zult waarschijnlijk gewoon met American airlines vliegen, daar kun je wel je stoelen kiezen, je kunt proberen om met je boekings-of E-ticketnummer in te loggen bij American airlines om zo je boeking te zien, als dat niet kan, kun je ze het beste even bellen.

Harry
ja inderdaad, brussel airlines doet de boeking en american vliegt, de partner dus
er is nog tijd, we gaan 15 mei
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Mensen , ik wil niet heel vervelend zijn maar zou graag antwoord willen van meerdere mensen op mijn vraag ;)

Dus please ontopic? :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer