Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bijbetalen voor extra bagage?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
saskia & ron
Amerika-ontdekker

Bijbetalen voor extra bagage?

Bericht door saskia & ron »

Wij hebben net de tickets binnen, van north west airlines, en in de documentatie die erbij zit lees ik tot mijn schrik dat je bij hen maar 23 kilo mee mag nemen per persoon, i.p.v. de 30 kilo die andere maatschappijen handhaven. Wel is er de optie, om 25 dollar per persoon bij te betalen, zodat je toch 30 kilo mee mag nemen. Nu vraag ik me af, hoe gaat dat in zijn werk? Ik heb het hier met name over de terugreis, op de heenreis onder 23 kilo blijven lukt wel. Moet je dit gewoon ter plekke betalen, als de koffers gewogen worden, of tevoren eerst toestemming vragen voor een koffer van 30 kilo? Moet je ticket tevoren gewijzigd worden ofzo? Lijkt mij niet, maar ik dacht toch maar ff vragen op het forum, wie weet heeft er pas nog iemand met north west gevlogen en kan die persoon ons alvast uitsluitsel geven.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Bijbetalen voor extra bagage?

Bericht door pyca »

Je mag per persoon 2 koffers van 23 kg per stuk meenemen hoor :D (dus 46 kg p.p.)

uit de website van NWA geknipt:
International Travel - between North America and Africa / Asia / Europe / India / Middle East)

*
Coach Class: Each ticketed passenger is allowed two (2) pieces of checked luggage.
o Each piece: 50 pounds (23 kg) with linear dimensions not to exceed 62 inches (158 cm).
Laatst gewijzigd door pyca op 26 feb 2008, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je mag per persoon 2 koffers van elk 23 kilo meenemen.
Te zware koffers kost je $ 25 tot $ 50 ( is per maatschappij verschillend) per koffer extra mits ze niet meer wegen dan 32 kilo per stuk.
Je betaald aan de medewerker die je koffers incheckt.
saskia & ron
Amerika-ontdekker

Wow, da's goed nieuws! Heb ik de folder toch niet goed gelezen kennelijk. Ik sla m er nog es op na! :)
saskia & ron
Amerika-ontdekker

Nou, net de folder nog es na gelezen, ze hebben het alleen over 23 kilo per stuk bagage, maar er staat niet expliciet bij dat je per persoon 2 stuks bagage mag hebben. Maar enfin, als het op hun website staat, zal het zeker wel zo zijn. Bedankt!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

saskia & ron schreef:Nou, net de folder nog es na gelezen, ze hebben alleen over 23 kilo per stuk bagage, maar er staat niet expliciet bij dat je per persoon 2 stuks bagage mag hebben. :?
Bij de Amerikaanse maatschappijen mag je altijd 2 stuk ruim bagage per persoon meenemen op intercontinentale vluchten.
Kijk anders even op hun site of op de site van de KLM dat is de copartner van NWA
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Het geldt niet zo zeer voor amerikaanse maatschappijen. Het is een afspraak die geldt voor de VS/Canada/Mexico, het zogenoemde 2 piece concept.
Maar kijk maar op http://www.nwa.com, daar kun je het nalezen.(http://www.nwa.com/travel/luggage/checked.html)
saskia & ron
Amerika-ontdekker

Dankjewel Carin, ik heb het gelezen en het is nu helemaal duidelijk. :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer