Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Geneesmiddelen puffers tijdens vlucht
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Geneesmiddelen puffers tijdens vlucht
hallo,
ik heb een praktisch vraagje ivm geneesmiddelen onder vorm van puffers.
Ik gebruik puffers (Ventolin en Lomudal), deze staan onder druk en vroeg me af of ik deze in mijn reiskoffer mag steken tijdens de vlucht naar de States.
puffers zijn vergelijkbaar met deodorant onder druk (Axe etc.) maar dan veel kleiner in formaat. ik denk dat vele mensen deo mee in reiskoffer steken.
Of is het handiger dat ik deze in mijn handbagage steek, maar dan mogelijk problemen ga krijgen tijdens controle van handbagage?
Ik heb geen (Engelsstalig) attest van mijn huisarts om de puffers mee te nemen, is dit toch aan te raden?
Wie heeft hier al ervaring mee?
alvast bedankt,
ik heb een praktisch vraagje ivm geneesmiddelen onder vorm van puffers.
Ik gebruik puffers (Ventolin en Lomudal), deze staan onder druk en vroeg me af of ik deze in mijn reiskoffer mag steken tijdens de vlucht naar de States.
puffers zijn vergelijkbaar met deodorant onder druk (Axe etc.) maar dan veel kleiner in formaat. ik denk dat vele mensen deo mee in reiskoffer steken.
Of is het handiger dat ik deze in mijn handbagage steek, maar dan mogelijk problemen ga krijgen tijdens controle van handbagage?
Ik heb geen (Engelsstalig) attest van mijn huisarts om de puffers mee te nemen, is dit toch aan te raden?
Wie heeft hier al ervaring mee?
alvast bedankt,
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Geneesmiddelen puffers tijdens vlucht
Dit soort medicatie is zo algemeen bekend en zal geen problemen opleveren als je het meeneemt in de originele verpakking met jouw naam erop (sticker van de apotheek). Mijn man had ze in 2002 ook gewoon in de handbagage.
-
- Amerikakenner
Re: Geneesmiddelen puffers tijdens vlucht
gewoon meenemen dat doen wij al jaren. Al eens gecontroleerd bij de US customs/homeland security (mijn vrouw had hem in haar jaszak zitten en die moest dus de ventolin in het bakje leggen) maar totaal geen probleem!!!!
Ventolin, lulmicort en alle andere inhalers zijn zo bekend dat je je geen zorgen hoeft te maken. Je hebt ook geen doktersrecept nodig hoor. Het kan natuurlijk geen kwaad.
Ventolin, lulmicort en alle andere inhalers zijn zo bekend dat je je geen zorgen hoeft te maken. Je hebt ook geen doktersrecept nodig hoor. Het kan natuurlijk geen kwaad.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2917 Weergaves
-
Laatste bericht door butterfly
-
- 9 Reacties