Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

parkeerprobleem op luchthaven Zaventem

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

parkeerprobleem op luchthaven Zaventem

Bericht door kastelke »

Voor diegenen die de komende dagen/weken vanaf Zaventem vertrekken:
Te weinig parkeerplaats op Zaventem

Door de drukte op Zaventem zal er deze week te weinig parkeerplaats zijn. Vanmorgen was het al aanschuiven geblazen. 'In april is het tijdens de week altijd druk, maar nu komen daar ook nog veel Nederlandse reizigers bij. Die zitten al volop in de meivakantie en kiezen vaak voor een goedkopere reis vanuit België', aldus woordvoerder Jan Van der Cruysse van de luchthavenuitbater.

De leiding van Brussels Airport roept alle reizigers die deze week het vliegtuig nemen vanop Zaventem op om zo veel mogelijk met het openbaar vervoer naar de luchthaven te komen. De ruim 10.000 parkeerplaatsen op de luchthaven volstaan amper sinds er vorige week werkzaamheden zijn gestart.

De touroperators Jetair en Neckermann verkochten voor het verlengde weekend 30 procent meer reizen.
jns (belga, hln)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
michael66
Amerikakenner

Re: Deze week: parkeerprobleem op luchthaven Zaventem!

Bericht door michael66 »

Goh ..... verrassend .... :roll:
Jerry & Diana
Amerikafan

Bericht door Jerry & Diana »

Wij vliegen op 16 juli ook vanaf Zaventem. We zijn al aan het zoeken naar alternatieven, zoals buiten Brussel parkeren en dan het laatste stuk naar het vliegveld met de taxi. Heeft iemand nog suggesties?
Groetjes, Diana
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Overnachten in Zaventem en de auto aan het hotel laten staan?

Carine
Groetjes,
Carine
hondake0
Amerika-ontdekker

Bericht door hondake0 »

Of de trein zoals wij doen , verbazend voordelig en onder de vertrekhal uitstappen
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Gaat het toch niet zo slecht met de vakantiebranche. Ook op Schiphol staan de parkeerplaatsen propvol en is het zoeken naar een plaatsje.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
deh78
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door deh78 »

Ik heb vandaag gekekeb bij de NS retour Maastricht Brussel-Luchthaven € 64 euro is toch geen geld daar kan ik absoluut de auto geen 3 weken voor parkeren bij de luchthaven.
Dus ik ga met de trein aan komende vakantie.

Dennis
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Als je alleen op vakantie gaat niet nee. Voor een gezin met 2 a 3 kids wordt het een heel ander verhaal.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
deh78
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door deh78 »

Ruud2004 schreef:Als je alleen op vakantie gaat niet nee. Voor een gezin met 2 a 3 kids wordt het een heel ander verhaal.
Dat klopt dan is het een hele onderneming met het sjouwen van baggage.

Dennis
Liezo
Amerika-ontdekker

Bericht door Liezo »

Hey!

Wij vertrekken volgende week donderdag, 8 mei, en gaan met trein naar Zaventem, indien de NMBS niet opnieuw de drang krijgt om te staken...(aangekondigde staking van deze week is afgeblazen dus wie weet stellen ze't gewoon geen weekje uit :-) )

Niets is inderdaad eenvoudiger dan toekomen, net onder vertrekhal!

Ik kan me wel niet voorstellen dat de problemen nog niet zouden zijn opgelost vòòr de start van de drukke vakantieperiode (eind juni), zou onbetaalbaar slechte publiciteit voor Biac zijn!
Jerry & Diana
Amerikafan

Bericht door Jerry & Diana »

Met de trein lijkt me inderdaad een heel gedoe. Bovendien moeten we al om 8.45 uur op het vliegveld zijn.
Overnachten in Zaventem en de auto bij het hotel laten staan hebben we ook al bekeken. We komen dan toch een flink stuk duurder uit.
Groetjes, Diana
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Blijkbaar zijn de ergste problemen momenteel al weer van de baan.
Maar eigenlijk is dit een klassiek verhaal, dat zich meestal wel maar voordoet in de pieken begin juli. Ik verwacht dus ook weer van hetzelfde als we enige maanden verder zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
deh78
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door deh78 »

Jerry & Diana schreef:Met de trein lijkt me inderdaad een heel gedoe. Bovendien moeten we al om 8.45 uur op het vliegveld zijn.
Overnachten in Zaventem en de auto bij het hotel laten staan hebben we ook al bekeken. We komen dan toch een flink stuk duurder uit.
Groetjes, Diana
Ons plan is met de trein een dag van te voren naar de luchthaven te rijden vanaf daar hebben we een Hotel geboekt het Mariott die brengen ons met de Shuttel s'morgenvroeg naar de luchthaven.

Dennis
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

amai, als ik dit allemaal lees ben ik wel blij dat wij op een half uurtje van zaventem wonen en dat mijn ouders ons (hopelijk ;-) ) naar de luchthaven voeren. zij wonen nog dichter :)
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ter Info:

Dit heb ik voor ons vertrek onlangs opgezocht :

Ik ben momenteel aan het zoeken en heb deze :

* Sheraton hotel(recht over de luchthaven) : Park and fly : 199 euro voor 1 nacht en je mag je auto er gratis DRIE weken zetten. Air parking voor 3 weken 210 euro en Qparking 286 euro.

* Ibis 75 euro en 1 week gratis, per bijkomende nacht 8 euro.(park en take off)

* Thon hotel 89 euro, ontbijt in, P 1 week gratis en 5 Euro per extra dag. LET OP : de shuttle rijdt alleen tijdens de weekdagen!

* Pullman Brussel : 85 euro, 1 week vrij parkeren, daarna 14 euro per dag.(park and take off)

* De best western kost op de site al 135 euro, dus daar heb ik niet verder gekeken omdat wij maar voor 1 week gaan, maar voor 3 weken is dit een goede oplossing.

Als je drie weken gaat, lijken me de best western en Sheraton de beste keuze. Let wel : bij sommige van deze hotels geldt dit alleen als je een reis geboekt hebt via een touroperator.
Wij hebben onze tiketten via jet air geboekt, anders zou het niet gaan.

Via booking.com zijn de overnachtingsprijzen meestal iets lager, maar betaal je extra per dag parking zodat je duurder uitkomt. Behalve bij Pullman hotel staat via booking.com : 85 euro voor stay and leave, zonder ontbijt maar wel shuttle en free private parking possible. Dit in tegenspraak met alle andere info, maar ik heb deze dan toch gereserveerd met de opmerking van gratis parking er nogmaals bij. Ik ben eens nieuwsgierig of daar problemen van gaan komen. Maar in principe, wat op booking.com vemeldt staat, telt.

Groetjes,

Carinehttp://www.cisencarine.be
Groetjes,
Carine
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wij nemen gewoon altijd een speciale shuttle bus (een grote toeristenbus) die elk uur (dus ook 's nachts) van Antwerpen naar Brussel rijdt. Is echt helemaal ideaal. De bagage kan gewoon ingeladen worden, dus geen last, en ze zetten u af vlak voor de ingang.

Vroeger deden we het ook met de trein, maar met koffers in treinen zitten is echt niet ideaal. En treinen zijn ook asociaal duur als je geen abonnement hebt.
Burst
Amerika-ontdekker

Bericht door Burst »

Wij nemen gewoon altijd een speciale shuttle bus (een grote toeristenbus) die elk uur (dus ook 's nachts) van Antwerpen naar Brussel rijdt. Is echt helemaal ideaal. De bagage kan gewoon ingeladen worden, dus geen last, en ze zetten u af vlak voor de ingang.
Dat klinkt interesant!
Waar opstappen? (Antwerpen centraal?) Wat zijn die kosten dan? En de reisduur? Kaartje kopen vooraf?
hondake0
Amerika-ontdekker

Bericht door hondake0 »

Dat is alleen leuk als je toevallig in antwerpen woont.
Of we nemen de trein van Kortrijk naar Antwerpen om daar in de bus te stappen :blink:
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Persoonlijk vind ik met de trein naar Zaventem gaan een hel. Verbindingen zijn slecht en duren lang. Met de auto ben ik vanuit Tilburg in anderhalf tot 2 uur daar (niet in de spits natuurlijk). Met de trein duurt het 2,5 uur. Overstappen in Roosendaal, dan in die propvolle trein van de lijn Amsterdam - Brussel Zuid die meestal maar voor de helft gevuld is met reizigers. De overige stoelen worden ingenomen door rugzakken van toeristen. De rest kan dus staan. Als het vliegtuig vroeg vertrekt, moet je de dag ervoor de trein nemen. De nacht doorbrengen op Zaventem is geen pretje. Ik vind het maar een vies oud vliegveld.
Ik ben er met de auto nog nooit geweest, dus daar kan ik niets over zeggen. Indien mogelijk moet je je gewoon laten brengen.

Welke idioot op Zaventem heeft eigenlijk besloten om nu in de meivakantie de boel open te gooien? Dit soort dingen doe je toch in het laagseizoen.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Airmiles schreef:Welke idioot op Zaventem heeft eigenlijk besloten om nu in de meivakantie de boel open te gooien? Dit soort dingen doe je toch in het laagseizoen.
In Belgie is er geen meivakantie :P. Maar die werken duren nog tot het einde van het jaar. Ik snap ook niet dat ze het niet gedaan hebben van oktober tot mei of zo. Maar heel de zomer gaan er nu nog problemen zijn!

Die shuttlebus kost trouwens 10 euro voor volwassenen en 5 euro voor kinderen. Hier vind je er meer informatie over : http://www.airportexpress.be/page?page=AntwerpenBrussel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer