Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Oostkust op 2 weken?
-
- Amerikafan
Oostkust op 2 weken?
Hallo,
mn vriendin en ik hebben net een "go" gekregen om midden/eind september naar de USA te trekken. Het is enorm laat, I know, maar als ik wat rondkijk, kunnen we gelukkig nog relatief goedkope tickets van 500 eur vinden.
Ik heb op het forum enkele reisverslagen gelezen, maar ik vind geen reisverslag dat handelt over New York - Miami ? We zouden graag een rondreis doen voor 2 weken, maar vrees een beetje dat de afstand New York - Key West te groot is om op 2 weken te doen. Elke dag ongeveer 250 km of meer rijden... Bijkomend willen we zeker 2 of 3 dagen in New York vertoeven en als 'afsluiter' in Key West op het strand 2 daagjes gaan liggen.
Daarom graag jullie expertadvies: wat zouden jullie doen in onze plaats? Is het toch niet zo onrealistisch om dit te doen op 2 weken tijd? Of ergens een intercontinentale vlucht nemen? Tussen New York en Miami, zijn er veel steden/plaatsen die we zéker op weg moeten gaan zien?
Ik ga wat verder lezen en zoeken, indien je toevallig op een reisverslag tegenkomt van New-York naar Miami, laat je het me weten aub.. ? Bedankt
groetjes,
Michael
mn vriendin en ik hebben net een "go" gekregen om midden/eind september naar de USA te trekken. Het is enorm laat, I know, maar als ik wat rondkijk, kunnen we gelukkig nog relatief goedkope tickets van 500 eur vinden.
Ik heb op het forum enkele reisverslagen gelezen, maar ik vind geen reisverslag dat handelt over New York - Miami ? We zouden graag een rondreis doen voor 2 weken, maar vrees een beetje dat de afstand New York - Key West te groot is om op 2 weken te doen. Elke dag ongeveer 250 km of meer rijden... Bijkomend willen we zeker 2 of 3 dagen in New York vertoeven en als 'afsluiter' in Key West op het strand 2 daagjes gaan liggen.
Daarom graag jullie expertadvies: wat zouden jullie doen in onze plaats? Is het toch niet zo onrealistisch om dit te doen op 2 weken tijd? Of ergens een intercontinentale vlucht nemen? Tussen New York en Miami, zijn er veel steden/plaatsen die we zéker op weg moeten gaan zien?
Ik ga wat verder lezen en zoeken, indien je toevallig op een reisverslag tegenkomt van New-York naar Miami, laat je het me weten aub.. ? Bedankt
groetjes,
Michael
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: Oostkust op 2 weken?
Een intercontinentale vlucht moet je zowiezo nemen, anders kom je niet naar het andere continent.michachael schreef:Hallo,
groetjes,
Michael

Waarom neem je geen vlucht naar New York, en dan terug van Miami, dat lijkt me in dit geval het beste, en dan is de reis in twee weken best te doen, of je neemt New York als stop-over, en vliegt daarna door naar Miami.
Harry
Harry
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Heenvliegen op New York en terug vanaf Miami (of andersom) lijkt het meest voor de hand liggend.
Het is ongeveer 2.400 km van NY naar Key West.
Als je 4 rustdagen neemt (2 in NY en 2 in Key West bijv.) hou je reisdagen over van 240km.
Dat is goed te doen volgens mij, want als je op tijd op pad gaat 's morgens, hou je voldoende tijd over om onderweg te stoppen en dingen te bekijken.
Van Key West naar Miami is 250km zie ik, dus als je de laatste dag een late vlucht hebt is dat ook te doen.
Wij gaan in juni-juli naar de zuid-oost hoek (rondje Orlando) en pakken de kustroute tot en met Charleston en gaan dan landinwaarts.
Veel plezier bij het zoeken en plannen...
Het is ongeveer 2.400 km van NY naar Key West.
Als je 4 rustdagen neemt (2 in NY en 2 in Key West bijv.) hou je reisdagen over van 240km.
Dat is goed te doen volgens mij, want als je op tijd op pad gaat 's morgens, hou je voldoende tijd over om onderweg te stoppen en dingen te bekijken.
Van Key West naar Miami is 250km zie ik, dus als je de laatste dag een late vlucht hebt is dat ook te doen.
Wij gaan in juni-juli naar de zuid-oost hoek (rondje Orlando) en pakken de kustroute tot en met Charleston en gaan dan landinwaarts.
Veel plezier bij het zoeken en plannen...
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
-
- Amerikafan
We moeten uiteraard selectief zijn, er is zoveel te zien! Momenteel heb ik een
overzichtje gemaakt van de steden/plaatsen die we zeker willen zien;
New York JFK
New York: 3 dagen shopping, siteseeing, ...
Jackson, Six Flags Great Adventure & Wild Safari (of andere Six Flags,maar deze ligt perfect op de baan)
Philadelphia
Washington DC
Shenandoah National Park
Orlando (Disneyworld?)
Miami
Everglades National Park (natuur)
Key West: 2 à 3 dagen (zon, zee en rust)
Miami Airport
We willen graag natuur, fun, exotisch stranden, grote steden (shopping)
combineren.... iemand nog tips waar we zeker moeten stoppen onderweg???
overzichtje gemaakt van de steden/plaatsen die we zeker willen zien;
New York JFK
Jackson, Six Flags Great Adventure & Wild Safari (of andere Six Flags,maar deze ligt perfect op de baan)
Philadelphia
Washington DC
Shenandoah National Park
Orlando (Disneyworld?)
Miami
Everglades National Park (natuur)
Miami Airport
We willen graag natuur, fun, exotisch stranden, grote steden (shopping)
combineren.... iemand nog tips waar we zeker moeten stoppen onderweg???
- Dennis Dr.
- Amerika-ontdekker
Hoi,
Was even aan het kijken naar je schema, maar ik zou als ik jullie was van New York via Philadelphia naar Washington DC rijden en daar bijvoorbeeld het vliegtuig nemen naar Orlando en vanuit daar verder. Ik heb in 2005 de reis van Tampa via Miami naar Washington DC gemaakt in 3 1/2 weken en het stuk vanaf Savannah tot onder Washington DC is niet zo heel bijzonder. Vond ik dan
, maar das heel persoonlijk natuurlijk.
Zelf zou ik een paar dagen New York doen paar dagen Washtington DC en de rest lekker in Florida door brengen.
Succes met al je plannen.
Was even aan het kijken naar je schema, maar ik zou als ik jullie was van New York via Philadelphia naar Washington DC rijden en daar bijvoorbeeld het vliegtuig nemen naar Orlando en vanuit daar verder. Ik heb in 2005 de reis van Tampa via Miami naar Washington DC gemaakt in 3 1/2 weken en het stuk vanaf Savannah tot onder Washington DC is niet zo heel bijzonder. Vond ik dan

Zelf zou ik een paar dagen New York doen paar dagen Washtington DC en de rest lekker in Florida door brengen.
Succes met al je plannen.
Maak je niet druk om het verleden, maar geniet van het heden.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Niet als je door het midden van de staten rijdt, maar wel als je langs de kust of via de Shenandoah en Great Smokey Mountains en Atlanta gaat. Dan kom je ook langs Charlottesville en Asheville en natuurlijk Atlanta, wat toch een erg leuke stad is om te bezoeken. Maar ik denk, dat je met twee weken niet goed genoeg tijd hebt om dat alles te doen. Als ik eens kijk naar het lijstje met wensen en hoeveel tijd daar minimaal voor nodig is:Dennis Dr. schreef:het stuk vanaf Savannah tot onder Washington DC is niet zo heel bijzonder. Vond ik dan, maar das heel persoonlijk natuurlijk.
New York JFK
Jackson, Six Flags Great Adventure & Wild Safari (of andere Six Flags,maar deze ligt perfect op de baan) 1 dag
Philadelphia 1 dag
Washington DC 2 dagen
Shenandoah National Park - kan vanuit Washington - 1 dag
Orlando (Disneyworld?) - 2 dagen
Miami - 1 dag
Everglades National Park (natuur) - 1 dag
Miami Airport
En dat is minimaal, want natuurlijk kun je met gemak langer in Washington en Miami doorbrengen. Totaal 14 dagen, dus tijd om het hele stuk te rijden is er niet eens.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikafan
Ja, ik heb het eens besproken met mn vriendin en denk dat het beste is om de eerste week de kanten NY, Phil. en Washington te doen en dan vliegtuig pakken naar Orlando. Tweede week dus volledig wijden aan Florida....
Nu, de marginale kost voor een dagje extra is niet zo veel, zeker niet als je pas de auto huurt 2 dagen na aankomst in NY. Als mn redenering goed zit, kunnen we van die 2 weken misschien 17-18 dagen maken zonder het écht zoveel duurder te maken, zeker niet als we een nachtje zouden couchsurfen en motel.. ? Klopt dat?
Wat vinden jullie van dit schema?
DAG 1: New York
DAG 2: New York
DAG 3: New York
DAG 4 ochtend: autoverhuur 1 week
DAG 4: nog in te vullen
DAG 5: nog in te vullen
DAG 6: nog in te vullen
DAG 7: nog in te vullen
DAG 8: nog in te vullen
DAG 9: Philadelphia
DAG 9: Washington DC
DAG 10: Washington DC
DAG 10 avond: vlucht naar Orlando
DAG 11: Orlando (Disneyworld)
DAG 12 ochtend: autoverhuur 1 week
DAG 12: Tampa
DAG 13: Naples
DAG 14: Everglade
DAG 15: Miami
DAG 16: Key West (rusten)
DAG 17: Key West (rusten)
DAG 18: terugrijden naar Miami, auto inleveren, vlucht vanuit Miami naar huis.
extra vraagje: Is Niagra Falls te doen in die eerste 'week'? Vind niet de exacte afstand vanuit New York op Google Maps.. ?
Nu, de marginale kost voor een dagje extra is niet zo veel, zeker niet als je pas de auto huurt 2 dagen na aankomst in NY. Als mn redenering goed zit, kunnen we van die 2 weken misschien 17-18 dagen maken zonder het écht zoveel duurder te maken, zeker niet als we een nachtje zouden couchsurfen en motel.. ? Klopt dat?
Wat vinden jullie van dit schema?
DAG 1: New York
DAG 2: New York
DAG 3: New York
DAG 4 ochtend: autoverhuur 1 week
DAG 4: nog in te vullen
DAG 5: nog in te vullen
DAG 6: nog in te vullen
DAG 7: nog in te vullen
DAG 8: nog in te vullen
DAG 9: Philadelphia
DAG 9: Washington DC
DAG 10: Washington DC
DAG 10 avond: vlucht naar Orlando
DAG 11: Orlando (Disneyworld)
DAG 12 ochtend: autoverhuur 1 week
DAG 12: Tampa
DAG 13: Naples
DAG 14: Everglade
DAG 15: Miami
DAG 16: Key West (rusten)
DAG 17: Key West (rusten)
DAG 18: terugrijden naar Miami, auto inleveren, vlucht vanuit Miami naar huis.
extra vraagje: Is Niagra Falls te doen in die eerste 'week'? Vind niet de exacte afstand vanuit New York op Google Maps.. ?

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nu heb je wel heel weinig tijd voor Philadelphia en Washington en omgeving ingecalculeerd, vergis je niet in de bezienswaardigheden daar. Ook zal een auto huren voor jullie vrij duur zijn, omdat jullie onder de 25 zijn, wist je dat? Ik zou dus als het enigszins kan tenminste tussen New York, Philadelphia en Washington (Baltimore is ook een leuke stad, trouwens) treinen, dat gaat makkelijk met Amtrak.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Amerikafan
dag Petra, bedankt voor je reactie.
DAG 4 tem DAG 8 kunnen natuurlijk ingevuld worden door extra dagen Washington, New York of Philadelphia. 't is natuurlijk nog een schets, want we moeten zelf nog goed nagaan wat er precies te doen is in de steden en hoeveel tijd we er aan willen besteden...
Ivm die auto heb ik gelezen dat USAreisen speciale pakketten aanbiedt voor personen -25jaar ? http://www.usareisen.de/mietwagen/carsh ... =u25&sz=so
enige probleem is natuurlijk dat de 2e bestuurder ook 21 jaar is, wat problemen kan opleveren... ?
tof van de tip ivm trein! Groot nadeel is natuurlijk dat je je bagage dan moet meesleuren, tenzij je dit in een hotel ter plaatse kan achterlaten.
DAG 4 tem DAG 8 kunnen natuurlijk ingevuld worden door extra dagen Washington, New York of Philadelphia. 't is natuurlijk nog een schets, want we moeten zelf nog goed nagaan wat er precies te doen is in de steden en hoeveel tijd we er aan willen besteden...
Ivm die auto heb ik gelezen dat USAreisen speciale pakketten aanbiedt voor personen -25jaar ? http://www.usareisen.de/mietwagen/carsh ... =u25&sz=so
enige probleem is natuurlijk dat de 2e bestuurder ook 21 jaar is, wat problemen kan opleveren... ?
tof van de tip ivm trein! Groot nadeel is natuurlijk dat je je bagage dan moet meesleuren, tenzij je dit in een hotel ter plaatse kan achterlaten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 4915 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 7 Reacties