Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wij zijn er! Nooit meer een overstap op vliegveld Washington

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
yarrah
Amerika-expert

Wij zijn er! Nooit meer een overstap op vliegveld Washington

Bericht door yarrah »

Na een leuke (veel te korte) forum-date met Reny en Erik die in hetzelfde vliegtuig zaten en in economy plus zaten (de mazelschieters :D ) Gingen we op weg naar Denver Colorado.

De vlucht van Amsterdam naar Washington ging zeer voorspoedig en kwamen ruim een 20 te vroeg aan in Washington. En dat was maar goed ook, want anders hadden we de aansluitende vlucht never nooit gehaald. WAT EEN DRAMA!!!! De costums was erg traag, dan naar de bagage, die moet je ophalen en weer inleveren, allemaal schreeuwende mensen, dan weer schoenen uit en zakken leeg e.d. door de security. Dan door de douane en dan weet je eindelijk waar je aansluitende vlucht vertrekt..... en natuurlijk een pokke eind lopen. gmrrmblll. Gelukkig hadden we Econemy plus plaatsen en dat maakt een hoop goed. Dat hadden we niet geboekt,.... misschien dat Paul van Tioga tours dat geregeld heeft. Maar daar waren we heel blij mee. Aangekomen in Denver ging alles zeer voorspoedig. We zitten nu in Country Inn & Suites en een heerlijke en rustige nacht gehad... Straks gaan we ontbijten. (ik heb best een beetje honger)

Voor zover,

Vrolijke groetjes uit Denver,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: wij zijn er! nooit weer Washington

Bericht door nieuwenoord »

Fijn dat jullie zijn gearriveerd. Had jullie zo'n korte overstaptijd of viel het echt heel erg tegen?
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

yarrah schreef:WAT EEN DRAMA!!!! De costums was erg traag, dan naar de bagage, die moet je ophalen en weer inleveren, allemaal schreeuwende mensen, dan weer schoenen uit en zakken leeg e.d. door de security. Dan door de douane en dan weet je eindelijk waar je aansluitende vlucht vertrekt..... en natuurlijk een pokke eind lopen
Dat is toch op elke Amerikaanse luchthaven zo

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
ellen1977
Amerikafan

Bericht door ellen1977 »

Ik ben echt een groentje wat betreft overstappen, dat heb ik dus nog nooit gedaan.
Moet je dan je bagage opnieuw inchecken? :(

Wij gaan eind augustus en dan hebben we ook een overstap op JFK.
Het verslag van onze reis in 2008: http://robertenellen.blogspot.com
Het verslag van onze reis in 2012: http://robertellenenrubennaarflorida.blogspot.com
Het verslag van onze reis in 2017: http://robertellenenrubennaardeepsouth.blogspot.nl
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

ellen1977 schreef:Ik ben echt een groentje wat betreft overstappen, dat heb ik dus nog nooit gedaan.

Wij gaan eind augustus en dan hebben we ook een overstap op JFK.
Je moet je bagage gewoon van de band halen en iets verder doorgeven...

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Titel is wel een beetje vaag. Kan beter 'nooit meer overstappen op washington' heten denk ik :)

* NOTE mod - Marco
Voor de duidelijkheid de titel aangepast.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ik heb dezelfde route gedaan, ik had 2,5 uur tussen de twee vluchten wat net genoeg bleekt e zijn, alleen de koffer kwam een dag later in denver...... erg langzame luchthaven. Maar dit keer gaan we overstappen in London naar terminal 5 dus ...........

plezierige vakantie gewenst...
Jozzy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Jozzy »

ellen1977 schreef:Ik ben echt een groentje wat betreft overstappen, dat heb ik dus nog nooit gedaan.
Nou, de term 'opnieuw inchecken' is een beetje te veel van het goede. :) Nadat je je door Immigration heen hebt gebluft ( ;) ) haal je je koffers van de band en ga je ermee door de douane. Direct daarna leg je ze weer op een andere band, en komen ze in je volgende vliegtuig terecht. Vervolgens ga je zelf door de detectiepoortjes (schoenen uit enzovoorts) en kun je naar de gate wandelen voor je aansluiting.
't Is niet veel wat je moet doen dus (don't worry!), maar het kost gewoon wel wat tijd... Op MSP (Minneapolis) had ik precies 2 uur overstaptijd, en dat ging ruimschoots goed, ondanks dat we behoorlijk lang in de rij moesten staan voor Immigration (maar MSP is ook een relatief klein vliegveld). Op een groter vliegveld zou ik voor de zekerheid wel op z'n minst 2,5 uur rekenen...
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wij zijn er! Nooit meer een overstap op vliegveld Washington

Bericht door Dento »

Welke Washington-luchthaven bedoel je precies? Washington Dulles (IAD), of Baltimore Washington Intertnational (BWI)?

Ik ben meerdere malen via beide luchthavens gevlogen, maar nooit echt problemen gehad, moet ik zeggen. Ik vind Dulles best een aardig vliegveld. Goed, er zijn betere, maar zeker ook slechtere (JFK bijvoorbeeld - dat is pas een drama...).

Enne, veel plezier in Denver! :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

nieuwenoord schreef:Fijn dat jullie zijn gearriveerd. Had jullie zo'n korte overstaptijd of viel het echt heel erg tegen?
We hadden een officiele overstap van 1.40 niet erg ruim dat geef ik toe. Maar moet te doen zijn. Wat me zo vreselijk tegenviel is dat je als vee werd behandeld. Je komt aan en dan kom via gangen (zonder raam) je in een grote kelder daar was de immigrations. Je krijgt totaal geen info. Het ophalen van je bagage en weer inleveren nou,.... het werd gewoon van je afgepakt. Dan als koeien naar de security, jas uit, schoenen uit, riemen uit je broek. Laptop uit je tas... doorlopen, doorlopen!!!! En deze controle was me volledig onduidelijk je wordt al helemaal gecontroleerd voor je uit het vliegtuig in stapt? Waarom nog een keer als je amerika in gaat?
Nu ben ik gewend dat amerika een klantvriendelijk land is,.... en dit was een grote shock voor mij.

Maar goed :D genoeg gezeurd,.... straks om 12.00 worden we gehaald door Road Bear en dan kan de vakantie echt beginnen. Maar de weersverwachting is niet zo best, maar dat heb je niet in de hand.

Groetjes uit een zeer zonnig Denver,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Flip
Amerika-ontdekker

Bericht door Flip »

Zou kleine 1,5 uur dan te kort zijn voor overstap NY (naar Las Vegas)?

NewYork Newark (New Jersey) (EWR) Verenigde Staten Aankomst 12:05 uur Continental Airlines 61
02 sep 2008 NewYork Newark (New Jersey) (EWR) Verenigde Staten Vertrek 13:25 uur

Ik neem aan dat hier rekening mee wordt gehouden zodra je een vlucht boekt???
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

Gewoon goed doorlopen en niet treuzelen. Dan moet 1.5 uur voldoende zijn.
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Dat zou je inderdaad goed moeten kunnen halen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dento schreef:Welke Washington-luchthaven bedoel je precies? Washington Dulles (IAD), of Baltimore Washington Intertnational (BWI)?
Vrijwel zeker Dulles, naar BWI vliegt geloof ik alleen IcelandAir vanaf Schiphol. Maar Dulles is de afgelopen paar jaar enorm gegroeid qua internationaal verkeer en het immigrations gedeelte houdt die eindeloze stroom passagiers nauwelijks bij. Het duurt op het moment, als je het ongeluk hebt met een aantal andere internationale vluchten ongeveer tegelijk aan te komen, zeker een uur voor je door de douane bent. Als ik mensen van het vliegveld haal reken ik dat minstens. Hopelijk zal e.e.a. met de nieuwe immigratieprocedures verbeteren.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Petra/VS schreef:Vrijwel zeker Dulles, naar BWI vliegt geloof ik alleen IcelandAir vanaf Schiphol.
Dat was ik inderdaad even vergeten... aangezien wij nooit vanaf Schiphol vliegen... :oops:

Onze website | Mijn blog
theborgh
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door theborgh »

Je moet het gewoon treffen (of niet) denk ik. In een van de antwoorden staat dat JFK slecht is. Wij waren daar een week of 3 geleden, tussen het verlaten van het vliegtuig, immigration, bagage ophalen, security en afgeven bagage zat 25 min! Dit was wel de Delta terminal.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Note mod: Verplaatst naar Reizen Algemeen, aangezien dit niet met het Zuidwesten te maken heeft.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Wij hebben twee keer een overstap gehad op Washington D. en beide keren denk ik geluk gehad, binnen 20 minuten waren we klaar, volgens mij kwamen we als laatste uit het vliegtuig maar er stond niemand verder. :dunno: Ze waren heel vriendelijk, er kon zelfs een grapje van af.
Dus helemaal geen problemen gehad. Dit jaar vliegen we ook via Washington naar Denver, ben benieuwd.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ik ben de allereerste keer naar USA ook overgestapt in Washington....... ik had 2 uur overstaptijd en moest ook rennen. Bij mij hebben ze wel mijn hele koffer overhoop gehaald, dus dat kan de oorzaak zijn geweest. Ik moest met een shuttlebus naar een ander gedeelte van het vliegveld. Maar alles is toen goedgekomen :)

Ik heb pas EEN keer hard moeten rennen voor een overstap, dat was in Chicago. Ik had vertraging (door slecht weer) op mijn eerste vlucht en had nog 20 minuten in Chicago. Het was wel de terugweg, dus dan hoef je niet meer door immigrations enzo.... Maar ik heb nog nooit zo gehaast, was als een van de laatsten aan boord :?
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Volgens mij kan je overal pech hebben [ of juist geluk] Afgelopen keer in Atlanta was een drama ... zo lang hebben we nooit hoeven wachten bij immigrations en de vorige keer geen centje pijn. Ook geen nare ervaring op Washington gehad. Volgende keer vliegen we via JFK :D kijken hoe dat bevalt.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties