Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Luchtbed ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Luchtbed ?

Bericht door bluemoon »

Ik ben van plan om in mijn vakantie de overnachtingen af te wisselen, motels voornamelijk in de steden en kamperen in een tent in de wat meer landelijke gebieden.
Nu heb ik een vraag over het slapen in een tent, doen jullie dit op een luchtbed of op zo`n zelf opblaasbaar matje ?
Hoe moet ik mij dat voorstellen zo`n zelf opblaasbaar matje, je draait een ventiel open en hij stroomt gewoon vol ? :?

Ik ben van plan de uitrusting te kopen bij de WalMart.
Crisis ? What Crisis ?
Leonie_m
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Luchtbed ?

Bericht door Leonie_m »

GM,

wij gaan ook binnenkort ook met de tent richting de VS en slapen op een therm-a-rest (selfinflatable). ik zou je toch aanragen om je self inflateble hier in nederland te kopen en zeker niet bij de walmart.

Er zit zoveel verschil tussen de verschillende self-inflatables dus een beetje advies kan geen kwaat.

en ja in princiepe is het tent opzetten, matje uitrollen ventiel open en wachten maar. Aan het eind nog even een beetje lucht bijblazen (heel erg afhankelijf van de staat van je mat.)

Suc6
Conrad
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Mojje! (mijn vrouw is Drents)

Als je zo'n self inflatable niet gewend bent, zou ik het eerst een keer uitproberen hier.
Heb er zelf ook wel eens op gekampeerd, maar heb na één slapeloze nacht meteen weer een luchtbed gehaald.

Als je wat groter (lees zwaarder :roll: ) bent zoals ik, is een luchtbed een beter alternatief.

Heb in de VS geen ervaring met kamperen (op de cabin in monument valley na :mrgreen: ) dus daar kan ik je niet zoveel over vertellen.
Naar welke streek gaan jullie? Want er zijn plekken waar het 's nachts vriest en ook waar het bij zonsopkomst al richting de 30 graden gaat. En dat is niet lekker in een tentje.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door deeyore »

Wij nemen een luchtbed mee, die we met een elektrische luchtpomp opblazen. We sluiten deze aan op de sigarettenaansteker in de auto. Ideaal!
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

Ik zou absoluut voor een luchtbed gaan..
Ik vind zo'n matje veels te dun, en opzich ben ik niets te zwaar.. maar vind het echt vreselijk.. het is koud (dicht bij de grond) hard en nee.... echt niet comfortabel..
misschien zijn er wel varianten in diktes ofzo en heb ik net de verkeerde.. maar voor mij liever een luchtbed, haha
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Leonie_m schreef:GM,

ik zou je toch aanragen om je self inflateble hier in nederland te kopen en zeker niet bij de walmart.

Er zit zoveel verschil tussen de verschillende self-inflatables dus een beetje advies kan geen kwaat.

Suc6
Conrad
Buiten het feit dat ook ik liever op een luchtbed lag, ga ik niet mee in jouw advies om NIET bij de Walmart te kopen. Wij hebben daar supergoedkope luchtbedden gekocht (nog geen 10 USD) die we op de laatste camping hebben weggegeven. Je kan je vooraf altijd in Nederland goed laten informeren, om daarna in Amerika te kopen. Bij de Walmart kopen is veel voordeliger dan hier in Nederland. Ook als je voor (Outdoor) kwaliteit gaat, ben je in de VS bij zaken als "Gander"of "Sports Authority" veel goedkoper uit.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Eugeni
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Eugeni »

Wij slapen al sinds 1997 op onze SI matjes zonder ook maar een klacht. Als je goede matjes koopt gaan ze lang mee en het voordeel van matjes is dat ze geen kou optrekken. We hebben er ook met nachtvorst wel op geslapen, met 's morgens het ijs op de tent. Onze matjes zijn 6.5 cm dik maar ze zijn er inmiddels ook al dikker.
Het is inderdaad zo dat je het ventiel losdraait en ze uitrolt, waarna het zichtzelf opblaast. Wil je het harder hebben dan kun je er een paar pufjes bijgeven. Wij moeten inmiddels bij onze matjes een keer of 4 'bijblazen', maar die zijn dan ook al 11 jaar oud!
Ik zou zeggen, ga naar een goede buitensportzaak, laat je voorlichten en ga er zelf eens op liggen.
Wij hebben er de laatste vakantie in Amerika (zijn net 1½ week thuis) weer prima op geslapen.
Succes met het maken van een keuze. :D
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

nadiaU schreef:Ik zou absoluut voor een luchtbed gaan..
Ik vind zo'n matje veels te dun, en opzich ben ik niets te zwaar.. maar vind het echt vreselijk.. het is koud (dicht bij de grond) hard en nee.... echt niet comfortabel..
misschien zijn er wel varianten in diktes ofzo en heb ik net de verkeerde.. maar voor mij liever een luchtbed, haha
Ik vind een luchtbed juist vervelend en heb veel liever een Therm-a-Rest matje. Daar heb je inderdaad allerlei verschillende van, van hele dunne en kleine voor backpacken tot matjes die een stuk groter en dikker zijn. Ik had eerst een matje uit de trek&travelserie, maar daar sliep ik niet lekker op (te smal en iets te hard), dus die is ingeruild voor een camp&comfort matje en die slaapt heerlijk :-).

Ik zou trouwens in Amerika een matje kopen en niet in Nederland. Mijn matje kost bij Bever €89,95 en bij REI $64.95.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

yup, ook wij backbacken/kamperen vaak en alleen met si-matjes. Komend weekend: Maine! De matjes werken prima.

Wij boycotten Walmart, zullen er nooit kopen. REI, EMS, enz. zijn betere zaken.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Alle soorten en maten én niet duur.... toch ?

http://www.walmart.com/catalog/catalog.gsp?cat=133174
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Da`s inderdaad niet duur, die luchtbedden bij de WalMart.
Hoe doen jullie dat met oppompen, met een hand/voetpomp of met een elektrische ( sigarettenaansteker ) pomp ?
Crisis ? What Crisis ?
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Inderdaad een 12v pompje. Het is tenslotte vakantie. :wink:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida