Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
waar is het gunstig omwisselen euros?
waar is het gunstig omwisselen euros?
Als men euros meeneemt naar Amerika,waar zou men dat het best kunnen doen?
Op de luchthaven,of in banken of in hotels,of maakt het niets uit waar?
groetjes Anna
groetjes Anna
Re: waar is het gunstig omwisselen euros?
Naar mijn weten is het voordelig wisselen bij Pott Change op het Damrak in A'dam. Ik pin meestal gewoon in the States zodra ik daar aankom, is voordeliger dan wisselen bij een bank. Een tip absoluut niet wisselen bij het GWk die geven een hele slechte koers in vergelijking met bijv Pott Change.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Geen euro's meenemen, maar gewoon een cash back vragen in de winkel als je betaald met je pinpas.annath schreef:Als men euros meeneemt naar Amerika,waar zou men dat het best kunnen doen?
groetjes Anna
Of anders pinnen.
De wisselkoers van dat moment wordt dan berekend.
Ik denk dat het meest gunstig is om gewoon ter plekke geld te pinnen met je pinpas of te betalen met je credit card.annath schreef:Als men euros meeneemt naar Amerika,waar zou men dat het best kunnen doen?
groetjes Anna
Bij wisselkantoren heb je altijd een basic fee, en die kantoren zijn alleen handig om te zorgen dat je b.v. 50 dollar bij je hebt bij aankomst. De rest kan je gewoon bij een ATM pinnen.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
er zijn vele topics over... maar idd
- geen geld meenemen
- hier geen geld halen
- daar pinnen voor kleine uitgaven
- grotere uitgaven altijd met credit-card doen (krijg je gewoon de beste koers, nog beter als met pinnen, en altijd zonder kosten)
als je gewoon keurig opschrijft wat je uitgeeft met je card, dan is het prima te overzien.
suc6
- geen geld meenemen
- hier geen geld halen
- daar pinnen voor kleine uitgaven
- grotere uitgaven altijd met credit-card doen (krijg je gewoon de beste koers, nog beter als met pinnen, en altijd zonder kosten)
als je gewoon keurig opschrijft wat je uitgeeft met je card, dan is het prima te overzien.
suc6
can't wait to travel again.....
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
niet naar pott die is duur ,in het begin van het damrak zitten 2 change die zijn het goedkooptst damrak 26 en 31 zitten nog geen 50meter van elkaar vdg fer
op 31 zit lorentz en de ander weet niet hoe die heet .
op 31 zit lorentz en de ander weet niet hoe die heet .
amerika mijn vacantieland
KIJK NAAR MIJN SITE http://www.ferlammertsma.nl voor mijn planning 2008.
KIJK NAAR MIJN SITE http://www.ferlammertsma.nl voor mijn planning 2008.
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Is vakantie niet met een K ?f.lammertsma schreef:amerika mijn vacantieland

- PDX
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Niet als je in het België van voor 1996 woonde (toen een nieuwe spelling officieel werd):Baia schreef:Is vakantie niet met een K ?f.lammertsma schreef:amerika mijn vacantieland
Wikipedia: Geschiedenis van de Nederlandse spelling schreef: Over een aantal aspecten van de Nederlandse spelling bleef ook na 1954 ontevredenheid bestaan. Zo bestond er onzekerheid over het grote aantal dubbelspellingen: een groot aantal woorden mocht op twee manieren worden gespeld. De ene variant (actie, vakantie) was de voorkeurspelling, de andere (aktie, vacantie) de toegelaten spelling. Hierbij koos men in Nederland meestal voor de voorkeurspelling, in België juist voor de toegelaten spelling, ook wel progressieve spelling.
1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.
2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
Over betalen in de US hoor ik verschillende dingen. Wij gaan binnenkort voor de 1ste keer naar Amerika. Wat is nu de meest geaccepteerde wijze van betalen? Met een creditcard? Met de pinpas? Of cash? Of is dat afhankelijk van de hoogte van het bedrag, of op wat voor soort locatie je wilt betalen? Bijv. tankstation, restaurant, supermarkt, hotel?
BB
BB
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
In supermarkt betaal ik altijd met mijn pinpas, vraag ook regelmatig een cashback, om contant geld te hebben.burb11 schreef:Over betalen in de US hoor ik verschillende dingen. Wij gaan binnenkort voor de 1ste keer naar Amerika. Wat is nu de meest geaccepteerde wijze van betalen? Met een creditcard? Met de pinpas? Of cash? Of is dat afhankelijk van de hoogte van het bedrag, of op wat voor soort locatie je wilt betalen? Bijv. tankstation, restaurant, supermarkt, hotel?
BB
Restaurants of contant of credit.
Hotel credit.
Tanken credit, maar dat kan bij sommige ook met de pinpas.
Haal geen geld uit een ATM met je credit is erg duur, met je pinpas betaal je vaak 2 euro.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 90
Altijd zo veel mogelijk met creditcard : geen probleem voor zelfs zeer kleine bedragen : heb al creditcard gebruikt voor bedragen van 1 dollar.
Wel opletten : als je American Express gebruikt : wordt niet overal aanvaard. Ik heb steeds een VISA card als backup.
Wel opletten : als je American Express gebruikt : wordt niet overal aanvaard. Ik heb steeds een VISA card als backup.
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
Heeft iemand wel eens gebruik gemaakt van de pinautomaten op Schiphol waar je dollars kan pinnen (ik dacht van ABN). Weet iemand of dat gunstig is?
Ik lees idd dat het beste is om daar pas te pinnen maar ik wil graag wat dollars op zak hebben voordat ik aankom, anders maakt het me alleen maar nerveus.
Ik lees idd dat het beste is om daar pas te pinnen maar ik wil graag wat dollars op zak hebben voordat ik aankom, anders maakt het me alleen maar nerveus.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 5402 Weergaves
-
Laatste bericht door Yareth
-
- 9 Reacties