Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geen vreemde Valuta meer bij banken te bestellen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Geen vreemde Valuta meer bij banken te bestellen?

Bericht door vana »

Ik dacht gisteren wat dollars te gaan bestellen bij de bank hier in IJmuiden. Dat ging niet zo makkelijk als ik dacht.
Bij de Fortis bank is het helemaal niet meer mogelijk om vreemde valuta te bestellen en volgens de baliemedewerkster kan het ook bij andere banken niet meer.
Bij de Postbank kon ik wel Amerikaanse dollars kopen maar het is onmogelijk om daar Canadese dollars te kopen of bestelllen.
Zij verwezen mij allemaal door naar het grenswisselkantoor. Daar moet ik dus voor naar Haarlem of Amsterdam.
Is dat iets nieuws ofzo, ik heb altijd mijn dollars gewoon bij de bank gehaald? Of kan het alleen hier in dit gat niet?

Marjon
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Geen vreemde Valuta meer bij banken te bestellen?

Bericht door Njit »

Voor zover ik het weet kan het bij de Rabobank nog steeds:

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Maar kan je bij de Rabo ook Canadese dollars bestellen?

Marjon
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ja, ook Canadese dollars.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

Ik heb vorige week nog bij de ABN dollars besteld en opgehaald.
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Fortis is inderdaad opgehouden met het leveren van vreemde valuta (en ook travellercheques). Al enkele jaren geleden toen het nieuwe bedieningsconcept in de kantoren is uitgerold. Daar ben ik destijds ook bij betrokken geweest. Klanten worden doorverwezen naar Travelex/GWK en krijgen daar op vertoon van je Fortis-pasje 50% korting op de transactiekosten.

M.i. levert ABN Amro ook niet meer op alle kantoren, maar wel op Schiphol. Of thuis laten sturen, kosten vanaf 7 euro.
f.lammertsma
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door f.lammertsma »

niet bij de banken je dollars kopen dat is rete duur
mijn zoon kon bij het gwk 143 dollar kopen voor 100 euro toen kreeg ik in amsterdam 157 dollar voor 100 euro dat is toch wel verschil niet .op het damrak vanaf het centraal de eertse change en de twede zijn het voordeligst
niet bij potchange die is rete duur vdg fer
amerika mijn vacantieland
KIJK NAAR MIJN SITE http://www.ferlammertsma.nl voor mijn planning 2008.
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Mensen.....

waarom zou je in godsnaam dollars willen bestellen als je bij elke normale bank in de USA & Canada gewoon gratis kan pinnen tegen de beste koers. Credit-card en pin-pas is het enige dat je nodig hebt. Met je pin-pas pin je ten alle tijden gratis*, met je credit card kan je overal geld opnemen, maar daar zitten hoge kosten aan, dus doet dat niet tenzij je echt in de shit zit.

Moet je gelijk een taxi in en betalen , laat meneer de taxi chauffeur dan even langs en normale bank rijden en je kan daar altijd zonder problemen pinnen.

* sommige banken berekenen 2 of 3 dollar aan kosten, bij de bank of america kost pinnen je meen ik 3 dollar, maar pin je bij La Salle (te herkennen aan het ABN Amro logo) dan pin je gewoon gratis!
can't wait to travel again.....
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

ndekker schreef:Mensen.....

waarom zou je in godsnaam dollars willen bestellen als je bij elke normale bank in de USA & Canada gewoon gratis kan pinnen tegen de beste koers. Credit-card en pin-pas is het enige dat je nodig hebt.
Omdat ik het makkelijk vind om bij aankomst een klein bedrag aan dollars op zak te hebben dan hoef ik niet direct op zoek naar een pin automaat.
Dit bedrag gebruik ik voor fooien aan het kamermeisjes of in een restaurant. Ook kunnen we dan de volgende morgen direct op stap en hoeven we niet eerst persé op zoek naar een pinautomaat. Verder doe ik alles met de creditcard en pin pas.
Ik neem heus geen honderden dollars cash mee. Maar aankomen zonder ook maar één dollar op zak vind ik geen prettig gevoel.

Marjon
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Aricon »

Op ieder vliegveld in Amerika / Canada zijn ATM's te vinden. Je hoeft dus niet zonder dollars het vliegveld te verlaten.
En niet alle dollars uitgeven, maar wat kleingeld meenemen naar huis. Dan heb je de volgende keer meteen wat dollars op zak.
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Volgens mij gaat het er de topicstarter niet over OF je dollars beter in NL of de VS kunt wisselen, maar dat je ALS je dat wilt niet meer bij de diverse banken terecht kunt.

De discussie over het al dan niet alvast in NL wisselen / halen van Dollars is een heel andere en al diverse malen in andere topics gevoerd.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Inderdaad, die disciussie is al regelmatig gevoerd en ik bepaal zelf of ik wel of niet alvast dollars in Nederland koop.
Ik vind dat makkelijk en ga ook niet moeilijk doen voor die paar euro die ik daarop zou kunnen verdienen. Op een budget van duizenden euro's maakt me die paar euro echt niet uit, lekker belangrijk.
Ook weet ik dat het handig is om je kleingeld mee naar huis te nemen, het is niet de eerste keer dat ik naar Amerika ga. Maar vorige keer hebben we ons laatste kleingeld opgemaakt bij de Burger King op het vliegveld.

Marjon
saraenwim
Amerika-ontdekker

Bericht door saraenwim »

Dit las ik op de fortiswebsite:
"Een voorraadje vreemde bankbiljetten is in sommige landen onmisbaar voor onderweg en voor de eerste uitgaven bij aankomst. Uw Fortis-kantoor helpt u vlot aan contant geld in de meest gevraagde vreemde munten."
(Ik vermoed dat de $ toch een courant gevraagde munt is?)
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ja maar er staat ook:
Fortis werkt samen met GWK-Travelex.
Haal uw bestelling op de datum van uw keuze en bij de GWK Travelex-vestiging van uw keuze op.
Bijvoorbeeld bij GWK Travelex Schiphol, vlak voor uw vertrek.
Gemakkelijk, snel én zonder extra kosten!
Als Fortis-klant krijgt u bij GWK Travelex 10% korting op de transactiekosten. Deze korting wordt verrekend op vertoon van uw Europas van Fortis.

Marjon
Kees27
Amerika-newbie

Bericht door Kees27 »

Op Schiphol kun je ook dollars pinnen. ABN AMRO heeft hiervoor twee geldautomaten beschikbaar. Meer info is te zien op deze link:

http://www.schiphol.nl/LuchthavenSchiph ... BNAMRO.htm

Kees
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer