Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fototoestel kopen in Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
nieneke83
Amerika-newbie

Fototoestel kopen in Amerika

Bericht door nieneke83 »

Hallo allemaal,

Wij hopen in september een rondreis te gaan maken door het westen van Amerika.
Nu willen wij graag voor deze supervakantie een spiegelreflexcamera aanschaffen, hebben nu alleen een compactcamera.
In Amerika liggen de prijzen voor deze camera's toch een stuk lager, helemaal met de lage stand van de dollar.
Heeft iemand van jullie een idee, hoe streng de controle hierop is bij de douane, niet dat we straks een fikse boete krijgen, is het nog een dure camera :( .

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

Groetjes, Nienke
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Fototoestel kopen in Amerika

Bericht door manja »

Nienke, misschien heb je wat aan onderstaand topic
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... hilit=ipod
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jorgo
Amerika-ontdekker

Bericht door Jorgo »

Hoi Nienke,

Wij gaan a.s. zondag naar de VS en hebben dezelfde vraag. Ik ga nu even op dat forum kijken en zal je wel laten weten als ik daar wat vind.

Groet,
Jorgo
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Mijn camera had het ook bijna begeven een paar weken geleden. Dus ik was ook aan het kijken naar een nieuwe camera.

Maar zo verschrikkelijk veel schelen die prijzen toch echt niet. Voor een camera van ongeveer 700 euro zou ik ongeveer 40 euro goedkoper uit zijn. En ik heb toch in 4 verschillende winkels gecheckt in de VS. Als ik dan nog tegengehouden zou geweest zijn aan de douane, en de btw had moeten betalen, dan zou het zelfs een dure grap geworden zijn.

Misschien dat je ergens een goedkope winkel tegenkomt, of ergens een promotiestunt, dan zal het wel anders zijn. Maar ik vond het toch tegenvallen.
flannk
Amerika-ontdekker

Bericht door flannk »

Zeker niet bij de BestBuy langs geweest?
2008 - Juli, 18 dagen Oost USA: NYC-WDC-Niagara-Toronto-Adirondacks-oostkust-NYC
2007 - Augustus, 8 dagen Florida, Kissimmee

For there you have been,
and there you long to return.
Chi Sin X
Amerika-expert

Bericht door Chi Sin X »

flannk schreef:Zeker niet bij de BestBuy langs geweest?
Zij waren 1 van de duurdere waar ik was gaan kijken...
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

flannk schreef:Zeker niet bij de BestBuy langs geweest?
Daar hebben wij ook gekeken vorige week, ik vind het nog wel meevallen met die goedkope prijzen, vergeet niet dat er ook nog eens +/- 10% tax bijkomt.

Harry
njonker
Amerika-ontdekker

Bericht door njonker »

In principe moet je, als je zo'n camera in Nederland invoert, daar belasting over betalen als de waarde boven de belastingvrije grens ligt.

In de praktijk hoor ik vaak van mensen dat het nogal ruim wordt genomen met het aangeven van dit soort dingen, en dat de invoer zonder aangifte in vele gevallen vlekkeloos verloopt. Het helpt waarschijnlijk als je niet de originele verpakking, kassabon en handleiding / garantiebewijs bij je hebt (Ik weet van vrienden die deze per post naar Nederland sturen).

Houd er rekening mee dat er een goede kans is dat je in Nederland niet voor garantie terecht kunt op een camera die je in de VS hebt gekocht. Er is vaak een indicatie in het serie nummer voor welke markt een camera bedoeld is.

Mocht je in new york zijn, dan is het misschien de moeite waard om bij B&H Photo / Video te gaan kijken. Je kunt hier vaak modellen met US garantie of zonder US garantie kopen, de laatste zijn over het algemeen behoorlijk goedkoper. Je kunt prijsvergelijken op www.bhphotovideo.com. Al ben je niet in New York, dan kan het nog de moeite waard zijn om even bij de website langs te gaan en uit te printen welk model je wilt en welke prijd er voor staat; een hoop winkels in de VS (waaronder bestBuy) zullen desgevraagd je dezelfde prijs geven als je op een website kunt vinden.

(Dit bericht is naturrlijk niet bedoeld om iemand aan te raden zich niet aan de wetten met betrekking tot invoer en belasting te houden)

Niels.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik moet zeggen dat de cameraprijzen erg tegenvallen in de VS .....
Voorheen was een camera hier 1000 euro en daar dan 800 dollar (dus 600 euro)
Maar nu lijkt het wel alsof ze veel prijzen "recht" getrokken hebben, wat hier nu 1000 euro kost, kost in de VS 1000 dollar (of soms zelfs 1100 dollar). Reken erbij dat je nog tax moet betalen en dan is je voordeel opeens helemaal zo groot niet meer.

BH is trouwens sowieso een gave winkel om te bezoeken als je van fotografie houdt. alleen het systeem al, als je iets koopt. Dan komt het in een bak via een lopende bandensysteem bij de verkoper, en die stuurt het dan in een tasje weer door richting de kassa's waar alles dan voor je klaarligt als je komt betalen :D

Hou er inderdaad ook rekening mee dat een Canon USA alleen garantie heeft in de USA. Oftewel: als er dus iets mis is, zul je m naar Amerika moeten opsturen ipv naar de Nederlandse fabrikant.
Dit kan je wel weer afkopen met een International Warranty Certificate (kost meestal 25 dollar of zo).
Chi Sin X
Amerika-expert

Bericht door Chi Sin X »

Iris_1982 schreef:Ik moet zeggen dat de cameraprijzen erg tegenvallen in de VS .....
Voorheen was een camera hier 1000 euro en daar dan 800 dollar (dus 600 euro)
Maar nu lijkt het wel alsof ze veel prijzen "recht" getrokken hebben, wat hier nu 1000 euro kost, kost in de VS 1000 dollar (of soms zelfs 1100 dollar). Reken erbij dat je nog tax moet betalen en dan is je voordeel opeens helemaal zo groot niet meer.
Het verschil is zelfs niet meer zo groot.

Neem een populaire camera, een Canon D450 met kitlens :
In de VS : 854.99 dollar (BestBuy promotie) = 550 euro
In NL : 629 euro

Maar die 550 euro is excl tax, dus neem 8% er bij, en dan kom je gelijk aan 594 euro. Dus nog nauwelijks verschil, en de garantie is een groot vraagteken (of kan je misschien bijkopen).

En als je dan nog per ongeluk tegengehouden wordt aan de grens, moet je daar nog eens 19% btw op betalen, en dan kom je al op 706 euro (als je al geen boete moet betalen omdat je eerst gezegd hebt dat je niets aan te geven had).
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Hier in Amerika koop ik zelden electronica of cameras bij een winkel als BestBuy. Da's leuk voor de kleine aankopen, maar dure aanschaf van merkartikelen vind je altijd goedkoper online, en meestal betaal je geen belasting en zit er gratis shipping bij. Overigens, is D450 een Europese aanduiding? Ik ken hier wel de EOS 5D of EOS 40D, of de goedkopere XSi.

Edit: Ik vermoed dat je deze bedoeld? Zoals te zien op deze link is het al voor $665 (422 Euro) te krijgen online. Gratis verscheept binnen de US. Als je even verder zoekt, kun je hem mogelijk nog goedkoper vinden. In dit geval zit de winkel in NY, dus ik als klant die in Colorado zit hoef geen belasting erop te betalen als ik het online bestel. Vandaar dat amerikanen dit soort artikelen meer en meer online bestelt. Bij merkartikelen maakt dat toch niet uit, want als er iets mee is wordt het toch naar de fabrikant verstuurd voor garantie. De winkel biedt weinig meer waarde.
Chi Sin X
Amerika-expert

Bericht door Chi Sin X »

Loek schreef:Hier in Amerika koop ik zelden electronica of cameras bij een winkel als BestBuy. Da's leuk voor de kleine aankopen, maar dure aanschaf van merkartikelen vind je altijd goedkoper online, en meestal betaal je geen belasting en zit er gratis shipping bij. Overigens, is D450 een Europese aanduiding? Ik ken hier wel de EOS 5D of EOS 40D, of de goedkopere XSi.

Edit: Ik vermoed dat je deze bedoeld? Zoals te zien op deze link is het al voor $665 (422 Euro) te krijgen online. Gratis verscheept binnen de US. Als je even verder zoekt, kun je hem mogelijk nog goedkoper vinden. In dit geval zit de winkel in NY, dus ik als klant die in Colorado zit hoef geen belasting erop te betalen als ik het online bestel. Vandaar dat amerikanen dit soort artikelen meer en meer online bestelt. Bij merkartikelen maakt dat toch niet uit, want als er iets mee is wordt het toch naar de fabrikant verstuurd voor garantie. De winkel biedt weinig meer waarde.
Die camera bedoelde ik ja, en D450 is idd de Europese aanduiding. Maar met online kopen ben je als toerist heel weinig. Je kan hem wel laten opsturen, maar dan ben je wel quasi zeker dat je nog de douane achterna krijgt (ik heb al op elk pakketje dat ik heb laten overkomen mogen betalen), en dan ga je door de transport- en verzekeringskosten weer zeer weinig voordeel hebben.

Ik had trouwens ook al aangegeven dat bestbuy best duur is, maar toch wanneer ik ter plaatse was, heb ik in winkels niet direct echt koopjes zien liggen. Waarschijnlijk wel als je weet waar je moet zijn, maar we hebben toch goed rondgekeken en veel winkels binnengestapt.
Jenny_26
Amerika-newbie

Bericht door Jenny_26 »

Hey hey,
Ik heb ook nog even een vraagje. Als alles goed gaat, dan gaat me broertje naar NY voor de marathon. Daarna blijft hij nog een week in NY en gaat voor mij voor een camera kijken. Lief he van hem.

Maar op bv. Ebay zie je hele pakketten, met lens, body, tas etc. Zou je dat kunnen bestellen via Ebay en ophalen in de winkel ofzo?

En hoe zit het met adapters?

Verder met de invoer enzo is me het 1 en ander al duidelijk maar deze 2 dingen nog niet.
Groetjes Jenny
Truckman
Amerikafan

Bericht door Truckman »

Wij hebben in de Walmart een Sony W-i50 gekocht voor 240 dollar!
The USA...what else?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Truckman schreef:Wij hebben in de Walmart een Sony W-i50 gekocht voor 240 dollar!
Die mag je gewoon zo invoeren. Tot $275 zelfs. Dus zie de relevantie niet zo met dit topic waar men allerlei dure DSLR's wil kopen :roll:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Chi Sin X
Amerika-expert

Bericht door Chi Sin X »

Njit schreef:
Truckman schreef:Wij hebben in de Walmart een Sony W-i50 gekocht voor 240 dollar!
Die mag je gewoon zo invoeren. Tot $275 zelfs. Dus zie de relevantie niet zo met dit topic waar men allerlei dure DSLR's wil kopen :roll:
Kijken ze niet naar de catalogusprijs? Anders zou het nogal gemakkelijk zijn om een factuur te vervalsen en zeggen dat je uw dure DSLR voor 150 dollar hebt kunnen kopen bij een superpromotie.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Chi Sin X schreef:Kijken ze niet naar de catalogusprijs? Anders zou het nogal gemakkelijk zijn om een factuur te vervalsen en zeggen dat je uw dure DSLR voor 150 dollar hebt kunnen kopen bij een superpromotie.
Geen idee. Maar ook in Nederland kun je geen DSLR kopen onder de 175 euro. Dus daar krijg je altijd vragen over.
Bij een compact camera ligt dit anders.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Truckman
Amerikafan

Bericht door Truckman »

Ach, ik gebruik het toestel al volop, dus ik verwacht geen enkel probleem...
The USA...what else?
Fly Fort
Amerika-ontdekker

Bericht door Fly Fort »

Zou het veiliger zijn moest je het toestel "lenen" van iemand die in amerika woont???

En dat je dus een leencontract bij de hand hebt bij eventuele controle???
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer