Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke heeft de beste economy-class?
Welke heeft de beste economy-class?
Bij mijn "onderzoek" naar de beste (en liefst zo kort mogelijke) vlucht van Amsterdam naar Orlando v.v. heb ik me tot dusverre beperkt tot 4 maatschappijen.
KLM, Continental, Delta en United.
Prijstechnisch zitten ze allemaal redelijk dicht bij elkaar in de buurt.
Welke van deze 4 maatschappijen heeft in jullie ogen de beste economy-class?
Daarbij denk ik dan aan zaken als beenruimte, schermpjes in de stoel voor je, eten en drinken etc.
Mocht ik een maatschappij over het hoofd hebben gezien dan hoor ik dat graag van jullie.
Vast bedankt voor de tips!
Groeten,
René
KLM, Continental, Delta en United.
Prijstechnisch zitten ze allemaal redelijk dicht bij elkaar in de buurt.
Welke van deze 4 maatschappijen heeft in jullie ogen de beste economy-class?
Daarbij denk ik dan aan zaken als beenruimte, schermpjes in de stoel voor je, eten en drinken etc.
Mocht ik een maatschappij over het hoofd hebben gezien dan hoor ik dat graag van jullie.
Vast bedankt voor de tips!
Groeten,
René
Tramps like us, baby we were Born to Run!
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: Welke heeft de beste economy-class?
Ik weet niet wanneer je wilt gaan, er is nogal wat gaande in de luchtvaart op dit moment, vluchten die er dit jaar nog zijn kunnen volgend jaar wel eens geschrapt worden, en dan vlieg je misschien wel een andere route en met een ander toestel, maar een globaal antwoord is wel te geven.
De beenruimte maakt heel weinig verschil tussen deze maatschappijen, bij allen houd de ruimte voor wat grotere mensen niet over, bij United heb je het voordeel dat je tegen betaling economy plus kunt boeken, dat geeft je 10 tot 15 cm. meer beenruimte, KLM gaat hiet ook mee beginnen, maar het zal zeker een aantal jaren duren voor alle toestellen aangepast zijn.
Continental en United hebben voor de intercontinentale vlucht altijd eigen schermpjes, waarbij het systeem van Continental veel uitgebreider is, KLM hangt ervan af op welke luchthaven je een overstap hebt, maar aangezien je nog een binnenlandse vlucht hebt naar Orlando vlieg je waarschijnlijk op een "hub" van NWA en dan ook met een NWA-toestel, ook deze vluchten worden uitgevoerd met zeer moderne toestellen met zeer uitgebreid IFE (in flight entertainment).
Bij Delta heeft alleen de 767-400 modern IFE, dit toestel wordt alleen ingezet in het zomerseizoen op Atlanta.
Binnenlandse vluchten in de VS hebben meestal geen enkele vorm van entertainment, en ook geen eten.
Maar nogmaals, het kan er volgend jaar wel eens heel anders uitzien voor wat betreft schema en toestellen dan voorgaande jaren, de fusie tussen Delta en NWA zal zeker gevolgen hebben voor een aantal "hubs" van deze maatschappijen, en ook de samenwerking van Continental met United (nog geen fusie) kan wel eens gevolgen hebben voor bepaalde vluchten.
Harry
De beenruimte maakt heel weinig verschil tussen deze maatschappijen, bij allen houd de ruimte voor wat grotere mensen niet over, bij United heb je het voordeel dat je tegen betaling economy plus kunt boeken, dat geeft je 10 tot 15 cm. meer beenruimte, KLM gaat hiet ook mee beginnen, maar het zal zeker een aantal jaren duren voor alle toestellen aangepast zijn.
Continental en United hebben voor de intercontinentale vlucht altijd eigen schermpjes, waarbij het systeem van Continental veel uitgebreider is, KLM hangt ervan af op welke luchthaven je een overstap hebt, maar aangezien je nog een binnenlandse vlucht hebt naar Orlando vlieg je waarschijnlijk op een "hub" van NWA en dan ook met een NWA-toestel, ook deze vluchten worden uitgevoerd met zeer moderne toestellen met zeer uitgebreid IFE (in flight entertainment).
Bij Delta heeft alleen de 767-400 modern IFE, dit toestel wordt alleen ingezet in het zomerseizoen op Atlanta.
Binnenlandse vluchten in de VS hebben meestal geen enkele vorm van entertainment, en ook geen eten.
Maar nogmaals, het kan er volgend jaar wel eens heel anders uitzien voor wat betreft schema en toestellen dan voorgaande jaren, de fusie tussen Delta en NWA zal zeker gevolgen hebben voor een aantal "hubs" van deze maatschappijen, en ook de samenwerking van Continental met United (nog geen fusie) kan wel eens gevolgen hebben voor bepaalde vluchten.
Harry
Kijk zo'n antwoord daar kunnen we wat mee!Harry schreef:Ik weet niet wanneer je wilt gaan, er is nogal wat gaande in de luchtvaart op dit moment, vluchten die er dit jaar nog zijn kunnen volgend jaar wel eens geschrapt worden, en dan vlieg je misschien wel een andere route en met een ander toestel, maar een globaal antwoord is wel te geven.
Harry
Bedankt voor het uitgebreide bericht Harry!
-
- Amerika-expert
Hum, mijn ervaring is dat NWA op binnenlandse vluchten met de alleroudste bagger vliegt.vlieg je waarschijnlijk op een "hub" van NWA en dan ook met een NWA-toestel, ook deze vluchten worden uitgevoerd met zeer moderne toestellen met zeer uitgebreid IFE

Vraag naar de maatschappij die vlucht uitvoert, en het vliegtuig dat gepland staat (wil soms, zeker met KLM, nog wel eens veranderen). Dan kun je, met die informatie, de details hier opzoeken: http://www.seatguru.com/.
Gr., Flipje
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had het over de intercontinentale vlucht, deze worden vanaf Amsterdam inmiddels bijna allemaal uitgevoerd met de Airbus A330, een zeer modern toestel, met zeer uitbereid IFE.FlipjeBTiel schreef:Hum, mijn ervaring is dat NWA op binnenlandse vluchten met de alleroudste bagger vliegt.vlieg je waarschijnlijk op een "hub" van NWA en dan ook met een NWA-toestel, ook deze vluchten worden uitgevoerd met zeer moderne toestellen met zeer uitgebreid IFE![]()
Vraag naar de maatschappij die vlucht uitvoert, en het vliegtuig dat gepland staat (wil soms, zeker met KLM, nog wel eens veranderen). Dan kun je, met die informatie, de details hier opzoeken: http://www.seatguru.com/.
Gr., Flipje
Op binnenlandse vluchten verbaas ik me elke keer weer dat de grote Amerikaanse maatschappijen nog met toestellen vliegen die je hier in Europa al lang niet meer ziet, met name de DC-9 bij NWA en de MD-80's bij Delta en American, ik heb zelf het genoegen

Voor wat betreft NWA, de maatschappij is de DC-9 in rap tempo aan het vervangen voor Airbus A-320 en 319, en heeft er daar inmiddels meer van dan de DC-9, de kans om met een oud toestel te vliegen wordt daar dus alsmaar kleiner.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
NW staat in deze drukke tijd ook regelmatig met een 747-400 en 757-200 op Schiphol. De 757-200 is wat gemoderniseerd en voorzien van "winglets' welke de brandstofefficiëntie van de 757 maximaliseren, en daarmee ook de actieradius vergroten. Best een fijn toestel.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik durf de stelling wel aan dat een Airbus ruimer zit dan een Boeing. Dit is niet op feiten gestoeld
maar op eigen beleving. Volgens mij heeft dit te maken met de stoelopstelling.

[/url]
-
- Amerika-ontdekker
Bostonlover schreef:Ik durf de stelling wel aan dat een Airbus ruimer zit dan een Boeing. Dit is niet op feiten gestoeldmaar op eigen beleving. Volgens mij heeft dit te maken met de stoelopstelling.
Op www.seatguru.com kan per maatschapij redelijk nauwkeurige informatie per toestel ( been ruimte , amenities etc) opgevraagd worden.
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar heeft het echt helemaal niets mee te maken, stap maar eens in een Airbus van Easyjet, daar zit je toch echt heel krap, maar goed het kost (bijna) niets en is toch alleen maar voor korte afstanden.Bostonlover schreef:Ik durf de stelling wel aan dat een Airbus ruimer zit dan een Boeing. Dit is niet op feiten gestoeldmaar op eigen beleving. Volgens mij heeft dit te maken met de stoelopstelling.
De luchtvaartmaatschappij bepaald hoeveel stoelen er in een vliegtuig geplaatst worden, daar heeft Airbus of Boeing niets mee te maken, die doen gewoon wat de klant wil.
Even een willekeurig voorbeeld, de KLM Airbus A330-200 heeft 251 stoelen, in de Airbus A330-200 van Air Transat staan 363 stoelen, ik weet wel in welke ik liever zou zitten, in precies dezelfde ruimte weet Air Transat 112 stoelen

Harry
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
En Lufthansa? Goede Economy? Ik vraag het omdat we er komende oktober 10,5 uur in moeten zitten. De vlucht wordt (voorlopig althans) uitgevoerd met een Airbus A360, maar daar heeft LH er twee soorten van: een mét personal video, en één zonder...
En de beenruimte? Iemand ervaring ermee?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lufthansa is een prima maatschappij, niet supergoed zoals sommige aziatische maatschapijen, maar vergelijk het maar met KLM of BA.Dento schreef:En Lufthansa? Goede Economy? Ik vraag het omdat we er komende oktober 10,5 uur in moeten zitten. De vlucht wordt (voorlopig althans) uitgevoerd met een Airbus A360, maar daar heeft LH er twee soorten van: een mét personal video, en één zonder...
Hmmmm Dennis, een Airbus A360 moet nog uitgevonden worden

Harry
Heeft KLM inmiddels zo'n uitgebreid systeem dan?Harry schreef:Lufthansa is een prima maatschappij, niet supergoed zoals sommige aziatische maatschapijen, maar vergelijk het maar met KLM of BA.Dento schreef:En Lufthansa? Goede Economy? Ik vraag het omdat we er komende oktober 10,5 uur in moeten zitten. De vlucht wordt (voorlopig althans) uitgevoerd met een Airbus A360, maar daar heeft LH er twee soorten van: een mét personal video, en één zonder...
Hmmmm Dennis, een Airbus A360 moet nog uitgevonden worden, je zult wel vliegen met een Airbus A340-600, en daar hebben ze twee configuraties van, één met een first-class en business-class, en één met alleen maar business-class, verder hebben bij mijn weten inmiddels alle Lufthansa A-340's eigen schermpjes, maar het is wel een wat minder uitgebreid systeem dan bij KLM, geen spelletjes en geen keuze uit 80 films, volgens mij kun je kiezen uit 10 films en nog wat tv-shows.
Harry
Daar heb ik toen ik voor het laatst ver met KLM vloog (in oktober 2007 naar Bonaire) niks van gemerkt dan...
In het vliegtuig waar ik toen in zat (volgens mij een MD-11 kan dat?) hingen alleen van die "tv's" in de gangpaden....
- Ruud2004
- Amerika-expert
Dat verschil is te groot. Is dat dan wel dezelfde configuratie Harry ? Als Air Transat zijn C-class en First-class verwijderd heeft, kan het best.Harry schreef:Even een willekeurig voorbeeld, de KLM Airbus A330-200 heeft 251 stoelen, in de Airbus A330-200 van Air Transat staan 363 stoelen, ik weet wel in welke ik liever zou zitten, in precies dezelfde ruimte weet Air Transat 112 stoelenmeer te plaatsen.
Harry
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het enige verschil is dat Air Transat 21 business-class stoelen heeft en KLM 30, verder staat Air Transat natuurlijk wel bekend om z'n krappe vliegtuigen, een (kleine) vriendin van ons heeft in 2006 met Air Transat naar Canada gevlogen, en het was een vreselijke vlucht, volgens haar kon ze echt nauwelijks normaal zitten.Ruud2004 schreef:Dat verschil is te groot. Is dat dan wel dezelfde configuratie Harry ? Als Air Transat zijn C-class en First-class verwijderd heeft, kan het best.Harry schreef:Even een willekeurig voorbeeld, de KLM Airbus A330-200 heeft 251 stoelen, in de Airbus A330-200 van Air Transat staan 363 stoelen, ik weet wel in welke ik liever zou zitten, in precies dezelfde ruimte weet Air Transat 112 stoelenmeer te plaatsen.
Harry
Harry
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
In de Boeing 777's en A330's van KLM zit een zeer uitgebreid entertainmentsysteem, met 80 films, veel tv-series, spelletjes die je alleen kunt doen of tegen andere mensen in het vliegtuig en zeer veel muziek, de vlucht is bijna tekort om alles uit te proberen.Rene072 schreef: Heeft KLM inmiddels zo'n uitgebreid systeem dan?
Daar heb ik toen ik voor het laatst ver met KLM vloog (in oktober 2007 naar Bonaire) niks van gemerkt dan...
In het vliegtuig waar ik toen in zat (volgens mij een MD-11 kan dat?) hingen alleen van die "tv's" in de gangpaden....

De MD-11's is me niet helemaal duidelijk, er is er in ieder geval één omgebouwd naar modern IFE, en de rest moet nog volgen, hoever ze daarmee zijn weet ik niet, de Boeing 747's van KLM hebben alleen in de business-class nog een modern systeem gekregen, economy gaat niet meer aangepast worden, dit zijn de eerste lange afstandtoestellen die de komende jaren vervangen gaan worden .
Harry
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Harry schreef:Hmmmm Dennis, een Airbus A360 moet nog uitgevonden worden, je zult wel vliegen met een Airbus A340-600

Dat is alvast goed om te horen: met 10 films kom ik die 10,5 uur wel doorHarry schreef:verder hebben bij mijn weten inmiddels alle Lufthansa A-340's eigen schermpjes, maar het is wel een wat minder uitgebreid systeem dan bij KLM, geen spelletjes en geen keuze uit 80 films, volgens mij kun je kiezen uit 10 films en nog wat tv-shows.

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is inderdaad een geweldig systeem. Onze vlucht van Amsterdam naar Dulles vorig jaar juni kon me bijna niet lang genoeg duren, zoveel films zaten ertussen die ik nog niet gezien had... echt geweldig.Harry schreef:In de Boeing 777's en A330's van KLM zit een zeer uitgebreid entertainmentsysteem, met 80 films, veel tv-series, spelletjes die je alleen kunt doen of tegen andere mensen in het vliegtuig en zeer veel muziek, de vlucht is bijna tekort om alles uit te proberen.![]()
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Ruud2004
- Amerika-expert
Volgens mij gaat Brussel Airlines langzamer vliegen Dennis. Hoef je het eind van de film niet te missen. 

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb ik weer, gaan we verhuizen waardoor we niet meer zo vaak zullen vliegen, komen ze nu ineens met dat soort dingen allemaal!Ruud2004 schreef:Volgens mij gaat Brussel Airlines langzamer vliegen Dennis. Hoef je het eind van de film niet te missen.

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Niet helemaal waar. 2 weken terug met Continental van Schiphol naar NewArk gevlogen met Boeing 757 en die hadden geen eigen schermpjes hoorContinental en United hebben voor de intercontinentale vlucht altijd eigen schermpjes, waarbij het systeem van Continental veel uitgebreider is

Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen