Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

visa verlengen met korte trip naar canada....

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Tirza2you
Amerika-newbie
Contacteer:

visa verlengen met korte trip naar canada....

Bericht door Tirza2you »

heey allemaal,

Ik ben Tirza (18 jaar) en ben tijdelijk in Amerika met mijn Amerikaanse vriend. Hij woont hier en ik ben hiernaartoe gekomen met een 90 dagen visum, 3 maanden. Er zijn nu bijna 2 maanden voorbij, en ik zou eigenlijk nog wat langer willen blijven. Mijn Visa verloopt 15 april, en mijn vriend is klaar met school 15 mei, dat is dus precies een maand later. We zouden graag samen naar nederland willen vliegen. Ik vraag mij af, als ik vandaag of morgen een ticket van Amerika naar nederland koop, met de datum 15 mei. En ik ga deze week een paar dagen naar canada en kan bij het binnenkomen van Amerika mijn ticket terug naar nederland laten zien. Kan ik dan legaal nog een maandje blijven? Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, het is misschien een stomme vraag omdat zoveel mensen al ongeveer zoiets gevraagt hebben, maar ik denk nooit geschoten is altijd mis =). Groetjes Tirs.
Paul
Amerika-ontdekker

Bericht door Paul »

ben hiernaartoe gekomen met een 90 dagen visum, 3 maanden
Even om misverstanden te voorkomen: heb je echt een visum of ben je onder het VWP binnengekomen? Nederlandse staatsburgers (en ik neem aan dat jij dat bent) mogen namelijk zonder visum 90 dagen in de VS verblijven. In jouw geval is een trip naar Canada (of Mexico) geen optie: deze trip valt gewoon onder de 90 dagen dat je in de VS verblijft.

Hoe dat met een visum zit, weet ik niet precies. Je zou dan misschien op het visum tot aan je trip naar Canada in de VS kunnen verblijven om dan weer onder het VWP terug naar Amerika te gaan. Maar ik weet niet of dat mag.
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Ik ken iemand die hetzelfde heeft gedaan maar dan 10 jaar geleden.
Zo simpel is het echt niet.

Ten eerste heb je je groene papiertje in je paspoort met hierop wanneer je weg moet. Tevens staat er een stempel met de datum dat je gekomen bent. Je kan amerika in die tijd best even in en uit maar daar trappen ze niet in.
Ik weet niet hoe goed je relatie is met je amerikaanse vriend maar ik zou niet het risico lopen dat je illegaal in amerika bent. Als je wordt gepakt is de kans groot dat je amerika niet meer in mag en je dus niet meer bij je vriend kan zijn
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Niet doen, Tirza. Jammer van die maand, maar het is het risico niet waard. De Canada-truc is zo doorzichtig dat men daar niet in zal trappen. Bedenk bovendien dat de immigration officers een behoorlijke mate van vrijheid hebben voor wat betreft de interpretatie van situaties en daardoor soms nog wel eens strenger kunnen zijn (of lijken) dan de officiële regels.
Tirza2you
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Tirza2you »

Bedankt voor jullie berichtjes, ik heb inderdaad besloten het niet te doen. Ik ga gewoon lekker terug naar ned, en me vriend komt een maandje later.
:D bedankt voor het reageren! 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer