Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Paspoort

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Queeni
Amerika-ontdekker

Paspoort

Bericht door Queeni »

Om dit jaar naar Amerika te gaan heb ik dan alleen mijn geldig paspoort nodig en het visum dat je aan boord in vult of moet ik nog iets anders gaan halen?
Wie kan mij dit vertellen,
Bedankt alvast.
Nik
Amerika-ontdekker

Bericht door Nik »

Mij werd onlangs op het gemeentehuis bevestigd dat een electronisch leesbaar paspoort voldoende is om de VS binnen te komen!

Die andere papieren krijg je op het vliegtuig dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. :)
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Met de nederlandse nationaliteit en wonend in nederland heb je alleen een geldig paspoort nodig. Let er wel op dat het paspoort niet tijdens je verblijf verloopt.

Verder als je gewoon als toerist komt en je geen gekke dingen hebt gedaan (strafblad/spionage/eerder amerika uitgezet bent/en nog een aantal van die rare redenen) en je niet langer dan 3 maanden wilt blijven dan heb je geen visum nodig.
Je vult de groene kaart in in het vliegtuig en dan komt het goed.
Queeni
Amerika-ontdekker

Bericht door Queeni »

Bedankt voor jullie informatie.Ben ik in ieder geval weer gerustgesteld!
jta
Amerika-expert

digitaal

Bericht door jta »

met een digitaal paspoort heb je geen visum nodig. heb je nog een niet-digitaal paspoort is (in belgië) denk ik de aanschaf van een digitaal paspoort goedkoper dan een visum laten plaatsen in je niet-digitale paspoort.
jacques
J.S.
Amerika-ontdekker

Re: digitaal

Bericht door J.S. »

jta schreef:met een digitaal paspoort heb je geen visum nodig. heb je nog een niet-digitaal paspoort is (in belgië) denk ik de aanschaf van een digitaal paspoort goedkoper dan een visum laten plaatsen in je niet-digitale paspoort.
jacques
Ola, ben effe niet mee... :oops:

Ik ben Belg en mijn niet-digitaal paspoort is verlopen. Ik moet dus een nieuw gaan halen. Wat doe ik best? Digitaal (kan dit?) of niet-digitaal?

Ik vertrek op 12 april? Is er nog tijd om dat allemaal in orde te brengen?
Paul
Amerika-ontdekker

Bericht door Paul »

Het beste kun je gewoon een machine-readable paspoort nemen, want dan heb je geen visum nodig. Als je nou gewoon zo snel mogelijk naar het gemeentehuis gaat, komt alles in orde.
Nik
Amerika-ontdekker

Bericht door Nik »

Alle paspoorten die nu worden uitgegeven zijn digitaal in België!
Vorig jaar konden we nog kiezen tussen een paspoort dat 1 jaar geldig was of één dat 5 jaar geldig was, vanaf dit jaar zijn er enkel paspoorten van 5 jaar geldigheid. Dit kost ongeveer 70 euro.
jta
Amerika-expert

10 dagen

Bericht door jta »

zoals nik schreef: nu enkel nog paspoorten voor 5 jaar. te bekomen in ongeveer 10 dagen. moet dus zeker nog lukken. je hebt 2 of 3 pasfoto's nodig.
jacques
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Hoi, ik mag morgen mijn paspoort ophalen.
Dan heb ik er een week op gewacht.
Ik moest 38.83 euro betalen en ik moest daarvoor 1 pasfoto inleveren.

Let op: de pasfoto dient precies van voren gemaakt te zijn, dus als je schuin zit (zoals de foto's eerder altijd werden gemaakt) is de foto niet geldig.

Hij is 5 jaar geldig.
J.S.
Amerika-ontdekker

Bericht door J.S. »

Nik schreef:Alle paspoorten die nu worden uitgegeven zijn digitaal in België!
Vorig jaar konden we nog kiezen tussen een paspoort dat 1 jaar geldig was of één dat 5 jaar geldig was, vanaf dit jaar zijn er enkel paspoorten van 5 jaar geldigheid. Dit kost ongeveer 70 euro.
Wat wil die digitaal dan zeggen? Op het gemeentehuis vertelden ze mij dat ik terug zo'n bordeaux boekje krijg. Wat is daar digitaal aan? Of zeg ik nu iets heel doms? :oops:

Duurt dus 7 werkdagen en je hebt 2 pasfoto's nodig. Kost 78,50¤ voor 5 jaar...
Paul
Amerika-ontdekker

Bericht door Paul »

Daar bedoelen ze een paspoort met een "machine-readable"-strook mee. Op de datapage van je paspoort zit onderaan een strook met je gegevens en allemaal »»» tekens. De grensbewaking haalt die door een scanner en zo worden je gegevens ingelezen.

Voorbeeld:

Afbeelding

(de strook onderaan dus)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer