Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Delta airlines financiële problemen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Entarnic
Amerika-ontdekker

Delta airlines financiële problemen

Bericht door Entarnic »

Beste mensen,

over twee maanden vertrek ik weer naar de States. Ik vlieg net als vorige keer met Delta Airlines. Nu hoorde ik dat Delta in financiële problemen is.

http://cbs4.com/finance/finance_story_070071115.html

Volgens het artikel willen ze misschien ook ComAir (waarmee ik ook moet vliegen) verkopen. Nu vraag ik me af wat de gevolgen zijn als Delta failliet gaat voordat ik weg of terug ben. Is mijn ticket dan gewoon "weg"? Of wordt er een vervangende vlucht gevonden? Ik heb zo'n 2 maanden geleden geboekt, dus in totaal zo'n 4 maanden terug... ik probeer me geen zorgen te maken maar je weet hoe dat gaat...

-- Entarnic
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Job,

Deze link http://www.travelsense.org/consumer/ban ... rlines.asp geeft je wat meer informatie over een dergelijke situatie. Ook andere websites geven informatie van gelijke strekking. Er lijken dus de nodige mogelijkheden om de schade beperkt te houden of geheel af te wentelen.

Heb je een doorlopende reis-/annuleringsverzekering? Kijk eens in de polis.
Ticket gekocht bij een reisbureau? Kijk eens in hun algemene voorwaarden.
Ticket betaald met creditcard? Volgens genoemde website kun je daar ook je centen terug claimen.
Etcetera.

Groet,
Marcel
jta
Amerika-expert

united

Bericht door jta »

vervelend, zo'n berichten en situaties. 2 jaar terug verkeerde united in grote problemen, er werden oplossingen gezocht en momenteel vliegt united onder een of ander speciaal statuut verder. waarmee ik maar wil zeggen: ze laten zo'n grote firma's niet zomaar verdwijnen. hopelijk ook niet delta.....
jacques
dutchy126
Amerika-ontdekker

Bericht door dutchy126 »

Mensen worden altijd zo snel bang gemaakt als er weer eens wordt geroepen dat er een maatschappij failliet gaat. Het gebeurt vrijwel nooit en zeker in Amerika niet. Heb je gehoord dat Delta Airlines in chapter 11 zit? Dan zijn er pas echt problemen maar dan nog is er niets aan de hand. Geloof dat United Airlines al iets van 3 keer in Chapter 11 zat. Ik heb zelf jaren in de reiswereld gewerkt en wanneer er een maatschappij failliet gaat, zoals bijv. Swiss Airlines indertijd dan worden de passagiers omgeboekt bij een andere airline. Een reisverzekering heeft hier niets mee te maken, die gaan zelf failliet als ze alle mensen moeten uitbetalen!
Dus ik zou me geen zorgen maken en zeker niet omdat je al zo snel weggaat!
Veel plezier in the States!
Entarnic
Amerika-ontdekker

Bericht door Entarnic »

Mensen, mijn dank is niet uit te drukken in geld (vooral omdat ik daar niet veel van heb) maar de reacties zijn super. Ik maakte me al niet zo druk maar wat ervaringen van meer, eh, ervaren reizigers is altijd geruststellend.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: united

Bericht door Loek »

jta schreef:vervelend, zo'n berichten en situaties. 2 jaar terug verkeerde united in grote problemen, er werden oplossingen gezocht en momenteel vliegt united onder een of ander speciaal statuut verder. waarmee ik maar wil zeggen: ze laten zo'n grote firma's niet zomaar verdwijnen. hopelijk ook niet delta.....
jacques
Ze hebben het anders ook met andere grote airlines laten gebeuren in het verleden: Braniff, TWA, PanAm...
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

even kort, ik zou me geen zorgen maken als je over 2 maanden gaat. zo'n procedure kan makkelijk 6 maanden duren.

Chapter 11 geeft de maatschappij tijd om een nieuwe structuur aan te brengen en alle leningen etc.. op een rijtje te zetten en nieuwe afspraken te maken. Vaak gaat dit gepaard met vele ontslagen etc.. maar voor jouw vlucht over 2 maanden zou ik me echt geen zorgen maken.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

rperre schreef:maar voor jouw vlucht over 2 maanden zou ik me echt geen zorgen maken.

Richard
En hou zit het dan verderop in het jaar, 04-17 vliegen we naar LA daar maak ik me geen zorgen over maar 08-31 vliegen we naar NY beide keren met Delta dus, die hebben toch de goedkoopste vluchten voor ons.
Gr.
Rob
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Rob schreef:
rperre schreef:maar voor jouw vlucht over 2 maanden zou ik me echt geen zorgen maken.

Richard
En hou zit het dan verderop in het jaar, 04-17 vliegen we naar LA daar maak ik me geen zorgen over maar 08-31 vliegen we naar NY beide keren met Delta dus, die hebben toch de goedkoopste vluchten voor ons.
Gr.
Rob
Misschien een inzamelingsactie starten? "Help Delta de zomer door" of zoiets ... :mrgreen:
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

het was generaal bedoeld als informatie, Delta heeft nog niet gefiled!!

Dus nu nog helemaal geen problemen.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer