Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geen (gratis) maaltijden meer bij United

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
dujardin
Amerikafan

Geen (gratis) maaltijden meer bij United

Bericht door dujardin »

... voor vluchten tussen IAD (Washington Dulles) en Europa, in economy. Vanaf 1 oktober 2008. Wel BOB (buy-on-board, snack boxes).
Weer een service "enhancement"...
http://blogs.wsj.com/middleseat/2008/08 ... to-europe/
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Geen (gratis) maaltijden meer bij United

Bericht door Knabbeltje »

Ik heb vorige week net tickets aangekocht voor december .Op die factuur staat duidelijk bij dat er diner of snacks voorzien zijn .Benieuwd of dit zomaar kan geschrapt worden.
En als maaltijd stelde het weinig voor ,lekker heb ik die maaltijden nooit ervaren .
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Misschien zijn de maaltijden niet zo lekker, maar ik vind het altijd wel een leuke afleiding onderweg ... jammer als dat geschrapt wordt.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Idd, nu word de vlucht nog saaier :(
Groetjes, Thomas.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Misschien gaat het wel beter ruiken want het is altijd zo weeig :D
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ik vind maaltijden er wel bij horen :( IK vind ze niet suuuper lekker, maar zeker niet vies...... is altijd wel een leuke afleiding die gewoon bij "vliegen" hoort.
Jammer!
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Een erg grote verrassing vind ik dit niet. Eind juni heb ik een ticket naar New Orleans gekocht (vertrek in december), heen via Chicago, terug via Washington. Op het e-ticket stond toen al meteen aangegeven dat ik op de heenweg een lunch en snack zou krijgen, op de terugweg alleen 'refreshments'. Ik hoopte dat dit een vergissing was, maar helaas is dat toch niet het geval. Ik vind het erg jammer, want het is idd wel altijd een prettige afleiding die bij het vliegen hoort. Als de tickets hierdoor nou goedkoper zouden worden.... Maar dat is volgens mij niet het geval. Een veel te dure 'snack box' ga ik zeker niet kopen, ik zorg wel dat ik voldoende hapjes mee aan boord neem.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Gewoon langs de Burger King. Op het UA ticket van mijn zoon die 18 december naar Chicago gaat staat voor de terugreis wel een dinner op het e-ticket.

Nou lust hij het eten toch niet dus maar even een boterhammetje mee.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Victoria
Amerikafan

Bericht door Victoria »

Ben benieuwd. We zullen het zien in November.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Victoria schreef:Ben benieuwd. We zullen het zien in November.
Laat je ons iets weten , Victoria .Dan weet ik of we beters iets extra meenemen om onze grote honger te stillen

Groetjes Nancy
Victoria
Amerikafan

Bericht door Victoria »

Ik zal het hier zeker even laten weten!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Figment schreef:Een erg grote verrassing vind ik dit niet. .
Ik ook niet. United gaat helemaal niet goed en nu doen ze er alles aan om de kosten te drukken. Leuk is het niet, maar ik heb dat liever en dat ze als maatschappij blijven bestaan, dan dat ze op moeten doeken, wat helemaal geen onreeel iets is :(.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Petra/VS schreef:
Figment schreef:Een erg grote verrassing vind ik dit niet. .
Ik ook niet. United gaat helemaal niet goed en nu doen ze er alles aan om de kosten te drukken. Leuk is het niet, maar ik heb dat liever en dat ze als maatschappij blijven bestaan, dan dat ze op moeten doeken, wat helemaal geen onreeel iets is :(.
Het wordt heel moeilijk voor United om zich staande te houden naast het grote Delta-NWA en American airlines, volgens mij zouden ze beter zo snel mogelijk moeten fuseren met Contitnental of Us-Airways, alhoewel die laatste ook geen erg sterke partij is.
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Toen mijn vriend en ik vloog met US Airways van DCA naar FLL ( Washington Reagon National naar Ft. Lauderdale ) kregen we ook geen gratis snack , geen pinda's of chips. Konden een snackbox kopen voor een x bedrag!

Toen ik in maart met Delta vloog van DCA naar ATL kreeg ik nog wel gratis snacks. ( mocht zelfs meer pakken :P )...

Nu kan ik me op een binnenlandse vlucht van 2 uur nog wel voorstellen dat ze de snacks schappen! Maar voor dat geld wat je betaald om de grote plas over te steken vind ik het schandalig dat ze de maaltijd schappen!
Tenslotte rekenen ze die hoge brandstof prijzen toch wel door naar de passagiers!

Nog even en ze gaan je laten betalen voor elke kilo dat je weegt.. ( nu zou dat voor mij niet zo erg zijn , ik weeg toch niks , maar zo schandalig gaat het ooit wel worden als dat zo doorgaat! )
ben_
Amerika-ontdekker

Bericht door ben_ »

Interessant artikel hierover:
Weer sneuvelt er een tot voor kort heilig huisje in de burgerluchtvaart. United Airlines stopt met het ‘gratis’ verstrekken van maaltijden in economyclass op intercontinentale vluchten tussen de Verenigde Staten en Europa. De luchtvaartmaatschappijen zetten hun jacht op kosten- én gewichtsbesparing onverminderd voort, ondanks de lichte daling van de olie- en kerosineprijs de afgelopen maand. Daarbij geldt geen enkel taboe meer.

Het is de eerste keer dat intercontinentale vluchten zo drastisch door besparingen van de luchtvaartmaatschappijen getroffen worden. Tot nu toe bleven de langeafstandsvluchten van grote besparingen verschoond omdat dat soort vluchten traditioneel tot de meest winstgevende behoort. Tegelijkertijd groeit de concurrentie op vluchten tussen Europa en de Verenigde Staten als gevolg van de liberalisering van het trans-Atlantische burgerluchtverkeer. In business- en first class blijven hapjes en drankjes wel gratis, benadrukt United. Vooralsnog geldt het regime alleen voor de intercontinentale vluchten van United tussen Europa en de Verenigde Staten. Op nog langere vluchten naar het Midden-Oosten hoeven economypassagiers nog steeds niet extra te betalen voor hun maaltijden. Het schrappen van de in de ticketprijs inbegrepen maaltijden werkt tweeledig: in de eerste plaats bespaart het kosten, maar minder maaltijden uitdelen betekent ook minder gewicht voor het vliegtuig en dus een lager brandstofverbruik.

RECESSIE
United Airlines is de op een na grootste luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Staten en heeft de voorbije maanden al meer draconische maatregelen getroffen om het hoofd boven water te houden. De hoge brandstofprijs en de op de rand van een recessie balancerende westerse conjunctuur spelen de hele sector parten. Zo worden sinds kort meer dan 100 toestellen aan de grond gehouden en schrapte het concern meer dan 7.000 banen. Desondanks boekte het bedrijf in de afgelopen drie kwartalen een totaalverlies van 3,32 miljard dollar (2,26 miljard euro). Eerder al zetten de Amerikaans luchtvaartmaatschappijen het mes in de gratis maaltijden en drankjes op binnenlandse Amerikaanse
vluchten, ook al betrof het lange vluchten tussen bijvoorbeeld New York en Los Angeles. Voorts zijn veel bedrijven in navolging van de lagekostenmaatschappijen begonnen met het aanrekenen van extra tarieven voor het inchecken van extra bagage vanaf de tweede koffer.

WANHOOP
De nieuwe maatregel illustreert volgens analisten de wanhoop waarmee de Amerikaanse maatschappijen op zoek zijn naar kostenbesparingen. De mogelijkheden zijn beperkt omdat de meeste bedrijven in de periode na de aanslagen
van 11 september 2001 op de Verenigde Staten al flink hebben gesaneerd. Veel maatschappijen kwamen nog maar net onder faillissementsbescherming uit toen de brandstofprijs omhoog schoot. Veel mogelijkheden om nog eens extra in de kosten te snijden hebben ze dan ook niet. De maatschappijen willen echter koste wat het kost voorkomen dat ze de ticketprijs moeten verhogen. Dat zou met de moordende concurrentie direct ten koste gaan van tienduizenden reizigers.
De meeste reguliere luchtvaartmaatschappijen zijn immers aangesloten bij de sectororganisatie IATA, waar elk seizoen de nieuwe tarieven worden gedeponeerd. Klanten kunnen zo de prijzen van de diverse maatschappijen makkelijk
vergelijken en kiezen voor de goedkoopste basisprijs. Elementen als brandstoftoeslagen, strengere bagage-eisen of al dan niet gratis maaltijden zijn daar niet in verwerkt.
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Op binnenlandse vluchten worden de pretzels geschrapt in economy. Binnenlands wordt zelfs in Business de gratis maaltijd geschrapt (dit is dus enkel op de weinige binnenlandse vluchten met 3 serviceklassen weliswaar), wat nog een grotere schok is eigenlijk dan het schrappen van de maaltijd in economy... Kijk maar eens naar de thread op het United-forum van Flyertalk van (nu) 53 pagina's op een paar dagen tijd... En dat zijn dan nog hun eigen frequent flyers die daar posten.
De vraag is natuurlijk of United meer overlevingskansen heeft door de leiding te nemen in de "race to the bottom" inzake customer service... Als de andere grote maatschappijen volgen wel, maar anders zullen ze gewoon klanten verliezen vrees ik.
Ik ben vaste klant bij United, om twee redenen: de enige rechtstreekse vlucht BRU-IAD, en de aanwezigheid van Economy+. De maaltijd doet er voor mij niet echt toe.
thedude
Amerika-ontdekker

Bericht door thedude »

Zolang je die maaltijden voor 7-8 euro kan kopen aan boord vind ik het niet zo erg, ik bedoel waar praten we over, als je voor 800 euro een ticket koopt maakt die 8 euro ook niet meer uit. In USA vond ik het wel heel relaxed dat je na de security check gewoon bij een fastdfood tent voor paar dollar uitgebreid eten kon kopen om aan boord te nemen. In NL en Belgie kan je nadat je door de security bent alleen belachelijk duur eten en drinken nog kopen voor om aan boord te nemen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

thedude schreef:In USA vond ik het wel heel relaxed dat je na de security check gewoon bij een fastdfood tent voor paar dollar uitgebreid eten kon kopen om aan boord te nemen.

Behalve dan als je vertrekt van de internationale terminal van Chicago O'Hare, dan is er na de securitycheck helemaal niets meer te krijgen, ook niet voor veel geld, het geldt dus zeker niet voor álle vliegvelden in de VS.

Harry
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

thedude schreef:Zolang je die maaltijden voor 7-8 euro kan kopen aan boord vind ik het niet zo erg, ik bedoel waar praten we over, als je voor 800 euro een ticket koopt maakt die 8 euro ook niet meer uit.

In april voor de tweede keer met United gevlogen, het eten was in een woord smerig,ik heb daar dan ook geen 7-8 euro voor over.
Ook voor een lunchbox heb ik geen 5 euro over, broodje is echt vies.
Dat wordt dan gewoon een lunchpakket meenemen. :wink:
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

thedude schreef: In NL en Belgie kan je nadat je door de security bent alleen belachelijk duur eten en drinken nog kopen voor om aan boord te nemen.
ehm, waar koop je dat drinken dan? De securitycheck op Schiphol is toch bij de gate? en daarna is er alleen nog een wachtruimte zonder faciliteiten -behalve een wc, waar ik mijn lege flesje altijd vul met water :D -. Gelukkig is "ons" water lekker.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties