Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Medicijnen meenemen, Hoe?
Medicijnen meenemen, Hoe?
Maandag gaan we eindelijk vertrekken richting LA! Maar mijn moeder zit aan de morfine. Hier hebben we al een medicijnenpaspoort gekregen van de apotheek. Nu is mijn moeder van plan om voor 1 week haar medicijnen in haar handbagage mee te nemen en de overige 7 weken wil ze in haar koffer stoppen.
Is dit slim? Of kan ze beter alle medicijnen in haar handbagage nemen? Of juist in haar koffer? Haar beredenering is dat als haar koffer toevallig kwijtraakt ze iig genoeg medicijnen heeft voor een week in de hoop dat ze daarna haar koffers weer heeft. Maar hebben we nu juist niet de kans om eruit gepikt te worden wanneer ze onze koffers gaan doorzoeken? En bij wie geven we die medicijnenpaspoort af? Bij het inchecken? of bij de Douane?
Sorry voor de vragen! heb al wel gezocht maar kon geen uitsluitend antwoord vinden. Vorige keer had ik zelf mijn eigen medicijnen, tegen astma, in mijn handbagage zitten. Maar hier ben ik niet op aangesproken verder. Maar ik denk dat het met zulke zware medicijnen wel een heel ander geval kan zijn.
Is dit slim? Of kan ze beter alle medicijnen in haar handbagage nemen? Of juist in haar koffer? Haar beredenering is dat als haar koffer toevallig kwijtraakt ze iig genoeg medicijnen heeft voor een week in de hoop dat ze daarna haar koffers weer heeft. Maar hebben we nu juist niet de kans om eruit gepikt te worden wanneer ze onze koffers gaan doorzoeken? En bij wie geven we die medicijnenpaspoort af? Bij het inchecken? of bij de Douane?
Sorry voor de vragen! heb al wel gezocht maar kon geen uitsluitend antwoord vinden. Vorige keer had ik zelf mijn eigen medicijnen, tegen astma, in mijn handbagage zitten. Maar hier ben ik niet op aangesproken verder. Maar ik denk dat het met zulke zware medicijnen wel een heel ander geval kan zijn.
Re: Medicijnen meenemen, Hoe?
Geadviseerd wordt medicijnen in de handbagage te vervoeren. Het gebeurt namelijk ook dat koffers kwijtraken en helemaal niet meer boven water komen. (Doktersverklaring en/of medicijnenpaspoort meenemen).
Event. verantwoording dient afgelegd (als dat al moet) te worden bij de security/douane.
Zie ook http://www.tsa.gov
Event. verantwoording dient afgelegd (als dat al moet) te worden bij de security/douane.
Zie ook http://www.tsa.gov
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Medicijnen meenemen, Hoe?
Wij hebben altijd behoorlijk wat medicijnen mee. Vorig jaar zat daar ook morfine bij voor mijn man. Netjes een medicijnenpaspoort mee, waar overigens nog nooit naar gevraagd is. Wij nemen alle medicatie mee in de handbagage, we willen gewoon niks kwijt raken. Ik heb voor de belangrijkste dingen altijd nog een reserverecept mee. Ik ben zelf insuline-afhankelijk en bij diefstal van de camper (ja, kan toch?) of bijvoorbeeld bevriezen van mijn insuline kan ik zo naar een apotheek om een nieuwe voorraad. Wel is het handig van tevoren te kijken of je medicatie in Amerika dezelfde stofnaam/merknaam heeft.
Mijn arts maakt een recept Novolog voor me in plaats van Novorapid, maar dat is dus hetzelfde spul met een andere naam in de USA.
Mijn arts maakt een recept Novolog voor me in plaats van Novorapid, maar dat is dus hetzelfde spul met een andere naam in de USA.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2110 Weergaves
-
Laatste bericht door Tonieroen
-
- 2 Reacties