Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Internationaal Rijbewijs... wel of niet nodig?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
MrAmerica
Amerika-ontdekker

Internationaal Rijbewijs... wel of niet nodig?

Bericht door MrAmerica »

Hallo allemaal! :)

Ik wil hierbij even jullie mening peilen omtrend het internationale rijbewijs. Toen ik voor de allereerste keer naar Amerika ging heb ik voor alle zekerheid ook een internationaal rijbewijs opgehaald waarvoor ik toch nog een redelijk bedrag heb moeten neertellen terwijl het slechts een jaar geldig blijft.

Na aankomst in Amerika hebben ze bij de autoverhuurbalie nooit om dit papiertje gevraagd, ze hadden genoeg aan mijn paspoort en Nederlandse rijbewijs. In de jaren erna ben ik telkens zonder dat rijbewijs naar Amerika gegaan... en nooit problemen gehad (gelukkig).

Voor dit jaar is gaat een deel van mijn reis ook door Canada. Nu is mijn vraag... ben ik verplicht om zo'n rijbewijs bij me te hebben? (als aanvulling op mijn Nederlandse).

Ik ben benieuwd!
Travel my way, take the scenic byway!
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Nope.

:arrow: http://www.allesamerika.com/reistips-amerika.html#15

:)

Oh, voor wat betreft Canada (vooruit, ik waag me er eens aan):

" - U wordt geadviseerd een internationaal rijbewijs aan te vragen (bij de ANWB); dit vergemakkelijkt het huren van een auto in Canada. Overigens mag u in Canada ook met een Nederlands rijbewijs autorijden" (bron)
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Made in Holland
Amerikafan

Internationaal rijbewijs

Bericht door Made in Holland »

Het internationale rijbewijs dient alleen als vertaling naast je Nederlands of Belgies rijbewijs.
Het papiertje heeft geen enkele rechtswaarde.
Ikzelf heb het als een geldverslinderij ervaren; het is een ge-copierd boekje waar met een pen je gegevens (door iemand van de ANWB) op worden ingevuld en vervolgens wordt er je pasfoto met 2 nietjes eraan vastgemaakt.

De ANWB zal het natuurlijk van de daken schreeuwen dat het onmisbaar is in het buitenland.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Vorig jaar heb ik een auto gehuurd in Canada, en zowel mijn vriendin als ikzelf hadden slechts ons nationaal rijbewijs en dat gaf geen enkel probleem. Je kan je dus de kosten besparen van een internationaal rijbewijs.
Texas Cowboy
Amerikafan

Bericht door Texas Cowboy »

Ik heb zelf beide keren een internationaal rijbewijs meegenomen en de enige keer dat ik het gebruikt heb was toen ik in Nederland aangehouden werd na het negeren van een rood stoplicht en ik mijn rijbewijs niet direct kon vinden........ Er is mij weleens verteld dat als je het zo bont maakt dat ze je rijbewijs in willen nemen dat ze dan genoegen nemen met je internationale rijbewijs (ondanks dat het idd geem rechtsgeldig document is) Voor het risico vind ik die paar euro's niet zo'n probleem.
Voor het huren van een auto is een creditcard op je eigen naam belangrijker als een internationaal rijbewijs.......

Gr. Haye
Saskia
Amerika-ontdekker

Internationaal rijbewijs

Bericht door Saskia »

Niet nodig. Kost je alleen maar geld. Je rijbewijs (roze papiertje) is echt voldoende. Niet doen dus. (nu ben ik in USA nog nooit gecontroleerd op mijn rijbewijs).

Groeten,

Saskia
Ben geinteresseerd in reisverhalen, tips en suggesties over een rondreis door West-Canada. Wat is een must om te zien? Wat is juist tegengevallen?
EnjoyingTheAmericanLife
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Voor alle zekerheid

Bericht door EnjoyingTheAmericanLife »

Ik heb wel een Internationaal Rijbewijs gehaald en die was maar 12,75 Euro. niet echt een rib uit je lijf, toch? Ik heb hem wel nodig, want hier in GA moet je een GA State Licence halen. De verzekering vraagt nl. naar je state drivers licence. Staten als GA zijn daar erg strict in , als je een keer naar de kant wordt gehaald en je hebt het niet, dan ben je de pineeut.
Ook met het huren van een auto. Meeste huurbedrijven vragen naar een internationaal rijbewijs en soms moet je ook een test doen.

Marianke
Aim at heaven and you will get earth thrown in. Aim at earth and you get neither.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

IK ben vorig jaar aangehouden wegens te hard rijden in Arizona. Ik reed wel zoooo hard dat ik gearresteerd had kunnen worden. Mijn Nederlandse rijbewijs was MEER dan voldoende en mijn babbel heeft me uit de gevangenis gehouden. Slechts een "warning" viel mij ten deel. Internationaal rijbewijs hebben wij 1 keer gehad omdat in Mass dat min of meer verplicht is maar we hebben 'm nooit gebruikt. Op de buitenkant van je rijbewijs staat OOK in het engels dat het een rijbewijs is en ze zijn daar echt niet gek hoor! :oops:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer