Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rondreisje
Rondreisje
Geachte,
Ik ben van plan om voor 3 maan een rondreis in amerika te gan maken en graag zou ik geweten hebbe welke plaatsen zeker de moeite zijn om aan te doen en welke juist niet.
En ook hoe het precies zit met jeugdherbergen. Of ze zo iets dergelijks hebben om goedkoop te overnachten en als ze bestaan hoe ze te vinden.
En dan ook ho het zit als je een auto huurt. Moet je die terug brengen naar de plaats waardat je die gehuurd hebt of bestaan maatschappijen dieu toelaten die bv na 3 maand aan in een andere staat af te leveren. En hoe het zit naar de verzekering en of ik op 22 jarige leeftijd wel een auto kan huren daar.
Dat zijn momenteel de vragen waar ik mee zit. En hoelang het duurt om uw visum in orde te maken.
Greetz en alvast mercikes.
Ps als er iemand geïntresseerd is om mee te gaan (liefst van mijne leeftijd) gezeldschap is altijd welkom.
Meer info vind je van mij op http://LookNmeet.com/Ambrasser_01
Ik ben van plan om voor 3 maan een rondreis in amerika te gan maken en graag zou ik geweten hebbe welke plaatsen zeker de moeite zijn om aan te doen en welke juist niet.
En ook hoe het precies zit met jeugdherbergen. Of ze zo iets dergelijks hebben om goedkoop te overnachten en als ze bestaan hoe ze te vinden.
En dan ook ho het zit als je een auto huurt. Moet je die terug brengen naar de plaats waardat je die gehuurd hebt of bestaan maatschappijen dieu toelaten die bv na 3 maand aan in een andere staat af te leveren. En hoe het zit naar de verzekering en of ik op 22 jarige leeftijd wel een auto kan huren daar.
Dat zijn momenteel de vragen waar ik mee zit. En hoelang het duurt om uw visum in orde te maken.
Greetz en alvast mercikes.
Ps als er iemand geïntresseerd is om mee te gaan (liefst van mijne leeftijd) gezeldschap is altijd welkom.
Meer info vind je van mij op http://LookNmeet.com/Ambrasser_01
Re: Rondreisje
Dat is in elk geval mogelijk, wij gaan op onze floridareis ook een auto huren in Key West en die dan een week later weer droppen in Orlando. Schijnt geen probleem te zijn, het enige wat niet kan is huren in USA en droppen in Canada of omgekeerd.Svenneke schreef:En dan ook ho het zit als je een auto huurt. Moet je die terug brengen naar de plaats waardat je die gehuurd hebt of bestaan maatschappijen dieu toelaten die bv na 3 maand aan in een andere staat af te leveren.
Maar ... voor 3 maanden een auto huren, dat lijkt me wel een duur grapje

Ja weet nog niet juist of ik die voor 3 maand ga huren en daarom is het ook makkelijker als ik een reisgezel vindt. Dan kunt ge de kosten delen enzo. En kan ook zijn dat ik de reis inkort want ze hebbe me ook al gezegd dat in de zomer je echt airco nodig hebt in Florida enzo en ja dan wordt het allemaal ook weer duurder.
Maar is al goed om te weten dat da gaat.
Mercikes voor uw reactie alvast.
Greetz
Maar is al goed om te weten dat da gaat.
Mercikes voor uw reactie alvast.
Greetz
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Airco
Ik denk niet dat er auto's zonder airco in de verhuur zitten daar ...
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hallo Svenneke
Leuk dat je 3 maanden naar Amerika wil. Als je de div. onderwerpen op die op dit forum behandeld zijn eens naleest ben je een stuk wijzer. Je zult een aantal problemen moeten oplossen. Als eerste wat ga je allemaal in Amerika doen en waar wil je naartoe? Kan ik met mijn 22 jaar wel in mijn eentje door Amerika trekken. Het kopen van een auto lijkt makkelijk te zijn. De verzekering is echter wat moeilijker. Een auto huren geeft weer het probleem dat je extra moet betalen omdat je nog geen 25 bent, en ga zo maar door.
Harm
Leuk dat je 3 maanden naar Amerika wil. Als je de div. onderwerpen op die op dit forum behandeld zijn eens naleest ben je een stuk wijzer. Je zult een aantal problemen moeten oplossen. Als eerste wat ga je allemaal in Amerika doen en waar wil je naartoe? Kan ik met mijn 22 jaar wel in mijn eentje door Amerika trekken. Het kopen van een auto lijkt makkelijk te zijn. De verzekering is echter wat moeilijker. Een auto huren geeft weer het probleem dat je extra moet betalen omdat je nog geen 25 bent, en ga zo maar door.
Harm
In de steden heb je eigenlijk geen auto nodig hé .. en een aantal verplaatsingen kunnen ook wel met het vliegtuig .. zo kan je misschien de tijd dat je een auto nodig hebt inkorten. Trouwens, airco zal bij de meeste huurauto 's wel standaard zijn denk ik, dus ik denk niet dat je daarvoor zal moeten bijbetalen.
Als je van tevoren al een beetje weet waar je wanneer heen wilt, kan je bij Delta een multi-city vliegtuigticket boeken.
Zo heb ikzelf een ticket Brussel - New York - Toronto - Atlanta - Key West - Orlando - Brussel, en dat is heel voordelig. Vaak kost een extra tussenstop niet veel meer, soms kost een extra tussenstop zelfs helemaal niets extra!
Dan moet je natuurlijk wel op voorhand al een beetje weten waar en wanneer, maar het scheelt wel veel in de prijs ...
Als je van tevoren al een beetje weet waar je wanneer heen wilt, kan je bij Delta een multi-city vliegtuigticket boeken.
Zo heb ikzelf een ticket Brussel - New York - Toronto - Atlanta - Key West - Orlando - Brussel, en dat is heel voordelig. Vaak kost een extra tussenstop niet veel meer, soms kost een extra tussenstop zelfs helemaal niets extra!
Dan moet je natuurlijk wel op voorhand al een beetje weten waar en wanneer, maar het scheelt wel veel in de prijs ...
Oja, jeugdherbergen (hostels) zijn er genoeg, neem bvb eens een kijkje op http://www.travellerspoint.com/hostels-en-co-3.html
Merci voor de goede tip.
Ga ik dan zeker eens achter kijken. a ik wil voornamelijk de zuidelijke steden aandoen.Maar zonder (al te fel) gebonden te zijn aan een vast schema. Zodat er ook meer mogelijkheden zijn om contacten te leggen met de lokale bevolking.
Echt fel bedankt voor uw tip vind ik zeer vriendelijk en een heel goed idee. Wist zelfs niet dat dat mogelijk was.
Greetz
Ga ik dan zeker eens achter kijken. a ik wil voornamelijk de zuidelijke steden aandoen.Maar zonder (al te fel) gebonden te zijn aan een vast schema. Zodat er ook meer mogelijkheden zijn om contacten te leggen met de lokale bevolking.
Echt fel bedankt voor uw tip vind ik zeer vriendelijk en een heel goed idee. Wist zelfs niet dat dat mogelijk was.
Greetz
http://www.delta.com/travel/reservations/index.jsp
Hier kan je wat vanalles uitproberen. Het is de moeite waard wat verschillende combinaties en volgorden van steden te proberen, en dan eens vergelijken wat het geeft als prijs.
Hier kan je wat vanalles uitproberen. Het is de moeite waard wat verschillende combinaties en volgorden van steden te proberen, en dan eens vergelijken wat het geeft als prijs.
Welke plaatsen?
hangt een beetje van je smaak af denk ik...
kijk hier eens voor de parken -> http://data2.itc.nps.gov/parksearch/atoz.cfm
hangt een beetje van je smaak af denk ik...
kijk hier eens voor de parken -> http://data2.itc.nps.gov/parksearch/atoz.cfm
- TimaniaC
- Amerika-ontdekker
Even over het kopen van een auto:
kan dit echt zo gemakkelijk? Eerder vroeg ik dit al op het forum, maar toen werd mij verteld dat je een auto moet registreren en dat dat voor nogal wat moeilijkheden kan zorgen. (dit afgezien van het hele verzekeringsverhaal natuurlijk). Kan iemand mij hier uitsluitsel over geven?
dank,
Timothy
kan dit echt zo gemakkelijk? Eerder vroeg ik dit al op het forum, maar toen werd mij verteld dat je een auto moet registreren en dat dat voor nogal wat moeilijkheden kan zorgen. (dit afgezien van het hele verzekeringsverhaal natuurlijk). Kan iemand mij hier uitsluitsel over geven?
dank,
Timothy
Waarom ik zo van Amerika houd? Ik vraag jou toch ook niet waarom jij zo van je moeder houd?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Natuurlijk is het kopen van een auto makkelijk, je gaat met $1000 (of de prijs van de auto) naar een particulier en voila, auto (als je naar een dealer gaat is het veel moeilijker, dan moet je van alles tonen). Maar "afgezien van het verzekeringsverhaal" is dus precies waar hem de schoen wringt. Je kunt hier in de VS nl. *absoluut* niet onverzekerd rijden. Als er iets gebeurt kun je voor miljoenen vervolgd worden. En hoe jonger je bent, hoe duurder de verzekering, onder 25 is het bijna onbetaalbaar. Dus tel uit je winst.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2328 Weergaves
-
Laatste bericht door jude