Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Drank invoeren

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Refill
Amerika-ontdekker

Drank invoeren

Bericht door Refill »

Hallo allemaal,

Heeft iemand een idee hoeveel drank je vanuit de VS mee terug mag nemen naar Nederland? Ik zou bijvoorbeeld wat biertjes en wat mountain dew mee terug willen nemen (uiteraard niet in de hand bagage) maar ik heb geen idee of hier een limiet aan zit.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Drank invoeren

Bericht door Rob »

Dat je uit Amerika komt zal geen verschil maken met andere landen, je hebt te maken met de Nederlandse wetgeving.
Op de site van de (nederlandse) douane kan je vinden wat en hoeveel je in mag voeren.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Voor de mountain dew zal alleen de max. geldwaarde je tegen houden, voor alcohol geldt echter wel een limiet. Kijk eens op de site van de douane..

Just out of curiosity.. Waarom bier? Ik drink eigenlijk alleen Europees bier in de VS :roll:
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Clint schreef:Just out of curiosity.. Waarom bier? Ik drink eigenlijk alleen Europees bier in de VS :roll:
Grappig, ik juist vooral Amerikaans bier. Deels uit krenterigheid (ik proef echt geen verschil tussen Heineken en Budweiser en heb daarom geen zin om er $2 meer voor te betalen), maar ook omdat er echt genoeg lekkere lokale bieren te vinden zijn. Een van mijn favorieten is Sweetwater, een bier uit Atlanta (http://www.sweetwaterbrew.com/). Een andere is Terrapin uit Athens, GA (http://www.terrapinbeer.com/). Maar in de slijterij liggen genoeg Amerikaanse bieren behalve de geijkte grote merken. En als er een Taco Mac in de buurt is, is dat ook altijd een goede gelegenheid om eens wat nieuws uit te proberen. Ze hebben er enorm veel keus.

Ik moest er even aan wennen, maar als het heel erg warm is, vind ik een Miller Light echt heel prima smaken. 8)
"Keep Georgia On Your Mind"
Refill
Amerika-ontdekker

Bericht door Refill »

Clint schreef:
Just out of curiosity.. Waarom bier? Ik drink eigenlijk alleen Europees bier in de VS :roll:
Bandido schreef:
Grappig, ik juist vooral Amerikaans bier.... ook omdat er echt genoeg lekkere lokale bieren te vinden zijn. 8)
Ik vind de lokale bieren idd ook lekker (http://www.yuengling.com/) , daarnaast vind ik het ook leuk wat Busch Lite mee te nemen, niet dat het zo uitzonderlijk smaakt, maar omdat we dat altijd dronken toen ik in de VS studeerde :D.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik drink hier ook alleen maar Amerikaans bier - maar ik blijf wel weg van de Budweisers e.d. van deze wereld... in plaats daarvan ga ik voor de bieren van lokale brouwerijen en van kleine brouwerijen. Wat dat betreft zitten we hier in Colorado wel goed! :wink: (Zeker hier in Fort Collins, met o.a. New Belgium en Odell's)
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Refill
Amerika-ontdekker

Bericht door Refill »

Op de site van de Douane staat:
Reist u Nederland in vanuit een niet-EU-land (een land dat geen lid is van de Europese Unie)? Dan mag u de volgende goederen meenemen zonder belastingen te betalen:

* uw gebruikelijke normale reizigersbagage
* een beperkte hoeveelheid alcoholhoudende drank en sigaretten (bijvoorbeeld 1 liter gedistilleerde drank en 200 sigaretten)
* andere goederen met een waarde van maximaal € 430
* het vervoermiddel waarmee u reist (op een enkel geval na)
Hier geven ze dus het voorbeeld van 1 liter sterke drank, en zou dus niet voor bier moeten gelden, maar ik kan zo 1,2,3 niet terug vinden hoeveel je aan bier mee mag nemen. Hoe zit het als je vanuit Amerika een pakket met bier naar Nederland stuurt?
Refill
Amerika-ontdekker

Bericht door Refill »

Ah ik heb het gevonden:

1 liter sterke drank of
2 liter mousserende wijn of
2 liter likeurwijn zoals sherry of port of
een proportioneel assortiment van deze producten en
4 liter niet-mousserende wijn en
16 liter bier
16 liter moet genoeg zijn :mrgreen: kijken hoeveel ik in m'n koffer krijg, hehe.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Bandido schreef:
Grappig, ik juist vooral Amerikaans bier. Deels uit krenterigheid (ik proef echt geen verschil tussen Heineken en Budweiser en heb daarom geen zin om er $2 meer voor te betalen),
Dan heb je het ook over twee smakeloze bieren (no offence to anyone ;)) :roll:

Ik moet zeggen dat de microbrews die ik in de VS gedronken heb vaak goed de pruimen zijn. Ik ben wel enigszins een zeikerd wat bier betreft en als het echt om een lager gaat, ga ik vaak voor Grolsch of Stella Artois. Qua Amerikaanse lager vind ik Sam Adams Boston Lager goed te doen.

Miller lite, of erger nog, Miller Highlife Lite, krijg ik echt mijn strot niet door, dan drink ik liever gewoon een glas water ;) Maar wie weet wat de 'wen factor' erbij is ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Clint schreef:Ik ben wel enigszins een zeikerd wat bier betreft en als het echt om een lager gaat, ga ik vaak voor Grolsch of Stella Artois. Qua Amerikaanse lager vind ik Sam Adams Boston Lager goed te doen.
Ik ook. Maar het is natuurlijk ook puur een kwestie van smaak. Ik vind Budweiser, Heineken, Peroni, St Pauli en Stella etc. eigenlijk allemaal van hetzelfde laken een pak: okee, maar "generic". En Grolsch vind ik al helemaal niet te doen. Sam Adams is inderdaad prima, en Yuengling vind ik ook lekker. Maar zoals ik al zei, er zijn best een hoop lokale biermerken (oa inderdaad ook microbrew) die best de moeite waard zijn. Tegenwoordig heeft elke staat wel zo'n beetje zo zijn eigen favorieten. Lekker is trouwens ook "Landshark", het biertje van zanger Jimmy Buffett, typisch zomerbier a la Corona.
Clint schreef:Miller lite, of erger nog, Miller Highlife Lite, krijg ik echt mijn strot niet door, dan drink ik liever gewoon een glas water ;) Maar wie weet wat de 'wen factor' erbij is ;)
Haha, ik weet het: voor bierliefhebbers is Miller Lite echt "vloeken in de kerk". En misschien ben ik dan wel niet een echte bierliefhebber, wie zal het zeggen. Maar als het hier in Georgia in augustus tegen de 40 graden is, een luchtvochtigheid van 90%, mussen vallen van het dak, crickets are chirping, de BBQ is aan, dan is een flesje ijskoude Miller Lite echt heel prima. Dan hoef ik niet van dat zwaardere spul en is juist dat waterige wel lekker. Maar inderdaad: kwestie van wennen. En smaak uiteraard.
:beerchug:
Pushkin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pushkin »

Even een vraagje... hoe zit het in de andere richting?

Mijn broer vertrekt zaterdag (morgen dus) naar een vriendin in Detroit met KLM.
Hij wil 8 flesjes Kriek bier meenemen en 3 dozen pralines...

Ik heb geen flauw idee of dit wel toegelaten is?
Hij is 26 en staat er allemaal niet bij stil :roll: maar als iemand er hier van op de hoogte is wil ik het toch wel even vragen!?

Ik zou denken dat je het moet aangeven?

Graag zsm een reactie :)

Bedankt alvast hoor!

groetjes
Ellen
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Niet om nou het schuim van het bier te halen maar bier of welke vloeistof dan ook kan toch grote problemen opleveren?
Op de eerste plaats kan het door het gooien met de koffers kapot gaan en de inhoud van je koffer kletsnat maken maar ik denk dat als zoiets in het vrachtruim gebeurt ook de tassen of spullen van een ander aardig schade op kunnen lopen. (doorlekken) Jij bent wel zo slim om geen fotoapparatuur of andere spullen in zo'n koffer te stoppen maar een ander?
Misschien toch even iets om in gedachten te houden.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Je mag max. 1 liter alcoholische drank meenemen (mits je boven de 21 jaar bent). Chocolade is ook geen probleem, op voorwaarde dat er geen alcohol in zit!

Een toevoeging op de alcohol is trouwens:
In addition to federal laws, you must also meet state alcoholic beverage laws, which may be more restrictive than federal laws. This means that if the state in which you arrive permits less liquor, wine, or beer than you have legally brought into the United States, that state's laws apply to your importation of alcoholic beverages for personal use.

Shipping of alcoholic beverages by mail is prohibited by United States postal laws.
Clint's Thoughts
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Tinkerbell schreef:Op de eerste plaats kan het door het gooien met de koffers kapot gaan en de inhoud van je koffer kletsnat maken
Ik zou inderdaad ook niet zo snel flessen bier inchecken. Iets met koolzuur erin kan toch vrij makkelijk gaan lekken, met alle gevolgen van dien.

En ter geruststelling: Belgisch Kriek bier kun je hier ook kopen hoor. :wink:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Als je maar goed zoekt, kun je vrijwel alle bieren in de VS vinden. Ik heb hier Belgische en Nederlandse soorten gezien, die ik in NL nog niet eerder was tegen gekomen... :lol: :wink:

Er zijn overigens staten (o.a. Texas) waar je helemaal geen alcohol in mag voeren. Onze collectie miniatuurflesjes mocht dan ook niet met ons mee verhuizen, omdat onze container in Texas aan zou komen, en daar mocht geen alcohol in worden gevoerd... (Je zou een verklaring en uitzondering voor een collectie aan kunnen vragen, maar dat gebeurt normaliter meer voor wijn, en niet voor 500+ miniatuurflesjes...)
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Dento schreef:Als je maar goed zoekt, kun je vrijwel alle bieren in de VS vinden.
Laat het me even weten als je Hertog Jan tegenkomt!
(of, welke Neder-Amerikaan dit heerlijk bier ook vindt in de VS, krijgt van mij een pak stroopwafels ;))
Ik heb al eens contact opgenomen met ze, maar ze exporteren niet naar de VS :( Ik ga in November op brouwerij bezoek bij HJ, dan ga ik het toch nog maar eens aanstippen ;)
Clint's Thoughts
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Bandido schreef:Maar als het hier in Georgia in augustus tegen de 40 graden is, een luchtvochtigheid van 90%, mussen vallen van het dak, crickets are chirping, de BBQ is aan, dan is een flesje ijskoude Miller Lite echt heel prima. Dan hoef ik niet van dat zwaardere spul en is juist dat waterige wel lekker.
:beerchug:
100% mee eens... als de mussen dood van het dak vallen en ik ben buiten in de tuin aan het werk (lees: het gras aan het maaien) vindt ik niks lekkerder dan een ijskoude Bud-light!

Trouwens Lone Star en Shiner Bock zijn ook goed te drinken.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

GoBucks schreef:Shiner Bock
:doublethumb: :beerchug: Een van mijn favoriete "doordrinkbieren" - en de rondleiding bij Spoetzl in Shiner, TX is ook erg leuk om te doen.

Nu nieuw bij Chili's: Shiner Bock Barbeque Sauce voor de Baby Back Ribs... héérlijk!

Onze website | Mijn blog
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Iemand toevallig "Sierra Nevada" bier geproefd op een of andere trip naar het Westen?
Volgens mij een van de walgelijkste bieren die er bestaan :lol:
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Sierra Nevada is een brouwerij (Sierra Nevada Brewing Company), dus het hangt er maar net van af welke soort je geproefd hebt... :wink:

De Pale Ale is best te drinken!

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer