Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is onze eerste voorbereiding compleet?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
looydesign
Amerikafan
Contacteer:

Is onze eerste voorbereiding compleet?

Bericht door looydesign »

Ik zie het wel eens vaker langs komen op dit forum, dat leden vragen of ze alle belangrijke dingen niet zijn vergeten als ze voor t eerst op vakantie gaan naar de USA, want t is niet zomaar even wat merk ik ook nu. Wij hebben nu het volgende klaarliggen en geregeld.. mochten we iets of andere belangijkre dingen vergeten zijn hoor ik het graag. We gaan zaterdag a.s. weg dus wil natuurlijk niks vergeten. :dance:

Reisdocumenten (hotelvouchers, A4 wat je Eticket schijnt te wezen?, foldertjes enz) - Paspoort - Creditcard - 150 dollars contant - rijbewijs - hotels al geboekt - huurauto al geboekt - adressen hotels op A4tje - ESTA formulier ingevuld - alcatraz geboekt - 2 koffers (hoe ik ze moet vullen richting USA, geen idee) - camera, DSLR, met 2 lenzen, 4 accu's, 2x 8GB, 1x 4GB, 1x2 GB, cleaning set, statief, filters enz - zonnebril 8) - iPhone met skypetegoed - genoeg zomerkleding - boekjes voor in t vliegtuig - wereldstekker - laptop - douchespullen - scheerapparaat

Nou volgens mij ben ik nu niks meer vergeten wat ik hier heb klaarliggen (denk ik), maar het is lastig om even uit t hoofd zo.
Nu heb ik nog een vraag: ......Ik heb mijn cameratas met alles erin als handbagage, maar ik wil ook mijn portemonee en wat boekjes kunnen meenemen. Kan ik hiernaast nog een tas(je) meeneemen of alleen die cameratas? Die is opzich al aardig zwaar.

Bedankt alvast voor de reacties.. en mochten we wat vergeten zijn, noem t gerust op dan weet ik of we dit al hebben ofniet ;)
http://usa2009.looydesign.nl <- verslag vanaf 27 juni 2009
AVW
Amerika-ontdekker

Re: Is onze eerste voorbereiding compleet?

Bericht door AVW »

Je mag naast je handbagage-tas meestal nog een extra tas meenemen, dat zal geen probleem opleveren. Heb je de route van de autoverhuur naar je eerste hotel al op papier? Je bent waarschijnlijk wel moe na de vlucht, dus dan is het wel zo makkelijk als je zo min mogelijk hoeft te zoeken. Reserve batterijen moet je trouwens in je handbagage vervoeren (je hebt ze waarschijnlijk ook in je cameratas).

Het pasje van je ziektekostenverzekering, papier met alle belangrijke telefoonnummers, kopie van je legitimatiebewijzen. Scheerapparaat en tandpasta in je handbagage (mocht je onverwacht moeten overnachten op een luchthaven).

Een visitekaartje in je koffer kan ook handig zijn, mocht het label losraken dan ben je nog te traceren.

Geheugen voor je camera zal je niet te kort komen denk ik zo, met 22GB. Trek je alles in RAW+jpeg? Wat voor statief neem je mee? Ik twijfel nog om een reisstatief aan te schaffen.

Goede reis in ieder geval!
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Kopiën van belangrijke documenten naar jezelf gemailed zodat je er overal bij kunt?
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
looydesign
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door looydesign »

@AVW: Bedankt voor je reactie. Dan neem ik inderdaad nog een extra tasje mee. De route van autoverhuur naar t eerste hotel hebben we inderdaad al opstaan. Ja de reservebatterijen heb ik in mijn cameratas gestopt. Verder heb ik niks met batterijen bij me. Pasje van ziektekosten zit standaard in mijn portemonnee die natuurlijk gewoon op zak gaat en alle kopieen heb ik netjes in een mapje gestopt die ook in mijn handbagage gaat. Met 22 GB kom ik denk ik niet te kort nee. Maar goed je kan beter teveel bij hebben als te weinig. En nog een backup op de laptop en dan hoop ik ze niet meer kwijt te raken.
http://www.macrolux.nl/images/vanguard/ ... lrange.gif. Dit is het statief, die had mijn vader nog dus dat scheelde weer in de centen. Maar die komt totdat we in amerika zijn gewoon nog in mijn koffer en als we gaan lopen bevestig ik m achterop mijn cameratas.

@Matrox: Goeie tip ook! daar ga ik zo even voor zorgen!
http://usa2009.looydesign.nl <- verslag vanaf 27 juni 2009
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer