Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bagageregels t.b.v. batterijen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
judiths
Amerika-ontdekker

Bagageregels t.b.v. batterijen

Bericht door judiths »

Ik ga volgende week voor de 10e keer naar amerika.
Nu is er natuurlijk vanalles veranderd mbt de bagageregels.
De vloeibare stoffen e.d. ben ik wel bekend mee, maar nu hoorde ik ook dat je niet meer losse batterijen mag meenemen in de koffer.
Weet iemand hier meer van?
Alvast bedankt voor de reacties.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: bagage regels

Bericht door headhunterke »

De nodige informatie staat meestal op de site van de vliegtuigmaatschappij onder het onderdeeltje 'Bagage' of iets dergelijks.
Ikzelf had ook losse batterijen mee in mijn handbagage (voor MP3) en ik had er geen problemen mee.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
demo1987
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door demo1987 »

Wat ik heb begrepen is dat er geen spullen meegenomen mogen worden in de handbagage die explosieve middelen bevatten, waaronder:
Batterijen
Aanstekers
e.d.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Aanstekers nemen we gewoon mee en daar heeft nog niemand moeilijk over gedaan.
Groetjes,
Carine
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

demo1987 schreef:Wat ik heb begrepen is dat er geen spullen meegenomen mogen worden in de handbagage die explosieve middelen bevatten, waaronder:
Batterijen
Aanstekers
e.d.
Ik heb er geen problemen mee gehad. Ze zaten wél in een plastic zakje. Ik had gehoord dat ze toegelaten zijn, zolang je er maar 2 (+ diegene in je apparaat) mee neemt. Maar ik had er denk ik toch meer mee hoor (camera, MP3,...) in totaal zal het met 15 batterijtjes niet geteld vrees ik...
Moesten ze echt verboden zijn, hadden men ze na de X-ray er toch wel uitgehaald?
Het verbaasd me echter ook dat batterijen (volgens mij althans) nog wel toegelaten worden.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
veg_eric
Amerika-ontdekker

Re: Bagageregels t.b.v. batterijen

Bericht door veg_eric »

http://news.cnet.com/8301-10784_3-98383 ... ?tag=mncol

Het gaat hier om lithium batterijen, bv die dingen voor laptops.
Als je dus een reserve accu voor een laptop wil meenemen, dan moet die in de carry on luggage.

Het gaat alleen om dit soort batterijen, normale (oplaadbare) penlites en zo is geen probleem.
Hapeetnl
Amerika-newbie

Bericht door Hapeetnl »

Aan de Lithion accutjes voor je camera valt niets te exploderen.
Kun je gewoon in je (hand)bagage meenemen.
Nooit problemen mee gehad.
In Frankfurt moest ik ze eens uit de handbagage halen. Op de scanner hadden ze gezien dat er zwarte blokjes in mijn tas zaten.
Toen ze zagen dat het camera accu`s waren was het in orde.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat heb ik ook één keer gehad, het was op Cincinnati airport, er werd daar toen wel een notitie van gemaakt waarbij ook de gegevens van mijn boarding ticket werden opgeschreven.
Het ging om een accu van een Sony camera.
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Ik had een nieuw pakje met batterijen in mijn handbagage (grote pelicase voor fotomateriaal) zitten. De dame zag één grote zwarte plek op haar scherm en ik moest mijn handbagage openmaken. Toen ze zagen dat het om batterijen gingen was er geen probleem.

Vorig jaar vroeg men mij bij de eerste controle aan het inchecken dan weer of ik losse batterijen meehad. Men vroeg toen of deze ingepakt waren? Ik zei ja en er was geen probleem. Ik steek mijn losse batterijen altijd in een klein plastiek zakje zodat ze geen contact kunnen maken met iets anders.
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
judiths
Amerika-ontdekker

Bericht door judiths »

bedankt voor de reacties. Ik hoef me dus geen zorgen te maken :)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer