Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hotel boeken of niet?
Hotel boeken of niet?
Hallo allemaal,
Vanaf begin september ga ik voor 2 maanden alleen rondreizen door Amerika.
Ik vlieg naar New York en ga vanuit daar met een huurauto een aantal steden bezoeken.
Kan ik nou het beste via internet alvast hotels/hostels boeken voor de hele reis of een gedeelte ervan?
Of is het eventueel slimmer/goedkoper om dat pas daar te regelen?
Als iemand goede tips heeft om steden oid te bezoeken die de moeite waard zijn, laat het vooral weten!
Vanaf begin september ga ik voor 2 maanden alleen rondreizen door Amerika.
Ik vlieg naar New York en ga vanuit daar met een huurauto een aantal steden bezoeken.
Kan ik nou het beste via internet alvast hotels/hostels boeken voor de hele reis of een gedeelte ervan?
Of is het eventueel slimmer/goedkoper om dat pas daar te regelen?
Als iemand goede tips heeft om steden oid te bezoeken die de moeite waard zijn, laat het vooral weten!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Hotel boeken of niet?
Het hangt er vooral vanaf welke plaatsen en steden je bezoekt.
Nodig is vooraf boeken absoluut niet, ket kan wel handig zijn als je zeker wilt weten dat echt op die plek wil overnachten,vooral de populaire national parken zijn vaak lang van te voren vol geboekt.
New York heb ik geen idee van, nooit geweest.
Nodig is vooraf boeken absoluut niet, ket kan wel handig zijn als je zeker wilt weten dat echt op die plek wil overnachten,vooral de populaire national parken zijn vaak lang van te voren vol geboekt.
New York heb ik geen idee van, nooit geweest.
ik zou het in grote steden wel doen! Dan ben je:
A. verzekerd van een plek
B. verzekerd van een goede prijs. Ik boek alles via Priceline en heb nu en flink bespaard op wat ik uitgegeven zou hebben als ik er ter plekke aan de deur zou staan!
A. verzekerd van een plek
B. verzekerd van een goede prijs. Ik boek alles via Priceline en heb nu en flink bespaard op wat ik uitgegeven zou hebben als ik er ter plekke aan de deur zou staan!
Hoi,
wij boeken steeds het eerste en het laatste hotel. Alles tussenin wordt ter plaatse geboekt via internet ('s ochtends voor aankomst 's avonds).
Elk hotel of motel heeft wel een internetaansluiting (nemen ook steeds de laptop mee).
Voordeel is dat je niet al te afhankelijk bent van je oorspronkelijke planning...
wij boeken steeds het eerste en het laatste hotel. Alles tussenin wordt ter plaatse geboekt via internet ('s ochtends voor aankomst 's avonds).
Elk hotel of motel heeft wel een internetaansluiting (nemen ook steeds de laptop mee).
Voordeel is dat je niet al te afhankelijk bent van je oorspronkelijke planning...
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Maar het probleem is een beetje dat als je op punt 1, 3, 4,5,6,8,9 en 10 een overnachting moet boeken omdat je anders kans hebt dat er niks meer is. (bijvoorbeeld in Nationale Parken, drukke dorpen zoals Moab) waarom zou je dan op punt 2 en 7 dan geen hotel boeken.
De route is dan toch zo goed als bepaald.
Nou ben ik het type van zekerheid boven alles. En heb een gruwelijk hekel aan om 4 hotels langs te moeten als een soort van Jozef en Maria.
De route is dan toch zo goed als bepaald.
Nou ben ik het type van zekerheid boven alles. En heb een gruwelijk hekel aan om 4 hotels langs te moeten als een soort van Jozef en Maria.
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
De route tussen twee punten kan natuurlijk aardig verschillen, als ik dag 5 bijvoorbeeld de Grand Canyon boek, vanuit Phoenix, weet ik echt niet waar ik de andere dagen eindig of ben.
Bedankt voor jullie reacties alvast.
Iedereen doet het dus verschillend, hangt dus af van je persoonlijke voorkeur.
Ik dacht dat het misschien handig was om lang te wachten omdat je misschien korting krijgt als ze nog veel kamers overhebben?
Maar aan de andere kant kan het dan natuurlijk ook duurder worden als het bijna vol zit, of je hebt pech en je kan er helemaal niet terecht.
Ik hoef tijdens de vakantie niet zoveel luxe (het budget laat helaas geen 5 sterren hotels toe
), een hostel met een gedeelde badkamer is voor mij dus geen probleem.
Weet iemand goede sites waar je deze kan boeken? http://www.hostelbookers.com ken ik al, en heb ook iets gelezen op dit forum over priceline, daar zal ik ook eens naar kijken.
Iedereen doet het dus verschillend, hangt dus af van je persoonlijke voorkeur.
Ik dacht dat het misschien handig was om lang te wachten omdat je misschien korting krijgt als ze nog veel kamers overhebben?
Maar aan de andere kant kan het dan natuurlijk ook duurder worden als het bijna vol zit, of je hebt pech en je kan er helemaal niet terecht.
Ik hoef tijdens de vakantie niet zoveel luxe (het budget laat helaas geen 5 sterren hotels toe

Weet iemand goede sites waar je deze kan boeken? http://www.hostelbookers.com ken ik al, en heb ook iets gelezen op dit forum over priceline, daar zal ik ook eens naar kijken.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik heb hetzelfde. En de avond ervoor boeken lukt ook niet, want ik ben altijd 2 uur bezig met een beslissing te nemen welk hotel ik zou nemen (reviews lezen, vergelijken, goedkopere prijzen zoeken op andere sites, ...), en dat heb ik er niet voor over.José schreef:Nou ben ik het type van zekerheid boven alles. En heb een gruwelijk hekel aan om 4 hotels langs te moeten als een soort van Jozef en Maria.
Als ik merk dat mijn geplande route niet meer gaat lukken (door een ongeluk of zo) dan probeer ik wel zoveel mogelijk te annuleren.
In New York is het wel verstandig om je hostel vooraf te boeken. Dan heb je ook wat meer keuze. Het zit gauw vol, zeker op de leukere plekken. En je start daar, dus je weet nu al wanneer je er zit.
Andere hostels kun je ook gewoon een paar dagen van te voren reserveren, als je zeker weet wanneer je er bent. Wel spontaner, dan hoef je niet je hele reis al uit te stippelen. Even bellen is genoeg. Tip: koop de Lonely Planet, daar staan adressen van leuke hostels in.
Trouwens: als je alleen naar de steden gaat kan het gunstiger zijn om met de Greyhound te reizen. Voor een paar tientjes ben je bijvoorbeeld van New York in Boston. In veel steden is het moeilijk (en duur!) om een auto te parkeren. Het lokale ov is vaak prima, daar kom je de hele stad mee rond. Of je huurt alleen voor sommige stukken een auto.
Mec
Andere hostels kun je ook gewoon een paar dagen van te voren reserveren, als je zeker weet wanneer je er bent. Wel spontaner, dan hoef je niet je hele reis al uit te stippelen. Even bellen is genoeg. Tip: koop de Lonely Planet, daar staan adressen van leuke hostels in.
Trouwens: als je alleen naar de steden gaat kan het gunstiger zijn om met de Greyhound te reizen. Voor een paar tientjes ben je bijvoorbeeld van New York in Boston. In veel steden is het moeilijk (en duur!) om een auto te parkeren. Het lokale ov is vaak prima, daar kom je de hele stad mee rond. Of je huurt alleen voor sommige stukken een auto.
Mec
Waarom zou je geen 5 sterren kunnen betalen? Via Priceline is dat heel wel binnen het nudget te houden. Je hebt alleen een paar dingen nodig, zoals tijd en geduld. Zo boekten wij Las Vegas 5* voor $69 p/nacht.
Een voordeel van vooruit boeken vind ik nog dat je laat kunt arriveren. Dus, zit je net lekker ergens op een rots te bedenken met welke voet je je baas een rotschop gaat geven,
dan kun je daar je tijd voor nemen. je hotel is gegarandeerd. Je goeft dan niet meer vanaf 1500 uur (wanneer iedereen arriveert) een zoektocht te houden.
Een voordeel van vooruit boeken vind ik nog dat je laat kunt arriveren. Dus, zit je net lekker ergens op een rots te bedenken met welke voet je je baas een rotschop gaat geven,

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2891 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA
-
- 24 Reacties