Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tussenstop in Londen
Tussenstop in Londen
Volgende week zaterdag vliegen wij met British Airways van A'dam naar NewYork via Londen. Hoe gaat dat in zijn werk met zo'n tusenstop. Moet je in Londen weer inchecken? Wat gebeurt er met de bagage?
- Ton-L
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Als je vanaf Amsterdam vlieg kom je in Londen aan in terminal 4
je vertrekt ook vanuit terminal 4 ,Dus geen koffers rondsjouwen
alleen door de veiligheidcheck en dan kan je shoppen of gewoon wachten
op je volgende vlucht , 45 min voor aanvang vlucht moet je je bij
de gate melden

je vertrekt ook vanuit terminal 4 ,Dus geen koffers rondsjouwen
alleen door de veiligheidcheck en dan kan je shoppen of gewoon wachten
op je volgende vlucht , 45 min voor aanvang vlucht moet je je bij
de gate melden

Onze Reisverhalen en foto's zijn te zien en te lezen op onze Website:
http://www.loke.nl/
Groetjes Ton,Ria,Debby & Bram
http://www.loke.nl/
Groetjes Ton,Ria,Debby & Bram
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hoi Cale,
Wij vlogen vorig jaar ook met British Airways via Londen.
Wij kwamen echter aan in terminal 4 en moesten weer vertrekken naar San Francisco vanaf terminal 1 ( hoewel op onze vluchtinformatie stond dat we vanuit terminal 4 zouden vertrekken. Terminal 1 ligt helemaal aan de andere kant van de luchthaven. Dit is echter geen probleem want je kunt gewoon met een bus van de ene naar de andere terminal.
Je bagage heb je in Amsterdam al afgegeven en die wordt gewoon doorgelabeld naar Amerika dus daar heb je in Londen geen omkijken meer naar.
Je hoeft daarna niet opnieuw in te checken, alleen veiligheidscheck en daarna meldt je je bij de gate.
Marjon
Wij vlogen vorig jaar ook met British Airways via Londen.
Wij kwamen echter aan in terminal 4 en moesten weer vertrekken naar San Francisco vanaf terminal 1 ( hoewel op onze vluchtinformatie stond dat we vanuit terminal 4 zouden vertrekken. Terminal 1 ligt helemaal aan de andere kant van de luchthaven. Dit is echter geen probleem want je kunt gewoon met een bus van de ene naar de andere terminal.
Je bagage heb je in Amsterdam al afgegeven en die wordt gewoon doorgelabeld naar Amerika dus daar heb je in Londen geen omkijken meer naar.
Je hoeft daarna niet opnieuw in te checken, alleen veiligheidscheck en daarna meldt je je bij de gate.
Marjon
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Klopt, tot ergens vorig jaar kwamen vluchten uit Brussel en ik veronderstel Amsterdam ook, aan in T1, en toen moest je met een bus naar T4 wat toch gauw zo'n 15 min rijden is.vana schreef: Wij kwamen echter aan in terminal 4 en moesten weer vertrekken naar San Francisco vanaf terminal 1 ( hoewel op onze vluchtinformatie stond dat we vanuit terminal 4 zouden vertrekken. Terminal 1 ligt helemaal aan de andere kant van de luchthaven.
Marjon
Sinds vorig jaar is dit verandert en kom je ook aan in T4 vanuit Brussel/A'dam. Maar je verliest evenveel tijd als voorheen, want het vliegtuig staat nu niet meer aan een gate, maar ergens op het tarmac, waar ze je met een bus ophalen/afzetten.
Dus tijdswinst is er niet of nauwelijks, maar je moet geen luchthavengebouw verder en busje stop voor de deur.
Er is voor elk wat te zeggen.
Nadat ze je met de bus hebben afgezet moet je inderdaad weer door de security check, een roltrap (of 2?) omhoog en je zit in de duty free zone met +/- 200 winkels.
Bekijk wel meteen naar welke gate je heen moet, wat als je de uiterste gate hebt, kan het toch wel een kwartiertje lopen zijn. En als je blijft shoppen, blijft het vliegtuig echt niet wachten....
Prettige reis!
Deze mail kreeg ik vorig jaar april van British Airways:
BRON: BA@BritishAirways.comFrom 28 March 2004 , we are extending our flight switch programme to both longhaul and shorthaul flights at Heathrow Terminals 1 and 4.
The flight terminal switches enable us to create a more convenient experience for many of our transfer passengers connecting between shorthaul and longhaul flights, who will no longer need to change terminals at London Heathrow.
Flights switching from Terminal 1 to Terminal 4:
Brussels*, Copenhagen, Geneva**, Lyons, Oslo, Vienna and Zurich**
Flights switching from Terminal 4 to Terminal 1:
Athens, Hong Kong, Los Angeles, Moscow and San Francisco
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ons vliegtuig stond wel degelijk aan de gate. Wij moesten daarna een aantal gangen doorlopen en toen naar buiten. Daar stapten we in een bus die ons helemaal naar de andere kant van de luchthaven naar terminal 1 bracht. Daarna inderdaad door de security check en via de duty free zone naar de gate.
Sinds vorig jaar is dit verandert en kom je ook aan in T4 vanuit Brussel/A'dam. Maar je verliest evenveel tijd als voorheen, want het vliegtuig staat nu niet meer aan een gate, maar ergens op het tarmac, waar ze je met een bus ophalen/afzetten.
Wij reisden half Juli 2004
Marjon
ik krijg precies hetzelfde ik moet ook overstappen in londen naar miami maar ik vertrek (tenminste dat staat op de gegevens die ik heb gekregen) in gate 3 maar als dit veranderd waar kan ik dat zien als ik aankom in londen ik vlieg namelijk voor het eerst alleen en me laatste vlucht die was toen ik 12 was dus veel weet ik daar niet meer van
groeten,
Jeroen

groeten,
Jeroen

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Elke luchthaven hangt vol met beeldschermen waarop gegevens over de binnenkomende en vertrekkende vluchten zijn te zien. Bij de vertrekkende vluchten, doorgaans gesorteerd op de oorspronkelijke geplande vertrektijd en uiteraard geïdentificeerd door het vluchtnummer, vind je altijd vanaf welke gate ze gaan en eventuele wijzigingen in de vertrektijd. Dus wanneer je in Londen aankomt, gewoon even op de schermen kijken en je bent weer helemaal bij.Xadro schreef:ik krijg precies hetzelfde ik moet ook overstappen in londen naar miami maar ik vertrek (tenminste dat staat op de gegevens die ik heb gekregen) in gate 3 maar als dit veranderd waar kan ik dat zien als ik aankom in londen ik vlieg namelijk voor het eerst alleen en me laatste vlucht die was toen ik 12 was dus veel weet ik daar niet meer van![]()
![]()
Life is good in the Tarheel State.
hartelijk bedanktMarcel schreef:Elke luchthaven hangt vol met beeldschermen waarop gegevens over de binnenkomende en vertrekkende vluchten zijn te zien. Bij de vertrekkende vluchten, doorgaans gesorteerd op de oorspronkelijke geplande vertrektijd en uiteraard geïdentificeerd door het vluchtnummer, vind je altijd vanaf welke gate ze gaan en eventuele wijzigingen in de vertrektijd. Dus wanneer je in Londen aankomt, gewoon even op de schermen kijken en je bent weer helemaal bij.Xadro schreef:ik krijg precies hetzelfde ik moet ook overstappen in londen naar miami maar ik vertrek (tenminste dat staat op de gegevens die ik heb gekregen) in gate 3 maar als dit veranderd waar kan ik dat zien als ik aankom in londen ik vlieg namelijk voor het eerst alleen en me laatste vlucht die was toen ik 12 was dus veel weet ik daar niet meer van![]()
![]()

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 6806 Weergaves
-
Laatste bericht door tanteto
-