Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstappen in 90 minuten?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
_Paul
Amerika-newbie

Overstappen in 90 minuten?

Bericht door _Paul »

Hallo, ik ben nieuw hier maar neus al een tijdje rond op het AllesAmerika forum en heb al erg veel gehad aan de berg informatie die hier te vinden is. Het is ook erg tof om te lezen over de belevenissen van anderen. Mijn complimenten aan de beheerders en aan iedereen die hier post!

Over 3 weken vertrek ik zelf naar The States voor een bezoek aan mijn Amerikaanse vriendin. Ze is vorig jaar in Nederland geweest en nu is het mijn beurt voor een bezoek aan de US..voor twee maanden maar liefst :D . Needless to say: ik kan niet wachten!!!

maarrr.. nu de datum van vertrek zo dichtbij komt wordt ik wel steeds nerveuzer. Want los van het feit dat ik nog nooit in Amerika geweest ben wordt het ook de eerste keer dat ik op een vliegtuig stap.

Daar gaat ook eigenlijk mijn vraag over. Ik vlieg van Amsterdam naar Columbus en maak een tussenstop in Chicago. Nadat ik hier geland ben vertrekt 90 minuten later echter de vlucht naar Columbus al. Dit lijkt me aan de korte kant.

Is het uberhaubt mogelijk om op tijd in te checken voor die vlucht?

Ik heb zo m'n twijfels aangezien ik ook nog vingerafdrukken en een foto moet laten nemen bij immigrations, langs de douane, bagage ophalen en dan ook nog is van terminal 5 naar terminal 2 moet rijden (ervanuitgaande dat er bussen zijn).

En hoe makkelijk is het eigenlijk om als ik eventueel die vlucht zou missen op een andere geplaatst te worden?

Mijn vriendin zegt dat het moet lukken, maar ik wordt er toch wel enigszins nerveus van :wink: . Aan de andere kant denk ik: als het niet zou kunnen waarom zou dat vluchtplan dan worden aangeboden?

Is er iemand die ervaring heeft met zulke krappe overstaptijden? Alvast bedankt!
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

je hoeft je niet echt zorgen te maken hoor. zolang je met dezelfde maatschappij vliegt is het vrij makkelijk om op een volgende vlucht geplaatst te worden mocht je het inderdaad niet redden.

dat gezegd, het is veel fijner om gewoon relaxed te kunnen overstappen zeker als het je eerste keer is. ik ken columbus airport zelf niet, maar voor de binenlandse vlucht heb je maar 20-30 minuten inchecktijd nodig en dat haal je makkelijk zeker als je maar 1 keer door security moet. als er niet 10 vluchten tegelijk door douane en immigratie moeten gaat dat ook best snel, is mijn ervaring.

al met al, het zal allemaal wel loslopen. je kan je beter nerveus maken over het weerzien met je vriendin. dat is veel spannender na een jaar.

veel succes en plezier!!!

d
SEEING IS BELIEVING
awo
Amerika-ontdekker

Bericht door awo »

En wordt tegenwoordig de bagage niet telkens automatisch overgeplaatst? Dit was bij mij wel telkens het geval.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Als je de eerste stop in amerika maakt moet je door de immigratie dienst en de douane, je moet daarvoor je koffers zelf ophalen, door de douane schouwen en vervolgens weer aan een balie afgeven om naar de volgende vlucht gebracht te worden.

1 tip, als je vlucht land, probeer dan zo snel mogelijk (lees als een van de eerste van jouw vlucht) bij de immigratie te zijn. Alles daarna ga je zeker wel halen in 90 minuten!

Ik zou me geen zorgen maken, en zoals al gezegd, mocht je onverhoopt toch de vlucht missen, zetten ze je vlot op de volgende beschikbare vlucht! (misschien zelfs met een upgrade :wink: )

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Normaal mag dat geen probleem geven,mits er geen vertragingen zijn.

En het is al eerder gezegd,je wordt vlot op een latere vlucht geplaatst mocht je de eerste missen,zeker als je met dezelfde maatschappij doorvliegt.

Gewoon de gok nemen dus.
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Ik dacht dat er op Chicago O'Hare een automatisch 'people mover' systeem was met een soort treintjes tussen de verschillende terminals... Als ik me niet vergis was dit de laatste keer dat ik op O'Hare was (lang, lang geleden) in aanbouw.

edit: even googlen leverde dit op: wat uitleg en foto's ivm de peoplemover op O'Hare:
http://web.presby.edu/~jtbell/transit/Chicago/OHare/
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Er is peoplemover op O'Hare. Terminal 5 uit. Peoplemover in Terminal 1 of 2 weer uitstappen, door security en op naar de gate. Het moet te doen zijn in 90 min. Vlucht gemist. Melden bij de balie van UA en je wordt op een volgende vlucht geplaatst.

Veel plezier in die 2 maanden dat je aan de overkant bent. :D
Elvira30
Amerika-ontdekker

Bericht door Elvira30 »

Hoi,

Wij zijn een paar weken geleden gevlogen van Amsterdam via Chicago naar Los Angeles en hadden een overstap van 55 minuten..(vertraging vanuit Amsterdam). Ook waren ongeveer de laatsten bij immigration (en dat duurde behoorlijk lang) en ging mijn vriend natuurlijk 'af' bij de detectiepoort waardoor hij zich ongeveer tot op zijn onderbroek moest uitkleden, en nóg hebben we het gehaald! Voordeel: (tenminste bij ons), als je zo laat je koffers weer opnieuw incheckt, komen ze ook al eerste weer op de bagageband te voorschijn, des te eerder sta je weer buiten om je vriendin te omhelzen....
_Paul
Amerika-newbie

Bericht door _Paul »

harstikke bedankt voor alle reacties! Ik maak me inmiddels geen zorgen meer over de overstap in Chicago, als ik zo de reacties lees is het prima te doen :). Ik heb me voor de periode in Amerika voorgenomen om zo ver mogelijk bij een computer uit de buurt te blijven (en zo dicht mogelijk bij m'n vriendin) maar als ik na de zomer terugkom zal ik zeker op het forum actief blijven..laat ik meteen even weten of 90 minuten inderdaad genoeg was. :wink:
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Nou wij hadden ook voldoende tijd om over te stappen en met de peoplemover naar de andere kant te gaan. We hebben zelfs nog even een nicotinestop kunnen inlassen (mijn hubje dan)
Groetjes, Nel
clanlord
Amerika-newbie

Bericht door clanlord »

hehe

deze thread is een pak van mijn hart

want over 6 weken ga ik zelf ook naar columbus :)

clanlord
patricbogaard
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door patricbogaard »

Kan iemand ook iets zinnigs zeggen over de benodigde overstaptijd bij een terugvlucht NAAR Nederland.

Wij zijn op het moment aan het ticket-hunten voor onze reis in Juni-Juli 2008.
Op de heenweg proberen we rechtstreeks op SFO te vliegen, maar terug vanuit Las Vegas zullen we een overstap moeten maken.
Ik kan me voorstellen dat we dan wat minder minimale overstaptijd nodig hebben dan op een vlucht naar Amerika.
Weet iemand welke tijd we dan minimaal noodig hebben?

Avast bedankt
Patric
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Op de terugweg hoef je niet door customs en immigrations, ook hoef je je koffer niet op te halen en weer in te leveren. De tijd die je nodig hebt, is dus puur de tijd die het je kost om van de aankomstgate naar de vertrekgate van je aansluitende vlucht te komen. Hoe lang dat duurt, hang af van welk vliegveld je hebt, en of je bv. naar een ander terminal moet.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

patricbogaard schreef:Kan iemand ook iets zinnigs zeggen over de benodigde overstaptijd bij een terugvlucht NAAR Nederland.
Voor de terugvlucht zou ik een minimale overstaptijd van 1 uur aanhouden. Je hoeft dan alleen naar de juiste gate te lopen en dat moet in de regel makkelijk binnen een uur kunnen. Het enige waar je rekening mee moet houden is een eventuele vertraging. Vandaar dat ik het liefst toch minimaal 2 uur aanhoud, je hebt dan iets meer speling.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
patricbogaard
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door patricbogaard »

Oke, bedankt voor de info.
Het geeft toch wat meer mogelijkheden voor de terugvlucht.
We gaan nu proberen om een overstap te vinden van zo'n 1 1/2 a 2 uur, dat is waarschijnlijk wel het relaxed (met 2 kinderen bij ons), maar mocht dat lastig zijn dan verwacht ik dat 1 tot 1 1/2 uur ook wel voldoende moet zijn..
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

patricbogaard schreef:Oke, bedankt voor de info.
Het geeft toch wat meer mogelijkheden voor de terugvlucht.
We gaan nu proberen om een overstap te vinden van zo'n 1 1/2 a 2 uur, dat is waarschijnlijk wel het relaxed (met 2 kinderen bij ons), maar mocht dat lastig zijn dan verwacht ik dat 1 tot 1 1/2 uur ook wel voldoende moet zijn..
Ik denk dat je vooral ook moet letten op WAAR je overstapt..... De ene luchthaven is de andere niet, kijk maar eens naar de wereld van verschil tussen AMS en RTM..... Indien je met 1 luchtvaartmaatschappij reist, houden ze automatisch rekening met de minimum connecting time. Maar zeker met (kleine) kinderen zou ik het niet te krap nemen.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer