Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Terug binnen 90 dagen
-
- Amerika-ontdekker
Terug binnen 90 dagen
Hallo allemaal,
Ik zit met het volgende probleem:
Begin juli ben ik in de States geweest. Eind september wil ik weer terug, tot halverwege oktober.
Nu vertelde een vriendin die regelmatig naar Amerika gaat, dat je bij binnenkomst binnen de 90 dagen van je oude Visa Waiver, geen nieuwe krijgt.
Wie weet of dit klopt? Dit zou betekenen dat ik dus al begin oktober terug moet omdat mijn oude Visa Waiver dan verlopen is. Dat kan toch bijna niet waar zijn?
De laatste keer dat mijn vriendin geweest is is wel 2007 geweest, haar groene Waiver formuliertje zat toen in haar paspoort geniet.
Ik moest dit inleveren bij vertrek....
Groetjes,
Chantal
Ik zit met het volgende probleem:
Begin juli ben ik in de States geweest. Eind september wil ik weer terug, tot halverwege oktober.
Nu vertelde een vriendin die regelmatig naar Amerika gaat, dat je bij binnenkomst binnen de 90 dagen van je oude Visa Waiver, geen nieuwe krijgt.
Wie weet of dit klopt? Dit zou betekenen dat ik dus al begin oktober terug moet omdat mijn oude Visa Waiver dan verlopen is. Dat kan toch bijna niet waar zijn?
De laatste keer dat mijn vriendin geweest is is wel 2007 geweest, haar groene Waiver formuliertje zat toen in haar paspoort geniet.
Ik moest dit inleveren bij vertrek....
Groetjes,
Chantal
- Bandido
- Amerika-expert
Re: Terug binnen 90 dagen
Nee, dit klopt niet, je kunt gewoon weer terug. Die 90 dagen slaan op het aantal dagen dat je op je visa waiver in de VS zou mogen blijven, mocht je dat willen.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-ontdekker
Ja maar mijn vraag is eigenlijk, of ik dan weer een nieuwe 90 dagen krijg.
Zij zegt dat je doorgaat op je oude 90 dagen. En dus geen nieuwe krijgt met een nieuwe einddatum...
Wat zou betekenen dat ik begin oktober geen Visa meer heb.
Zij zegt dat je doorgaat op je oude 90 dagen. En dus geen nieuwe krijgt met een nieuwe einddatum...
Wat zou betekenen dat ik begin oktober geen Visa meer heb.
Maak je maar niet ongerust, je krijgt gewoon opnieuw 90 dagen 

A journey about to start...
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
-
- Amerika-ontdekker
Weet je dat zeker? Dat zou super zijn!
Mijn vriend heeft USCIS gebeld, die hem doorverwezen naar Border Protection en daar zeiden ze dat het maar net afhangt van de immigration officer op de luchthaven...
Mijn vriend heeft USCIS gebeld, die hem doorverwezen naar Border Protection en daar zeiden ze dat het maar net afhangt van de immigration officer op de luchthaven...
Ik heb dat een paar keer gedaan, tijdens de drie maanden dat waiver geldig was terugkeren naar de Verenigde Staten. Ik werd gewoon weer toegelaten, met een nieuwe waiver voor 90 dagen. Er werden ook geen vragen over gesteld, behoudens de gebruikelijke "wat kom je hier doen?".
-
- Amerika-ontdekker
Zijn er ook mensen op dit forum die geen nieuwe 90 dagen kregen?
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je lang genoeg blijft zoeken en ernaar vragen, zul je vast wel iemand vinden. De kans daarop is echter zeer klein, dus maak jezelf niet gek door nog langer erover na te blijven denken...
Je gaat gewoon lekker, en je krijgt gewoon weer een nieuwe voor 90 dagen!

Je gaat gewoon lekker, en je krijgt gewoon weer een nieuwe voor 90 dagen!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-ontdekker
Je hebt helemaal gelijk. Helaas ben ik een enorme zenuwpees wat zulke dingen betreft. Vooral omdat ik alleen reis, zie ik me daar al helemaal staan bij die Immigration Officer met geen idee wat ik moet zeggen of doen.... Maar ik ga proberen er gewoon niet meer aan te denken!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij ben je zelfs simpelweg verplicht om gewoon een nieuwe aanvraag te doen, omdat je later vertrekt dan je eerste periode van 90 dagen die je mocht blijven onder het VWP.
Niks aan de hand dus, gewoon het groene formuliertje invullen en je ESTA aanvraag eventueel updaten, en je zit helemaal goed.
(nogmaals, zoals ik het altijd heb begrepen,ik ben niet de wet natuurlijk)
Niks aan de hand dus, gewoon het groene formuliertje invullen en je ESTA aanvraag eventueel updaten, en je zit helemaal goed.
(nogmaals, zoals ik het altijd heb begrepen,ik ben niet de wet natuurlijk)
Vorig jaar ben ik ook korte tijd na elkaar naar de vs geweest. Toen ik de VS verliet is de groene kaart ingenomen wat zo hoort, zo weten ze dat je het land echt verlaten hebt. Daarna ben ik voor me werk weer geweest ook weer gewoon het groene formulier (waiver) ingevuld die is geniet in mijn paspoort, stempel voor nog eens 3 maanden gekregen. In totaal ben ik vorig jaar 4x naar de VS geweest en in december kreeg ik ook de vraag waarom ik zovaak naar de VS kwam, maar dat zijn formaliteiten. Voor nu is het enige dat moet gebeuren ESTA updaten.
zoals de anderen vermelden dit zijn onze ervaringen die vrij positief zijn.
Groet, Imro
zoals de anderen vermelden dit zijn onze ervaringen die vrij positief zijn.
Groet, Imro
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht