Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Leeftijdsgrens auto huren

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Leeftijdsgrens auto huren

Bericht door Stephanie »

Hallo,

Ik lees dat je om een auto te huren minstens 25 jaar moet zijn, en dat je anders ofwel een toeslag moet betalen ofwel geen auto kan huren.
Maar, als je nu een auto wil huren in het jaar dat je 25 wordt, maar je verjaardag moet nog komen dat jaar, word je dan ook beschouwd als een 25-jarige? Of moet je dan voor die paar maanden dat je te jong bent toch een toeslag betalen? :?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wat denk je zelf?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

Lol, ik weet het niet, voor sommige dingen is het toch het geboortejaar dat telt en voor andere dingen de geboortedatum?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Hier telt dus gewoon je leeftijd. Dit geld ook voor andere zaken in de USA zoals bijvoorbeeld:

- 21 jaar om alcohol te mogen bestellen in een bar
- 21 jaar om te mogen gokken in Las Vegas

Voor de meeste wettelijk geregelde zaken kijkt men niet naar je geboortejaar omdat dat veel discussie kan opleveren...
markschr
Amerika-newbie

Bericht door markschr »

Wij willen volgend jaar met enkele vrienden voor 21 dagen naar de VS. Wij zijn dan allen 23 jaar, waar kan je dan een camper huren. Ik ben al meerdere keren naar de VS (texas) geweest. Twee weken geleden had ik weer problemen met Hertz, daar was de minimum leeftijd 25.
Daarintegen bem ik naar New Jersey geweest, ik was toen 20 (2 weken voordat ik 21 werd) en kreeg toen wel na wat extra moeite een auto mee.
Iemand enig idee waar we een camper kunnen huren die door ons bestuurd mag worden. Kan je een camper gewoon met een normaal rijbewijs besturen, of moet je een groot rijbewijs hebben?

MVG,

Mark
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Een gewoon rijbewijs is voldoende om in Amerika met een stadsbus-camper op stap te mogen.
Of er een leeftijds limiet is weet ik niet heb er nergens iets over kunnen vinden.
Rob
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik was 23, op een maand na 24, en ik kreeg in NY geen auto mee. Of het zou me $100 per dag bovenop de huurprijs kosten.

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
magnum
Amerika-ontdekker

Bericht door magnum »

wij gaan met een camper naar de usa, en alleen personen van 21 of boven de 21 mogen de camper besturen. in ieder geval als ik alles goed heb begrepen. dit betreft niet het huren dus, alleen het rijden ;)
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Even voor de duidelijkheid, het is dus niet zo dat je GEEN auto kunt huren als je onder de 25 bent, je betaald alleen heel erg veel extra, omdat ze onder de 25 meer risico vinden (statistisch bepaald). Overigens kun je onder de 21 zowieso geen auto huren, en bij sommige is die leeftijd 18 (weet niet welke)

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

rperre schreef:Even voor de duidelijkheid, het is dus niet zo dat je GEEN auto kunt huren als je onder de 25 bent, je betaald alleen heel erg veel extra, omdat ze onder de 25 meer risico vinden (statistisch bepaald). Overigens kun je onder de 21 zowieso geen auto huren, en bij sommige is die leeftijd 18 (weet niet welke)

Richard
Klopt, maar als je $100 per dag extra gaat vragen aan een 23-jarige, dan is dat bijna hetzelfde als "onmogelijk"... In mijn geval tenminste... :wink:

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Natasja83
Amerika-ontdekker

Bericht door Natasja83 »

wat een onzin is er wel eens iemand onder de 25 geweest die auto heeft gehuurd zo ja waar en voor hoeveel???
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Natasja83 schreef:wat een onzin
Er zijn wel meer dingen 'onzin'. In Amerika mag je met je 16e al autorijden. Hier in Nederland mag je dat pas met je 18e. Onzin he :)
Natasja83
Amerika-ontdekker

Bericht door Natasja83 »

Ben ik helemaal met je eens!!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer