Omdat ik er zelf geen een heb dacht ik er niet aan maar je kan natuurlijk ook je iPod Touch gebruiken voor je apps.

GPS zal niet werken maar wifi wel natuurlijk.
Hier komt mijn lijstje wat ik op m;n iPhone heb staan en dagelijks hier(Portland, Oregon) gebruik. Als het een app is die geld kost zal ik dat er bij vermelden. Je kunt zelf uitgebreidere beschrijvingen en reviews in de app store/iTunes lezen.
General en niet specifiek Oregon:
Yelp : Voor restaurant, café, winkels etc ratings
Taxi Magic: Handig als je een taxi nodig hebt
iWant: combinatie van 3 location based apps: Restaunts(Yelp, Urbanspoon), Movie Showtimes(Fixter, Fandango), Yellow Pages(Yellow Pages, Around Me)
The Weatherchannel
Wikipedia: voor info over waar je ook bent of ziet
Open Table: voor het maken van reserveringen in restaurants
Oregon:
Portland Essentials ($2.99)Lees de reviews en je weet waarom ik hiervoor betaald heb

PDX Bus: app die de openbaar vervoer tijden heeft, kaartjes e.d (weet niet zeker of fit netwerk nodig heeft omdat het een 'real time' app is die vertragingen aangeeft etc.)
Cocktail Compass: Happy Hour finder. Happy Hours zijn famous. Je koopt een lekker drankje tegen gereduceerde prijs en krijgt hapjes op de koop toe die vaak een maaltijd zijn.
Portland Art Museum: Interessante content met video's
Portland, Oregon Sights; $1.99 Heeft nog geen rating dus kan er niet veel over zeggen.
Food Trucker $0.99 Find die famous Portland Mobile food carts!
Oregon: Travel app. met voornamelijk verkeer camera's, waar te slapen, wat te doen.
Beer Signal: find een pub en zie vooraf de bier lijst. Portland staat bekend om z'n micro-breweries dus dit is een goede manier om je te oriënteren
Oregon Travel Guide: $0.99 heeft geen ratings nog
Willamette Valley OR: $4.99 bijna een 5 sterren app.
I-5: Handige app als je de I-5 doet van CA, OR, WA.
Oregon Trail: game(free)

OregonDucks: latest news, scores en schema voor de OregonDucks teams
Oregon Exposure for iEnvision:$0.99 Fantastische foto's! Als je zelf niet zo'n fotograaf bent is dit een eindeloos programma.
Oregon City Guides: een app van de Comfort Inn
Twilight the movie tour: $2.99 geeft je de info over de plaatsen rondom Portland waar de film geschoten is.
Wine Trip:$0.99 1900 Wineries info in CA, OR en WA
All Nature NW: $3.99 Alles wat je vind in de natuur in the NW.
Crater Lake National Park Lite: very basic app. Er is ook een pro version maar ik kan er geen oordeel over geven
Nationaal:
Park Maps: een overzicht van 250 US national parks
National Park Maps: $0.99 Excellent app!
Ken Burn's The National Parks: Sneak peak of the documentaire The National Parks; Americas Best Idea
National park Companion: $1.99
PopGeo USA Geography: $0.99 Fun app voor kinderen om de geografie van de USA te leren
ParkExplorer: $0.99 over 60.000 parks, national, state, regional, county
Maplets Lite: verschillende maps van attracties, parken etc.
CampWhere: $3.99 app met 7.500 camp sites info
RV Companion: $4.99
RV Companion: the free version
Passport America: Discount camping club
Dit is een start
Vergeet ook niet om de Podcasts te checken die ook een wereld aan informatie hebben over de omgeving waar je naar toe gaat.