Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips over telefoongebruik in de USA

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Polien
Amerika-newbie

Tips over telefoongebruik in de USA

Bericht door Polien »

Hallo Allemaal,

Aangezien wij eind april voor het eerst naar amerika gaan en wij ons uitgebreid aan het inlezen zijn, had ik nog een vraag over het telefoongebruik in de USA.

Ik hoorde dat de nieuwste mobiele telefoons verkrijgbaar in Nederland over triband (??) beschikken, zodat je in de VS ook hiermee kunt bellen.

Nu vraag ik mij af wat handiger is: In Nederland zo'n telefoon kopen of een mobieltje in de VS aanschaffen?

Graag jullie reactie,

Polien
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Als je hier een abonnement neemt krijg je er zo een gratis bij, je hoeft niet eens zo'n gek abonnement te nemen!
Ik zou het niet in de VS aanschaffen in ieder geval, probeer het hier al te regelen.

Als je er een hebt, bel dan niet te veel in de VS, mobiel bellen met een telefoon uit nederland in de VS is nog steeds ontzettend duur, gebruik het alleen om "bereikbaar" te zijn, koop liever een kaart of ga naar Primustel.nl of een andere provider voor een global access kaart, dan kun je van elke vaste lijn inbellen naar een gratis 1-800 nummer en dan via jouw account voordelig naar NL bellen :lol: !

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Texas Cowboy
Amerikafan

Bericht door Texas Cowboy »

je kunt idd beter een telefoon in Nederland aanschaffen in Nederland. Er zij best goedkope telefoons die triple band zijn. De kosten per provider verschillen nogal voor bellen vanuit amerika.

http://www.vakantiebellen.com

Je kunt in de USA ook een prepaid kaart kopen maar dat heeft alleen maar zin als je binnen Amerika wilt gaan bellen. Voor noodgevallen kun je best een triband telefoon meenemen, maar niet teveel bellen want dat wordt erg duur!

Succes! Haye
nojz
Amerika-ontdekker

Bericht door nojz »

Je kunt idd je mobieltje (triband) meenemen naar de VS, maar zelfs als je gebeld wordt valt dat nog duur uit! Jij betaalt namelijk alle kosten vanaf de Nederlandse grens. Iemand die jou vanuit Nederland belt, betaalt dus gewoon de normale prijs voor bellen naar mobiel, omdat die mensen anders zonder het te weten, voor hoge kosten op zouden moeten draaien.

Toen ik in de VS woonde maakte ik gebruik van een telefoonkaart die ik via http://www.phonecardsforsale.com aanschafte. Op die site vind je een prijsvergelijker. Je kunt kiezen voor kaarten van 10 dollar of 20 dollar. Ligt eraan hoe lang je wilt bellen...

Het verschil tussen de kaarten zit 'm niet de aanbieder (het inbelnummer is voor veel kaarten hetzelfde), maar meer in het telefoonplan. Bij de ene heb je een wekelijkse fee van 79 cent en betaal je maar 1,5 cent per minuut. Bij de ander een tweewekelijkse fee van 50 cent, met een tarief van 5 cent per minuut. Ook kun je kiezen voor wel of geen connection fee. De kaartkeuze hangt dus vooral van je belgedrag af.

Je kunt de kaart bestellen met je credit card. Je krijgt geen kaart opgestuurd, maar slechts een pincode via de e-mail. Je kunt via een 1-800 nummer inbellen, en soms via een lokaal nummer. Deze info kun je allemaal op de site vinden. Je voert je pincode in, kiest het nummer dat je wilt bellen, en je hebt een perfecte verbinding. Ik geloof dat je voor het landnummer 011 moet bellen (dus niet gewoon '00'; zijn wij in Europa niet gewend!)

Nóg een alternatief is het aanschaffen van een telefoonkaart bij de supermarkt ofzo, en dan via een telefooncel bellen. Bel nooit vanuit een hotel, want dan snijd je jezelf zéker in de vingers!

Succes
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbour. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." ~ Mark Twain
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Bij de ene heb je een wekelijkse fee van 79 cent en betaal je maar 1,5 cent per minuut. Bij de ander een tweewekelijkse fee van 50 cent, met een tarief van 5 cent per minuut.
Die wekelijkse fee wordt dan zeker van je tegoed afgeschreven, wat je al betaalt hebt v.t.v. of word je credit card daarvoor weer belast?

En wat gebeurt er als je aan het bellen bent en je tegoed is op? Betaal je dan opnieuw via je credit card?

Het ziet er voor ons wel interessant uit, maar ik wil eerst zeker weten of er geen addertje onder het gras zit.

Groetjes en alvast bedankt
Wendy
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

al betaalt hebt
Oeps sorry :oops: :oops: :oops: betaald dddddd dddd
jeannette
Amerika-ontdekker

bellen uit amerika

Bericht door jeannette »

Hallo Polien,
Als wij na Amerika gaan nemen wij altijd onze code mee van Primus telefoon dat is zo eenvouding je moet wel wat nummers intoetsen maar daar ben je gauw aangewend.
Je kunt bij elke openbare telefoon die maar ergens hangt bellen en je krijgt de rekening wanneer je thuis bent.
En geloof me het is heel goedkoop ik ben nog nooit geschrokken van een rekening wij doen dat alle jaren zo, ik heb wel eens een telefoonkaart gekocht in Amerika maar ik vind het een gedoe en hij is zo leeg!
Geloog me meld je aan bij Primus telefoonnummer 0800-4561633 en emailadres helpdesk@primustel.nl ik hoop dat ik je zo geholpen heb
Veel succes groeten jeannette
gretl
Amerika-ontdekker

Bericht door gretl »

ik heb een tri-band mobieltje (gewoon in nederland gekocht) en ik sms veel als ik in amerika ben. Dan hou je de kosten behoorlijk binnen de perken en toch het gemak van je mobieltje.
het sms-en is echter niet altijd betrouwbaar, sommige berichten komen niet meteen door...
Maar voor een vakantie vind ik het prima. Geen gedoe met kaarten of nummers. Gewoon eigen toestel.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Nojz,

Als ik het goed begrijp kun je zo'n kaart die je besteld bij Phonecardsforsale alleen gebruiken met een gewone telefoonaansluiting en niet in een telefooncel. Klopt dat?

Groetjes Marjon
Karoline
Amerika-ontdekker

Bericht door Karoline »

Wij gaan in mei met z'n vieren (twee stellen) een rondreis maken in het zuidwesten.
Wij denken er over om misschien twee triband mobieltjes mee te nemen om elkaar in amerika te kunnen bereiken als we niet met z'n vieren op pad gaan, maar per tweetal. We hebben echter nog geen triband-mobieltjes.

Is het handig om daar twee prepaid-toestellen aan te schaffen? Of kunnen we het beter op een andere manier doen? Alle ideeen zijn welkom.

Karin
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Karoline schreef:Wij gaan in mei met z'n vieren (twee stellen) een rondreis maken in het zuidwesten.
Wij denken er over om misschien twee triband mobieltjes mee te nemen om elkaar in amerika te kunnen bereiken als we niet met z'n vieren op pad gaan, maar per tweetal. We hebben echter nog geen triband-mobieltjes.

Is het handig om daar twee prepaid-toestellen aan te schaffen? Of kunnen we het beter op een andere manier doen? Alle ideeen zijn welkom.

Karin
Dat kon dan wel eens een wat duurder uitgevallen vakantie worden, beter is om gewoon ergens af te spreken op een bepaald tijdstip!

Een mobieltje uit Nederland welk abonnement ook, is gewoon te duur om hier een beetje met elkaar te bellen!!

Voor deze draad, ik zei het al en jeannette heeft het nog eens herhaald, kijk eens op de primustel.nl site (zijn de nederlandse tak van telegroup.com) die hebben echt hele goede prijzen en je betaald ze als je thuis komt.

just my .02

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Polien
Amerika-newbie

Thanks

Bericht door Polien »

Dank jullie wel voor al jullie goede tips!!!

Ik ga ze nog eens grondig bestuderen en dan maar eens mijn keuze omtrent het telefoongebruik gaan maken...

Groetjes Polien
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik heb goede ervaringen met een simpele telefoonkaart die je in iedere supermarkt kunt kopen en waarmee je bij iedere telefooncel kunt bellen. Werkt gegarandeerd is is niet duur. Met een kaart van 10 dollar hebben we wel 10x kunnen bellen.
danney
Amerika-ontdekker

Mobiel

Bericht door danney »

Dat triple nodig was wist ik inmiddels, echter tot mijn schrik blijkt onze nokia een oplader 240v 50hz te hebben. (output 3.7V)

Weet iemand of dit apparaat werkt in de VS? Of hebben we de pech dat we hiervoor een andere oplader moeten halen? :cry:

Daniella :wink:
Redneck
Amerikakenner

Re: Mobiel

Bericht door Redneck »

danney schreef:Dat triple nodig was wist ik inmiddels, echter tot mijn schrik blijkt onze nokia een oplader 240v 50hz te hebben. (output 3.7V)

Weet iemand of dit apparaat werkt in de VS? Of hebben we de pech dat we hiervoor een andere oplader moeten halen? :cry:

Daniella :wink:
Mijn Nokia lader kan alleen werken met 120V/60Hz. (ook 3.7V output) en die kan ik in Nederland niet gebruiken om op te laden. Jij hebt dus hetzelfde probleem, alleen in de V.S. :roll:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
danney
Amerika-ontdekker

Bericht door danney »

Ik heb inmiddels via de Nokia site begrepen dat er een travel adapter te koop is voor ca 29 euro. Deze is werkzaam in alle landen. :idea:
gretl
Amerika-ontdekker

Bericht door gretl »

Ik heb geen idee watvoor oplader ik heb, maar ik heb mijn triband toetstel (nokia 6610) al een paar keer meegenomen naar Amerika. Ik kon hem gewoon opladen met een reisstekker. al met al was hij wel wat sneller leeg dan normaal.
dualband
Amerika-ontdekker

Bericht door dualband »

Hoe lang kan je lokaal bellen met een prepaid kaart? Heb je enig idee van de kostprijs/minuut voor internationaal bellen? Zo'n prepaid kaart lijkt me handig om tijdens de lange ritten je hotel te reserveren ed...
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Als wij in de USA zijn kopen we bij een drogist of supermarkt een telefoonkaart, die daar dan ter plekke wordt geactiveerd en waarmee je bij bijna iedere publieke telefoon kan bellen. Ook naar Nederland. Werkt altijd goed.
Marco.
dualband
Amerika-ontdekker

Bericht door dualband »

ik bedoelde eigenlijk een prepaid kaart voor in de GSM
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer