Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
BAGAGE
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
BAGAGE
Zojuist gelezen in de krant, met ingang van september worden de kilo's bagage die men mee mag nemen bij de KLM terug gebracht.
Mocht men in het verleden 2 koffers van elk 32 kilo meenemen dat is met ingang van september nog 23 kilo per koffer.
We moeten dus per persoon 18 kilo inleveren.
Hopelijk volgen de andere vliegmaatschappijen dit voorbeeld niet.
Rob
Mocht men in het verleden 2 koffers van elk 32 kilo meenemen dat is met ingang van september nog 23 kilo per koffer.
Hopelijk volgen de andere vliegmaatschappijen dit voorbeeld niet.
Rob
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Heb ik geen enkel probleem mee hoor!
Je moet toch toegeven, als je een rondreis maakt en bijna elke dag ergens anders slaapt, wat je in hemelsnaam moet met 32kg bagage elke dag in-en uitladen uit de wagen, naar de kamer ev vice versa. (per persoon hé!)
Ja voor een langer verblijf op dezelfde plaats, of voor iemand die voor langere tijd moet gaan met een visum of zo, inderdaad een streep door de rekening, maar voor de gemiddelde reiziger die 2-3-4 of zelfs 5 weken gaan zou ik denken dat 23kg ruim voldoende is.
Ik ga al jaren 3 à 4 weken op vakantie en heb in de bagage die het ruim in moet bijna nooit meer als 15kg zitten, en dan nog 3 à 4kg handbagage.
Daarmee ben ik zeer mobiel en overal snel door, als ik zie wat sommigen meehebben, dan zie ik dat ze meer last hebben met de bagage dan iets anders.
Je moet toch toegeven, als je een rondreis maakt en bijna elke dag ergens anders slaapt, wat je in hemelsnaam moet met 32kg bagage elke dag in-en uitladen uit de wagen, naar de kamer ev vice versa. (per persoon hé!)
Ja voor een langer verblijf op dezelfde plaats, of voor iemand die voor langere tijd moet gaan met een visum of zo, inderdaad een streep door de rekening, maar voor de gemiddelde reiziger die 2-3-4 of zelfs 5 weken gaan zou ik denken dat 23kg ruim voldoende is.
Ik ga al jaren 3 à 4 weken op vakantie en heb in de bagage die het ruim in moet bijna nooit meer als 15kg zitten, en dan nog 3 à 4kg handbagage.
Daarmee ben ik zeer mobiel en overal snel door, als ik zie wat sommigen meehebben, dan zie ik dat ze meer last hebben met de bagage dan iets anders.
Ik had hier al eens (een paar maanden geleden) een discussie over op het amerika-prikbord van startpagina. Het stond nl. in een nieuwsbrief van KLM. Op de een of andere manier ontkende KLM het bericht net zo hard weer als je ze belde (heb ik zelf niet gedaan, maar diegenen waar ik die discussie mee had) maar nu zetten ze het kennelijk toch door. Ook in de vakantiegidsen van deze zomer stond in de kleine lettertjes dat je bij Martinair ook nog maar 2 x 23 kg mee mocht nemen. Dit was één van de redenen niet met Martinair te gaan. We gaan eind september naar een plaatsje in Florida halverwege Orlando en Jacksonville. Rechtstreeks met Martinair was handig geweest maar vanwege de bagage gaan wij nu met United naar Jacksonville.
Maar, ik wijk van het onderwerp af.
Wat ik me afvraag is hoe de KLM hier toestemming voor heeft gekregen. Ik heb nl. altijd begrepen dat een van de vereisten voor een luchtvaartmaatschappij die op Amerika wil gaan vliegen is dat ze hun passagiers die 2 x 32 kg toestaan.
Maar, ik kan ook verkeerd voorgelicht zijn hoor.
En, Pascal, ik denk dat velen het niet met je eens zullen zijn hoor. Wij gaan altijd met 2 kleinere en 2 grotere koffers op weg. Op de heenreis zitten de kleine koffers in de grote. Met minimaal bagage, alleen het strict noodzakelijke. Op de terugweg zitten de koffers prop en propvol. We proberen altijd een weegschaal te vinden om ze te wegen zodat de bagage goed verdeeld is want die 128 kg die je met z'n tweeën mee mag nemen komen wij ruím aan hoor.......
Maar, ik wijk van het onderwerp af.
Wat ik me afvraag is hoe de KLM hier toestemming voor heeft gekregen. Ik heb nl. altijd begrepen dat een van de vereisten voor een luchtvaartmaatschappij die op Amerika wil gaan vliegen is dat ze hun passagiers die 2 x 32 kg toestaan.
Maar, ik kan ook verkeerd voorgelicht zijn hoor.
En, Pascal, ik denk dat velen het niet met je eens zullen zijn hoor. Wij gaan altijd met 2 kleinere en 2 grotere koffers op weg. Op de heenreis zitten de kleine koffers in de grote. Met minimaal bagage, alleen het strict noodzakelijke. Op de terugweg zitten de koffers prop en propvol. We proberen altijd een weegschaal te vinden om ze te wegen zodat de bagage goed verdeeld is want die 128 kg die je met z'n tweeën mee mag nemen komen wij ruím aan hoor.......

- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Toen ik het bericht op de radio hoorde dacht ik, net als Pascal, dat dit voor de gemiddelde reiziger toch geen probleem op zou leveren. Wij nemen altijd zo min mogelijk bagage mee, en we kopen onderweg ook nauwelijks iets. Wij blijven dan ook ver beneden die 23 kg per persoon. Maar zo zie je maar weer, voor de een ligt het dan toch weer anders dan voor de ander. Kost het veel als je moet bijbetalen voor overgewicht??
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Idem hier.Aïda schreef:Wij gaan altijd met 2 kleinere en 2 grotere koffers op weg. Op de heenreis zitten de kleine koffers in de grote. Met minimaal bagage, alleen het strict noodzakelijke. Op de terugweg zitten de koffers prop en propvol. We proberen altijd een weegschaal te vinden om ze te wegen zodat de bagage goed verdeeld is want die 128 kg die je met z'n tweeën mee mag nemen komen wij ruím aan hoor.......
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat kan dan wel voor de gemiddelde reiziger zo zijn, maar er zijn ook heel veel mensen, die voor veel langere tijd naar de VS of naar Europa reizen. Die hebben zo 32 kg bij zich.Henriëtte schreef:Toen ik het bericht op de radio hoorde dacht ik, net als Pascal, dat dit voor de gemiddelde reiziger toch geen probleem op zou leveren. Wij nemen altijd zo min mogelijk bagage mee, en we kopen onderweg ook nauwelijks iets. Wij blijven dan ook ver beneden die 23 kg per persoon. Maar zo zie je maar weer, voor de een ligt het dan toch weer anders dan voor de ander. Kost het veel als je moet bijbetalen voor overgewicht??
Heel on-politiek correct heb ik in gevallen van overgewicht van baggage (die we laatst toch op een binnenlandse vlucht hadden) altijd zin om naar de passagier achter me in de rij te wijzen, die meestal met gemak meer dan 32 kg zwaarder is dan ik en die geen overgewicht hoeft te betalen. Ik denk nl., dat het zwaarder worden van de passagiers weleens heel wat met deze nieuwe restricties te maken zou kunnen hebben. Ik heb ergens gelezen, dat dat de maatschappijen miljoenen meer in brandstof kost.
In ons geval kostte het overgewicht niet zoveel, $25, maar het waren maar een paar ponden en het was een binnenlandse vlucht.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Re: BAGAGE
Betekent dit dat je vroeger PER PERSOON 64 kilo mocht meenemen (2x koffer van 32 kilo), en nu nog steeds PER PERSOON 46 kilo (2x koffer van 23 kilo) ???Rob schreef:Mocht men in het verleden 2 koffers van elk 32 kilo meenemen dat is met ingang van september nog 23 kilo per koffer.
Dat is nog steeds heel veel

Ik veronderstel dat je echt 2 koffers per persoon bedoelt omdat je zegt dat je per persoon 18 kilo moet inleveren?
-
- Amerikakenner
Klopt hoor Stephanie. 2 x 32 kg per persoon!
Ik schrok mij ook een hoedje de eerste maal ik over de grote plas ging. Toen ze me dit zeiden bij het reisbureau, dacht ik van, hoe moet ik dat in hemelsnaam doen (lees: versjouwen) bij een rondreis?
Maar het is inderdaad zo zoals anderen hier al aangaven, als je voor langere tijd gaat en/of je daar woont dat dat nogal wel es wat praktische problemen kan opleveren.
Maar als ik het goed heb is het nog niet van kracht en als het binnen enkele weken van kracht wordt dan nog maar enkel bij de KLM.
Vraag voor diegenen die zoveel bijhebben bij de terugkeer, zijn jullie dan nog nooit door de douane gecontroleerd? Want wat er mij van bijblijft is toch dat je slechts voor een miniem aantal $ zaken kan meebrengen vanuit de US, of zie ik dat verkeerd en moet ik dringend ook op zoek naar grotere koffers?
Ik schrok mij ook een hoedje de eerste maal ik over de grote plas ging. Toen ze me dit zeiden bij het reisbureau, dacht ik van, hoe moet ik dat in hemelsnaam doen (lees: versjouwen) bij een rondreis?
Maar het is inderdaad zo zoals anderen hier al aangaven, als je voor langere tijd gaat en/of je daar woont dat dat nogal wel es wat praktische problemen kan opleveren.
Maar als ik het goed heb is het nog niet van kracht en als het binnen enkele weken van kracht wordt dan nog maar enkel bij de KLM.
Vraag voor diegenen die zoveel bijhebben bij de terugkeer, zijn jullie dan nog nooit door de douane gecontroleerd? Want wat er mij van bijblijft is toch dat je slechts voor een miniem aantal $ zaken kan meebrengen vanuit de US, of zie ik dat verkeerd en moet ik dringend ook op zoek naar grotere koffers?

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik hoop maar dat de andere maatschappijen dit voorbeeld niet gaan volgen, want dan hebben wij een probleem! Wij gaan bijna altijd met de Kerst naar m'n schoonouders. Veel cadeaus mee heen en ook weer veel gekregen cadeaus mee terug + de nodige nieuwe kleding en Amerikaanse levensmiddelen. Het is altijd een hele klus (dat is altijd mijn taak, als 'bagage engineer') om alles in de koffers te proppen, alles wat breekbaar is heel te houden en ook nog eens beneden de gewichtslimieten van 2 x 32 kg per persoon te blijven. Als die hoeveelheid fors omlaag gaat, dan zullen we de ontvangen cadeaus daar moeten laten en/of geen inkopen meer kunnen doen. Dat zou jammer zijn. Maar goed, voorlopig is het nog niet zo ver.
Life is good in the Tarheel State.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kleding kan je ginder goedkoop kopen. Wel zien dat de labeltjes er af geknipt zijn, draag het eventueel ginder al een keer, zodat de douane niet ziet dat het allemaal nieuw is!Pascal schreef:Vraag voor diegenen die zoveel bijhebben bij de terugkeer, zijn jullie dan nog nooit door de douane gecontroleerd? Want wat er mij van bijblijft is toch dat je slechts voor een miniem aantal $ zaken kan meebrengen vanuit de US, of zie ik dat verkeerd en moet ik dringend ook op zoek naar grotere koffers?
Schoenen en lederwaren (aktentas, handtas, portefeuilles,....) zijn ginder veel goedkoper. En ik kan natuurlijk nooit weerstaan aan boeken (net zoals onze zoon), mijn man koopt CD-roms, en onze zoon speelgoed. (Knex is ginder bijvoorbeeld veel goedkoper).
Elke
-
- Amerika-expert
ik hoop dat dit inderdaad bij de KLM blijft en voor mij dus gelijk een reden om niet met KLM meer te vliegen. Zou het dan ook voor NW gelden, de Amerikaanse partner?
Ik ga binnenkort waarschijnlijk terugverhuizen naar Amerika en was van plan het met gewoon mijn 2 x 32 kilo plus zo vol mogelijke handbage te doen. Eventueel een paar kleinere dozen opsturen. Als het voor alle vluchten naar de US gaat gelden, ben ik zuur, want die 18 kilo heb ik hard nodig!!!
En even reagerend op Petra's un-PC opmerking: ik ben een van die zwaardere mensen, dus ik zou niet blij zijn met zo'n surcharge
. maar ik zie soms inderdaad van die superzware mensen waar ik me inderdaad van afvraag hoe die in godesnaam in een stoel moeten passen en hoe oncomfortable dat wel niet moet zijn , voor zowel die persoon als degenen die ernaast zitten.
en voor alle eerlijkheid zou je dan superdunne/lichte mensen korting moeten geven op de prijs. nou, je kan je de lawsuits alvast voorstellen, als er op gewicht geprijsd ging worden. toch is dit misschien niet ondenkbaar in de toekomst. maar tegen de tijd dat het zover is weeg ik hopelijk een stuk minder.
ik ga in ieder geval de websites van de maatschappijen waar ik veel mee vlieg bekijken op deze info de komende maanden en het zal echt een verschil uitmaken in welke ik kies voor de reis van de verhuizing.
doreen
Ik ga binnenkort waarschijnlijk terugverhuizen naar Amerika en was van plan het met gewoon mijn 2 x 32 kilo plus zo vol mogelijke handbage te doen. Eventueel een paar kleinere dozen opsturen. Als het voor alle vluchten naar de US gaat gelden, ben ik zuur, want die 18 kilo heb ik hard nodig!!!
En even reagerend op Petra's un-PC opmerking: ik ben een van die zwaardere mensen, dus ik zou niet blij zijn met zo'n surcharge

en voor alle eerlijkheid zou je dan superdunne/lichte mensen korting moeten geven op de prijs. nou, je kan je de lawsuits alvast voorstellen, als er op gewicht geprijsd ging worden. toch is dit misschien niet ondenkbaar in de toekomst. maar tegen de tijd dat het zover is weeg ik hopelijk een stuk minder.
ik ga in ieder geval de websites van de maatschappijen waar ik veel mee vlieg bekijken op deze info de komende maanden en het zal echt een verschil uitmaken in welke ik kies voor de reis van de verhuizing.
doreen
SEEING IS BELIEVING
-
- Amerika-expert
Ik hoop niet dat het ook voor Martinair gaat gelden, zelfde verhaal, verhuizen, zoveel mogelijk zelf meenemen.doreennicole schreef:ik hoop dat dit inderdaad bij de KLM blijft en voor mij dus gelijk een reden om niet met KLM meer te vliegen. Zou het dan ook voor NW gelden, de Amerikaanse partner?
doreen
Ik kies voor Martinair omdat onze hond ook mee gaat en alleen Martinair rechtstreeks op Orlando vliegt, dat is wel het prettigst voor het hondje

We gaan dan wel weer in oktober proefdraaien en alvast wat zaken regelen, dus dan neem ik alvast spullen/boeken mee, maar toch..we hebben meer dan we eigenlijk dachten

- michelle1985
- Amerikafan
Volgens mij kost het best veel als je moet bijbetalen. Ik had zelf toen ik terugkwam 20(!) kilo aan bagage overgewicht, gelukkig waren ze hier makkelijk mee, er werd een sticker 'heavy' op geplakt en dat was het, ik hoefde niks bij te betalen. Dit was wel op een J1-visum, misschien dat dat ook meespeelde.Kost het veel als je moet bijbetalen voor overgewicht??
Van andere mensen heb ik wel gehoord dat ze een paar honderd dollar moesten bijbetalen voor de bagage.
Hier een link van een bericht van 5 aug. 2005 wat ik op internet vond!
http://vakantie.headliner.nl/headliner. ... =telegraaf
Groet, Sylvia
http://vakantie.headliner.nl/headliner. ... =telegraaf
Groet, Sylvia
spaart alles van Elmo uit Sesamstraat! En daarvoor moet je shoppen in Amerika!
-
- Amerikakenner
http://www.continental.com
onder news & specials een bericht ( new international baggage policy) dat al van 2 augustus dateert, maar dat dus zou willen zeggen dat het er naar uitziet dat de Amerikaanse maatschappijen gaan volgen....
onder news & specials een bericht ( new international baggage policy) dat al van 2 augustus dateert, maar dat dus zou willen zeggen dat het er naar uitziet dat de Amerikaanse maatschappijen gaan volgen....
- Gerda&Lucas
- Amerikakenner
Wij zijn gisteren teruggekomen van onze rondreis door het zuidwesten. We hadden voor ons viertjes ( wij en 2 kids van 17 en 15) een mini-van gehuurd. In de opbergvakken voor de middelste bank hebben wij heel veel spullen opgeborgen die we niet of niet direct nodig hadden zoals boeken, jassen, de hoezen die om de reistassen zaten etc. Voor het in- en uitladen bij de hotels was dat dus ideaal, want de ene koffer en 3 reistassen (met wielen) waren niet zwaar. Maar ik geloof dat wij al met al ook al niet zo veel bagage mee hadden.
Gerda
Gerda
-
- Amerika-expert
dat is echt balen. ik vlieg nl de laatste tijd vnl continental, dus dat sucks big time. op zich is het geen wereldramp, want voor $25 extra kan je nog steeds die grotere allowance krijgen, maar omdat ik al zou moeten bijbetalen voor een extra piece, kan het al met al best prijzig worden. ik denk dat ik maar eens ga kijken of ik naar een business class kan upgraden met mijn frequent flyer miles want dan mag je 3 checked bagage met oude allowance meenemen.Pascal schreef:http://www.continental.com
ik kan helaas nog geen ticket kopen want weet niet precies wanneer ik ga. voor 7 september gekochte/uiteggevn tickets geldt de wijziging nl niet voor. of ik moet die beslissing maar sneller nemen.
we houden het in de gaten. kijken of alle maatschappijen volgen.
doreen
SEEING IS BELIEVING
Ik lees juist op de internationale site van United dat zij de maximum bagage allowance ook terug gaan brengen. Dit met tickets die vanaf vandaag gekocht zijn. Dus als je tot en met gisteren een ticket gekocht hebt val je nog onder de hogere allowance.
Voor dit jaar zit ik dus nog safe maar welke maatschappij het vólgend jaar gaat worden?? Dit zal voor 95 % bepaald worden door de allowance helaas
Voor dit jaar zit ik dus nog safe maar welke maatschappij het vólgend jaar gaat worden?? Dit zal voor 95 % bepaald worden door de allowance helaas

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3073 Weergaves
-
Laatste bericht door kevin123