Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Check zeer goed je ESTA!!!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Geert1976
Amerikafan

Check zeer goed je ESTA!!!

Bericht door Geert1976 »

Zoals sommige van jullie weten ben ik werkzaam op Schiphol. Ik ben mede-verantwoordelijk voor de vluchtafhandeling aan de gate van de KLM vluchten.

Sinds kort mogen wij op Schiphol NIET meer een, incomplete of niet ingevulde ESTA passagier, accepteren aan boord. Tot eind maart hadden wij de mogelijkheid dit te overrulen, maar dat mag nu echt niet meer. (vanaf 30maart 2010)

Ik kan jullie vertellen dat sinds nu ruim een week diversen passagiers op de Delta en KLM vluchten worden geweigerd ivm incomplete ESTA of niet aanwezige ESTA on-file zoals dat dan heet.

Ik wilde dit niet posten hier om mensen bang te maken. Het is meer een tip om even goed je ESTA te checken. Wij hebben nu op de Luchthaven computers staan voor passagiers die geen ESTA hebben ingevuld, dit kunnen ze dan nog snel doen voor vertrek. Maar goed, er worden nu echt met regelmaat passagiers geweigerd. WIl je er helemaal zeker van zijn dat alles 100% in orde, vraag dan in de Vertrekhal op Schiphol aan een medewerker of je ESTA helemaal in orde is, dan kun je eventueel nog actie ondernemen en relaxed verder lopen op de luchthaven
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Check zeer goed je ESTA!!!

Bericht door Coyote »

Geert1976 schreef:Sinds kort mogen wij op Schiphol NIET meer een, incomplete of niet ingevulde ESTA passagier, accepteren aan boord. Tot eind maart hadden wij de mogelijkheid dit te overrulen, maar dat mag nu echt niet meer. (vanaf 30maart 2010)
Bedankt voor de tip! :thumbup:

Wat zijn incomplete ESTA aanvragen? Ik bedoel, je moet een aantal velden verplicht invullen en bepaalde gegevens zijn niet verplicht (vluchtnummer en verblijfplaats). De aanvraag zou dan toch niet zo snel inclompleet kunnen zijn? Of bedoel je niet juist ingevulde namen zoals die ook op je paspoort staan bijvoorbeeld?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Noortje1
Amerikakenner

Bericht door Noortje1 »

dus in de inkomhal halen ze je pas dan door de computer?
Want hoe weet je of ESTA wel klopt?

en als iedereen het wil laten dubbel checken ? Ga je dan wachtrijen krijgen?

Ja ik ben toch beetje in paniek WANT ik was vorig jaar in Washington en toen was er blijkbaar iets mis.
En vriendelijk waren ze niet!
We hebben toen alles opnieuw moeten invullen en toen mochten we door.

Ik weet nog altijd niet wat ik toen verkeerd gedaan heb?

Ik heb dus nu voor de zekerheid dat opnieuw aangevraagd en afgeprint.
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

@ Roland; op 1 of andere manier wil de thuis ingevulde ESTA nog wel eens niet doorschieten naar de diverse incheck systemen van de airlines. Dit gaat op termijn echt wel verbeterd worden, denk ik zo. Dus even checken zodra je aankomt op de luchthaven.

Verder, als jij je ESTA thuis invult; voorbeeld. Jij vult je paspoortnummer in, per ongeluk vul jij een 0 (nul) in waar een O had moeten staan (of andersom, omdat jij het niet zag, echt, het gebeurd vaak), en jij komt aan de gate en je paspoortgegevens staan er nog niet compleet in (software bug denk ik), terwijl je dit wel thuis hebt gedaan dan scant de medwerker van de airline je paspoort. Mochten er dan gegevens zijn die niet overeenkomen, word je kei hard denied door ESTA. Dit betekent dan bij ons " No ESTA on file", dus geen toegang tot de VS

Het gebeurd echt met regelmaat de laatste 7 dagen. Niet alleen bij KLM, maar ook Delta, Continental, United en andere airlines. IK heb het vermoeden dat het syncen van de website van ESTA nog niet lekker soepel doorschiet naar de systemen van de airlines. Tot eind maart konden wij dit aan de gate dus overrulen, maar dat mag absoluut niet meer van de Amerikaanse Immigratiedienst/Overheid,

Ik kan eens kijken of ik een screenshot kan gaan maken van zo n overzichtje in ons systeem wat betreft die ESTA. Weet alleen niet of dat mag...haha...ik kijk wel ff
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

@ Noortje; check inderdaad je gegevens als je aankomt op de Luchthaven. De medewerker moet kunnen zien in het check in systeem of jouw ESTA aanvraag en paspoortgegevens kloppen en in orde zijn.

Ik wil er nog wel nadrukkelijk bij zeggen dat het allemaal enger klinkt dan het is. Je kan dus nog op de Luchthaven alles in orde maken op speciale ESTA aanvraag computers. Maar een airline zal niet op je wachten, maar de airlines zijn natuurlijk erg soepel nu met je omboeken naar een volgende vlucht. Alleen dan is het te hopen dat dat snel is, want de boekingen voor de VS zitten aardig in de lift...
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Noortje het lijkt me meer dat je de I-94W terug hebt moeten invullen
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Oké, goed om te weten! Voortaan zal ik mijn ESTA wel dubbel checken (en het verschil tussen een O en 0 is soms belachelijk moeilijk te zien helaas).

Betekent dit nu dat alle airlines die vluchten uitvoeren naar de VS nu hun systemen hebben gekoppeld aan ESTA? Als het antwoord ja is, zal de I-94 dan binnenkort gaan verdwijnen?
Afbeelding
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

die systemen zijn al heel lang aan elkaar gekoppeld. Ik denk al zo n ruim 5 jaar
Laatst gewijzigd door Geert1976 op 07 apr 2010, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Remco_1980
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Remco_1980 »

Geert1976 schreef:Verder, als jij je ESTA thuis invult; voorbeeld. Jij vult je paspoortnummer in, per ongeluk vul jij een 0 (nul) in waar een O had moeten staan (of andersom, omdat jij het niet zag, echt, het gebeurd vaak),
Dit is ook erg lastig. heb net een nieuw paspoort en ik vind het veel te lastig om nou te zien of het een 0 of O is.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Dan hebben Belgische paspoorten toch een voordeel, geen vergissing mogelijk, 2 letters en dan alles cijfers.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Geert1976 schreef:Verder, als jij je ESTA thuis invult; voorbeeld. Jij vult je paspoortnummer in, per ongeluk vul jij een 0 (nul) in waar een O had moeten staan (of andersom, omdat jij het niet zag, echt, het gebeurd vaak), en jij komt aan de gate en je paspoortgegevens staan er nog niet compleet in (software bug denk ik), terwijl je dit wel thuis hebt gedaan dan scant de medwerker van de airline je paspoort. Mochten er dan gegevens zijn die niet overeenkomen, word je kei hard denied door ESTA. Dit betekent dan bij ons " No ESTA on file", dus geen toegang tot de VS
Ik heb een juiste ESTA aanvraag in de systemen zitten sinds dec. 2008, ben sindsdien 2x naar Amerika geweest en geen problemen ondervonden. Ik mijn geval ga ik er dan ook vanuit dat alle gegevens goed 'doorgeschoten' zijn in de systemen bij Schiphol. Een printje van je aanvraag meenemen helpt ook niet? Ik bedoel, als je zeker weet dat alles goed ingevuld is maar door een 'software bug' staat het niet goed, wie garandeert mij dat de gegevens er wel goed inkomen als ik op Schiphol alsnog de ESTA aanvraag doe?

De verwarring met de 0 en de O is mij bekend. Heb zelf een 0 (nul) in mijn paspoortnummer zitten en weet dus dat ik erop letten moet. Bij twijfel kun je altijd kijken naar de overige gegevens op je paspoort. Vaak komt daar wel een 0 of O in voor zodat je die kunt vergelijken met je paspoortnummer (zojuist even een check gedaan bij een collega :wink: )

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Wij vliegen in juni vanaf Brussel; weet iemand toevallig of daar ook van die computers staan om het te checken? We hebben alles al ingevuld en we zijn 'goedgekeurd', maar je weet het maar nooit...
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Aangezien je een soort van dicht bij het vuur zit ;-) Misschien kun je "ze" ook vertellen dat mensen met een visum geen Esta nodig hebben ;-)
Wij kregen tijdens ons laatste bezoek, een beetje de "geen Esta" behandeling.
De computer kijkt niet naar visa's en accepteerde onze thuis incheck niet omdat we geen Esta hadden. Ook op Schiphol werden we gelijk in de enorm lange rij van "niet Esta"-bezitters gedirigeerd, omdat ons paspoort geen Esta koppeling had. Het inchecken duurde daardoor bijna ander half uur. En de incheck balie mevrouw had grote moeite met de computer vanwege het visa volgens mij. Zij wist niet precies hoe ze ons nou in moest voeren of zo iets, vertelde ze steeds.
cloggie68
Amerikafan

Bericht door cloggie68 »

Toevallig heb ik voor iemand de ESTA ingevuld maar op zijn paspoort kon ik zelf niet eens zien of het een 0 of een O was.... hoe kun je daar precies achter komen, terug naar het gemeentehuis??
desteijntjes
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door desteijntjes »

cloggie68 schreef:Toevallig heb ik voor iemand de ESTA ingevuld maar op zijn paspoort kon ik zelf niet eens zien of het een 0 of een O was.... hoe kun je daar precies achter komen, terug naar het gemeentehuis??
Dat vroeg ik me ook af? Want ik heb ook alle ESTA aanvragen voor de family ingevuld. Maar stel dat ik de "0" voor de "O" heb aangezien, ik zie echt met de beste wil van de wereld het verschil niet hoor (moet toegeven, ben blond, dus dat werkt al niet in mijn voordeel natuurlijk :wink: )

Maar ik zal er nog even naar kijken, ben nu nog op tijd. Bedankt in ieder geval voor de tip!
mei 2010 http://desteijntjesflorida2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

WIl je er helemaal zeker van zijn dat alles 100% in orde, vraag dan in de Vertrekhal op Schiphol aan een medewerker of je ESTA helemaal in orde is, dan kun je eventueel nog actie ondernemen en relaxed verder lopen op de luchthaven.
Dit begrijp ik niet helemaal. Aan wat voor medewerker kun je dat vragen en waar? Bedoel je een mederwerker van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt?

Marjon
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik snap ook niet dat ze daar zo'n knullig font voor gebruikt hebben. Er zijn zat fonts waarbij er een streep door de nul staat.
Zeker nu je paspoortnummer steeds belangrijker wordt is het denk ik goed om dat zo duidelijk mogelijk weer te geven.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Super0072
Amerika-newbie

Bericht door Super0072 »

GJ schreef:Wij vliegen in juni vanaf Brussel; weet iemand toevallig of daar ook van die computers staan om het te checken? We hebben alles al ingevuld en we zijn 'goedgekeurd', maar je weet het maar nooit...
Zou ik ook graag weten, iemand een idee?
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

Als je aankomt op de luchthaven, loop je naar de check in balie van de airline waarmee je vliegt. De check in medewerker van de betreffende airline kan je die informartie geven.

ESTA on file ---- CLEARED Als dit achter je naam staat ,dan ben je good to go

N.B; een printje meenemen van je uitdraai van je ESTA die je thuis hebt gemaakt, bied je absoluut geen zekerheid dat je mag reizen als in het check- in systeem van de airline je niet geregistreerd bent met een ESTA
Super0072
Amerika-newbie

Bericht door Super0072 »

Geert1976 schreef:N.B; een printje meenemen van je uitdraai van je ESTA die je thuis hebt gemaakt, bied je absoluut geen zekerheid dat je mag reizen als in het check- in systeem van de airline je niet geregistreerd bent met een ESTA
Wat moet je dan doen om dit te vermijden? Thuis ESTA invullen, het nummer meenemen, een printje meenemen? En wat als je in de luchthaven staat met het ESTA-nr. en je tickets, en je staat niet geregistreerd in de airline-computer?

Dank bij voorbaat
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer