Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe eisen VS houden passagiers op

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Nou ja, dit kan er ook nog wel weer bij... :?

SCHIPHOL - Nieuwe veiligheidseisen in de Verenigde Staten gaan op Schiphol dagelijks enkele duizenden passagiers duperen met langere wachttijden. Er bestaat bovendien grote kans dat een instapkaart wordt geweigerd.

De Amerikaanse autoriteiten eisen vanaf 4 oktober van alle aankomende luchtreizigers tot in detail alle bijzonderheden van hun verblijfadres( sen), inclusief huisnummers en postcodes. De maatregel wordt als sterk overdreven en verlammend beschouwd.

Passagiers die niet over de gevraagde gegevens beschikken, wordt een instapkaart geweigerd en missen daarmee hun vlucht. KLMdirectiewoordvoerder Youssef Eddini heeft dat gisteren bevestigd. „We verwachten alleen al door de extra administratie en handelingen langere wachttijden”, zei hij.

Luchtvaartmaatschappijen in de hele wereld worden met de nieuwe en compleet onverwachte veiligheidseisen gedwongen om de veiligheidsautoriteiten in de VS de verlangde informatie via e-mail te zenden, nog voor het vliegtuig is vertrokken.

Bron: Telegraaf, donderdag 11-08-2005

Op 9 oktober, als ik weer naar Amerika ga, maar eens zien of ik hier iets van ga merken. Ik heb er geen moeite mee. Al sinds 2002 heb ik in een map heel gedetailleerd staan waar ik allemaal heen ga in Amerika. Ik noem het dan ook altijd: mijn draaiboek... :wink: :D

Roland 8)
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Op de bonnefooi

Bericht door nieuwenoord »

Tja, hoe gaan we de dan op de bonnefooi rondtrekken met de camper? Dat wordt dus van te voren boeken voor iedereen op elke campground?

Wat dat betreft heb ík er dus wel moeite mee ....

Groet,
Monique
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Wat een verschrikkelijk slecht geschreven stuk! De subjectiviteit druipt er vanaf!
De maatregel wordt als sterk overdreven en verlammend beschouwd.
Door wie??? Wat is deze opmerking waard zonder bronvermelding? Het kan net zo goed de oma van de schrijver zijn, die dit gezegd heeft.

Paniek scheppen, dat kan de Telegraaf goed... Ongetwijfeld valt het wel mee...

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Mack schreef:
Door wie??? Wat is deze opmerking waard zonder bronvermelding? Het kan net zo goed de oma van de schrijver zijn, die dit gezegd heeft.

Paniek scheppen, dat kan de Telegraaf goed... Ongetwijfeld valt het wel mee...

Mack
Stond ook op de voorpagina Volkskrant en op Luchtvaart.nl is het ook te vinden!
Ben ook geen Telegraaf-lezer, maar dit keer moet ik ze toch ff steunen 8) .

Toevallig belde net het reisburo waar ik mijn tickets heb geboekt, ze bellen alle boekingen af die kinderen onder de 14 hebben, om te vragen of iedereen een eigen paspoort heeft :doublethumb: .
Heb haar ook gevraagd hoe het zat, maar zij had nog geen melding hierover binnen gekregen.

GR. Annewiep
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Hier het stuk uit de Volkskrant (Bron)

Veiligheidsmaatregel VS treft vliegverkeer

AMSTERDAM - Lange rijen voor de incheckbalie, passagiers die niet mee mogen, vliegtuigen die geen toestemming krijgen om te landen – het kan allemaal.

Ook de luchtvaartmaatschappijen weten nog niet precies wat de gevolgen zullen zijn van de verder verscherpte veiligheidsmaatregelen van de Amerikaanse overheid.

Vanaf 4 oktober moeten zij vóór boarding een lange lijst persoonlijke gegevens van de passagiers doorseinen, inclusief reisplan en adres van het hotel in de VS.

Het zogeheten API (Automated Personal Information) zal grote verwarring veroorzaken, verwacht de KLM. ‘Passagiers moeten bij het inchecken het Amerikaanse hoteladres bij de hand hebben, anders mogen we ze geen boardingkaart geven’, zegt woordvoerder Youssef Eddini.

‘En wie met een camper gaat rondrijden, tja, die moet je denk ik het adres van de verhuurder opgeven. Dat moet je maar net bij de hand hebben.’

‘Het kost ons een boel extra werk, hele lijsten moeten we aan de balie afwerken’, zegt Erik van Doeselaar van Martinair (elf vluchten per week naar Florida). ‘Maar ook de passagier wordt getroffen. Waar haal je je huurauto, en waar lever je hem weer in? Wie weet dat uit z’n hoofd?’

De baliemedewerkers zullen ter plekke de gegevens invoeren. Als dat niet snel verloopt, kunnen lange rijen ontstaan, vrezen KLM en Martinair. De self-service check-in blijft mogelijk, al moet de passagier alle extra gegevens zelf intikken op het toetsenbord – met de koffer tussen de benen. Tikfouten (of leugentjes) voor eigen risico.

De luchtvaartmaatschappijen moeten het personeel, touroperators en reisagenten voorbereiden – ‘een helse klus’, zegt de KLM. Ook de passagiers zullen worden benaderd, want ‘niemand is zich bewust van de nieuwe regels’.

Onzeker is nog wat de gevolgen zijn als iemand er toch ‘tussendoor glipt’. Eddini: ‘Misschien wordt de passagier in de VS teruggestuurd, misschien krijgt hij een boete, misschien krijgt de KLM een boete. Dat is nog erg onduidelijk. Maar ik denk niet dat het toestel wordt teruggestuurd.’
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
MotorGuy76
Amerikafan

Bericht door MotorGuy76 »

wij even geluk dat we nog net voor die tijd zijn geweest....scheelt weer een hoop gedoe :wink:
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
Elmosyl
Amerika-newbie

Bericht door Elmosyl »

Ik krijg ook helemaal de kriebels als ik dit lees.... :?
Gelukkig ga ik nog voor 4 oktober heen en terug!

Sylvia
spaart alles van Elmo uit Sesamstraat! En daarvoor moet je shoppen in Amerika!
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Tja, hoe gaan we de dan op de bonnefooi rondtrekken met de camper? Dat wordt dus van te voren boeken voor iedereen op elke campground?
Geen paniek.. :lol:

Ik hoorde vanmorgen op de radio dat het voldoende is dat je kunt aantonen dat je een camper gehuurd hebt en dat je kunt aantonen bij welke verhuurinrichting dit is. Geen probleem dan toch?

Hoe het met een huurauto gaat werd er niet bij verteld, maar misschien geldt daar het zelfde voor.

gr, Ineke
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Mij lijkt een mogelijke oplossing dat de luchtvaartmaatschappijen op hun website speciale pagina's aanmaken waar iedereen die op de USA vliegt kan inloggen dmv naam en reserveringsnummer en dan alvast thuis achter de pc en enkele dagen voor vertrek de data op z'n gemak kan ingeven en dan dit door te sturen naar de maatschappij.
Oké, niet iedereen heeft internet of boekt weken van te voren, maar alles wat op voorhand is gedaan moet toch niet meer bij het inchecken gebeuren en dat kan alleen maar de rijen verkorten, toch?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Reisplan

Bericht door nieuwenoord »

Ik mail ze mijn weblogje dan wel :lol:

Tja, was het al niet zo dat je bij de douane in de Sates toch ook het eerste adres op moest geven waar je heen ging? Of in elk geval één adres? Werd mij in elk geval op de luchthaven in San Francisco wel gevraagd, ik wist gelukkig het adres van mijn vriendin in Chowchilla uit mijn hoofd. Ik heb de belangrijkste adressen trouwens altijd in mijn handbagage zitten op een lijstje (en kopie in de laptop, die ook meegaat).
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Volgens mij gaat dit Telegraaf bericht weer helemaal nergens over. Op je groene Visa Waiver moet je sinds 1824 invullen waar je in de VS gaat verblijven. Het enige verschil is dat je dit nu dus voor het boarden moet gaan doen.

En voor die mensen die dit echt belachelijk vinden.. je kunt ook gewoon thuisblijven ;)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, waar die paniek vandaan komt, weet ik niet, want als je bij het instappen in Nederland je adres niet geeft, moet je het hier bij de douane wel geven, anders kom je er echt *niet* in. Wij hebben vorig jaar meer dan een uur op een gast staan wachten, die ons adres niet bij zich had. Gelukkig stonden wij er en kwam er iemand vragen, anders was hij met de volgende vlucht teruggestuurd.
Als passagiers zich voorbereiden moet het toch niet zo'n probleem zijn, zeker niet als mensen de aangeraden drie uur van te voren inchecken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Als ik naar Amerika op vakantie ga (ook bij andere vakanties) maak ik sowieso voor mezelf en ook voor de achterblijvers een uitdraai in Word waar alle vluchten met alle gegevens, zelfs de stoelen als ik het weet, instaan.
Van elk hotel het volledige adres met de telefoon- en faxnummers en de naam van het verhuurbedrijf van een evt auto.
Van onze reis naar California hebben we toen alleen de naam en adres van het aankomsthotel en twee tussen hotels-gegevens en die van het verhuurbedrijf kunnen opgeven, want we hadden verder niets geboekt. Wel de route per dag aangegeven.
Dat zal dan voor velen problemen gaan geven als men exact alles wil weten, bijna iedereen op dit forum gaat zonder van te voren te boeken.

Maar ik heb ook zo'n idee dat het in feite zal gaan om wat je nu IN het vliegtuig invult, dan moet het van te voren gedaan worden. Net zo gemakkelijk, meestal tijd genoeg ervoor en je zit wat gemakkelijker meestal dan in het vliegtuig.

Dus allemaal een weblogje aanmaken voor je op vakantie gaat :?
Groetjes, Nel
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Volgens mij ligt hier een taak/optie voor de reisbureau's cq vliegmaatschappijen, als men met de reispapieren/vliegtickets de formulieren meestuurd die men tot op heden in het vliegtuig moest invullen meesturen kan men de gegevens thuis al invullen.
Mogelijk gaat de afhandeling bij binnenkomst in de USA dan ook vlugger want nu moet men vaak wachten omdat de voorganger eerst zijn bagage moet uitkrauwen om de adresgegevens van het hotel te zoeken. (zeker geen tijd voor gehad tijdens de vlucht :flame: )
Net als Roland maak ook ik altijd een draaiboek voor onze trip dus kunnen ze zo een kopie van deze Excelstaat krijgen, probleem ook weer opgelost.
Zo te lezen zal Roland voor ons het proefpersoon zijn dus wachten we zijn verhaal maar even af.
Rob
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik moet Jan even steunen hier, ze vragen maar om 1 adres, geen hele draaiboeken en zo'n adres wordt al sinds jaar en dag gevraagd, ze gaan er alleen wat strenger op worden!

Neem dus het eerste adres mee van whatever (autoverhuur, hotel, camperverhuur, vrienden, familie)

Ik zie hier geen problemen mee!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Petra/VS schreef:Inderdaad, waar die paniek vandaan komt, weet ik niet, want als je bij het instappen in Nederland je adres niet geeft, moet je het hier bij de douane wel geven, anders kom je er echt *niet* in.
Dat was mijn gedachte dus ook toen ik het bericht uit de Volkskrant voor ogen kreeg. In principe verandert er toch niets? Het verblijfadres (voor de meesten onder ons de eerste nacht) moet je nu ook al doorgeven. Dat adres heb je dus al bij de hand. Het berichtje uit de Telegraaf dat ik zelf plaatste is weer eens op sensatie belust. :x

Overigens, vanochtend las ik in de Sp!ts het volgende en daaruit blijkt dat ook de crew aan deze eisen moet voldoen:
VS willen privé-gegevens crew

Bemanningsleden vliegtuig gescreend om terreurdreiging

SCHIPHOL -- Alle bemanningsleden van vliegtuigen die op de Verenigde Staten vliegen, moeten voortaan aan dat land hun woon- en geboortegegevens verstrekken. Dat heeft een woordvoerder van de KLM gisteravond meegedeeld. Volgens de zegsman is het bepaald meer dan een verzoek. Hij kon niet bevestigen dat de eisen zijn gesteld wegens de dreiging van terroristische aanslagen.

De maatregel gaat eind september of begin oktober in. De KLM is druk doende de klus voor de komende tijd te klaren.

Ook bij Martinair is de eis binnengekomen. Volgens de zegsman van die maatschappij geldt hij voor de bemanning van alle niet-Amerikaanse toestellen die naar de Verenigde Staten vliegen. De bemanningsleden moeten ook gaan aangeven waar ze in Amerika zullen verblijven.

De maatregel gaat op 4 oktober in, aldus de woordvoerder van Martinair. Ook passagiers moeten meer gegevens gaan verstrekken dan tot nu toe, zoals verblijfplaats, duur van het verblijf en of ze bijvoorbeeld van plan zijn een auto te huren, zegt Martinair.

Bron: Sp!ts
Rob schreef:Zo te lezen zal Roland voor ons het proefpersoon zijn dus wachten we zijn verhaal maar even af
We zullen wel zien wat men op 9 oktober straks allemaal verlangt. Ik maak mij er in ieder geval niet druk om. Ze mogen alles van mij weten, behalve mijn pincode... :hilarious:

Roland 8)
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

is het jullie trouwens opgevallen dat in het volkskrant stukje mensen van wie ze quotes kregen met naam en/of functie werden genoemd en inderdaad minder subjectief was. toch een duidelijk verschil in journalistieke kwaliteit vond ik.

ik vind het prima. mensen moeten zich gewoon beter voorbereiden. zolang de info verstrekt wordt door reisburo's/airlines zodat mensen weten dat ze die info reeds bij inchecken klaar moeten hebben. ze mogen zeker de eerste maanden dan wel 4 uur van te voren vragen voor inchecken. want mensen leren langzaam.

doreen
Laatst gewijzigd door doreennicole op 13 aug 2005, 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
SEEING IS BELIEVING
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Zoals ik hierboven al zei: allemaal paniek zaaien, en uiteindelijk valt het allemaal wel mee...
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Tja inderdaad een beetje overtrokken aangezien je de gegevens altijd bij je moet hebben. Ik vind deze regel zelfs beter, want dan hoef ik die formulieren niet in het veel te krappe vliegtuig in te vullen. Gewoon het adres bij je hebben en alles gaat goed. Ik neem aan dat de meeste mensen zo'n adres toch bij zich hebben voor noodgevallen, dus ik zie er weinig problemen in.

Raymond
Bekijk mijn persoonlijke
website op
http://www.muffles-online.com.
'Personal art, games & fun!'
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Zojuist werd ik door een medewerkster van het reisbureau, waar wij onze komende VS-reis geboekt hebben, gebeld, met de vraag of ik naar familie ga, of meer algemeen, of ik al wist waar wij de eerste nacht in de VS zullen verblijven.
Dit, omdat de beveiliging van de vluchten naar de VS worden aangescherpt en ik bij het inchecken al moet opgeven, waar onze eerste overnachting zal plaatsvinden.
Ik melde, dat dat voor mij geen probleem is, omdat ik al weet in welk hotel ik zal verblijven die eerste nacht en zal zorgen, dat ik naam en adres bij mij zal hebben.
Ik reageerde verbaasd en merkte op, dat deze regel pas in oktober zal ingaan en dat ik al op 11 september vlieg. Daarop vertelde zij, dat er twee data de ronde doen en men bij dit reisbureau het zekere voor het onzekere neemt en de mensen, die op en na 7 september vliegen hier opmerkzaam op te maken, zodat deze reizigers in ieder geval weten waar zij aan toe zijn, want als zij die gegevens niet kunnen overleggen, de kans groot is dat zij geweigerd worden om te vliegen.

Tja, wat nu de juiste datum van ingang is van deze procedure is mij onbekend. Maar zoals gezegd, het maakt mij niets uit, want die gegevens van de eerste overnachting had ik anders toch in het vliegtuig moeten invullen op de groene Visa Waiver.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer