Nieuwe eisen VS houden passagiers op
SCHIPHOL - Nieuwe veiligheidseisen in de Verenigde Staten gaan op Schiphol dagelijks enkele duizenden passagiers duperen met langere wachttijden. Er bestaat bovendien grote kans dat een instapkaart wordt geweigerd.
De Amerikaanse autoriteiten eisen vanaf 4 oktober van alle aankomende luchtreizigers tot in detail alle bijzonderheden van hun verblijfadres( sen), inclusief huisnummers en postcodes. De maatregel wordt als sterk overdreven en verlammend beschouwd.
Passagiers die niet over de gevraagde gegevens beschikken, wordt een instapkaart geweigerd en missen daarmee hun vlucht. KLMdirectiewoordvoerder Youssef Eddini heeft dat gisteren bevestigd. „We verwachten alleen al door de extra administratie en handelingen langere wachttijden”, zei hij.
Luchtvaartmaatschappijen in de hele wereld worden met de nieuwe en compleet onverwachte veiligheidseisen gedwongen om de veiligheidsautoriteiten in de VS de verlangde informatie via e-mail te zenden, nog voor het vliegtuig is vertrokken.
Bron: Telegraaf, donderdag 11-08-2005
Op 9 oktober, als ik weer naar Amerika ga, maar eens zien of ik hier iets van ga merken. Ik heb er geen moeite mee. Al sinds 2002 heb ik in een map heel gedetailleerd staan waar ik allemaal heen ga in Amerika. Ik noem het dan ook altijd: mijn draaiboek...

Roland