Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Voor- en nadelen camper
-
- Amerika-newbie
Voor- en nadelen camper
In oktober/november 2005 willen wij gaan rondreizen door California, San Francisco, LA, San Diego en natuurlijk de parken. We zijn er alleen nog niet uit of we dit met een huurauto of huurcamper gaan doen. We hebben al ervaring met huurauto's in de USA en dat is ons goed bevallen. Graag zouden we de voor-en nadelen van het reizen met een camper ten opzichte van een auto wat beter op een rijtje krijgen. We zijn geen kampeertypes.
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.
Alvast bedankt!
Ellen
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.
Alvast bedankt!
Ellen
- GPJ73
- Amerikakenner
- Contacteer:
Camper of auto
Camper is een must voor de natuurfreaks, een keer gedaan in oost-VS. Nadeel vind ik in de grote steden met parkeren e.d. maar verder zie veel meer van de natuur. Toch ga ik september met een auto rondtrekken van het ene motel/hotel naar het volgende hotel maar voornamelijk omdat met zijn 2-en wel prijzig vind een camper (zuipt brandstof!), vooral de verzekeringen e.d. vielen me toen (2000) nogal tegen, maar ja een dollar koste toen 2 gulden 50! Autohuur is veel goedkoper en motels zijn vaak ook niet echt duur in VS. Echter zoals je ook in de andere artikelen kan lezen voor het bezoeken van de natuurparken kan je geen betere keuze maken dan een camper, vooral als je niet krap bij kas zit, maar als dat het geval is dan moet je eigenlijk gewoon op vakantie in NL gaan... 

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Voordelen camper
Tja, wat is het voordeel? Voor mij is het ook een gevoel van vrijheid, gemak en ja, hoe vreemd het ook klink: luxe. Ik heb de pest aan leven uit koffers, dat is één. Je pakt je hele handeltje uit en leeft gewoon lekker uit kasten. Daarbij komt dat je leefruimte hebt, ook tijdens de vele mijlen die je maakt. Zeker met grote pubers als die van ons is het heerlijk, geen knieën in je nek.
's Avonds vind ik een hotel vaak een crime, ongezellig. Mijn camper is mijn huisje, ik kan daar gewoon lekker doen en laten wat ik wil, binnen of buiten. Ik vind het leven op campgrounds zo leuk, Amerikanen bekijken met van die grote bussen van campers, praatje maken zo hier en daar. Keertje zwemmen, soms is er muziek of wat anders. Wij zoeken overigens vaak juist wel naar campings met wat luxe, zwembad, winkeltje, hook-ups. Wij zijn wat minder op de natuur gericht, meer op comfort. Ik vind een camper dan ook geen kamperen. Lekker, wasmachines bij de hand, regelmatig schone kleren, winkeltje, zelf kokerellen op z'n tijd. Kortom, ik vind het super!
Kijk maar op ons verslag van 2002 en ons plan voor 2006 (net bijgewerkt)
http://www.nieuwenoord.web-log.nl
http://www.dwarsdoordeusa.web-log.nl
's Avonds vind ik een hotel vaak een crime, ongezellig. Mijn camper is mijn huisje, ik kan daar gewoon lekker doen en laten wat ik wil, binnen of buiten. Ik vind het leven op campgrounds zo leuk, Amerikanen bekijken met van die grote bussen van campers, praatje maken zo hier en daar. Keertje zwemmen, soms is er muziek of wat anders. Wij zoeken overigens vaak juist wel naar campings met wat luxe, zwembad, winkeltje, hook-ups. Wij zijn wat minder op de natuur gericht, meer op comfort. Ik vind een camper dan ook geen kamperen. Lekker, wasmachines bij de hand, regelmatig schone kleren, winkeltje, zelf kokerellen op z'n tijd. Kortom, ik vind het super!
Kijk maar op ons verslag van 2002 en ons plan voor 2006 (net bijgewerkt)
http://www.nieuwenoord.web-log.nl
http://www.dwarsdoordeusa.web-log.nl
Hoi
Wij reisden met zijn vijven en dan is een camper ideaal, en ook kostenbesparend denk ik. Als je een beetje confort gedurende je reis wil zou ik voor een camper kiezen (maar niet ene van Cruise America). Het hangt er allemaal een beetje van af wat je wilt doen op je reis. Als je maar met 2 bent is het financieel waarschijnlijk interessanter om een wagen te huren, maar dan moet je wel elke dag uit eten, tenzij je tevreden bent met een snelle hap.
Dummy
Wij reisden met zijn vijven en dan is een camper ideaal, en ook kostenbesparend denk ik. Als je een beetje confort gedurende je reis wil zou ik voor een camper kiezen (maar niet ene van Cruise America). Het hangt er allemaal een beetje van af wat je wilt doen op je reis. Als je maar met 2 bent is het financieel waarschijnlijk interessanter om een wagen te huren, maar dan moet je wel elke dag uit eten, tenzij je tevreden bent met een snelle hap.
Dummy
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij reizen altijd met 2 personen en willen niets anders dan met een camper, in 2004 11 dagen New York State gedaan met een auto maar dat is niet onze voorkeur (ondanks 6 nachten cabins op verschillende campgrounds).Dummy schreef:Hoi
Als je maar met 2 bent is het financieel waarschijnlijk interessanter om een wagen te huren, maar dan moet je wel elke dag uit eten, tenzij je tevreden bent met een snelle hap.
Dummy
Ieder dag of 2 dagen alles weer inpakken.
Dit jaar zijn we van een 22 feet naar een 29 feet gegaan en die extra ruimte vinden we heerlijk (2006 word het weer een 29 feet)
Gr.
Rob
Dummy schreef:Hoi
Dummy
Wat mankeert er aan een camper van cruise america? wij zijn ons nu aan het orienteren op het huren van een camper via cruise america of el monte.
marjanne
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Marjanne,marjanne schreef:Wat mankeert er aan een camper van cruise america? wij zijn ons nu aan het orienteren op het huren van een camper via cruise america of el monte.
Lees dit draadje maar eens, dan snap je wel waarom. Natuurlijk kun je pech en geluk hebben met een camper, maar procentueel gezien heb ik ook sterk de indruk dat met campers van Cruise America wel heel vaak wat mis is.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 2358#32358
Veel succes verder met de planning
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hoi Marjanne,marjanne schreef:
Wat mankeert er aan een camper van cruise america? wij zijn ons nu aan het orienteren op het huren van een camper via cruise america of el monte.
marjanne
Dat wordt dus El-Monte, wij hebben er al 4 reizen mee gedaan en nog geen problemen gehad.
Roadbear en Mortirus zijn trouwens ook goed bekent staande verhuurders.
Je gaat toch niet rechtstreeks bij de verhuurder boeken

Via een NL reisbureau is goedkoper die krijgen kortingen die je zelf nooit zal krijgen bij rechtstreekse huur in de USA.
Ik ken verhalen van mensen die in de USA wonen en een camper huurde via familie in NL omdat dat zoveel goedkoper was.
Rob
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 2477 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-