Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
GPS-problemen
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
GPS-problemen
Hallo iedereen,
We zitten momenteel in Canada en we hebben een Tomtom bij maar als ik het kaartje van Noord Amerika er in doe start hij wel op maar loopt vast in bij het opstarten. Er is enkel een zwart scherm met Tomtom op te zien. We hebben ook ons kaartje van West Europa per ongeluk meegenomen en het rare is dat als we dit er indoen, er geen probleem is. Dan start hij zonder problemen op. We zijn hier ook al bij een Future Shop geweest maar zij kunnen/willen ons ook niet helpen.
Het kaartje van Canada en de USA hebben we in Belgie gekocht (bij Tomtom via internet). Het type is een Tomtom One. We hebben wel een goede kaart(en) maar ik wil gewoon dat de gps ook werkt.
Heeft er iemand ooit ook dit probleem gehad?
We zitten momenteel in Canada en we hebben een Tomtom bij maar als ik het kaartje van Noord Amerika er in doe start hij wel op maar loopt vast in bij het opstarten. Er is enkel een zwart scherm met Tomtom op te zien. We hebben ook ons kaartje van West Europa per ongeluk meegenomen en het rare is dat als we dit er indoen, er geen probleem is. Dan start hij zonder problemen op. We zijn hier ook al bij een Future Shop geweest maar zij kunnen/willen ons ook niet helpen.
Het kaartje van Canada en de USA hebben we in Belgie gekocht (bij Tomtom via internet). Het type is een Tomtom One. We hebben wel een goede kaart(en) maar ik wil gewoon dat de gps ook werkt.
Heeft er iemand ooit ook dit probleem gehad?
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Re: GPS-problemen
Erg vervelend om mee te maken, maar het lijkt me een software probleem. Waarschijnlijk is er dan iets misgegaan met het installeren van de nieuwe kaart en zou je hem opnieuw moeten installeren met TOMTOM home. Heb even het WWW geraadpleegd en het zou kunnen zijn dat hij niet volledig is uitgeschakeld de vorige keer. Dan zou je hem een tijdje aan een lader moeten laten liggen.
Vrees dat er weinig is dat je kan doen. Je zou nog een reset kunnen uitvoeren, maar als de Europese kaart het wel doet en de Amerikaanse kaart niet dan geef ik je daar weinig kans mee.
Succes in ieder geval
Vrees dat er weinig is dat je kan doen. Je zou nog een reset kunnen uitvoeren, maar als de Europese kaart het wel doet en de Amerikaanse kaart niet dan geef ik je daar weinig kans mee.
Succes in ieder geval
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Ik weet dat Tom Tom's problemen kunnen hebben in Noord Amerika.
De rede is heel eenvoudig, Tom Tom is Europees en Garmin is Amerikaans.
Het laatste wat ik wil is hier een discusie openen met welk toestel is het beste maar het is en blijft een feit.
Nu helpt dit je niet verder...
Kan je niet op de site van Tom Tom gaan en de help desk contacteren?
Als je de Noord Amerika kaart legaal gekocht hebt moeten zij je toch verder kunnen helpen.
Het is maar een idee
Het laatste wat ik wil is hier een discusie openen met welk toestel is het beste maar het is en blijft een feit.
Nu helpt dit je niet verder...
Kan je niet op de site van Tom Tom gaan en de help desk contacteren?
Als je de Noord Amerika kaart legaal gekocht hebt moeten zij je toch verder kunnen helpen.
Het is maar een idee

Al met 2 verschillende tom tom's gereisd in de VS en nooit problemen gehad. Wel ontbreekt er hier en daar een straat die te recent aangelegd is, maar dat heb ik in Nederland en Belgie ook al meegemaakt.
Je had wellicht je tom tom met US maps moeten testen voor je vertrok.
Je had wellicht je tom tom met US maps moeten testen voor je vertrok.
Is dit de eerste keer dat je dit kaartje wilt gaan gebruiken?
Waarschijnlijk moet de TomTom applicatie/programmatuur en stemmen nog geïnstalleerd worden. Dit zelfde probleem had ik vorig jaar ook bij aanschaf van de USAmap op een SD-kaart.
Waarschijnlijk moet de TomTom applicatie/programmatuur en stemmen nog geïnstalleerd worden. Dit zelfde probleem had ik vorig jaar ook bij aanschaf van de USAmap op een SD-kaart.
Wij hebben dit ook gehad. We hebben alles wat op de tom tom stond gekopieerd naar het kaartje en daar de us kaart bij gezet. Nu runt hij dus vanaf de sd kaart en doet alles het. Het probleem zit hem er inderdaad in dat hij anders de start-software zeg maar niet ziet. Wellicht is dit ook bij jullie het probleem.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Was effe helemaal vergeten dat ik dit bericht geplaatst had. Wat dus eigenlijk wil zeggen dat het ook goed lukt zonder gps. Als we terug in thuis zijn ga ik toch eens uitzoeken wat het probleem nu eigenlijk is. Hier heb ik er weinig zin in, het is uiteindelijk vakantie. Het is inderdaad een legaal kaartje en we hadden het ook best eens op voorhand getest maar ja. In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Heb je ook al gereset?
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onzin, heeft er echt niets mee te maken, als je een TT kaart hebt van Amerika werkt hij prima, mits de software goed is, en dat is hier blijkbaar fout gegaan.Disney-Golf schreef:Ik weet dat Tom Tom's problemen kunnen hebben in Noord Amerika.
Heeft helemaal niets te maken met merk of land, GPS is GPS, waar dan ook.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht