Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

kamperen in de VS, advies, tips gevraagd

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
anja247
Amerika-ontdekker

kamperen in de VS, advies, tips gevraagd

Bericht door anja247 »

Ik denk dat ik het liefst wil kamperen in de VS, in plaats van in motelletjes overnachten.
Nu heb ik wel vaak genoeg in mijn tentje gekampeerd in nederland en omgeving, maar waar moet ik op letten in de VS als ik wil gaan kamperen?
Wat zijn de praktische zaken waar ik rekening mee moet houden, dat anders is dan hier?
Welke campings zijn ok, en welke moet ik liever links laten liggen?
Ik ben vrouw alleen, is het wel verantwoord?
Moet je vooraf boeken of kan je met een tentje wel overal terecht?
Ik denk om de camping spullen online te bestellen bij Walmart en op te halen - wat heb ik absoluut nodig behalve een tent, opblaas-matras, slaapzak, kookspulletjes en stoeltje, dan.
enz.

Ik heb in gedachte om zoveel mogelijk in nat parks te overnachten, wanneer ik niet bij vrienden overnacht.
Het is heerlijk, om bij zonsopkomst wakker te worden en de natuurgeluiden om je heen te horen, vogels worden wakker...
Plus dan krijg ik een vroege start want ik ben best lui... ahem, langzaam als ik wakker word in de ochtend ;)
rijocaer
Amerikakenner

Re: kamperen in de VS, advies, tips gevraagd

Bericht door rijocaer »

Ik denk dat advies per regio zal verschillen. Misschien dat je eerst kan aangeven waar je naar toe gaat?
rijocaer
winnys
Amerikafan

Bericht door winnys »

Hallo Anja,
Qua voorbereiding verschilt kamperen in de USA niet veel met kamperen in Europa. Zoals je schrijft kun je kampeerspullen kopen bij de Wallmart of Rei (duurder).
Voor kleine gebruiksvoorwerpen zoals zaklamp, vergiet, bestek etc. is een 1-dollarwinkel zoals de Dollartree handig. Wij kopen zelf alleen tent, stoeltjes en koelbox. Verder nemen we onze kampeerspullen van thuis mee. Je kunt in de USA wat lastiger aan campinggaz komen. Alhoewel ik het in de winkels in de Nationale Parken wel gezien heb.
Je hebt op veel campings een eigen vuurplaats, BBQ en picknicktafel. De prijzen voor een overnachting zijn meestal wat lager dan in Europa, vooral die in de National en State Parcs. Deze zijn dan ook wel weer primitiever dan een commerciele campground zoals de KOA. De plekken zijn vaak wat ruimer dan hier.
Wanneer je de route opschrijft krijg je vast nog tips van de forumgebruikers.
Groet, Winny
anja247
Amerika-ontdekker

Bericht door anja247 »

ik heb zojuist mijn route gepost in regio's/interregionaal.

ik vind primitief camperen helemaal niet erg, heb ik vaak genoeg gedaan.
zolang ik mijn eten of tent niet met een beer of zo hoef te delen, ben ik best tevreden.
PDX
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door PDX »

Ik heb de afgelopen jaren behoorlijk wat gekampeerd in de VS. Ik zou je echt aanraden om vooral zoveel mogelijk in National Parks en National Forests te kamperen. Is vaak veel mooier, goedkoper en rustiger dan commerciële kampeerplekken. Uiteraard heb je dan geen electriciteit e.d., maar ja als je dat wilt snap ik niet dat men gaat kamperen. Ik ken je route niet, maar NPs zijn er natuurlijk niet overal, maar National Forests zijn echt overal (relatief gezien).

Koop trouwens je spullen bij de REI ipv Walmart. Walmart is iets goedkoper misschien, maar de kwaliteit is vele malen slechter. Als je veel spul koopt raadt ik je ook aan REI lid te worden.. heb ik ook gedaan, eenmalig 20 dollar, maar je krijgt 10% van je aankopen per jaar terug als vrij besteedbaar dividend. Vorig jaar heel veel kampeerspullen gekocht, dit jaar kon ik voor ruim 200 dollar gratis spullen uitzoeken. Daarnaast kan je spullen van het REI-merk zelfs na jaren van gebruik nog terugbrengen en voor iets anders inruilen. Service is belachelijk goed daar.
1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.

2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
shivo
Amerikafan

Bericht door shivo »

PDX vat het goed samen; ik heb veel in de New England gekampeerd en de NP campings zijn altijd goed. Er is ook altijd een campingwinkel waar je het hoognodige tegen schappelijke prijzen kunt aanschaffen. Ik neem aan dat je met de auto onderweg bent (anders kom je niet eens op die campings) dus je kunt dan spullen zoals etenswaren in je auto laten 's nachts (tegen de (was-)beren). Onmisbaar: anti-muggen spray, evt kaarsjes of ander spul wat licht geeft. Plastic bestek en bordjes. Eigenlijk hetzelfde wat je in Europa ook zou meenemen. En in mijn ervaring is kamperen hier een redelijk a-sociale aangelegenheid; mensen zijn niet onvriendelijk ofzo maar iedereen is erg op zichzelf, en verwacht geen camping cafe.
anja247
Amerika-ontdekker

Bericht door anja247 »

hoera!
shivo schreef:verwacht geen camping cafe.
ik houd het meestal behoorlijk primitief als ik ga kamperen. ik gebruik ook nooit camping gas, heb begrepen dat het in amerika ook niet echt voorradig is. hoe wordt er meestal gekookt, open vuur? koop je hout of kolen ter plekke of moet je het meenemen? hebben de camping plaatsen een haard voor de vuur/kolen, of moet ik een eigen bbq meenemen? zijn hier regels over, ik kan me indenken dat bepaalde tijden brandgevaar hoog is en dat je dan geen vuurtje mag stoken op de camping. wc en douche gelegenheden, zijn die aanwezig op de meeste parken campings? tegen insecten, gebruikt men deet of is er iets anders dat GOED werkt? (ik ben een magneet voor alles met een angel of kaken).

ik wil absoluut zo veel mogelijk in nationale parken kamperen als het kan, maar wel op een kampeerplaats. ik ben ook aardig op mezelf als ik ga kamperen, niet aso maar als ik gezellig wil zoek ik wel een kroeg of zo op. wel wil ik in de buurt van mensen kamperen want ik ken de natuur en gevaren natuurlijk niet en vrouw alleen, vind ik toch soms wel een beetje eng (ik nam vroeger vaak mijn hond mee als ik alleen ging kamperen :) ).

ik ga een np pas aanschaffen, is er nog iets nodig? of is die ook goed voor national forests?

ik ga kijken wat er beschikbaar is bij de REI maar kans is heel hoog dat ik de spullen die ik aankoop, achterlaat bij vertrek. hoe zinvol is het dan om dure spullen aan te schaffen. ik zal niet veel aanschaffen: plastic onderzeil, tent, matrasje, slaapzak, stoeltje, bestek en wat ik nodig heb om te koken - ketel, koekenpan, gewone pannetje, rooster. lichte spullen neem ik mee als ik ruimte heb in mijn tassen (moet een ongelofelijke hoeveelheid aan chocolade hagelslag, stroopwafels enz meenemen)
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Bij de Walmart kan je campinggas kopen, alleen is de aansluiting anders, dus kan je het niet aan sluiten op een hier gekocht kooktoestel en zal je daar dus ook aan moeten schaffen.
Bij vrijwel iedere campingplaats is een BBQ aanwezig, houtskool en hout kan je kopen of je moet hout uit het bos mogen halen.
Ik zelf zal niet vlug van een BBQ bij een campeerplaats gebruik maken, kopen meestal zelf een BBQ bij de Walmart..
In niet alle parken is een douche aanwezig, zeker niet in een National Forest.
Voor een campinplaats in een National Forest, moet je meestal apart betalen,is zover ik weet geen pas voor.
Verder kan ik je niet zoveel helpen, wij zijn luxe campeerders en gaan dan ook met een camper.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

anja247 schreef: ik zal niet veel aanschaffen: plastic onderzeil, tent, matrasje, slaapzak, stoeltje, bestek en wat ik nodig heb om te koken - ketel, koekenpan, gewone pannetje, rooster. lichte spullen neem ik mee als ik ruimte heb in mijn tassen (moet een ongelofelijke hoeveelheid aan chocolade hagelslag, stroopwafels enz meenemen)
Ik zal je even vertellen wat ik meeneem en ook weer terug :-) dit is van 2 personen.

tent (daarvan weet ik 100% zeker dat hij waterdicht en stormvast is)
slaapzakken
slaapmatten
Brandertje van Primus (het mag niet, maar doe het lekker toch :-)) de gastankjes zijn in Canada her en der verkrijgbaar (REI).
Pannensetje
onderzeil
bestek, theedoeken, handdoeken
Waterzak
schuursponsjes
keukendoeken
afwasborstel

wat ik daar koop (walmart) en ook achterlaat.
stoeltjes
Bordjes, bekers en kommen.
afwasteiltje
Koelbox

Toch kook ik niet zoveel als we kamperen, maar een kopje thee s'morgens moet echt, vooral als het een koude ochtend is.

Misschien heb je er iets aan,

vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
zilver
Amerika-ontdekker

Bericht door zilver »

Hoi Anja,

Kamperen in de VS is leuk! Campings in NP's en NF's zijn vaak heel ruim en midden in de natuur. Vaak zijn ze op first come base, bij een aantal kun/moet je reserveren. Ik zou dat even checken als ik jou was, zeker bij de populaire parken. Als je niet wilt reserveren zou ik ook wat alternatieven in je achterhoofd houden, dan heb je uitwijkmogelijkheden mocht er geen plek zijn.

Campings hebben een wisselend aantal faciliteiten. Sanitair loopt van redelijk luxe met warme douches tot enkel pit toilets. Meestal heeft elke plek een picknicktafel en een vuurplaats met bbq-rooster. Wij stoken meestal een flinke fik om het rooster schoon te branden, maar je kunt ook een goedkoop (wegwerp-)bbq'tje kopen als je dat hygiënischer vindt. Vaak verkoopt de beheerder brandhout (gesteld dat je vuur mag maken, dat staat aangegeven op de infoborden).

Je kunt koken op het vuur, maar ik zou zelf toch kiezen voor een brander. Anders moet je voor elke kop thee een vuur maken. Bij de Walmart heb je goedkope gasbranders, die voldoen prima.

Als je alles weer achterlaat zou ik zeker niet naar REI gaan. Die hebben inderdaad prachtige spullen, maar daar betaal je goed geld voor. Goedkope spullen van de Walmart zijn goed zat voor één vakantie. En inderdaad Dollar Tree.

Heel veel plezier!
Zillene
Bernou
Amerika-ontdekker

Bericht door Bernou »

Ik zit even met een schuin oog mee te lezen omdat ik ook ga kamperen. Maar is het zo dat er een pas is voor de campings in de nationale parken?? Ik wist wel dat er een pas is om de NP te bezoeken, maar dat betekent toch niet dat de campings die erbij horen dan niets kosten toch? Kan iemand me het uitleggen?

Alvast bedankt!
anja247
Amerika-ontdekker

Bericht door anja247 »

bedankt annie, alle beetjes helpen :)

yarrah, k.k.k.k.koffie!!! (dat lijstje is ongeveer gelijk aan de mijne maar ik ga met lege koffers gevuld met hollands heimwee spullen voor een zooitje expats!

Zillene ik zie het, veel diversiteit. is er ergens een online gids voor de np/nf campings? ik denk dat ik toch maar vooraf ga bespreken, voor alle veiligheid. ik heb nog wat tijd om dit te regelen, anderhalf maand nog!

ik neem meestal een bbq koffer mee als ik ga kamperen waar je vuur of steenkool mag gebruiken:
http://gaswinkel.com/images/catalog/bbq ... q_open.jpg

ik ben een beetje paraniode over vuur dus vind ik het prettig dat ik het helemaal kan afsluiten wanneer ik ga slapen.
ik zal wel kijken of ik zoiets kan vinden in amerika, vast wel.

als ik niet kan wassen op een np/nf camping, bestaan er andere mogelijkheden om een beetje schoon te worden? kraan, wasbakken?
primitief is leuk maar ik wil niet als een stinkdier door amerika heen walmen :D
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Anja,

(tevens voor Bernou) Naast de pas voor Nat. Parken ($ 80) die je moet kopen, moet je voor het kamperen nog apart betalen. Soms betaal je rechtstreeks bij de ingang aan de ranger maar meestal gaat dat op de campground via een envelopje waar je je geld in stopt en in de betreffende gleuf deponeert. De kosten voor een overnachting liggen gemiddeld op zo'n $ 10. Soms wat meer, soms wat minder. ($ 5 - $ 15).

Overnachten in State Parks kan ik ook van harte aanbevelen. Dezelfde prijs of goedkoper, maar de voorzieningen zijn over het algemeen veel en veel beter. Het sanitair ziet er wat mooier uit en meestal zijn in de State Parks wel douches.

Wij zijn overigens net een paar dagen terug van 9 weken kamperen met een tent in amerika. Ik heb ook deze keer een live verslag bijgehouden )zie onderschrift' en wellicht dat daar nog tips voor je zijn uit te halen m.b.t. het kamperen.

Verder is hier op het forum al heel vaak geschreven en tips gegeven over het kamperen met een tent in Amerika. Ik heb een aantal topics voor je opgezocht en raad je aan deze eens door te lezen.

viewtopic.php?p=3254#p3254
viewtopic.php?p=369447#p369447
viewtopic.php?p=306427#p306427

Veel succes met je planning en voorbereiding.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
anja247
Amerika-ontdekker

Bericht door anja247 »

bedankt marjan, ik ga ff lezen!
shivo
Amerikafan

Bericht door shivo »

Ik kook zelf altijd op de BBQ die op iedere kampeerplek aanwezig is, en dat gaat altijd prima. Maar wij gaan vaak voor een weekendje, een paar weken lang iedere dag barbeknoeien lijkt mij niks. En voor koffie is een branderje veel handiger. De aansluiting is zoals gezegd anders, en campinggas kun je op veel plekken wel krijgen. Net als anti-muggen spray, vaak gebaseerd op deet.
zilver
Amerika-ontdekker

Bericht door zilver »

Hier wat links:

National Parks:
http://www.nps.gov/findapark/

National Forests:
http://www.fs.fed.us/
http://www.forestcamping.com/dow/list/nflist.htm

State Parks:
http://www.stateparks.com/usa.html

Deze is ook nog interessant:
http://www.recreation.gov/welcome.do?topTabIndex=Home

Gewoon even rondkijken, vaak vind je per park informatie over campgrounds etc.

Groetjes, Zillene
FrankW

Bericht door FrankW »

Ik kampeer ook regelmatig en mijn favorieten zijn de state parks en national forests. Dit is een erg handige site voor:
National Park, National Forest, State Park and Provincial campgrounds; BLM, TVA and Army engineers campgrounds; regional, county, city and utility campgrounds.
http://www.uscampgrounds.info

Je kunt ook een POI van deze site voor je GPS unit downloaden. Veel plezier!
anja247
Amerika-ontdekker

Bericht door anja247 »

oh dat is heel handig! ik koop een tomtom via walmart en ga het ophalen in seattle dus dit ga ik zeker doen
FrankW schreef: Je kunt ook een POI van deze site voor je GPS unit downloaden. Veel plezier!
bedankt voor alle links, ik ga hier ook lezen.
worden de campsites en parks ook goed aangegeven onderweg met verkeersborden?

ik krijg hier al hoe meer zin in! :D
FrankW

Bericht door FrankW »

Ik vind dat ze altijd goed staan aangegeven. Alle borden hier in de omgeving zijn bruin met witte letters voor de national/state parks/forest kampeer terreinen en ik geloof dat het hetzelfde is voor de rest van de VS.

Afbeelding
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Wild, wasberen, o'possums, beren zelfs eekhoorns zullen je eten vinden. Wasberen kunnen zeer agressief zijn, maar teneerste denk ik beren. Beren weten waar mensen eten in opbergen. Laat dus nooit eten, zelfs geen chapstick of pepermuntje bij je in de tent liggen. Ben je niet in een gebied waar beren actief zijn, dan is je koelbox in de auto veilig. Ben je iergens waar ze wel actief zijn dan hang je je etenswaar tussen twee bomen. De meeste campings zullen wel een kabel hebben hangen waar je het kan ophangen. Moet je het in de auto laten liggen, zorg dan dat ze het niet kunnen ruiken en zien. Het is niet ongehoord dat een beer in een auto probeert te breken om bij een koelbox of tas te komen waar hij eten kan vinden. Laat ook nooit spul open liggen op een tafel en die paar pinda's of chippies die je op de grond laat vallen, zou ik ook opruimen.

Ik heb tijdens het kameperen 's nachts wel eens liggen kijken hoe wasberen een vuilnisbak zo open krijgen en zelfs een eekhoorn in Michigan had zo een plastic doos open om bij de cashews te komen.

Ik weet niet hoe het in alle staten is, maar toen ik in Washington woonde kampeerde ik veel- wild kamperen, dus niet op een camping. Dat kon daar, maar ik geloof alleen op de indianen reservaten.a
rijocaer
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer