Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur en pech onderweg..

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
MonicaK
Amerika-ontdekker

Autohuur en pech onderweg..

Bericht door MonicaK »

Heeft iemand ervaring met 'pech onderweg' als je een auto gehuurd hebt? Wij hebben voor onze a.s. amerika-canada reis twee auto's gehuurd. Nu hoorden wij van een collega dat hij pech onderweg had gehad en dat hij zelf de wegsleepkosten had moeten betalen omdat het niet in de verzekering inbegrepen was. Ik heb deze week de vraag ook bij usareisen.de en eautohuur.nl neergelegd (de organisaties waarbij wij de auto's hebben gehuurd. Volgens uasareisen.de (de auto in Florida) zitten die kosten inbegrepen (mits er geen sprake is van eigen grove nalatigheid). Wel kun je nog een extra road assistance verzekering afsluiten waarbij alle sleepkosten inbegrepen zijn en ook een evt. lekke band. Deze kost 4,95$ extra per dag.
In dat geval denk ik dus dat het niet echt nodig is om die extra verzekering af te sluiten.

Bij eautohuur.nl gaven ze aan dat we ons daarvoor inderdaad extra moet verzekeren en dat ik dan contact op moet nemen bij het betreffende verhuurbedrijf. (Terwijl ik, toen ik de auto bij hen boekte, te horen kreeg dat de auto op dezelfde manier verzekerd zou zijn als bij usareisen.de.). Omdat we het eerste deel van onze reis ook door Canada reizen lijkt het me toch wel verstandig om die extra verzekering dan maar af te sluiten.
Maar mijn vraag aan jullie is dus: heeft iemand hier ervaring mee? Advies? Suggesties?

Overigens: ik vond de service/beantwoording/behulpzaamheid van usareisen.de over dit onderwerp stukken beter!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Autohuur en pech onderweg..

Bericht door Harry »

Wij hebben 2 jaar geleden pech gehad met de huurauto in Tucson Arizona, we hadden een simpele dirt road gereden (in Saguaro NP west) en waarschijnlijk is daarbij een steentje door de radiateur gegaan :oops: , toen we terug reden naar Tucson reden we over een bergpas en ineens klonk er een gong ten teken dat er wat mis was, toen stond de temperatuurmeter al erg hoog maar nog net niet in het rode gebied, gelukkig waren we inmiddels boven en konden we aan de afdaling beginnen en zo weer de bewoonde wereld inrijden, toen we weer tussen de huizen reden en weer in de stad waren zijn we maar gestopt om de boel niet kapot te draaien, er kwam nog geen stoom onder de kap vandaan, maar bij het uitstappen hoorde ik het al blazen en bij het openen van de kap werd duidelijk dat we niet meer verder konden. :(

We hebben toen Dollar gebelt en na best wel een hoop gedoe en terugbellen en weer een ander nummer bellen kregen we te horen dat ze onderweg waren met een vervangende auto en een sleepwagen om de onze af te voeren. Gelukkig konden we op onze navigatie precies zien in welke straat we waren en hebben dat zo ook duidelijk uitgelegt, helaas kreeg de chaufeur west ......boulevard (ik weet de naam niet meer) en wij stonden op east ......... boulevard, daardoor duurde het een uur langer omdat het een uur rijden was van de ene kant van de stad naar de andere kant. :?

De vervangende auto werd van de sleepauto gereden en de onze werd er opgezet, we moesten een papiertje ondertekenen en konden weer verder rijden, het enige wat we achteraf moesten betalen was de benzine omdat de tank niet vol was bij het afslepen.

We hadden geen road-side assistance afgesloten (in 13 jaar nog nooit gedaan) en laat je niet gek maken daarvoor, deze assistance is uitsluitend voor gevolgen van schade of stommiteit (sleutels kwijt, zonder benzine komen staan bv.) veroorzaakt door je eigen schuld.(precies zoals usareisen.de het dus uitlegt)

Voor mensen die van zichzelf weten dat ze wat slordig zijn is het misschien handig om de Road side assistance af te sluiten, voor alle anderen is het overbodig.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

MonicaK schreef:Wel kun je nog een extra road assistance verzekering afsluiten waarbij alle sleepkosten inbegrepen zijn en ook een evt. lekke band. Deze kost 4,95$ extra per dag.
Weet iemand hoe de situatie is als je wel een lekke band hebt, geen road assistance verzekering en ook geen reserveband. Dat laatste schijnt vaker voor te komen.
Groet,

Old Faithful
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Dan betaal je voor het vervangen voor de band... :wink:.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Old Faithful schreef:
MonicaK schreef:Wel kun je nog een extra road assistance verzekering afsluiten waarbij alle sleepkosten inbegrepen zijn en ook een evt. lekke band. Deze kost 4,95$ extra per dag.
Weet iemand hoe de situatie is als je wel een lekke band hebt, geen road assistance verzekering en ook geen reserveband. Dat laatste schijnt vaker voor te komen.
Dan bel je simpelweg de verhuurder, en die zorgt dat de band gemaakt wordt.
Roadside assistance is echt geldklopperij, en nergens voor nodig.

Overigens, je controleert toch zeker wel of je een reserveband hebt, voor je wegrijdt met een huurauto?
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Echt nog nooit gecheckd of er een reserveband in mijn huurwagen zit.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

pbuyse1 schreef:Echt nog nooit gecheckd of er een reserveband in mijn huurwagen zit.
Best prettig als je in Death Valley met een lekke band komt te staan, dat er een (goed) reservewiel bij de wagen zit (+krik +wielsleutel +lots of water)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook nooit controleer of er een reservewiel in zit - dat mag ik toch hopen zeker; of op zijn minst zo'n spuitbus waarmee je de band tijdelijk kunt vullen. Maar ja, als de band aan flarden is dan heb je daar ook weinig aan.

Schandalig eigenlijk dat verhuurders het lef hebben om een reservewiel uit een auto te halen, dat zou toch niet mogen - dat moet toch gewoon standaard erin zitten!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Niet alle auto's hebben nog standaard een reserveband, bovendien moet je altijd even kontroleren of de aanwezige band niet lek/leeg is
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

6foot6 schreef:Niet alle auto's hebben nog standaard een reserveband, bovendien moet je altijd even kontroleren of de aanwezige band niet lek/leeg is
vertel me dan eens even, welke auto's geen reserve band hebben ...want de eerste die geen reserve band heeft, moet ik nog steeds tegen komen...of hij ligt in de kofferbak of is gemonteerd onder de auto of op de achterkant.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Misschien dat ze in Amerika allemaal nog eentje hebben, maar hier in België is dat zeker niet meer standaard inbegrepen. Wil je een volwaardige band moet je er meestal extra voor betalen. ;-)
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

De auto van mijn vrouw heeft geen reserveband. Zij rijdt in een Honda Accord Hybride en daar waar normaal een reserve band zou zitten is het volgestopt met accuutjes. Ook is de kofferbak wat kleiner dan bij een gewone accord. Bij een lekke band (nog niet gehad) bellen we gewoon AAA.
Ik heb in mijn auto een hele speciale reserveband Er zit nog geen lucht in waardoor hij minder extra ruimte inneeemt.
Ik heb een compressor aan boord (voor mijn luchtvering) waarmee ik mijn band kan oppompen als dat nodig mocht zijn. Overigens ben ik daar niet zo gelukkig mee want een SUV hoort gewoon een normaal reservewiel te hebben. Ik bel dus ook gewoon AAA.
Heb er een keer een lekke band meegehad (bij mij op de oprit). Ik reeds stom genoeg over een stuk gereedschap waarmee ik net olie had ververst :roll:

Op de gewone weg valt het wel mee met lekke banden. De kans is niet zo heel groot.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Bushmaster schreef:
pbuyse1 schreef:Echt nog nooit gecheckd of er een reserveband in mijn huurwagen zit.
Best prettig als je in Death Valley met een lekke band komt te staan, dat er een (goed) reservewiel bij de wagen zit (+krik +wielsleutel +lots of water)
bedoel je dan drinkwater of water voor in de auto? Welk "soort" water is dat eigenlijk?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

drinkwater,
kan je nooit genoeg bij je hebben in de zomermaanden
(eventueel ook te gebruiken voor de auto in geval van nood)
24 flesjes veel? het is zo weg zoals in onderstaand drama,
http://www.8newsnow.com/global/story.asp?s=10867128
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Is meestal het eerste waar ik naar kijk, je zal maar net een band aan flarden rijden op een lekker afgelegen stuk weg, sta je toch mooi voor joker zonder reserve.
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Bushmaster schreef:24 flesjes veel? het is zo weg zoals in onderstaand drama,
Ik woon in Phoenix dus ik ben wel de laatste die het belang van voldoende water gaat bagetaliseren maar dit trek je wel aardig uit zn verband. Dat gezin was aan het offroaden (dus niet met de huur mid-size SUV op een dirtroadje oid) in een afgelegen deel van death valley.

Het zou me verbazen wanneer je in Death Valley op de wegen waar de Nederlandse touristen rondrijden langer dan een paar uur zonder passanten zit. Maak de mensen nou al niet nerveuzer dan dat ze doorgaans al zijn.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dat hele Death Valley verhaal is inderdaad niet echt relevant, de meeste mensen komen echt niet verder dan de doorgaande routes, waar genoeg verkeer is om je te helpen mocht je pech krijgen.
Pas als je zelf gaat pionieren ver buiten de gebaande wegen is het belangrijk om heel veel water mee te nemen.
En een reserveband. :wink:
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Heb 2 weken terug een probleem gehad met een auto van Alamo.
Bij het in ontvangst nemen op luchthaven van Las Vegas wilde men mij een extra Road Assistance verkopen voor idd 5 USD per dag.
Volgens de bediende waren towing costs niet inbegrepen in de huurprijs, hij heeft dit meerdere malen herhaald.
"Enkele dagen ervoor moest er iemand vanaf Grand Canyon gesleept worden en dat had hem 2.000 USD gekost..."

Ik heb de extra verzekering echter niet genomen.

De eerste dag ben ik met de auto, via Valley of Fire, tot in Springdale, UT (Zion) geraakt.
Onderweg wel enkele keren een startprobleem gehad, maar in Springdale was er totaal geen leven meer in te krijgen.
Waarschijnlijk een electronische anti-diefstal onderbreking die moeilijk deed want ofwel deed ie helemaal niets, ofwel startte hij van de 1e keer.
Gelukkig stond de auto net naast de motelkamer geparkeerd.

Alamo gebeld, die vroegen om de auto te komen wisselen in Las Vegas of in Salt Lake City.
Om 7u 's avonds zag ik dat niet goed zitten, je bent dan toch 8u onderweg.
Geen probleem, ze zouden een andere auto laten komen via een towing bedrijf, vanuit Las Vegas.
Er werd niet gesproken van zelf te betalen kosten.

Om 02.30u 's nachts kwam de sleepwagen inderdaad toe. De brave man was eerst in een ander "Springdale" verzeild geraakt....
De auto's werden van plaats gewisseld en ik kon terug mijn bedje in.
Heb niets moeten aftekenen en ook bij het inleveren van de wagen op de luchthaven stond er "nul" op het ticketje.

Moet bekennen dat ik tijdens mijn vakantie toch schrik had dat de sleepkost automatisch van mijn Visa zou afgaan maar dat is (nog) niet gebeurd.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

mooi verhaal :)
Dit jaar ga ik toch ook een aantal checks doen voor ik vertrek. Vorig jaar niet gedaan en achteraf gezien was dat niet zo slim. Ik wist zelfs niet of er een reserveband aanwezig was...

Tijdens het ophalen, controleer ik op reserveband + tools. De dag erop probeer ik ruitensproeiervloeistof, koelwater, oliepeil & bandenspanningen te controleren....
Wat als ik iets vind dat niet in orde is? Zelf bij een garage langs gaan en vragen om die zaken bij te vullen, op eigen kosten? Kan me moeilijk voorstellen dat ik speciaal terug naar Alamo moet rijden om den auto in te wisselen, als er al beschikbaar zijn, omdat een aantal vloeistoffen wat laag staan ...

(stomme vraag, geef je die sleepwagen bestuurder ook een tip of niet? :p)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Tijdens het ophalen kan je alles controleren wat je wilt, daar hoef je echt niet mee te wachten tot de volgende dag.
Als er al eens olie bij moet, betaal ik dat zelf wel, maar dat gebeurt echt pas bij het allerlaatste streepje op de peilstok. :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer