Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bijna vertrekken, nog enkele vraagjes...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
allesDeire.com
Amerika-ontdekker

Bijna vertrekken, nog enkele vraagjes...

Bericht door allesDeire.com »

Goedemiddag,

Ik ben één van de drie personen die samen met Gerrito (Zie dit topic) op roadtrip doorheen de VS van A zal reizen.
Komende maandag, de 12de, vertrekken we. Doch, ik/we heb(ben) nog enkele vraagjes.

- Hoe zit het met medicatie meenemen? Kan dat zomaar? Ik heb het hier niet over medicatie zoals bv. insuline, die écht nodig zijn om te overleven voor mensen met bv. suikerziekte, maar over bv. pilletjes tegen diarree, maagpijn, hoofdpijn, insectenzalf, zalf tegen brandwondjes,... Standaard dingen die in je verpleegkistje zitten dus.

- Ik ben van plan om een zakmes mee te nemen. Beeld je hier niet zo'n gigantisch ding in zoals Rambo hanteert, maar een gewoon simpel mes met een lemmet van een centimeter of 7-8. Doel hiervan is om het mee te nemen tijdens bv. wandelingen doorheen Yosemite. Kan altijd van pas komen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik het ook meedraag tijdens een citytrip, of dergelijke. Uiteraard mag dit niet mee in de handbagage op het vliegtuig, maar kan dit ingepakt worden in de 'hoofd'bagage? En mag je dat ginder op zak hebben? Men verkoopt daar Rifles in warenhuizen, dus ik veronderstel dat dit geen probleem is?

- Hoe zit het nu eigenlijk met bier (en/of andere alcoholische dranken) drinken/meenemen in de wagen? Ik heb al gehoord dat je het enkel mag meenemen in het koffer, en dat je in de auto zelf niet mag drinken (als passagier uiteraard, de chauffeur drinkt sowieso niet!). Andere zeggen dan weer dat het wel mag. Dat passagiers mogen drinken. Hier had ik graag wat meer duidelijkheid over...

- Ik heb een panische angst voor slangen. Kom je die daar vaak tegen? :P

Zo, dit is een beetje wat er momenteel in me opkomt waar ik graag wat meer duidelijkheid over had. Mocht er me nog iets te binnen schieten, zal ik dat hier ook posten. Ik heb, door het forum regelmatig eens door te nemen, gezien dat jullie allemaal heel erg behulpzaam zijn! Waarvoor, uiteraard, al vast dank bij voorbaat!

Mvg,
J.
1250
Amerika-expert

Re: Bijna vertrekken, nog enkele vraagjes...

Bericht door 1250 »

allesDeire.com schreef:
- Hoe zit het met medicatie meenemen? Kan dat zomaar? Ik heb het hier niet over medicatie zoals bv. insuline, die écht nodig zijn om te overleven voor mensen met bv. suikerziekte, maar over bv. pilletjes tegen diarree, maagpijn, hoofdpijn, insectenzalf, zalf tegen brandwondjes,... Standaard dingen die in je verpleegkistje zitten dus.

Ja, geen probleem hoor!

- Ik ben van plan om een zakmes mee te nemen. Beeld je hier niet zo'n gigantisch ding in zoals Rambo hanteert, maar een gewoon simpel mes met een lemmet van een centimeter of 7-8. Doel hiervan is om het mee te nemen tijdens bv. wandelingen doorheen Yosemite. Kan altijd van pas komen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik het ook meedraag tijdens een citytrip, of dergelijke. Uiteraard mag dit niet mee in de handbagage op het vliegtuig, maar kan dit ingepakt worden in de 'hoofd'bagage? En mag je dat ginder op zak hebben? Men verkoopt daar Rifles in warenhuizen, dus ik veronderstel dat dit geen probleem is?

Weer geen probleem, je mag het daar overal op zak hebben, in sommige attracties (met liften en die hoog zijn...) mag je ze niet meenemen, maar in principe mag je d'r gewoon mee door de stad banjeren.

- Hoe zit het nu eigenlijk met bier (en/of andere alcoholische dranken) drinken/meenemen in de wagen? Ik heb al gehoord dat je het enkel mag meenemen in het koffer, en dat je in de auto zelf niet mag drinken (als passagier uiteraard, de chauffeur drinkt sowieso niet!). Andere zeggen dan weer dat het wel mag. Dat passagiers mogen drinken. Hier had ik graag wat meer duidelijkheid over...

Bij mijn weten mag er in een AUTO geen alcohol flessen aangebroken zijn... dat is de algemene regel... Ik weet niet zeker of dat alleen geldt voor het passagierscompartiment of ook voor de achterbak... Ik denk alleen als je aangehouden wordt door de politie en er zit een halve fles wijn in je coolbox dat ze d'r niet zo'n probleem van zullen maken.

- Ik heb een panische angst voor slangen. Kom je die daar vaak tegen? :P

Amerika is een land met veel wildlife, d'r bestaat inderdaad een (grote) kans dat je ze tegenkomt... Ik weet niet waar je heengaat maar in sommige natuurparken komen ze regelmatig voor. Gewoon rustig blijven, dan vallen de meeste slangen je niet aan.

Gr. Menno
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Men verkoopt daar Rifles in warenhuizen, dus ik veronderstel dat dit geen probleem is?
Da's geen maatstaf :wink: , bepaalde soorten messen (bijvoorbeeld switchblades/stilletto's) zijn in de meeste staten verboden, ookal kun je er legaal groot schietgerij kopen. Ik neem aan dat ze niet moeilijk zullen doen over een standaard zakmes
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenT »

In verband met slangen: ja, die hebben we gezien, maar dat was dan ook omdat ik keek wat dat geritsel in het struikgewas toch kon zijn... . :shock:
We hebben er gezien in Zion en Bryce.
Wees echt gerust: ze zullen je totaal niets doen, van zodra ze menselijke aanwezigheid opmerken zijn ze er vandoor ! Je moet dus echt wel snel zijn om ze zelf te zien. Het zijn trouwens redelijk kleine exemplaren, Anaconda's en pythons zul je er niet aantreffen.

Wat je best wel doet - indien je zou gaan wandelen- is stevige bottines aantrekken en geen slippers, maar ik denk dat dit wel voor zich spreekt.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

En als je in de struiken of in het gras iets hoort ratelen, dan is dat geen ontsnapte baby met een rammelaar, maar waarschijnlijk een ratelslang. In dat geval is het verstandig om niet dichterbij te gaan, want ze slaan supersnel toe, en je wilt er niet door gebeten worden...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
allesDeire.com
Amerika-ontdekker

Bericht door allesDeire.com »

Dento schreef:En als je in de struiken of in het gras iets hoort ratelen, dan is dat geen ontsnapte baby met een rammelaar, maar waarschijnlijk een ratelslang. In dat geval is het verstandig om niet dichterbij te gaan, want ze slaan supersnel toe, en je wilt er niet door gebeten worden...
Inderdaad, dit is dan ook de soort waar ik het meeste schrik van heb. Het is heel vreemd, maar ik ben enorm geboeid door slangen. Kijk er regelmatig weleens een documentaire over. Doch heb ik echt schrik ervan. Zelfs als ik ze op tv uit het niets zie verschijnen spring ik recht. Laat staan die keren toen ik een adder zag in Frankrijk en enkele jaren in Duitsland, toen kreeg ik bijna een attack! Hehe...

In principe zijn er maar vier gevaarlijke soorten heb ik opgezocht, de ratelslangen, de copperhead, de cottonmouth en de koraalslang (alhoewel deze uiterst zeldzaam is, en vooral bij water voorkomt). Mocht ik een niet-gevaarlijke slang tegenkomen, verschrik ik me waarschijnlijk gewoon ontzettend hard.

Alvast bedankt iedereen voor de waardevolle reply's!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer