Ik ben één van de drie personen die samen met Gerrito (Zie dit topic) op roadtrip doorheen de VS van A zal reizen.
Komende maandag, de 12de, vertrekken we. Doch, ik/we heb(ben) nog enkele vraagjes.
- Hoe zit het met medicatie meenemen? Kan dat zomaar? Ik heb het hier niet over medicatie zoals bv. insuline, die écht nodig zijn om te overleven voor mensen met bv. suikerziekte, maar over bv. pilletjes tegen diarree, maagpijn, hoofdpijn, insectenzalf, zalf tegen brandwondjes,... Standaard dingen die in je verpleegkistje zitten dus.
- Ik ben van plan om een zakmes mee te nemen. Beeld je hier niet zo'n gigantisch ding in zoals Rambo hanteert, maar een gewoon simpel mes met een lemmet van een centimeter of 7-8. Doel hiervan is om het mee te nemen tijdens bv. wandelingen doorheen Yosemite. Kan altijd van pas komen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik het ook meedraag tijdens een citytrip, of dergelijke. Uiteraard mag dit niet mee in de handbagage op het vliegtuig, maar kan dit ingepakt worden in de 'hoofd'bagage? En mag je dat ginder op zak hebben? Men verkoopt daar Rifles in warenhuizen, dus ik veronderstel dat dit geen probleem is?
- Hoe zit het nu eigenlijk met bier (en/of andere alcoholische dranken) drinken/meenemen in de wagen? Ik heb al gehoord dat je het enkel mag meenemen in het koffer, en dat je in de auto zelf niet mag drinken (als passagier uiteraard, de chauffeur drinkt sowieso niet!). Andere zeggen dan weer dat het wel mag. Dat passagiers mogen drinken. Hier had ik graag wat meer duidelijkheid over...
- Ik heb een panische angst voor slangen. Kom je die daar vaak tegen?

Zo, dit is een beetje wat er momenteel in me opkomt waar ik graag wat meer duidelijkheid over had. Mocht er me nog iets te binnen schieten, zal ik dat hier ook posten. Ik heb, door het forum regelmatig eens door te nemen, gezien dat jullie allemaal heel erg behulpzaam zijn! Waarvoor, uiteraard, al vast dank bij voorbaat!
Mvg,
J.