Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
AAA-korting
AAA-korting
Hallo,
ik heb gehoord dat je met je ANWB lidmaatschapkaart op verschillende plekken AAA-korting kan krijgen op hotels, restaurant, etc. Nu heb ik zelf geen lidmaatschapskaart. Een vriend van mij heeft gezegd dat ik zijn kaart wel mag lenen. Nu lijkt me dat lastig aangezien onze achternamen niet overeen komen. Mijn vader is ook lid van de ANWB en bij hem staan mijn achternaam op de pas. Kan ik die meenem om te gebruiken voor kortingen? Of worden ook de voorletters met je paspoort gecontroleerd?
Oftwewel: kan ik mijn vader pas gebruiken of niet?? En moet ik dan de originele pas meenemen of volstaat een kopie ervan ook?
Alvast bedankt!
Mvg,
Petra
ik heb gehoord dat je met je ANWB lidmaatschapkaart op verschillende plekken AAA-korting kan krijgen op hotels, restaurant, etc. Nu heb ik zelf geen lidmaatschapskaart. Een vriend van mij heeft gezegd dat ik zijn kaart wel mag lenen. Nu lijkt me dat lastig aangezien onze achternamen niet overeen komen. Mijn vader is ook lid van de ANWB en bij hem staan mijn achternaam op de pas. Kan ik die meenem om te gebruiken voor kortingen? Of worden ook de voorletters met je paspoort gecontroleerd?
Oftwewel: kan ik mijn vader pas gebruiken of niet?? En moet ik dan de originele pas meenemen of volstaat een kopie ervan ook?
Alvast bedankt!
Mvg,
Petra
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: AAA-korting
Een ANWB-lidmaatschapskaart is persoonsgebonden.
Voor minder dan EUR 20,= wordt men al lid van de ANWB. In Amerika kan men bij veel attracties en h(m)otelovernachtingen vanwege het ANWB-lidmaatschap (lidmaatschapskaart tonen, staat het "Show your card"-logo op) een korting ontvangen. Regelmatig is dat 10%. Zo heb je de lidmaatschapskosten er al bij twee overnachtingen met korting uit. Het is dus aan te bevelen zelf ANWB-lid te worden.
Bovendien kan jouw vader als ANWB-lid, jou als nieuw lid opgeven, dan ontvangt hij een cadeaubon van EUR 10,= (Zie hier.)
Voor minder dan EUR 20,= wordt men al lid van de ANWB. In Amerika kan men bij veel attracties en h(m)otelovernachtingen vanwege het ANWB-lidmaatschap (lidmaatschapskaart tonen, staat het "Show your card"-logo op) een korting ontvangen. Regelmatig is dat 10%. Zo heb je de lidmaatschapskosten er al bij twee overnachtingen met korting uit. Het is dus aan te bevelen zelf ANWB-lid te worden.
Bovendien kan jouw vader als ANWB-lid, jou als nieuw lid opgeven, dan ontvangt hij een cadeaubon van EUR 10,= (Zie hier.)
Tja, Hollanders he. Misschien ook nog een Nationale Parken Pas via marktplaats, de reisverzekering van Tante Jans want die blijft in die periode thuis en een kopietje van de creditcard van de buurman
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Niet zo onaardig hè
Om de AAA kaart wordt bijna nooit gevraagd.
Natrulijk werd er gisteren ineens wel bij een hotel om gevraagd terwijl mijn kaart net gestolen is. Gelukkig kreeg ik toch de 10 % korting toen ik het uitlegde.\
Marjon

Om de AAA kaart wordt bijna nooit gevraagd.
Natrulijk werd er gisteren ineens wel bij een hotel om gevraagd terwijl mijn kaart net gestolen is. Gelukkig kreeg ik toch de 10 % korting toen ik het uitlegde.\
Marjon
Hoi Schellie,
ik neem maar aan dat je deze reactie als een grapje bedoelde? Ik heb namelijk mijn eigen reisverzekering, creditcard, ik koop geen parkenpas op marktplaats (punt 1 omdat die niet overdraagbaar is en punt 2 omdat ik op die manier ook bedraag aan het behoud en onderhoud van de parken) en betaal zelf ook de hele reis. De reden dat ik deze vraag stelde is omdat een vriend die in Amerika geweest is dit voorstelde en ik zelf geen ANWB-lid ben. Lijkt me dan niet zo'n vreemde vraag toch??
Petra
ik neem maar aan dat je deze reactie als een grapje bedoelde? Ik heb namelijk mijn eigen reisverzekering, creditcard, ik koop geen parkenpas op marktplaats (punt 1 omdat die niet overdraagbaar is en punt 2 omdat ik op die manier ook bedraag aan het behoud en onderhoud van de parken) en betaal zelf ook de hele reis. De reden dat ik deze vraag stelde is omdat een vriend die in Amerika geweest is dit voorstelde en ik zelf geen ANWB-lid ben. Lijkt me dan niet zo'n vreemde vraag toch??
Petra
Marco, bedankt voor je goede tip!
Petra
Petra
Nee hoor, de vraag was heel duidelijk
Lekker vriend is dat dan. Als hij goed zijn voorwaarden van het ANWB lidmaatschap door leest staat er toch heel duidelijk in dat het lidmaadschap persoons gebonden is.petra207 schreef:Hoi Schellie,
Petra
Andre
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Mijn hemel wat een onvriendelijk reacties zitten hier tussen.
Lid worden kost 16,50 en kan dus meer dan de moeite waard zijn voor je op reis gaat.
Lid worden kost 16,50 en kan dus meer dan de moeite waard zijn voor je op reis gaat.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Ik vind de reacties niet onvriendelijk maar komen door een gevoel van onrecht. Het is oneerlijk om een pas van een ander te willen gebruiken. Dat je hier dan de vraag gaat stellen of dit kan, dan kun je reacties daarop verwachten. Verkeerde zuinigheid noem ik dat. Wordt zelf lid van de ANWB en geniet dan op een eerlijke manier van de betreffende kortingen.
Veel plezier met je reis.
groeten,
es
Veel plezier met je reis.
groeten,
es
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er wordt alleen een vraag gesteld geen evil plan gesmeed dus dan mag het wat mij betreft wel wat vriendelijker en informatiever.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben nog wel even benieuwd naar het antwoord op de vraag of je de pas zelf per se moet meenemen, of dat ook kan worden volstaan met een kopie? Mijn vriend met wie ik in september naar de USA ga heeft een anwb pas, maar zijn zus heeft deze eigenlijk ook nodig omdat zij met hun auto in NL blijft en hem misschien ook nodig heeft (en wij zijn een half jaar in totaal op reis, dus dat is nogal een tijdje)
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
ANWB pas is persoons gebonden en niet auto gebonden.
Dus als de zus in Nederland met zijn auto rijdt dan zal zij zelf een ANWB lidmaatschap moeten hebben voor pech hulp.
Dus als de zus in Nederland met zijn auto rijdt dan zal zij zelf een ANWB lidmaatschap moeten hebben voor pech hulp.
- bedeve
- Amerika-expert
Als je nou eend de hele thread leest.
En alle reacties daarop.
Dan zie je dat die teksten van ene Schellie precies in de roos geschoten is.
Ook al vinden allerlei lieden dat "onvriendelijk"
Misschien wel omdat ze zich betrapt voelen in hun onnoemlijke slimheid
En alle reacties daarop.
Dan zie je dat die teksten van ene Schellie precies in de roos geschoten is.
Ook al vinden allerlei lieden dat "onvriendelijk"
Misschien wel omdat ze zich betrapt voelen in hun onnoemlijke slimheid
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gezellig type ben jij zeg
Vragen of iets mag is in mijn beleving iets heel anders dan evil plannen maken.

Misschien even alles correct schrijven voor je kritiek op anderen gaat leveren.bedeve schreef:Als je nou eend de hele thread leest.
Vragen of iets mag is in mijn beleving iets heel anders dan evil plannen maken.
Hallo allemaal,
even ter info. Ik ga zelf een ANWB-lidmaatschap regelen. Zoals gezegd heb ik alleen maar een vraag gesteld nav een opmerking van een vriend van me. Ik had zelf al mijn twijfels of dit wel zo werkt zoals hij het heeft aangeboden. Vandaar mijn vraag.
Ik ben geen gierigaard, teer niet op andermans centen en ben niet zo'n krent dat ik op alles wil besparen. Het was gewoon maar een vraag.... tsjonge wist niet dat dit zulke onaardige en onbeschofte reacties op zou leveren. Dit is volgens mij gewoon een normaal en net forum waarop je vragen kunt stellen en gewoon normale reacties kunt verwachten. Gelukkig heb ook wel gewoon normale en aardige reacties gehad en nuttige tips. Op deze reacties heb ik mijn besluit tot lidmaatschap gebaseerd. Deze mensen wil ik dan ook vriendelijk bedanken voor de hulp!
Voor degenen die ronduit onbeschoft en onvriendelijk waren wil ik zeggen: get a life. Als je je hierover zo ontzettend opwindt dan heb je verder ook gewoon echt niks beters te doen....
Petra
even ter info. Ik ga zelf een ANWB-lidmaatschap regelen. Zoals gezegd heb ik alleen maar een vraag gesteld nav een opmerking van een vriend van me. Ik had zelf al mijn twijfels of dit wel zo werkt zoals hij het heeft aangeboden. Vandaar mijn vraag.
Ik ben geen gierigaard, teer niet op andermans centen en ben niet zo'n krent dat ik op alles wil besparen. Het was gewoon maar een vraag.... tsjonge wist niet dat dit zulke onaardige en onbeschofte reacties op zou leveren. Dit is volgens mij gewoon een normaal en net forum waarop je vragen kunt stellen en gewoon normale reacties kunt verwachten. Gelukkig heb ook wel gewoon normale en aardige reacties gehad en nuttige tips. Op deze reacties heb ik mijn besluit tot lidmaatschap gebaseerd. Deze mensen wil ik dan ook vriendelijk bedanken voor de hulp!
Voor degenen die ronduit onbeschoft en onvriendelijk waren wil ik zeggen: get a life. Als je je hierover zo ontzettend opwindt dan heb je verder ook gewoon echt niks beters te doen....
Petra
Ja dit is gewoonlijk een erg net en leuk forum. Daaarom zitten er veel mensen al heel lang en/of intensief op. Omdat zaken met respect geschreven worden.
't is de toon die de muziek maakt.
Petra heeft dat hoop ik goed opgepikt.
't is de toon die de muziek maakt.
Petra heeft dat hoop ik goed opgepikt.
Wij kregen gisteren gewoon 10% korting bij een Super 8 hotel en hoefden geen pas te laten zien.
Maar er gewoon eentje bij je hebben is natuurlijk altijd slim.
Maar er gewoon eentje bij je hebben is natuurlijk altijd slim.
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij hebben hem tijdens onze vier reizen twee keer moeten laten zien. We kregen altijd gewoon de AAA korting als we er om vroegen.
Marjon
Marjon
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Wij hebben hem eigenlijk nooit hoeven te laten zien, tót onze afgelopen vakantie... Toen eenmaal laten zien.
Echter gebruikten wij eigenlijk altijd de hotelcouponnen. Daarmee was een nachtje slapen namelijk nóg goedkoper
Echter gebruikten wij eigenlijk altijd de hotelcouponnen. Daarmee was een nachtje slapen namelijk nóg goedkoper

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1184 Weergaves
-
Laatste bericht door deebee7
-
- 8 Reacties