Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

overgewicht bagage

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
timbre
Amerikafan

overgewicht bagage

Bericht door timbre »

Hoi,

Na een weekje USA hebben we al danig kunnen shoppen (lang leve timberland winkelprijzen:)). Daarom beginnen we nu al te vrezen voor onze 23 kg limiet met United Airlines. Heeft er iemand ervaring met excess bagage? Wat ideetjes:

Het Michelin idee: Ofwel kunnen we zoveel mogelijk kleren aandoen op de luchthaven en zo plaats maken voor onze koopjes.
Het Evil idee: Ofwel alle vuile was opsturen met UPS/variant ? :twisted:
Het Dollar idee: Ofwel gewoon excess bagage fee betalen maar moet nog opzoeken hoeveel dat precies is. Dacht dat exacte prijs per kg er niet bij stond.

alvast bedankt.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: overgewicht bagage

Bericht door ned in MO »

Goedkoopste manier is een extra koffer/tas bijkopen en $50 betalen.
Als je meer dan 23 kilo in een koffer doet betaal je $200. Raar maar waar, dus extra koffertje kopen.
UPS gaat een fortuin kosten (als je geen korting hebt)
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

Mn koffer van de laatste trip was 57 pounds op de terugreis, bijna 26 kg. Dat kwam omdat mn koffer op de heenweg 4 dagen te laat aankwam en ik dus in Vegas veel heb moeten kopen zoals nieuwe hikeschoenen EN een nieuwe (kleinere) koffer etc etc. 4 dagen later kwam mn koffer alsnog aan en heb ik die nieuwe koffer in de andere gedaan (grote koffer ja..) met alle kleding etc etc, veel dubbel. Resultaat dus bijna 27 kg. Op het vliegveld (PHX) gaf ik de reden aan van dat overgewicht en kreeg ik een 'HEAVY' kaartje aan mn koffer en hoefde verder niets bij te betalen. Vond het vreemd dat ze niet ging uitzoeken of ik niet een verhaaltje stond te verzinnen, kreeg direct dat kaartje aan mn koffer..

Je hebt dus ook nog het 'ik kreeg mn koffer pas 4 dagen later idee', al denk ik niet dat je daar altijd mee wegkomt.. :wink:
Gr, Gerben
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Een van onze koffers woog 3 pound teveel, ze wilden bij Delta meteen 150 dollar afrekenen.
Het is ook wel eens voor gekomen dat er een label aan ging, dat het om een zware koffer ging en we niks hoefden te betalen.
Heb je geen carry-on bij, waar je nog wat in kan doen?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het Michelin mannetje spreekt mij altijd wel aan. Mijn jas, met wel 8 zakken is dan ook nauwelijks op te tillen ;) Ik ga ook voor de Timberlands later dit jaar. Misschien 2 jassen over elkaar? ......
onderlegger
Amerikafan
Partner van: Brenda
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door onderlegger »

Wij vlogen met American Airlines. In het terugkeren hebben we nog moeten (mogen) overladen in onze handbagage omdat onze koffers te zwaar waren. We waren met 3 personen maar het was het gewicht van elke koffer apart telden. Alle reisgidsen en zware dingen dus in de handbagage gestopt.

Ik vind het trouwens raar dat er zo strikt op het gewicht van de koffers gekeken wordt maar niet naar het gewicht van de handbagage. Sommigen hebben voor 2 weken materiaal mee in hun handbagage denk ik. En dan raar opkijken als hun koffer niet in de bagageruimte kan.

Mijn tip dus: prop alles in je handbagage.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Die 23kg grens heeft met regels die het personeel beschermen te maken (kan even niet op het goede woord komen) dus daarom zijn die zo keihard.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het verschilt misschien per maatschappij, maar ook aan handbagage kan een maximumgewicht zitten (12 kg bij de KLM).

Marianne
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Het is een open deur, maar toch: Doe de zwaarste zaken in je carry on, zorg dat je 2 stuks carry on heb en dat je carry on koffer aan de grote kant is, trek die zware jas met volle zakken of schoenen aan, gooi alle verpakkingen weg, gooi je toilet artikelen die weg kunnen gewoon weg (fles shampoo, scheerschuim, tandpasta) neem een paar kilo exrtra carry-on mee in een plastic tasje (als je koffer wat overgewicht heeft bied United je zelfs vaak een plastik tasje aan).

Voor je het weet heb je zo weer 15 Kg "gevonden".

In de laatste 10 jaar is voor zover ik me kan herinneren maar 1 keer op maat (niet gewicht) van mijn carry on gelet. Dat was kort na een aanslag op Heathrow. Carry on die op Schiphol ok was bleek in London niet door de beugel te kunnen.

>Die 23kg grens heeft met regels die het personeel beschermen te maken
> (kan even niet op het goede woord komen) dus daarom zijn die zo keihard.

Gaat nmm gewoon om geld verdienen. Een kilo die een tourist gebruikt hebben ze veel liever ter beschikking voor luchtvracht. Als een tas te zwaar is mogen ze hem niet alleen tillen, vandaar dat er een label opgaat "heavy". Is hij te zwaar zonder label dan laten ze hem op sommige vliegvelden (o.a. London) gewoon staan. Verder is die beschermende personeels regel opeens verdwenen als je bijbetaalt voor het overgewicht. Want dan tillen ze hem met z'n tweeen, maar hoe vaak ik al niet door mijn raampje heb gezien dat ze het toch stieken alleen doen :D

Ook mogen frequentflyers vaak meer dan 23kg per koffer meenemen. Zie onderstaande afbeelding van de United Airlihnes website:

Afbeelding

Voor zover ik weet heeft United Airlines geen regels tussen USA / Europa voor het gewicht van je carry on. Wel regels vwb de afmetingen.

Afbeelding
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

Wij hadden op onze reis (nu twee dagen thuis) zo'n bagagewegertje mee, bleek onze koffers op de luchthaven toch zo'n goeie vier kilo meer te wegen dan onze weger aangaf

dus onze grootste koffer woog er volgens de luchthaven 25 kg, heeft de dame van united niks van gezegd, de andere drie koffers bleven er ruim onder, dus mss daardoor? Mss ook gewoon geluk hebben wie je voor je hebt bij het inchecken.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Martin & Marianne schreef:Het verschilt misschien per maatschappij, maar ook aan handbagage kan een maximumgewicht zitten (12 kg bij de KLM).

Marianne
Akkoord, maar 12 kilogram meer kan toch al tellen he. Ik steek normaal gezien enkel wat snacks, een reisboek of 2, m'n camera en reserve batterijen in de handbagage. Bijlange geen 12 kilo dus. Voor de rest probeer ik er zoveel mogelijk kleine dingen die anders in de checked-bagage gaan. Zo bespaar je ook weeral gewicht. Wat ik ook doe, is mijn dikste pull en jas bij me houden op het vliegtuig. Dat scheelt ook heel wat hoor, en je kan het makkelijk ergens tussen propper.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik lees dat je bij Delta zelfs 18 kg carry on mag meenemen. Ik moet er niet aan denken.....
Geeske
Amerikafan

Bericht door Geeske »

Bij American Airlines mag je ook 18 kg. Dus das stiekem gewoon een tweede koffer...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik las vorige week in de krant dat KLM op lichtere fleecedekens (scheelde 50 gr per deken) en lichtere trolleys is overgestapt om (dure) kerosine te besparen. Het gewicht van de handbagage aan banden leggen lijkt me dan veel effectiever. :?

Marianne
timbre
Amerikafan

Bericht door timbre »

We waren sowieso van plan om zoveel mogelijk in onze handbagage te stoppen. Je mag als handbagage 1 bag hebben en 1 personal belonging zoals een laptop draagtas of handtas. Ik neem dus een rugzakje mee met mn laptop en nog wat stuff in als personal belonging en dan nog 1 trolley als handbagage volgepropt. Dit in combi met het michelin-idee. Als we dan echt nog veel overgewicht hebben gaan we gewoon voor de 2e reiskoffer en betalen we 50$. Dan proberen we wel het maximum van 23 kg eruit te halen en dan is het 'shop till we drop' geblazen.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

met het risico een heleboel op mijn nek te krijgen, ben ik dan de enige die me erger aan buitenformaat handbagage? Ik neem gewoon een tas mee en mijn fototas, maar als ik vaak zie wat mensen allemaal meesleuren als handbagage

wij zijn nu in economy plus van united teruggekomen en ik heb beide tassen aan mijn voeten moeten zetten, evenals mijn moeder die een rugzak en een handtas bij zich had, omdat de overhead compartments volzaten met koffer'tjes' die bijna net zo groot waren als onze kleine valies
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik irriteer me er alleen maar aan als de carry ons duidelijk niet meer binnen de IATA normen vallen. Alles daarbinnen is gewoon toegestaan en klaar. Ik heb sinds het verlies van de gratis tweede koffer ook een trolley gekocht. Niet iedereen gaat om dezelfde reden (of manier) met het vliegtuig. Ik ging bv de afgelopen jaren de gehele zomer naar mijn Amerikaanse vriendin. Die twee koffers had ik gewoon nodig. Nu maakt het de boel weer $100 duurder, dus maak ik gebruik van de regels om een grotere handbagage mee te nemen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
headhunterke
Amerikakenner

dafkapin schreef:met het risico een heleboel op mijn nek te krijgen, ben ik dan de enige die me erger aan buitenformaat handbagage? Ik neem gewoon een tas mee en mijn fototas, maar als ik vaak zie wat mensen allemaal meesleuren als handbagage

wij zijn nu in economy plus van united teruggekomen en ik heb beide tassen aan mijn voeten moeten zetten, evenals mijn moeder die een rugzak en een handtas bij zich had, omdat de overhead compartments volzaten met koffer'tjes' die bijna net zo groot waren als onze kleine valies
Neen hoor, ik erger me er ook aan. Maar ik heb een rugzakje waarin erg veel in kan én binnen de normen valt hoor. Ik zelf vind ook niets irritanter dan mensen die volledige valiezen als carry on meezeulen.
Ik respecteer altijd de normen.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

>Ik respecteer altijd de normen.

Ik ook, maar dat is wat anders dan alle regeltjes die gedrukt staan te volgen.

- Ik vraag bijna altijd netjes bij de drop off of mijn handbaggage de cabin in mag. Als ze dan JA zeggen ben ik tevreden.
- Net zoals ik tevreden ben als ze toelaten dat in 25Kg ipv 23Kg in een koffer stop.

In deze twee voorbeelden heb ik naar mijn mening aan de norm voldaan, ook al zijn de gedrukte regels anders.
headhunterke
Amerikakenner

Jaja, tuurlijk, dat bedoelde ik ook.
Ik heb zelf ook eens met een 'te zware koffer' gevlogen. Maar voor die kilogram deden ze echt niet moeilijk hoor. Maar ik wil maar zeggen, de eerder 'ongeschreven' regels zoals de mensen die zich voor niet generen of met gigantisch veel carry on aan boord gaan. Zal je mij niet zien doen hoor.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer