Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reisgidsen voor het westen van de VS
Reisgidsen voor het westen van de VS
Voor onze trip naar de VS (zie viewtopic.php?f=8&t=29369) ben ik opzoek naar goede reisgidsen. Tot nu toe heb ik vrijwel alle info van het internet, dus ik zou graag een gids(en) hebben met wat meer informatie.
Wat kunnen jullie me aanraden?
Wat kunnen jullie me aanraden?
Grtz Jan
"In Wildness is the Preservation of the World"
Re: Reisgidsen voor het westen van de VS
Wij maken altijd gebruik van Capitool gidsen, dit zijn vertalingen van de Engelse Eyewitness Travel Guides.
Hier maken we dan gebruik van als er bijvoorbeeld geen Nederlandse versie is (bijvoorbeeld van Chicago).
Hier maken we dan gebruik van als er bijvoorbeeld geen Nederlandse versie is (bijvoorbeeld van Chicago).
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik vond de trotter over het ZW super!
zie dit topic: viewtopic.php?f=7&t=29525&p=483558&hilit=reisgidsen#p483558
-
- Amerika-ontdekker
Beste Jan,
Wij hadden bij onze laatste trip naar ZW ook een Capitool gids mee.
Wij zijn er zeer grote fans van!
Vind de gidsen altijd erg overzichtelijk en natuurlijk mooi vormgegeven.
Gr, kirsten
Wij hadden bij onze laatste trip naar ZW ook een Capitool gids mee.
Wij zijn er zeer grote fans van!
Vind de gidsen altijd erg overzichtelijk en natuurlijk mooi vormgegeven.
Gr, kirsten
I second that! Erg veel goede informatie, en ook een duidelijke mening over de beschreven plekken, dat mis ik nog wel een sin andere reisgidsen. Daarnaast een Lonely Planet voor alle praktische informatie, and you're all set!Tipsy_1 schreef:Ik vond de trotter over het ZW super!
- Susie one
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik heb giseren van een vriendin de insight guide Nationale Parken West Amerika gekregen.
Ik vind het een duidelijke gids over alle nationale parken in West Amerika.
Wij gaan volgende week met vakantie en kopieeren de pagina's die wij nodig hebben. Wij nemen de capitoolreisgidsen mee van Californie en Zuid West Amerika mee.
De laatsten jaren kopen wij ook steeds de reisgidsen van Capitool.
Groetjes,
Susie One
Wij gaan volgende week met vakantie en kopieeren de pagina's die wij nodig hebben. Wij nemen de capitoolreisgidsen mee van Californie en Zuid West Amerika mee.
De laatsten jaren kopen wij ook steeds de reisgidsen van Capitool.
Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij hebben voor onze aankomende reis, de reisgids van de ANWB gekocht: Verenigde Staten; Zuid- West. Tot nu toe heb ik hier veel info uit kunnen halen. Daarnaast lees ik ook dat veel mensen gebruik maken van de Lonely Planets (evt in pdf op hen site te kopen).
Of als app op je iPhone/iPodD-D schreef:Daarnaast lees ik ook dat veel mensen gebruik maken van de Lonely Planets (evt in pdf op hen site te kopen).

- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Goeie tip; bedankttoscabreeschoten schreef:Of als app op je iPhone/iPod

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Deze heb ik ook. Ik vind het een mooi en leuk boek dat ook informatie geeft over geschiedenis of geologie van een park. Ik gebruik deze vooral om te kijken welke parken ik zeker wil bezoeken. Voor praktische informatie waar je ter plaatse veel aan hebt gebruik ik liever Capitool/lonely planet/Rough Guide (die laatste is mijn persoonlijke favoriet).Susie one schreef:Ik heb giseren van een vriendin de insight guide Nationale Parken West Amerika gekregen.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Die heb ik gelijk maar even besteld; ligt morgen op de deurmatSusie one schreef:Ik heb giseren van een vriendin de insight guide Nationale Parken West Amerika gekregen.
Groetjes,
Susie One

Bedankt allemaal,
Erg veel om effe na te kijken!
Erg veel om effe na te kijken!
Grtz Jan
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een prachtige gids vind ik Fodor's Complete Guide to the National Parks of the West.
En de Lannoo is heel handig, vooral voor routes, hoewel ik de nieuwe uitgave van het zuidwesten nog niet goed bekeken heb.
Marianne
En de Lannoo is heel handig, vooral voor routes, hoewel ik de nieuwe uitgave van het zuidwesten nog niet goed bekeken heb.
Marianne
Beetje of topic maar ik heb een document gemaakt met behulp van de website ontdek amerika. Vind het echt een geweldige site met heel veel informatie.
Ik heb per park dat we bezochten een bestand gemaakt met informatie die voor ons handig was, een kopie van een kaart erbij en eventuele andere info, alles uitgeprint en in mapjes meegenomen.
Als "echt" boek hadden we de lonely planet mee.
Ik heb per park dat we bezochten een bestand gemaakt met informatie die voor ons handig was, een kopie van een kaart erbij en eventuele andere info, alles uitgeprint en in mapjes meegenomen.
Als "echt" boek hadden we de lonely planet mee.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Wow, veel informatie! Bedankt allemaal!
Nu weten we waar we heen gaan, dus daar heb ik niet echt een gids voor nodig. ik zou dus graag een gids hebben waar meer informatie staat over welke routes (scenic highways enzo), restaurants, etc de moeite waard zijn om heen te gaan of om te rijden. Komt dan de Lannoo het gids het meest in de buurt?
Bij de ANWB heb ik de gidsen Verenigde Staten, Zuid-West en Verenigde Staten, Noord-West gezien die bijna onze gehele reis omvatten (zie viewtopic.php?f=8&t=29369). Wat is jullie ervaring met deze?
Veel gidsen bevatten ook maar een deel van het gebied waar we naar toe gaan, en om nu met kilo's aan gidswerk het vliegtuig in te stappen zie ik ook weer niet zitten. Ik zal de pdf's van lonely planet eens bekijken.
Nu weten we waar we heen gaan, dus daar heb ik niet echt een gids voor nodig. ik zou dus graag een gids hebben waar meer informatie staat over welke routes (scenic highways enzo), restaurants, etc de moeite waard zijn om heen te gaan of om te rijden. Komt dan de Lannoo het gids het meest in de buurt?
Bij de ANWB heb ik de gidsen Verenigde Staten, Zuid-West en Verenigde Staten, Noord-West gezien die bijna onze gehele reis omvatten (zie viewtopic.php?f=8&t=29369). Wat is jullie ervaring met deze?
Veel gidsen bevatten ook maar een deel van het gebied waar we naar toe gaan, en om nu met kilo's aan gidswerk het vliegtuig in te stappen zie ik ook weer niet zitten. Ik zal de pdf's van lonely planet eens bekijken.
Grtz Jan
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
wij hebben veel gehad aan die lannoo gids! (wel de oude editie, en niet te nieuwste, die heb ik ook nog niet gezien)
en dan met name het route gedeelte achteraan (de plannetjes die bij de routes staan zijn heel goed, veel meer heb je eigenlijk niet nodig)
en dan met name het route gedeelte achteraan (de plannetjes die bij de routes staan zijn heel goed, veel meer heb je eigenlijk niet nodig)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk het wel, in elk geval met de oude Lannoo, maar met een goede kaart kom je ook al een eind, of google eens op scenic highways and byways.jvanmil schreef:Nu weten we waar we heen gaan, dus daar heb ik niet echt een gids voor nodig. ik zou dus graag een gids hebben waar meer informatie staat over welke routes (scenic highways enzo), restaurants, etc de moeite waard zijn om heen te gaan of om te rijden. Komt dan de Lannoo het gids het meest in de buurt?
Restaurants vind ik altijd lastig, is nogal persoonlijk en ook erg wisselend.
Er staan ergens restauranttips op het forum dacht ik maar je kunt ook de vraag in je routetopic stellen, dan krijg je per plaats wel wat tips. Vaak is er niet veel keuze. Voor Yellowstone is Old faithful een must, maar reserveer tijdig.
Marianne
Lannoo is erg handig voor routes en ook restaurants/verblijfsplekken. Overzichtelijk bij de plaats waar je bent. Kilometers en tijdsduur staat ook bij benadering aangegeven. Erg praktisch.
Er zijn aparte boeken over Scenic Hwy's en byways, zeer fraai, daar kopieer ik vaak uit, want anders inderdaad weer een boek om mee te slepen.
Er is dacht ik ook een website van.
Er zijn aparte boeken over Scenic Hwy's en byways, zeer fraai, daar kopieer ik vaak uit, want anders inderdaad weer een boek om mee te slepen.
Er is dacht ik ook een website van.
Ik heb de lonely planet op andere verre reisen (azie, rusland) altijd heel veel plezier van gehad. Hopelijk in de states ook, al moet ik zeggen dat ik de hotel info wat summier vind vergeleken met de andere gidsen. Het aanbod in de states zal wel groter zijn. Daarnaast via marktplaats net een lannoo op de kop kunnen tikken. Hij is momenteel niet te bestelllen bij de lokale boekhandel, ze krijgen van de uitgever als atlernatief de groene michelin gids. Deze kende ik niet, dus maar even mp afstruinen dan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 5128 Weergaves
-
Laatste bericht door wama4040
-
- 4 Reacties