Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Creditcard geblokkeerd
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Creditcard geblokkeerd
Heb afgelopen maandag bij Walmart een bestelling geplaats. De spullen worden via site-to-store geleverd in Los Angeles.
So far so good.
Afgelopen dinsdag heb ik nog een hotelletje geboekt in Brussel voor volgende week. De volgende dag kreeg ik bericht dat mijn creditcard geweigerd was. Woensdagavond opnieuw de gegevens ingevoerd, vandaag echter weer bericht van weigering.
Postbank gebeld en wat bleek, de card is door de fraudeafdeling geblokkeerd omdat het een verdachte transactie was. Op zich prima dat ze dat in de gaten houden maar op dat moment wel vervelend. Gelukkig hebben ze de creditcard onmiddelijk weer vrijgegeven en kan ik hem weer gebruiken voor de boeking.
So far so good.
Afgelopen dinsdag heb ik nog een hotelletje geboekt in Brussel voor volgende week. De volgende dag kreeg ik bericht dat mijn creditcard geweigerd was. Woensdagavond opnieuw de gegevens ingevoerd, vandaag echter weer bericht van weigering.
Postbank gebeld en wat bleek, de card is door de fraudeafdeling geblokkeerd omdat het een verdachte transactie was. Op zich prima dat ze dat in de gaten houden maar op dat moment wel vervelend. Gelukkig hebben ze de creditcard onmiddelijk weer vrijgegeven en kan ik hem weer gebruiken voor de boeking.
2010 LA-JT-GC-Page-Bryce-Zion-LV-DV-Yosemite-SF
2014 LA-LV-GC-MV-MOAB-RMNP-Denver
2016 Denver-Badlands-Black Hills-Yellowstone-Grand Teton-SLC-MOAB-Denver
2024 LA-JT-LV-GC-Page-Bryce-Zion-LV-DV-Sequoia-SF
2024 LA-------------SF
2024 LA-------------SF
Re: Creditcard geblokkeerd
Als je in een ander land een bestelling doet is het altijd goed dat even door te geven aan een credit kaart company. Bij mij hebben ze genoteerd dat er bestellingen worden gedaan in NL via internet en zo ook laten weten dat dochter naar Australie ging en de kaart kon gebruiken. Als er ineens een groot bedrag bij komt, bellen ze altijd om te controleren. Een ongemak dat ik helemaal niet erg vind, dus wordt dat een ongemak bij een gemak?
rijocaer
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb nu inderdaad doorgegeven wanneer wij in de vs zijn. Dat hebben ze ook keurig genoteerd.
Zoals ik al zei vind ik het prima dat ze het gedaan hebben, kwam alleen even ongelukkig uit.
Zoals ik al zei vind ik het prima dat ze het gedaan hebben, kwam alleen even ongelukkig uit.
2010 LA-JT-GC-Page-Bryce-Zion-LV-DV-Yosemite-SF
2024 LA-------------SF
2024 LA-------------SF
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Waarschijnlijk een in jouw geval "afwijkend betalingsgedrag". Dat registreren de computers en wordt je card (tijdelijk) geblokkeerd. Normaal belt je bank je dan even. ING heeft je waarschijnlijk niet telefonisch kunnen bereiken. Lastig, dat wel.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Ik doe regelmatig betalingen in het buitenland en vertel mijn bank dat nooit van te voren. Wel werd ik onlangs weer met de neus op de feiten gedrukt dat de banken in NL totaal geen service verlenen, zelfs niet als je voor die service betaald.

Bramster een maand geleden schreef:Ik wilde vorige week vanuit het buitenland een ticket kopen, maar mijn koop werd geweigerd. Toen ik gisteren thuis kwam er een brief van de Fraud en Risk Management adfdeling van mijn bank.
Er zat een tijdelijke blokkade op mijn credit card. Die blokkade was zo tijdelijk dat ik (dit bleek nadat ik de afdeling had opgebeld) een nieuwe pas moet aanvragen welke ik pas volgende week krijg.
Lekkere service van de bank. Ze waren nog te beroerd me even op te bellen dat er wellicht iets niet pluis was. Ze stuurden gewoon per snailmail een brief.
O ja, voor ik het vergeet. Mijn credit card is geblokkeerd door een verdachte betaling van maar liefst 1 Dollar![]()
Ik schrijf altijd dat de vliegmaatschappijen gek zijn, maar nu weet ik het zeker. De banken zijn ook de weg kwijt en hartstikke gek geworden
Heb het zelf ook meegemaakt afgelopen zomer. Waren aan het cruisen. Boordbetalingen van mijn CC werden afgeschreven via een Engelse rekening.
Een van de aanleghavens was Key West. Ik wilde daar betalen met mijn CC...werd ik geweigerd. Na telefonisch contact bleek de CC te zijn geblokkeerd door de maatschappij. De beveiliging ging in omdat het systeem dacht dat ik in Engeland was en er nu een transactie in de US werd gedaan.
Het leent dus wel de moeite om de CC maatschappij van tevoren evt in te lichten indien men meerdere landen bezoekt.
Een van de aanleghavens was Key West. Ik wilde daar betalen met mijn CC...werd ik geweigerd. Na telefonisch contact bleek de CC te zijn geblokkeerd door de maatschappij. De beveiliging ging in omdat het systeem dacht dat ik in Engeland was en er nu een transactie in de US werd gedaan.
Het leent dus wel de moeite om de CC maatschappij van tevoren evt in te lichten indien men meerdere landen bezoekt.
Laatst gewijzigd door kendor op 17 sep 2010, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik bel tegenwoordig ook even van te voren. Maar om een kaart voor $1 te gaan blokkeren gaat wel erg ver 

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- john ny
- Amerikakenner
Ik ben in het verleden zelf gebeld over een transactie die ze niet vertrouwde, maar eerst de kaart blokkeren heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Aan de ene kant een goede signalering aan de andere kant kan het best wel lastig zijn.
Aan de ene kant een goede signalering aan de andere kant kan het best wel lastig zijn.
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
-
- Amerikakenner
Ik heb mijn bank deze vakantie ook even verteld wanneer ik in de VS zou zitten. Ze keken me toch vreemd aan, en snapten niet waarom zij dat nou weer moesten weten. Tja, ik zit er niet op te wachten dat die kaart geblokkeerd wordt wegens verdachte transacties...
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Rabobank verwijst je dan door naar Mastercard. Want zij zijn degene die de kaart blokkeren. Kan me voorstellen dat je bank denkt 'wat moeten wij met die info'
- recidivist
- Amerikafan
Herkenbaar. Ook bij mij heeft ING al eens de CC geblokkeerd in verband met transacties die ze vreemd vonden. Was op dat moment in Duitsland en kon geen betalingen doen. Bleek dat een of andere onverlaat allerlei bestellingen bij Disney en Best Buy had gedaan. Wij niet, dus goed opgemerkt van de fraude-afdeling van ING. Bedragen zijn ook niet afgeschreven en ik kreeg een nieuwe CC. Blokkade was omdat ING ons niet telefonisch te pakken had gekregen.
Jaar later waren we in de USA en werden om 3 uur 's nachts door de fraude-afdeling van ING gebeld: er waren weer bedragen die ze niet thuis konden brengen: hotwire en priceline hadden ze nog nooit van gehoord
dus wilden even verifiëren of we die betalingen zelf hadden gedaan. Ja dus...'Bedankt en slaap lekker verder dan....'
Sinds die tijd laat ik ING altijd even weten van wanneer tot wanneer we in de USA zijn. Alhoewel ik ook wel een andere CC heb is het toch niet fijn als de bank zonder navraag de CC blokkeert.
Jaar later waren we in de USA en werden om 3 uur 's nachts door de fraude-afdeling van ING gebeld: er waren weer bedragen die ze niet thuis konden brengen: hotwire en priceline hadden ze nog nooit van gehoord

Sinds die tijd laat ik ING altijd even weten van wanneer tot wanneer we in de USA zijn. Alhoewel ik ook wel een andere CC heb is het toch niet fijn als de bank zonder navraag de CC blokkeert.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Bij een vriendin van mij was de CC ook geblokkeerd. Ze had ergens op internet kaarten gekocht voor een pretpark en een paar dagen later werden er opeens afschrijvingen gemaakt op online pokersites. Gelukkig heeft Mastercard/Rabobank het wel gelijk in de gaten en heeft ook alles vergoed, maar toch was het niet prettig om mee te maken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Niet elke vestiging, afgelopen zomer ook een CC blokkade gehad en ze begrepen direct wat er aan de hand was, wat ze moesten doen en gaven tenslotte het advies het volgende keer te melden als ik weer naar de VS ging.De Rabobank verwijst je dan door naar Mastercard. Want zij zijn degene die de kaart blokkeren. Kan me voorstellen dat je bank denkt 'wat moeten wij met die info'
TdJ
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
De kaart van Ko werd afgelopen dinsdag ook geblokkeerd toen we bij Roadbear stonden. Zodoende kon borg voor de camper niet geblokkeerd worden op zijn card. Dus heb ik daar mijn card voor gebruikt, maar mijn kaart gaat maar tot 1300 euro. Dus ik kan geen grote aankopen meer doen
Na een telefoontje met Visa bleek dat ze het ook een verdachte transactie vonden en dus de kaart maar gelijk geblokkeerd hebben. Wat trouwens ook gelijk weer ongedaan gemaakt werd na het telefoontje.

Na een telefoontje met Visa bleek dat ze het ook een verdachte transactie vonden en dus de kaart maar gelijk geblokkeerd hebben. Wat trouwens ook gelijk weer ongedaan gemaakt werd na het telefoontje.
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Gelukkig nog nooit problemen ondervonden met mijn CC. 

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Hoe meer er gefraudeerd wordt, hoe strakker de computers (vwb afwijkend betalingsgedra) bij Mastercard en ICS worden afgesteld. Voor de maatschappijen een middel om hun verlies te beperken, maar voor ons als gebruikers is een tijdelijk geblokkeerde CC gewoon balen !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Arlette
- Amerikafan
Dit heb ik in NY ook voor gehad op onze eerste dag (dus heeeel lastig) toen we er in mei waren (heb ik al eens gepost in een ander topic dus de hele uitleg ga ik hier maar niet meer doen ...) maar ik lees hier wel dat men de CC maatschappij of de bank van te voren kan laten weten wanneer je in de VS bv bent. Want ik kan aannemen dat men niet onmiddellijk bereikbaar is ginder, ik neem trouwens geen gsm mee, werkt ginder toch niet, is er te 'simpel' voor. Maar wie laat je dit dan best weten? Je eigen bank (in ons geval BNP Parisbas) of de maatschappij zelf dus Mastercard? En doe je dit dan per mail of hebben ze daar een speciaal formuliertje voor ... Het duurt hier spijtig genoeg nu nog wel even voor we terug kunnen
(willen al wel
) maar een verwittigd vrouw is er tien waard hé ...

- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb gewoon gebeld met Mastercard.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt gewoon naar het alarm nummer van Visa bellen: +31 (0)20 - 6 600 611.
Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar en ze nemen ook collect calls aan.
Ik heb naar dat nummer gebeld toen mijn creditcards gestolen waren.
Marjon
Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar en ze nemen ook collect calls aan.
Ik heb naar dat nummer gebeld toen mijn creditcards gestolen waren.
Marjon
Wij zijn nu op reis in de USA en gisteren bleek onze cc ook opeens geblokkeerd. Zagen we vandaag opeens dat er 1000 dollar was opgenomen in New Jersey (terwijl wij in LA zaten). De ING had dit ook opgemerkt, dus zij hebben meerdere pogingen van 1000 dollar opnamen geblokkeerd, helaas is het ze dus wel de eerste keer gelukt. Gelukkig ben je daar standaard tegen verzekerd en krijgen we het geld wel terug, maar we krijgen een nieuwe cc... op m'n adres in Nederland... terwijl we nog 4 maanden op reis zullen zijn. Erg balen.... Je kan hier zo weinig zonder cc, hadden we nou maar een reserve cc...
Wel een les geleerd: pas op met je cc, loop mee als je hem meegeeft, om skimmen te voorkomen!!
Wel een les geleerd: pas op met je cc, loop mee als je hem meegeeft, om skimmen te voorkomen!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 10421 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties