Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen met Jan Doets
-
- Amerika-newbie
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 okt 2010, 16:34
Ervaringen met Jan Doets
Op 11 augustus stuurde ik Jan Doets deze mail. Hoewel het even duurde voor we reactie kregen (8 oktober), is mijn conclusie dat het goed is reisorganisaties op de hoogte te brengen van je indrukken, suggesties voor verbetering te doen. Al was het maar om ze scherp te houden. En we kregen uiteindelijk ook uitgebreid antwoord.
Hoewel het de eerste keer was, en wij dus van een aantal gebruiken niet op de hoogte waren, hoop ik niet dat het al te naief overkomt bij jullie Amerika-kenners. De reactie van Jan Doets volgt.
Beste Jan Doets,
Op de laatste reisdag een paar opmerkingen waar u misschien wat aan heeft. Omdat het de eerste keer was dat we met onze tienerkinderen naar de VS gingen, hadden we besloten een groot deel van de reserveringen uit te besteden. Wij kozen voor een familie-autorondreis in het Zuid-Westen waarbij auto, hotels werden geboekt en enkele excursies vooraf door Jan Doets zijn samengesteld. Over het algemeen zijn we tevreden over deze keuze, al was deze niet goedkoop. Maar ik wil toch een paar kanttekeningen maken.
De vlucht
Ons werd aangeraden een dag tevoren via internet in te checken. Zo gezegd zo gedaan. Bij het invullen stuitten wij op een storing, er bleek iets niet in orde met digitale immigratieformulieren. Veel heen en weer gemail/gebel met Jan Doets en met United Airlines leverde niets op. Wij moesten ons maar vroeg bij de balie op Schiphol melden, zo werd ons gezegd. Daar vroeg de medewerkster waarom we de formulieren van Waive niet hadden geprint? In de informatie van Jan Doets stond echter dat dit niet nodig was: toegelaten is toegelaten. Op Schiphol moesten wij dus opnieuw het Waive programma door (bij de display had zich inmiddels een flinke rij gevormd). Het heeft even geduurd allemaal.
De vlucht naar Chicago verliep prima. Er werd een lunch geserveerd. In Chicago moesten wij overstappen. Daar bleek de vlucht overbooked. Een baliemedewerkster bood ons een overnachting en een bedrag aan als we onze stoelen wilden inleveren. Dat hebben wij uiteraard geweigerd, zodat anderen het slachtoffer werden.
Op de vlucht naar Los Angeles werd ons geen maaltijd aangeboden en moesten wij de drankjes zelf betalen. Op een totale vlucht van ruim 12 uur hebben wij dus slechts 1 maaltijd gehad. Een beetje karig als je het mij vraagt.
De auto
In Los Angeles werden we per shuttle naar Hertz vervoerd. Daar werd ons een fraaie auto aangeboden (een Nissan Infiniti). Voor de navigatie Neverlost moesten wij wel bijbetalen. Achteraf zijn wij blij dat we dit gedaan hebben, want het was ons met het allegaartje aan kaarten, routebeschrijvingen, flyers en kopietjes die Jan Doets ons meegaf nooit gelukt om alles te vinden. Ook bleken sommige adressen van hotels niet te kloppen. Het Hilton Garden Grove ligt niet in Los Angeles maar in Anaheim. Type je dus Harbor Boulevard LA in dan kom je ergens in de havens van LA uit en niet in het anderhalf uur verderop gelegen Anaheim. In Sedona bleek het opgegeven adres ons naar Best Western Hotel te leiden, terwijl we naar het Radisson moesten. Dat overigens niet meer de naam Radisson droeg maar gewoon Poco Diablo (zonder Radisson ervoor). En zo klopten meer dingen niet. Hoe moet je bijvoorbeeld een hotel vinden als je alleen maar een postbusnummer hebt?
Opmerkingen: waarom niet met Hertz uitonderhandelen voor een gratis Neverlost? Het heeft ons ruim 300 dollar extra gekost. Wanneer je in Nederland al niet meer zonder Tom Tom rijdt, waarom zou je in de VS dan met kaarten van wisselende kwaliteit goed de weg vinden?
Hotels
De meeste hotels waren van goede kwaliteit. Alleen het Mammoth Inn was aan een opknapbeurt toe, bovendien waren de kamers niet schoon. Bij Hilton Anaheim moesten wij 24 dollar voor het parkeren betalen, in de overige hotels kregen we gratis een parkeerkaart.
Bij slechts 1 hotel was het ontbijt inclusief. Kan dat niet anders? Wij zagen namelijk geregeld gasten die een coupon aan de ober gaven en vervolgens ontbijt werden geserveerd. Extra kosten: 40 dollar per dag. Dit kan toch worden bedongen bij de inkoop?
Excursies
De 4 excursies ( waaronder 2 jeeptours) waren allemaal goed georganiseerd, misschien wat aan de korte kant (1,5 tot 2 uur). Het raften in Moab mocht geen raften heten, het was meer een roeitocht over de rivier (wij roeiden niet, dat deed een gids). De Ducktour in San Francisco was een groot succes mede dankzij de capriolen van Doug de chauffeur die ons en het publiek langs de weg aan het zingen, dansen en klappen kreeg.
Voor Las Vegas kregen wij een buskaart aangeboden van Jan Doets. Mooi gebaar, maar de taxi’s zijn er goedkoop en de bushaltes staan steevast op plekken zonder schaduw. En dan duurt een halfuur wachten lang, kan ik u vertellen.
Parken
Ons werd door Jan Doets geadviseerd een jaarpas voor de National Parks van 80 dollar aan te schaffen voor de parken die wij zouden bezoeken. We hebben deze pas echter maar 2 keer hoeven te tonen, bovendien moesten we voor de forests geregeld extra fee betalen voor de toegang.
De parken waren stuk voor stuk geweldig. Alleen Chinle had wat ons betreft niet gehoeven, het voegde niets toe aan het programma.
Dit zijn een paar kanttekeningen bij een overigens geslaagde reis.
San Francisco, 10 augustus 2010
Met vriendelijke groet,
Familie P. van Riel
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De reactie van Jan Doets
Geachte familie van Riel,
Wij hebben uw schrijven in goede orde ontvangen.
Veel van uw ervaringen nemen wij graag ter harte en een aantal zullen wij toelichten.
De raft in Moab wordt in onze gids omschreven als een kalme raft waarbij u in rustige snelheid afdrijft, met enkele stroomversnellingen.
Het biedt de mogelijkheid op een leuke, andere manier van de prachtige omgeving van Canyonlans NP te genieten.
Op binnenlandse vluchten worden geen maaltijden verstrekt, zoals genoemd in onze vliegtips..
Het Hilton Garden Grove ligt in Los Angeles, in de wijk Garden Grove.
Deze wijk ligt tegen de wijk Anaheim aan. Een navigatiesysteem biedt ook de mogelijkheid om via een postcode een route te zoeken, in grote steden met veel wijken kan het i.d.d. voorkomen dat straatnamen dubbel zijn en u zo naar de verkeerde 'Harbour Boulevard' leiden.
In verreweg de meeste hotels in de US is het ontbijt niet inbegrepen of naar onze maatstaven summier en duur. Ontbijtvouchers meegeven is een oplossing, maar vaak is het leuker en goedkoper om bij een restaurantje een ontbijt te nuttigen, en laten wij deze keuze graag aan de klanten (zie blz 11 tips;wat handig is om te weten).
Dit geldt ook voor uw suggestie om alle Hertzauto's met een never lost systeem te gaan verkopen. Wij bieden de mogelijkheid dit van te voren vast te leggen, met de kanttekening dat niet alle types bij alle verhuurstations te verkrijgen zijn met een never lost system.
De kosten van een National Parks and Feder Recrational Lands Pas worden ook in het tip boekje 'Wat handig is om te weten', blz 15 genoemd.
Hierin staat ook vermeld dat u toegang tot National Monuments en State Parks niet is inbegrepen hierin en vaak ca US$5,- per auto kost.
Misschien leuk om te weten dat de opbrengst van deze kosten ten goede komt aan het behoud van de parken.
Wij willen u bedanken voor de moeite die u heeft genomen ons van uw ervaringen op de hoogte te stellen. Dit stelt ons in staat onze informatie beter af te stemmen op onze klanten.
Wij hopen uw schrijven naar tevredenheid te hebben behandeld en zien u graag terug als tevreden klant, om een volgend verblijf in de US of Canada voor u te regelen!
Met vriendelijke groet,
Mathilde Reijngoud
Customer Services
Jan Doets America Tours
Hoewel het de eerste keer was, en wij dus van een aantal gebruiken niet op de hoogte waren, hoop ik niet dat het al te naief overkomt bij jullie Amerika-kenners. De reactie van Jan Doets volgt.
Beste Jan Doets,
Op de laatste reisdag een paar opmerkingen waar u misschien wat aan heeft. Omdat het de eerste keer was dat we met onze tienerkinderen naar de VS gingen, hadden we besloten een groot deel van de reserveringen uit te besteden. Wij kozen voor een familie-autorondreis in het Zuid-Westen waarbij auto, hotels werden geboekt en enkele excursies vooraf door Jan Doets zijn samengesteld. Over het algemeen zijn we tevreden over deze keuze, al was deze niet goedkoop. Maar ik wil toch een paar kanttekeningen maken.
De vlucht
Ons werd aangeraden een dag tevoren via internet in te checken. Zo gezegd zo gedaan. Bij het invullen stuitten wij op een storing, er bleek iets niet in orde met digitale immigratieformulieren. Veel heen en weer gemail/gebel met Jan Doets en met United Airlines leverde niets op. Wij moesten ons maar vroeg bij de balie op Schiphol melden, zo werd ons gezegd. Daar vroeg de medewerkster waarom we de formulieren van Waive niet hadden geprint? In de informatie van Jan Doets stond echter dat dit niet nodig was: toegelaten is toegelaten. Op Schiphol moesten wij dus opnieuw het Waive programma door (bij de display had zich inmiddels een flinke rij gevormd). Het heeft even geduurd allemaal.
De vlucht naar Chicago verliep prima. Er werd een lunch geserveerd. In Chicago moesten wij overstappen. Daar bleek de vlucht overbooked. Een baliemedewerkster bood ons een overnachting en een bedrag aan als we onze stoelen wilden inleveren. Dat hebben wij uiteraard geweigerd, zodat anderen het slachtoffer werden.
Op de vlucht naar Los Angeles werd ons geen maaltijd aangeboden en moesten wij de drankjes zelf betalen. Op een totale vlucht van ruim 12 uur hebben wij dus slechts 1 maaltijd gehad. Een beetje karig als je het mij vraagt.
De auto
In Los Angeles werden we per shuttle naar Hertz vervoerd. Daar werd ons een fraaie auto aangeboden (een Nissan Infiniti). Voor de navigatie Neverlost moesten wij wel bijbetalen. Achteraf zijn wij blij dat we dit gedaan hebben, want het was ons met het allegaartje aan kaarten, routebeschrijvingen, flyers en kopietjes die Jan Doets ons meegaf nooit gelukt om alles te vinden. Ook bleken sommige adressen van hotels niet te kloppen. Het Hilton Garden Grove ligt niet in Los Angeles maar in Anaheim. Type je dus Harbor Boulevard LA in dan kom je ergens in de havens van LA uit en niet in het anderhalf uur verderop gelegen Anaheim. In Sedona bleek het opgegeven adres ons naar Best Western Hotel te leiden, terwijl we naar het Radisson moesten. Dat overigens niet meer de naam Radisson droeg maar gewoon Poco Diablo (zonder Radisson ervoor). En zo klopten meer dingen niet. Hoe moet je bijvoorbeeld een hotel vinden als je alleen maar een postbusnummer hebt?
Opmerkingen: waarom niet met Hertz uitonderhandelen voor een gratis Neverlost? Het heeft ons ruim 300 dollar extra gekost. Wanneer je in Nederland al niet meer zonder Tom Tom rijdt, waarom zou je in de VS dan met kaarten van wisselende kwaliteit goed de weg vinden?
Hotels
De meeste hotels waren van goede kwaliteit. Alleen het Mammoth Inn was aan een opknapbeurt toe, bovendien waren de kamers niet schoon. Bij Hilton Anaheim moesten wij 24 dollar voor het parkeren betalen, in de overige hotels kregen we gratis een parkeerkaart.
Bij slechts 1 hotel was het ontbijt inclusief. Kan dat niet anders? Wij zagen namelijk geregeld gasten die een coupon aan de ober gaven en vervolgens ontbijt werden geserveerd. Extra kosten: 40 dollar per dag. Dit kan toch worden bedongen bij de inkoop?
Excursies
De 4 excursies ( waaronder 2 jeeptours) waren allemaal goed georganiseerd, misschien wat aan de korte kant (1,5 tot 2 uur). Het raften in Moab mocht geen raften heten, het was meer een roeitocht over de rivier (wij roeiden niet, dat deed een gids). De Ducktour in San Francisco was een groot succes mede dankzij de capriolen van Doug de chauffeur die ons en het publiek langs de weg aan het zingen, dansen en klappen kreeg.
Voor Las Vegas kregen wij een buskaart aangeboden van Jan Doets. Mooi gebaar, maar de taxi’s zijn er goedkoop en de bushaltes staan steevast op plekken zonder schaduw. En dan duurt een halfuur wachten lang, kan ik u vertellen.
Parken
Ons werd door Jan Doets geadviseerd een jaarpas voor de National Parks van 80 dollar aan te schaffen voor de parken die wij zouden bezoeken. We hebben deze pas echter maar 2 keer hoeven te tonen, bovendien moesten we voor de forests geregeld extra fee betalen voor de toegang.
De parken waren stuk voor stuk geweldig. Alleen Chinle had wat ons betreft niet gehoeven, het voegde niets toe aan het programma.
Dit zijn een paar kanttekeningen bij een overigens geslaagde reis.
San Francisco, 10 augustus 2010
Met vriendelijke groet,
Familie P. van Riel
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De reactie van Jan Doets
Geachte familie van Riel,
Wij hebben uw schrijven in goede orde ontvangen.
Veel van uw ervaringen nemen wij graag ter harte en een aantal zullen wij toelichten.
De raft in Moab wordt in onze gids omschreven als een kalme raft waarbij u in rustige snelheid afdrijft, met enkele stroomversnellingen.
Het biedt de mogelijkheid op een leuke, andere manier van de prachtige omgeving van Canyonlans NP te genieten.
Op binnenlandse vluchten worden geen maaltijden verstrekt, zoals genoemd in onze vliegtips..
Het Hilton Garden Grove ligt in Los Angeles, in de wijk Garden Grove.
Deze wijk ligt tegen de wijk Anaheim aan. Een navigatiesysteem biedt ook de mogelijkheid om via een postcode een route te zoeken, in grote steden met veel wijken kan het i.d.d. voorkomen dat straatnamen dubbel zijn en u zo naar de verkeerde 'Harbour Boulevard' leiden.
In verreweg de meeste hotels in de US is het ontbijt niet inbegrepen of naar onze maatstaven summier en duur. Ontbijtvouchers meegeven is een oplossing, maar vaak is het leuker en goedkoper om bij een restaurantje een ontbijt te nuttigen, en laten wij deze keuze graag aan de klanten (zie blz 11 tips;wat handig is om te weten).
Dit geldt ook voor uw suggestie om alle Hertzauto's met een never lost systeem te gaan verkopen. Wij bieden de mogelijkheid dit van te voren vast te leggen, met de kanttekening dat niet alle types bij alle verhuurstations te verkrijgen zijn met een never lost system.
De kosten van een National Parks and Feder Recrational Lands Pas worden ook in het tip boekje 'Wat handig is om te weten', blz 15 genoemd.
Hierin staat ook vermeld dat u toegang tot National Monuments en State Parks niet is inbegrepen hierin en vaak ca US$5,- per auto kost.
Misschien leuk om te weten dat de opbrengst van deze kosten ten goede komt aan het behoud van de parken.
Wij willen u bedanken voor de moeite die u heeft genomen ons van uw ervaringen op de hoogte te stellen. Dit stelt ons in staat onze informatie beter af te stemmen op onze klanten.
Wij hopen uw schrijven naar tevredenheid te hebben behandeld en zien u graag terug als tevreden klant, om een volgend verblijf in de US of Canada voor u te regelen!
Met vriendelijke groet,
Mathilde Reijngoud
Customer Services
Jan Doets America Tours
Re: Ervaringen met Jan Doets
Inderdaad, beginnersfouten die hier ,met een beetje lezen en vragen vooraf, vermeden hadden kunnen worden.
Dan had je geen tomtom gehuurd maar gekocht.
Dan had je geweten dat de meeste motels geen ontbijtmogelijkheid hebben
Wat is het "Waive programma"?
Ik gok Esta, en inderdaad, toegelaten is toegelaten, maar niet meemogen is niet meemogen dus neem de print of in ieder geval het nummer, toch maar mee.
Kop op, je hebt tenminste geen onnodige extra autoverzekering gekocht.
Dan had je geen tomtom gehuurd maar gekocht.
Dan had je geweten dat de meeste motels geen ontbijtmogelijkheid hebben
Wat is het "Waive programma"?
Ik gok Esta, en inderdaad, toegelaten is toegelaten, maar niet meemogen is niet meemogen dus neem de print of in ieder geval het nummer, toch maar mee.
Kop op, je hebt tenminste geen onnodige extra autoverzekering gekocht.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 16 mar 2008, 21:06
Re: Ervaringen met Jan Doets
Voorbereiding van je reis door veel te lezen is echt het halve werk!
Ook bij een georganiseerde reis van Jan Doets!
Ook bij een georganiseerde reis van Jan Doets!
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: 04 aug 2010, 06:46
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Ervaringen met Jan Doets
Wat ik positief vind, is dat Jan Doets de moeite genomen heeft inhoudelijk op je email te reageren.
-
- Amerika-expert
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Jan Doets
Wat wil je met dit topic bereiken?
Als je met een georganiseerde reis gaat zonder zelf dingen voor te bereiden (zoals uitzoeken wat navigatie kosten en of je niet beter ter plekke kunt kopen of zelf mee kunt nemen) dan zullen er altijd dingen zijn die achteraf beter konden. Zoals ik het zie zijn er geen fouten vanaf de kant van Jan Doets geweest.
Als je met een georganiseerde reis gaat zonder zelf dingen voor te bereiden (zoals uitzoeken wat navigatie kosten en of je niet beter ter plekke kunt kopen of zelf mee kunt nemen) dan zullen er altijd dingen zijn die achteraf beter konden. Zoals ik het zie zijn er geen fouten vanaf de kant van Jan Doets geweest.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Berichten: 43562
- Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Jan Doets
Het is jammer dat je pas nu dit forum bezoekt! Misschien voor een volgende reis toch maar het forum raadplegen!
Ik denk ook dat je voor een dergelijke reis ook zelf van te voren wat uitzoekwerk moet doen; dan had je zelf kunnen berekenen of de aanschaf van een parkpas wel of niet uit kon (dat je hem maar twee keer hoefde te laten zien betekent niet dat je hem voor niets hebt gekocht, en dat het advies van Jan Doets niet juist was; ik neem aan dat je meer dan twee parken hebt bezocht als je zelfs in Canyon de Chelly bent geweest). Je had dan ook geweten of Canyon de Chelly de moeite waard was voor jullie.
Als je van sommige hotels alleen een postbusnummer had, had je toch van te voren bij Jan Doets of via internet het adres op kunnen zoeken?
Je had denk ik ook van te voren kunnen weten dat een ontbijt meestal niet inbegrepen is; veel mensen maken hun eigen ontbijt klaar; een koelbox schaf je meestal toch aan, dus je kunt ook broodbeleg kopen en meenemen onderweg. Dan ben je veel goedkoper uit dan 40 dollar per dag.
Jan Doets heeft al jaren fouten in hun gids staan (bij de famliy adventures, wat waarschijnlijk jullie reis was) ondanks dat ze daar al eens op gewezen zijn.
Zelf boeken betekent dat je je goed moet voorbereiden. Het kost wat tijd, maar het is heel leuk, en het werpt zeker zijn vruchten af want je zult onderweg minder snel voor onplezierige verrassingen komen te staan.
Marianne
Ik denk ook dat je voor een dergelijke reis ook zelf van te voren wat uitzoekwerk moet doen; dan had je zelf kunnen berekenen of de aanschaf van een parkpas wel of niet uit kon (dat je hem maar twee keer hoefde te laten zien betekent niet dat je hem voor niets hebt gekocht, en dat het advies van Jan Doets niet juist was; ik neem aan dat je meer dan twee parken hebt bezocht als je zelfs in Canyon de Chelly bent geweest). Je had dan ook geweten of Canyon de Chelly de moeite waard was voor jullie.
Als je van sommige hotels alleen een postbusnummer had, had je toch van te voren bij Jan Doets of via internet het adres op kunnen zoeken?
Je had denk ik ook van te voren kunnen weten dat een ontbijt meestal niet inbegrepen is; veel mensen maken hun eigen ontbijt klaar; een koelbox schaf je meestal toch aan, dus je kunt ook broodbeleg kopen en meenemen onderweg. Dan ben je veel goedkoper uit dan 40 dollar per dag.
Jan Doets heeft al jaren fouten in hun gids staan (bij de famliy adventures, wat waarschijnlijk jullie reis was) ondanks dat ze daar al eens op gewezen zijn.
Zelf boeken betekent dat je je goed moet voorbereiden. Het kost wat tijd, maar het is heel leuk, en het werpt zeker zijn vruchten af want je zult onderweg minder snel voor onplezierige verrassingen komen te staan.
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Berichten: 14659
- Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Locatie: Biggekerke ZLD
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Jan Doets
Een minpunt is dan weer dat ze wel 2 maanden nodig hebben om te reageren, dat zou wel iets vlugger kunnen lijkt mij.DVDGuy schreef:Wat ik positief vind, is dat Jan Doets de moeite genomen heeft inhoudelijk op je email te reageren.
Re: Ervaringen met Jan Doets
mijn enige kant tekening is dat het opvalt dat de meeste mensen hier nooit ontbijt hebben?? Ik heb 29 uit de 30 keer ontbijt in het hotel (complementair) in de VS. Best Western, Holiday inn express, Hampton Inn, Days Inn etc.. hebben allemaal vaak (continentaal) ontbijt. Als je lid bent van Hilton Honors of Priority club krijg je bij Holiday Inn en Hilton Garden Inn vaak vouchers voor het ontbijt. De enige plek waar wij in onze laatste vakantie geen ontbijt hadden was Vegas. Maar ihop was om de hoek 
Het is wel zo dat als je in de duurdere hotels zit (Hilton, Courtyard, etc) dat deze vaak een restaurant hebben waardoor het ontbijt "cooked to order" is. Maar ook in deze hotels kan je vaak wel een deal maken als je inchecked, zo vraag ik altijd bij Courtyard naar het ontbijt en krijg ik vaak een voucher ($5 of zelfs gratis).

Het is wel zo dat als je in de duurdere hotels zit (Hilton, Courtyard, etc) dat deze vaak een restaurant hebben waardoor het ontbijt "cooked to order" is. Maar ook in deze hotels kan je vaak wel een deal maken als je inchecked, zo vraag ik altijd bij Courtyard naar het ontbijt en krijg ik vaak een voucher ($5 of zelfs gratis).
- john ny
- Amerikakenner
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 02 jun 2010, 15:29
- Locatie: Rotterdam , Barcelona en New York (veel te weinig)
Re: Ervaringen met Jan Doets
In zijn algemeen schort er inderdaad iets aan de voorbereiding van deze reis, die in mijn ogen allemaal vooraf op dit forum gevraagd en derhalve dan ook waren opgelost...

@ wootz, er zijn inderdaad ketens die met vouchers werken.. maar over het algemeen is het ontbijt niet inclusief, of het stelt niet bar veel voor. De bonnen van het Hilton verschillen overigens sterk per filiaal. Met dezelfde bon kreeg ik in SF een korting van 30 % en in NY een heel gratis ontbijt...


@ wootz, er zijn inderdaad ketens die met vouchers werken.. maar over het algemeen is het ontbijt niet inclusief, of het stelt niet bar veel voor. De bonnen van het Hilton verschillen overigens sterk per filiaal. Met dezelfde bon kreeg ik in SF een korting van 30 % en in NY een heel gratis ontbijt...
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
- dimple
- Amerika-expert
- Berichten: 2648
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 14:50
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Locatie: De Polder
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Jan Doets
Ik denk dat je dingen meer moet bekijken vanuit de minder ervaren reizigers.
Als ik mezelf zie in 2002 toen wij voor het eerst naar USA gingen en nu............daar zit een wereld van verschil in. Ik vind het soms wat kort door de bocht om te zeggen dat het allemaal met voorbereiding te maken heeft wanneer het voor ons (nu) heel makkelijk praten is.
Tuurlijk moet je alle documentatie lezen en hadden de vragen van de TS voorkomen kunnen worden maar ik kan me wel voorstellen dat het soms wat overweldigend en veel is wanneer je voor het eerst in USA bent.
En laten we wel wezen, de georganiseerde reizen zijn gewoon anders dan dat wij dat nu zouden doen. Wij hebben een grote fout gemaakt door bij Kuoni in 2003 (toen heette dat nog anders) een reis naar Canada te boeken. DRAMA!! Maar wel veel van geleerd zeg ik maar
)
De TS zou ik adviseren inderdaad voor een volgende x dit forum goed door te lezen en een goede voorbereiding te treffen door zelf verder te zoeken dan de neus van het reisbureau lang is. Ik denk nl niet dat het te maken heeft met Doets maar alle organisaties die dat soort reizen aanbieden (aan onervaren reizigers
)
Als ik mezelf zie in 2002 toen wij voor het eerst naar USA gingen en nu............daar zit een wereld van verschil in. Ik vind het soms wat kort door de bocht om te zeggen dat het allemaal met voorbereiding te maken heeft wanneer het voor ons (nu) heel makkelijk praten is.
Tuurlijk moet je alle documentatie lezen en hadden de vragen van de TS voorkomen kunnen worden maar ik kan me wel voorstellen dat het soms wat overweldigend en veel is wanneer je voor het eerst in USA bent.
En laten we wel wezen, de georganiseerde reizen zijn gewoon anders dan dat wij dat nu zouden doen. Wij hebben een grote fout gemaakt door bij Kuoni in 2003 (toen heette dat nog anders) een reis naar Canada te boeken. DRAMA!! Maar wel veel van geleerd zeg ik maar

De TS zou ik adviseren inderdaad voor een volgende x dit forum goed door te lezen en een goede voorbereiding te treffen door zelf verder te zoeken dan de neus van het reisbureau lang is. Ik denk nl niet dat het te maken heeft met Doets maar alle organisaties die dat soort reizen aanbieden (aan onervaren reizigers

- john ny
- Amerikakenner
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 02 jun 2010, 15:29
- Locatie: Rotterdam , Barcelona en New York (veel te weinig)
Re: Ervaringen met Jan Doets
@ Dimple - eens, was inderdaad wat kort door de bocht. Overigens heb ik best wel positieve ervaringen met georganiseerde reizen (bus)... en daar hoef je ook niet zoveel voor te bereiden..
Goede les zeg maar, die hebben we allemaal moeten leren. Als ik aan de eerste keer NY (incl rondreis oostkust) terugdenk, was in september/oktober en voor ons de enige vakantie dat jaar... we hadden allemaal zomerspullen bij ons... maar het vroor er gewoon...




Goede les zeg maar, die hebben we allemaal moeten leren. Als ik aan de eerste keer NY (incl rondreis oostkust) terugdenk, was in september/oktober en voor ons de enige vakantie dat jaar... we hadden allemaal zomerspullen bij ons... maar het vroor er gewoon...


De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Re: Ervaringen met Jan Doets
Volgens mij is dit bij binnenlandse vluchten in de VS eerder standaard dan uitzondering, ik heb het al zo vaak meegemaakt,vanriel@chello.nl schreef:In Chicago moesten wij overstappen. Daar bleek de vlucht overbooked. Een baliemedewerkster bood ons een overnachting en
een bedrag aan als we onze stoelen wilden inleveren. Dat hebben wij uiteraard geweigerd, zodat anderen het slachtoffer werden.
overigens nog nooit gebruik van gemaakt. Maar wat zou Jan Doets daar aan kunnen doen?
- Coyote
- Amerika-expert
- Berichten: 13898
- Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Locatie: Heerenveen
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Jan Doets
Tja, ik als ik het allemaal zo terug lees denk ik dat TO erop gerekend had dat Jan Doets echt alles van A tot Z zou regelen. Iets wat ik wel zou kunnen begrijpen als je voor het eerst een reis naar het onbekende Amerika maakt maar juist Amerika is een land waar je je reis uitstekend kunt voorbereiden. Ook als je een georganiseerde reis via Jan Doets maakt. Op dat punt zou Jan Doets wellicht duidelijker moeten zijn (voor zover zij dat niet gedaan hebben). Zij zouden kunnen wijzen op het feit dat er diverse Amerikafora zijn.
En ja, als ik de gebeurtenissen zo lees zijn er toch wel een aantal zaken die je zelf van te voren had kunnen uitzoeken, zeker als het een reis is waarbij je zelf het vervoer moet doen. Bij een georganiseerde reis waarbij de reisorganisatie het vervoer doet hoeft dat niet direct vind ik. Zo heb ik zelf al eens een georganiseerde reis naar Tunesië gedaan en had mij 0,0 voorbereid maar heb wel een prachtige vakantie gehad.
Hopelijk heeft het geen negatieve invloed op toekomstige plannen naar Amerika voor TO en kan ik 'm voor een volgende keer alleen maar aanraden via dit forum alle informatie op te halen.
Roland
En ja, als ik de gebeurtenissen zo lees zijn er toch wel een aantal zaken die je zelf van te voren had kunnen uitzoeken, zeker als het een reis is waarbij je zelf het vervoer moet doen. Bij een georganiseerde reis waarbij de reisorganisatie het vervoer doet hoeft dat niet direct vind ik. Zo heb ik zelf al eens een georganiseerde reis naar Tunesië gedaan en had mij 0,0 voorbereid maar heb wel een prachtige vakantie gehad.

Hopelijk heeft het geen negatieve invloed op toekomstige plannen naar Amerika voor TO en kan ik 'm voor een volgende keer alleen maar aanraden via dit forum alle informatie op te halen.
Roland
- Dento
- Amerika-expert
- Berichten: 9863
- Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
- Locatie: Thornton, Colorado, USA
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Jan Doets
Ik ben het er wel mee eens dat een beetje voorbereiding naast het uit handen geven aan Jan Doets geen kwaad had gekund.
Ook al zou ik een pakketreis kopen, dan nog zou ik me gaan inlezen zodat ik zou weten wat de gewoonten in een land zijn, wat gebruikelijk is en niet, zodat je weet wat je kunt verwachten. De reisinformatie die een reisorganisatie verstrekt is vaak summier, en geldt vaak voor het hele land, terwijl gebruiken lokaal ook anders kunnen zijn.
Zeker als je voor de eerste keer naar een land gaat lijkt het me handig om je goed in te lezen, maar helaas doen veel mensen dat niet. Ik denk dat het bij de VS wellicht ook komt omdat het een westers land is, en veel mensen ongeveer hetzelfde verwachten als thuis. Eenmaal aangekomen blijkt het dan toch allemaal net even anders te werken, en is men daar niet op voorbereid.
Ik zie in het verhaal dat er diverse aannames zijn gedaan die later niet bleken te kloppen, zoals de maaltijd tijdens de binnenlandse vlucht. Als je het niet ziet staan in de reis, en je bent bang dat de vlucht te lang is zonder iets te eten, dan probeer je toch erachter te komen of je wat krijgt of niet? Niet alleen een forum zoals dit had uitkomst geboden, maar ook een snel mailtje naar Jan Doets.
Als Jan Doets adviseert om de parkpas aan te schaffen voor $80, dan kun je toch even op de website kijken van de nationale parken? Dan zie je de prijzen en kun je uitrekenen wat je wilt doen. Overigens, zoals al is gezegd, is dat nooit en te nimmer weggegooid geld omdat de parken daarvan onderhouden worden.
En tja, op de bus wachten in de zon: voor jullie is het een probleem, voor anderen wellicht niet. Mijns inziens niet iets wat je Jan Doets kunt aanrekenen. Je kunt eigenlijk vantevoren ook wel uittellen dat bussen niet elke twee minuten gaan, en dat je dus wel eens een tijdje zou moeten wachten. Maar zelfs een busschema kun je vantevoren raadplegen via internet - al voordat je überhaupt uit Nederland vertrekt.
Zoals Jan Doets al had aangegeven: in de VS is het niet altijd standaard dat ontbijt erbij inbegrepen zit. Ook dit is een aanname geweest: waarom niet voor de zekerheid even checken vantevoren, hetzij via de site van het hotel, of wederom met een mailtje richting Jan Doets?
Hoe dan ook, uit de ervaringen van de famile Van Riel blijkt eens te meer dat met een beetje meer voorbereiding en inlezen een aantal teleurstellingen voorkomen kunnen worden, ook al boek je je reis via een reisorganisatie.
Ook al zou ik een pakketreis kopen, dan nog zou ik me gaan inlezen zodat ik zou weten wat de gewoonten in een land zijn, wat gebruikelijk is en niet, zodat je weet wat je kunt verwachten. De reisinformatie die een reisorganisatie verstrekt is vaak summier, en geldt vaak voor het hele land, terwijl gebruiken lokaal ook anders kunnen zijn.
Zeker als je voor de eerste keer naar een land gaat lijkt het me handig om je goed in te lezen, maar helaas doen veel mensen dat niet. Ik denk dat het bij de VS wellicht ook komt omdat het een westers land is, en veel mensen ongeveer hetzelfde verwachten als thuis. Eenmaal aangekomen blijkt het dan toch allemaal net even anders te werken, en is men daar niet op voorbereid.
Ik zie in het verhaal dat er diverse aannames zijn gedaan die later niet bleken te kloppen, zoals de maaltijd tijdens de binnenlandse vlucht. Als je het niet ziet staan in de reis, en je bent bang dat de vlucht te lang is zonder iets te eten, dan probeer je toch erachter te komen of je wat krijgt of niet? Niet alleen een forum zoals dit had uitkomst geboden, maar ook een snel mailtje naar Jan Doets.
Als Jan Doets adviseert om de parkpas aan te schaffen voor $80, dan kun je toch even op de website kijken van de nationale parken? Dan zie je de prijzen en kun je uitrekenen wat je wilt doen. Overigens, zoals al is gezegd, is dat nooit en te nimmer weggegooid geld omdat de parken daarvan onderhouden worden.
En tja, op de bus wachten in de zon: voor jullie is het een probleem, voor anderen wellicht niet. Mijns inziens niet iets wat je Jan Doets kunt aanrekenen. Je kunt eigenlijk vantevoren ook wel uittellen dat bussen niet elke twee minuten gaan, en dat je dus wel eens een tijdje zou moeten wachten. Maar zelfs een busschema kun je vantevoren raadplegen via internet - al voordat je überhaupt uit Nederland vertrekt.
Zoals Jan Doets al had aangegeven: in de VS is het niet altijd standaard dat ontbijt erbij inbegrepen zit. Ook dit is een aanname geweest: waarom niet voor de zekerheid even checken vantevoren, hetzij via de site van het hotel, of wederom met een mailtje richting Jan Doets?
Hoe dan ook, uit de ervaringen van de famile Van Riel blijkt eens te meer dat met een beetje meer voorbereiding en inlezen een aantal teleurstellingen voorkomen kunnen worden, ook al boek je je reis via een reisorganisatie.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Re: Ervaringen met Jan Doets
Mm, doen ze denk ik express niet want er zijn hier meer negatieve dan positieve verhalen over JDCoyote schreef:. Op dat punt zou Jan Doets wellicht duidelijker moeten zijn (voor zover zij dat niet gedaan hebben). Zij zouden kunnen wijzen op het feit dat er diverse Amerikafora zijn.

9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Coyote
- Amerika-expert
- Berichten: 13898
- Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Locatie: Heerenveen
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Jan Doets
Dan moeten ze toch dit topic maar eens doorlezen.
Roland

Roland
Re: Ervaringen met Jan Doets
Enkele jaren geleden ben ik uitgebreid voorgelicht bij Jan Doets over mijn geplande reis naar de USA. Het zou een combinatie worden van California en Florida. Die dag bij Jan Doets was fantastisch, er waren huurauto's zodat je kon zien wat voor auto je in de USA kunt verwachten en de presentatie was erg duidelijk met veel tips en erg 'pretverhogend'. Helaas zat het er financieel niet in om de reis daadwerkelijk te maken dus de offerte verdween naar de prullenbak. Welke ik overigens prijstechnisch heel oke vond.
Nu zijn we 2 jaar verder en bedacht ik dat ik toch nog eens wilde proberen om deze reis te regelen, wederom offerte aangevraagd maar deze keer duidelijk en expliciet erbij vermeld dat dit keer de 3-4 sterren hotels vervangen mochten worden door simpelere varianten ( want meer kans op doorgang van mijn reis
)
Toen de offerte kwam kreeg ik bijna een hartverzakking, tevens hadden ze niets gedaan met mijn vraag om de hotels aan te passen, na gecheckt op internet bleken de geboden hotels gewoon 3 en 4 sterren te zijn.
Mede hierdoor ben ik zelf gaan googlen en oa op dit forum terecht gekomen en ik ben blij dat ik dat gedaan heb, nu wordt mijn Amerika reis bewaarheid mede doordat ik heb ontdekt dat ik heel veel geld kan verdienen door zelf te googlen en te boeken.
Ik zit nu, terwijl ik alle tickets geboekt heb, huurauto heb geregeld incl alles en veel ruimere categorie, en reeds 50% van de hotelovernachtingen heb geregeld in nog niet eens hele slechte hotels, nog niet op de helft van het bedrag van de offerte van Jan Doets...
Waarmee ik eigenlijk maar wil zeggen;
de service en uitleg bij Jan Doets vond ik erg goed, wel jammer dat ze duidelijk een steek hebben laten vallen bij de aanvraag van de 2e offerte; hadden ze de hotels wel aangepast was de offerte lager uitgevallen en had ik denk ik sneller via hen geboekt.
Ik had wel het idee dat het een 'eerlijk en goed' reisbureau was.
Nu zijn we 2 jaar verder en bedacht ik dat ik toch nog eens wilde proberen om deze reis te regelen, wederom offerte aangevraagd maar deze keer duidelijk en expliciet erbij vermeld dat dit keer de 3-4 sterren hotels vervangen mochten worden door simpelere varianten ( want meer kans op doorgang van mijn reis

Toen de offerte kwam kreeg ik bijna een hartverzakking, tevens hadden ze niets gedaan met mijn vraag om de hotels aan te passen, na gecheckt op internet bleken de geboden hotels gewoon 3 en 4 sterren te zijn.
Mede hierdoor ben ik zelf gaan googlen en oa op dit forum terecht gekomen en ik ben blij dat ik dat gedaan heb, nu wordt mijn Amerika reis bewaarheid mede doordat ik heb ontdekt dat ik heel veel geld kan verdienen door zelf te googlen en te boeken.
Ik zit nu, terwijl ik alle tickets geboekt heb, huurauto heb geregeld incl alles en veel ruimere categorie, en reeds 50% van de hotelovernachtingen heb geregeld in nog niet eens hele slechte hotels, nog niet op de helft van het bedrag van de offerte van Jan Doets...
Waarmee ik eigenlijk maar wil zeggen;
de service en uitleg bij Jan Doets vond ik erg goed, wel jammer dat ze duidelijk een steek hebben laten vallen bij de aanvraag van de 2e offerte; hadden ze de hotels wel aangepast was de offerte lager uitgevallen en had ik denk ik sneller via hen geboekt.
Ik had wel het idee dat het een 'eerlijk en goed' reisbureau was.
Re: Ervaringen met Jan Doets
Even off topic maar ik zie nu pas je forumnaam,
ik hoop voor je dat het niet je echte E-mail adres is...
ik hoop voor je dat het niet je echte E-mail adres is...
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Berichten: 1930
- Lid geworden op: 19 okt 2006, 00:33
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Locatie: Graft-de Rijp NH
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Jan Doets
Wij zijn al ruim 10 jaar een zeer tevreden klant van Jan Doets maar hebben nog nooit een georganiseerde reis bij ze geboekt.
Wij boeken alleen de vlucht, het eerste hotel en de camper bij ze en dat is altijd voor een scherpe prijs en verder prima geregeld.
Je ontvangt van iedere staat die je bezoekt kleine handige boekjes met alle info die je nodig hebt. Ook ontvang je een RandmcNally roadatlas.
Het boeken vinden wij ook altijd een feestje, je wordt ontvangen met koffie, je kan heerlijk over al je reizen praten, er staan huurauto's en campers buiten en ze regelen goed de verzekeringen, die ze exclusief van hunzelf aanbieden zodat je verder geen omkijken naar evt. schade hebt.
Toen ik een keerjte schade had aan de camper kon ik dat verder door hun laten regelen, ook weer onder het genot van een kopje koffie.
Binnen twee weken had ik het geld teruggestort gekregen, van ons dus niets dan lof over Jan Doets!
Ik ken ook verder niemand die mindere ervaringen heeft bij JD.
Wij boeken alleen de vlucht, het eerste hotel en de camper bij ze en dat is altijd voor een scherpe prijs en verder prima geregeld.
Je ontvangt van iedere staat die je bezoekt kleine handige boekjes met alle info die je nodig hebt. Ook ontvang je een RandmcNally roadatlas.
Het boeken vinden wij ook altijd een feestje, je wordt ontvangen met koffie, je kan heerlijk over al je reizen praten, er staan huurauto's en campers buiten en ze regelen goed de verzekeringen, die ze exclusief van hunzelf aanbieden zodat je verder geen omkijken naar evt. schade hebt.
Toen ik een keerjte schade had aan de camper kon ik dat verder door hun laten regelen, ook weer onder het genot van een kopje koffie.
Binnen twee weken had ik het geld teruggestort gekregen, van ons dus niets dan lof over Jan Doets!
Ik ken ook verder niemand die mindere ervaringen heeft bij JD.
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Berichten: 1930
- Lid geworden op: 19 okt 2006, 00:33
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Locatie: Graft-de Rijp NH
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Jan Doets
Hmm, is dat wel zo?1250 schreef:Mm, doen ze denk ik express niet want er zijn hier meer negatieve dan positieve verhalen over JDCoyote schreef:. Op dat punt zou Jan Doets wellicht duidelijker moeten zijn (voor zover zij dat niet gedaan hebben). Zij zouden kunnen wijzen op het feit dat er diverse Amerikafora zijn..
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 12086 Weergaves
-
Laatste bericht door crazywarning
-
- 4 Reacties
- 1305 Weergaves
-
Laatste bericht door YYZ727
-
- 15 Reacties
- 6385 Weergaves
-
Laatste bericht door Jacq&Jeroen