Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
missers of foute inschattingen
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
missers of foute inschattingen
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die aan kunnen geven wat bij hen de grootste fout of verkeerde inschattingen zijn geweest van de reis,dan wel het plannen van de reis. bijvoorbeeld afstanden .
Ik heb zelf altijd de neiging meer mee te nemen naar de vs dan wat ik werkelijk nodig zal zijn.
Nu ben ik weer aan het plannen voor 2006 en ik kom er al weer achter dat ik al weer veel te veel wil gaan doen dan mogelijk is en dat ik een aantal mooie dingen moet gaan schrappen
Ik heb zelf altijd de neiging meer mee te nemen naar de vs dan wat ik werkelijk nodig zal zijn.
Nu ben ik weer aan het plannen voor 2006 en ik kom er al weer achter dat ik al weer veel te veel wil gaan doen dan mogelijk is en dat ik een aantal mooie dingen moet gaan schrappen
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: missers of foute inschattingen
En gelukkig is er dan weer dit Forum. Je kunt hier gewoon je eerste opzet plaatsen en mensen vragen om er commentaar op te geven. Dan merk je vanzelf wat haalbaar is...Erika schreef:Nu ben ik weer aan het plannen voor 2006 en ik kom er al weer achter dat ik al weer veel te veel wil gaan doen dan mogelijk is en dat ik een aantal mooie dingen moet gaan schrappen
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Dank je : ))Erika schreef:En Sandy, mooie foto's van Nascar. Zelf zijn we wel op de track in Daytona geweest, maar helaas was er geen race in onze vakantie.
We hadden meer foto's gemaakt, maar niet met de digitale camera.
Ik hoop bij een eventuele volgende reis weer een Nascar Race bij te wonen.
De Amerikanen waar we dit jaar waren, zijn 'season ticket holders', hij kan bijna altijd goede tickets regelen.
Vorig jaar had hij ook bijna pit passes voor elkaar gekregen, maar dat ging helaas op het allerlaatste moment niet door.
Sandy
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Er zijn wel dingen die ik een volgende keer anders wil doen. Toen we in Las Vegas waren hebben we te lang en uitgebreid gegeten (lopend buffet, erg lekker) maar uiteindelijk hebben we een aantal leuke dingen niet goed of helemaal niet kunnen zien door tijdgebrek.
We dachten dat alles (shows) wel tot diep in de nacht door zou gaan, maar dat was niet zo.
We waren er maar 1 middag, avond en nacht.
Heel jammer. De volgende keer wil ik er 2 avonden zijn.
We dachten dat alles (shows) wel tot diep in de nacht door zou gaan, maar dat was niet zo.

We waren er maar 1 middag, avond en nacht.
Heel jammer. De volgende keer wil ik er 2 avonden zijn.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Toen we in Las Vegas waren hebben we te lang en uitgebreid gegeten (lopend buffet, erg lekker) maar uiteindelijk hebben we een aantal leuke dingen niet goed of helemaal niet kunnen zien door tijdgebrek.
Dat had ik ook Marloes, maar niet omdat het zo lang duurde, maar omdat ik zo a-sociaal veel van het toetjes buffet had gegeten dat ik de rest van de avond met buikpijn rondliep.

Marjon
Absoluut foute inschatting van de laatste vakantie: slechts 1 nacht in de Grand Canyon, moe aankomen en er te laat achter komen dat je zo op de bus kunt stappen voor een geweldige zonsondergang...en dan ook nog doordat je moe bent je verslapen voor de zonsopgang...balen!! dus volgende keer in ieder geval 2 nachten, hebben we een herkansing.
Nog een misser: in Las Vegas niet in een hotel op of heel dichtbij de strip slapen...saai!!
Maar verder....vakantie was één van de leuksten die we ooit hebben gehad.....
groet, Karin
Nog een misser: in Las Vegas niet in een hotel op of heel dichtbij de strip slapen...saai!!
Maar verder....vakantie was één van de leuksten die we ooit hebben gehad.....

groet, Karin
There's two ways to take what this life's gonna throw at you: You can choose to win or lose, it's all about attitude.
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Haha dat ken ik. Het buffet van Aladin was voortreffelijk. We hebben toen zoveel gebunkert dat je ons daarna kon rollenvana schreef:Toen we in Las Vegas waren hebben we te lang en uitgebreid gegeten (lopend buffet, erg lekker) maar uiteindelijk hebben we een aantal leuke dingen niet goed of helemaal niet kunnen zien door tijdgebrek.
Dat had ik ook Marloes, maar niet omdat het zo lang duurde, maar omdat ik zo a-sociaal veel van het toetjes buffet had gegeten dat ik de rest van de avond met buikpijn rondliep.![]()
![]()
Marjon

Verder heb ik mij vergist in de afstanden op de Strip. Vol goede moed begonnen we te lopen vanaf het CC hotel met als doel tot het laatste hotel te lopen (Mandalay). We hebben het tot Excalibur gered en zijn toen weer helemaal teruggelopen. Ik heb echt de laatste meters als een oud wijf gelopen, ik kon niet meer. De volgende dag had ik allemaal blaren en pijn in mijn voeten.
Toen maar gelijk een dagkaart voor de bus gekocht

- Gerda&Lucas
- Amerikakenner
De afstanden op de Strip vielen ons ook tegen. Wij zaten (ook) in het CircusCircus en begonnen aan de wandeling maar het bleek wel dat de leukste hotels veel verderop lagen, eigenlijk veel te ver om te lopen. Aangezien onze dochter niet fit was ging het lopen in die hitte so wie so al niet echt lekker en hadden we het na het Venetian wel gehad. 's Avonds zijn we daarom met de auto nog over de (hele?) Strip gereden, vooral Nynke was toen echt helemaal op.Souraia schreef:Haha dat ken ik. Het buffet van Aladin was voortreffelijk. We hebben toen zoveel gebunkert dat je ons daarna kon rollenvana schreef:
Dat had ik ook Marloes, maar niet omdat het zo lang duurde, maar omdat ik zo a-sociaal veel van het toetjes buffet had gegeten dat ik de rest van de avond met buikpijn rondliep.![]()
![]()
Marjon![]()
Verder heb ik mij vergist in de afstanden op de Strip. Vol goede moed begonnen we te lopen vanaf het CC hotel met als doel tot het laatste hotel te lopen (Mandalay). We hebben het tot Excalibur gered en zijn toen weer helemaal teruggelopen. Ik heb echt de laatste meters als een oud wijf gelopen, ik kon niet meer. De volgende dag had ik allemaal blaren en pijn in mijn voeten.
Toen maar gelijk een dagkaart voor de bus gekocht
Gerda
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Circus Circus ligt ook wat afgelegen.
Wij zijn begonnen bij Paris Paris en vanaf daar de hele strip afgelopen tot Mandalay Bay en weer terug (ruim 4 uur gelopen)
Wat we niet hadden moeten doen is eerst 's middags uitgebreid gaan winkelen in de outlet , daar waren onze voetjes natuurlijk al aardig moe van. Toch hadden we nog wel door kunnen lopen want het was zo geweldig leuk dat we nog lang niet moe waren.
Helaas konden we het bovenste deel van de strip (Treasure Island, Venetian) niet meer zien omdat we de laatste monorail van middernacht moesten halen. Gelukkig gaan we volgend jaar weer en kunnen we dat gedeelte alsnog bekijken.

Marjon
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Absoluut op nummer 1: onze foute inschatting over de kustweg.
Onze planning was dag 1 San Francisco - San Simeon en dag 2 San Simeon - Los Angeles. We begonnen in San Francisco al verkeerd. Eerst nog even snel 's ochtends naar de Lombard Street om wat foto's te maken. En pas rond 11.00 uur reden we de kustweg op. Erg fout als je dezelfde dag nog graag in San Simeon wil overnachten met een lange lijst aan leuke tussenstops.
Vol enthousiasme begonnen we aan onze eerste stop: de boardwalk in Santa Cruz. Uitgebreid ons frietje opgegeten en daarna naar Monterey (het Bay Aquarium). Toen we weer naar buiten liepen, was het inmiddels 17.00 uur. Qua stops waren we nog niet eens op de helft!! We lieten de 17-miles Drive schieten en onze volgende stop was Point Lobos... en daarna... begon het donker te worden. We hebben dus een groot deel van de kustweg (met name Big Sur) niet gezien. Erg jammer.
Foutje in Las Vegas:
Denken dat er overdag toch niets te doen is en heerlijk uitslapen. Van het uitslapen hebben we erg genoten ofcourse, maar de hotels van binnen zien er zowel overdag als 's nachts gewoon hetzelfde uit. De tijd overdag hadden we dus beter kunnen gebruiken om hotels te bekijken, aangezien we (zelfs in 4 dagen Las Vegas) niet alle hotels van binnen hebben gezien.
(Maar nu ik er zo over denk, waren we in Las Vegas wel behoorlijk moe)
Los Angeles
Ook in Los Angeles te lang in bed gelegen, waardoor we op onze sight-seeing dag niet alles gezien hebben - Beverly Hills, Rodeo Drive en Sunset Boulevard (alhoewel ik hoor dat Beverly Hills toch niet zo heel veel voorsteld, maar toch, het stond wel op ons programma).
Onze planning was dag 1 San Francisco - San Simeon en dag 2 San Simeon - Los Angeles. We begonnen in San Francisco al verkeerd. Eerst nog even snel 's ochtends naar de Lombard Street om wat foto's te maken. En pas rond 11.00 uur reden we de kustweg op. Erg fout als je dezelfde dag nog graag in San Simeon wil overnachten met een lange lijst aan leuke tussenstops.
Vol enthousiasme begonnen we aan onze eerste stop: de boardwalk in Santa Cruz. Uitgebreid ons frietje opgegeten en daarna naar Monterey (het Bay Aquarium). Toen we weer naar buiten liepen, was het inmiddels 17.00 uur. Qua stops waren we nog niet eens op de helft!! We lieten de 17-miles Drive schieten en onze volgende stop was Point Lobos... en daarna... begon het donker te worden. We hebben dus een groot deel van de kustweg (met name Big Sur) niet gezien. Erg jammer.
Foutje in Las Vegas:
Denken dat er overdag toch niets te doen is en heerlijk uitslapen. Van het uitslapen hebben we erg genoten ofcourse, maar de hotels van binnen zien er zowel overdag als 's nachts gewoon hetzelfde uit. De tijd overdag hadden we dus beter kunnen gebruiken om hotels te bekijken, aangezien we (zelfs in 4 dagen Las Vegas) niet alle hotels van binnen hebben gezien.
(Maar nu ik er zo over denk, waren we in Las Vegas wel behoorlijk moe)
Los Angeles
Ook in Los Angeles te lang in bed gelegen, waardoor we op onze sight-seeing dag niet alles gezien hebben - Beverly Hills, Rodeo Drive en Sunset Boulevard (alhoewel ik hoor dat Beverly Hills toch niet zo heel veel voorsteld, maar toch, het stond wel op ons programma).
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ken het hotel niet maar als ik goed gegoogeld heb ligt Tuscany Suites op East Flamingo Road.We gaan vermoedelijk voor Tuscany Suites. Iemand hier misschien al geweest? Ligt het een beetje gunstig om veel te kunnen zien 's avonds?
Deze straat is vrij lang, dus het hangt er vanaf waar het hotel precies ligt. Wij zaten aan Paradise Road vlak achter de strip maar vonden het te ver om te lopen. Gelukkig was er vlak bij ons motel een station van de monorail.
Volgend jaar nemen we absoluut een hotel op de strip.
Marjon
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
En dat is het positieve van missers: als je nog een keer gaat, weet je zeker dat je in ieder geval nieuwe dingen gaat beleven/zienvana schreef:Gelukkig gaan we volgend jaar weer en kunnen we dat gedeelte alsnog bekijken.![]()

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Het mooie van dit topic is dat we nu al een aantal dingen aan het veranderen zijn.mischien moeten we inderdaad een hotel zoeken wat iets centraler staat ten opzichte van alle leuke plaatsen.
We zijn een keer eerder in las vegas geweest en verbleven bij harrah's wat ook geen klein tentje mag worden genoemd.
Nu gaan we dan mogelijk wat meer naar het nieuwere gedeelte van de strip.
Toen was het 1 nacht maar als je daar eerst een show bezoekt en dan de strip op dan blijken de buitenshows alweer afgelopen te zijn,bijvoorbeeld de vulcaan uitbarsting van the mirage en de show van treasure island.
dank iedereen voor de tips.
groetjes erika
We zijn een keer eerder in las vegas geweest en verbleven bij harrah's wat ook geen klein tentje mag worden genoemd.
Nu gaan we dan mogelijk wat meer naar het nieuwere gedeelte van de strip.
Toen was het 1 nacht maar als je daar eerst een show bezoekt en dan de strip op dan blijken de buitenshows alweer afgelopen te zijn,bijvoorbeeld de vulcaan uitbarsting van the mirage en de show van treasure island.
dank iedereen voor de tips.
groetjes erika
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
vana schreef:Ik ken het hotel niet maar als ik goed gegoogeld heb ligt Tuscany Suites op East Flamingo Road.

(klikbaar)
Het hotel zit dus ongeveer bij de pijl.. Is ca een kilometer lopen naar de Strip (gemeten in Streets and Trips)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ik had vooraf een lijstje met restaurants uitgezocht, die ik beslist wilde proberen. Zoals TGIFridays, Applebees, Outback etc. Maar het eten valt daar zo zwaar, of je eet meer omdat het zo lekker is, dat we 's avonds soms gewoon geen trek meer hadden. We wilden wel, maar onze 'magen' trokken het niet meer (of het was de jetlag, ik weet het niet). Op outback na, hebben we de andere restaurants maar overgeslagen. Ik moet er overigens ook bij vermelden, dat op een gegeven moment al dat lekkere eten ook wel te veel van het goede is ; ))vana schreef:Toen we in Las Vegas waren hebben we te lang en uitgebreid gegeten (lopend buffet, erg lekker) maar uiteindelijk hebben we een aantal leuke dingen niet goed of helemaal niet kunnen zien door tijdgebrek.
![]()
Marjon
Een kleine greep

Sandy
Re: missers of foute inschattingen
Greyhound bus nemen. Phoenix - LAErika schreef:Ik ben benieuwd of er mensen zijn die aan kunnen geven wat bij hen de grootste fout of verkeerde inschattingen zijn geweest van de reis,
Wat een ellende was dat. Raad niemand aan zo'n bus te nemen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1572 Weergaves
-
Laatste bericht door MariskaUSA