Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
'Where are you from'
-
- Amerikafan
'Where are you from'
Een Amerikaan vraagt jou als Nederlander waar je vandaan komt. Wat zeg je? Hoe leg je het uit?
Zeg je: Holland, dan denken ze Michigan.
Of zeg je Amsterdam? Of gewoon Europe?
Of zeg je Amsterdam? Of gewoon Europe?
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: 'Where are you from'
''I'm from the Netherlands''
''The capital of Denmark?''
''No the country in Europe, near Belgium and Germany''
''Ooooooooooooh, i do have friends over there! I love the Netherlands! I really wanna go there!''
Derk
''Ooooooooooooh, i do have friends over there! I love the Netherlands! I really wanna go there!''
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Amsterdam.
Heb je meteen gespreksstof
Heb je meteen gespreksstof

- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Where are you from............ hoor je inderdaad regelmatig. Vorige keer troffen we in LA een tourguide die zo zijn gesprek begon, verkopen is de man zijn vak, dus wij gevat: Alkmaar. Begint de man toch een verhaal met details die je eigenlijk alleen maar weet als je hier bent geweest, hij gaf aan dat hij er nog nooit was geweest maar wel veel over had gelezen, in iedergeval, hij had ons stil want dit hadden we nog nooit meegemaakt.
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Belgium, that'll helpGrandu schreef:''I'm from the Netherlands''

wij antwoorden met "Belgium, Europe". Door direct Europe erbij te vermelden kan je al een paar vragen overslaan.
Ligt er aan wat je wilt, wil je een praatje op zetten noem dan de plaats en wereld deel. Bv: Broek op Langedijk, Europe. Anders zeg ik gewoon The Netherlands of Holland. Als ze dan willen weten waar precies kan je zeggen X uren vanaf Amsterdam.
Ik begrijp vaak niet waarom wij verbaasd zijn dat Amerikanen niet weten dat Amsterdam onze hoofdstad is en waar Nederland precies ligt.
Wij Nederlanders weten immers ook meestal niet waar Oregon ligt of wat de hoofdstad van Australie is, laat staan dat de gemiddelde Nederlander de hoofdstad van de USA op een kaart weet te vinden. Het geeft gewoon aan dat we een zeer klein en onbelangrijk landje zijn waar in de gemiddelde Amerikan niet geinteresseerd is, iets wat NL slechts moeilijk toegeven.
Goed voorbeeld hoe de Amerikanen eea anders bezien is (viel me gisteren weer op) het feit dat Nationaal en Internationaal nieuws vaak 1 sectie is op websites of in kranten, iets wat in NL ondenkbaar is.
Ik begrijp vaak niet waarom wij verbaasd zijn dat Amerikanen niet weten dat Amsterdam onze hoofdstad is en waar Nederland precies ligt.
Wij Nederlanders weten immers ook meestal niet waar Oregon ligt of wat de hoofdstad van Australie is, laat staan dat de gemiddelde Nederlander de hoofdstad van de USA op een kaart weet te vinden. Het geeft gewoon aan dat we een zeer klein en onbelangrijk landje zijn waar in de gemiddelde Amerikan niet geinteresseerd is, iets wat NL slechts moeilijk toegeven.
Goed voorbeeld hoe de Amerikanen eea anders bezien is (viel me gisteren weer op) het feit dat Nationaal en Internationaal nieuws vaak 1 sectie is op websites of in kranten, iets wat in NL ondenkbaar is.
- goldenhills
- Amerika-expert
I'm Dutch, from The Netherlands, you know: Holland.
That should confuse them!
That should confuse them!

Wij waren er net na het WK dus veel landen associeerde ons met het verlies van het WK.
2010: SF - Yosemite - DV - LV - Zion - Bryce - Page - GC - Palm Springs - LA
2011: New York - Miami - Key West - Fort Meyers - Orlando - Washington - Philadelphia - New York

2011: New York - Miami - Key West - Fort Meyers - Orlando - Washington - Philadelphia - New York

- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Eén Amerikaan vroeg ons of we Vlamingen of Walen waren, toen was ik wel onder de indruk!Bramster schreef: Het geeft gewoon aan dat we een zeer klein en onbelangrijk landje zijn waar in de gemiddelde Amerikan niet geinteresseerd is.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Vorig jaar in White sands, vroeg de ranger die de sunset stroll leidde aan iedereen waar we vandaan kwamen. Grappig was dat iedereen uit een staat kwam die begon met een N, en wij als enige uit van buiten Amerika, maar wel uit een land dat begint met een N(etherlands).
De ranger zei toen er als laatste toch nog iemand bij kwam, je mag alleen nog maar mee als je ook uit een staat komt die begint met een N
Als ze aan ons vragen waar we vandaan komen, zeggen we ook altijd Netherlands. Opvallend is trouwens hoeveel Amerikanen, of ergens een grootouder of ouder uit Nederland hebben. Of anders er zelf geweest zijn of er wel mensen kennen.
De ranger zei toen er als laatste toch nog iemand bij kwam, je mag alleen nog maar mee als je ook uit een staat komt die begint met een N

Als ze aan ons vragen waar we vandaan komen, zeggen we ook altijd Netherlands. Opvallend is trouwens hoeveel Amerikanen, of ergens een grootouder of ouder uit Nederland hebben. Of anders er zelf geweest zijn of er wel mensen kennen.
Van iemand die vaak in Michigan is geweest, en er in zijn toekomst nog héél vaak naar toe moet (schoonfamilie, heJayLovesUSA schreef:Een Amerikaan vraagt jou als Nederlander waar je vandaan komt. Wat zeg je? Hoe leg je het uit?

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik ga er niet eens meer op in 

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Waarom zou je er niet op in gaan, het is toch geen rare vraag ?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Precies, hoewel ik nog regelmatig versteld sta van hoeveel mensen heel wat weten van Nederland en er ook vaak zelf zijn geweest, maar ik woon dan ook in een gebied met over het algemeen heel bereisde Amerikanen. Ik antwoord tegenwoordig trouwens gewoon "Virginia" en als ze dan verder vragen (gebeurt eigenlijk vrijwel nooit) pas "originally from the Netherlands". Ik heb inmiddels maar ongeveer een kwart van mijn leven in Nederland gewoond, gekke gedachte, eigenlijk. Amerikanen onderling vragen trouwens vooral op reis ook regelmatig aan elkaar, waar ze vandaan komen. Vind ik een heel gewone vraag.Bramster schreef: Ik begrijp vaak niet waarom wij verbaasd zijn dat Amerikanen niet weten dat Amsterdam onze hoofdstad is en waar Nederland precies ligt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij kwamen dit jaar met drie campers, van die grote bakbeesten, aan op een camping in Lancaster, PA. Deze camping heeft een wat vreemde layout en zeker met die grote dingen is het lastig inparkeren. Albert is oud-chauffeur en Ton eigenaar van een transportbedrijf en een kei in het geven van aanwijzingen. Albert heeft dus op aanwijziging van Ton alledrie die campers ingeparkeerd, zo, hup, draaien, sturen, kijken, staan.
Naast ons zat een grote groep buiten en na de derde camper kwam er spontaan applaus
. Eén ding was echter niet helemaal goed gegaan, onze camper stond 10 centimeter te ver naar voren voor de hookup van onze waterslang. Albert zet het ding dus een stukje terug en wijst en zegt: 'I missed it by 10 centimeters'.
Conclusie van de groep:'They must be Canadians' . Vanwege de centimeters in plaats van inches. Toen wij onze Halloweendecoraties gingen aanbrengen kwam de van de Wereldruiterspelen meegenomen 'Holland-vlag' te voorschijn. Verwarrming alom? Canadians? Of toch van Holland, Michigan?
Daar moest navraag naar komen! Onze overbuurvrouw is drie dagen van slag geweest dat ze mensen heeft ontmoet van 'overseas', all the way from the Netherlands
Naast ons zat een grote groep buiten en na de derde camper kwam er spontaan applaus

Conclusie van de groep:'They must be Canadians' . Vanwege de centimeters in plaats van inches. Toen wij onze Halloweendecoraties gingen aanbrengen kwam de van de Wereldruiterspelen meegenomen 'Holland-vlag' te voorschijn. Verwarrming alom? Canadians? Of toch van Holland, Michigan?
Daar moest navraag naar komen! Onze overbuurvrouw is drie dagen van slag geweest dat ze mensen heeft ontmoet van 'overseas', all the way from the Netherlands

- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Uit mijn reisverslag van onze eerste reis:
Zij was, zoals zovelen intussen, ook erg geïnteresseerd in waar we vandaan komen en het hoe en wat... Mensen zijn zowiezo heel erg aardig en echt niet alleen omdat je Nederlands bent, want dat kunnen ze natuurlijk aan je gezicht of de auto niet eens zien... Maar als ze dan bovendien horen dat je uit een ander land komt, dan willen ze echt het fijne er over weten. Trouwens, vaak worden we voor Scandinaviers of Duitsers uitgemaakt... Vandaag hoorde ik voor het eerst Rusland! Vaak zijn mensen ook zelf in Nederland geweest en zijn helemaal weg van Amsterdam... Nu ik daar zo over nadenk, hebben we dat best opvallend veel gehoord. Echt leuk al die gesprekken, dat zijn we helemaal niet gewend.
Zij was, zoals zovelen intussen, ook erg geïnteresseerd in waar we vandaan komen en het hoe en wat... Mensen zijn zowiezo heel erg aardig en echt niet alleen omdat je Nederlands bent, want dat kunnen ze natuurlijk aan je gezicht of de auto niet eens zien... Maar als ze dan bovendien horen dat je uit een ander land komt, dan willen ze echt het fijne er over weten. Trouwens, vaak worden we voor Scandinaviers of Duitsers uitgemaakt... Vandaag hoorde ik voor het eerst Rusland! Vaak zijn mensen ook zelf in Nederland geweest en zijn helemaal weg van Amsterdam... Nu ik daar zo over nadenk, hebben we dat best opvallend veel gehoord. Echt leuk al die gesprekken, dat zijn we helemaal niet gewend.
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
Ik zeg altijd Holland, near Germany.
In New York wisten verbazend veel Amerikanen wat over Nederland en ook waar het lag. In West Amerika niet, maar zoals hier al eerder opgemerkt; dat lijkt me logisch. Ik ken ook niet alle staten exact te liggen en al helemaal niet alle capitals.
Eenmaal in San Francisco kreeg ik van een Amerikaan allerlei Nederlandse voetbalnamen te horen. Vond ik wel grappig. Meestal denken ze dat het de Capital of Denmark is. Dan zeg ik niet helemaal maar laat het verder zo. Een keer een heel lief oud vrouwtje uit het midwesten gesproken die ook op vakantie was bij Avila Beach en zij vertelde mij dat ze het jaar daarvoor in Holland geweest was. Er over doorpratend was ze in Scandinavie geweest, maar dat heb ik zo gelaten. Ik snap best dat Europa voor hun één is.
In New York wisten verbazend veel Amerikanen wat over Nederland en ook waar het lag. In West Amerika niet, maar zoals hier al eerder opgemerkt; dat lijkt me logisch. Ik ken ook niet alle staten exact te liggen en al helemaal niet alle capitals.
Eenmaal in San Francisco kreeg ik van een Amerikaan allerlei Nederlandse voetbalnamen te horen. Vond ik wel grappig. Meestal denken ze dat het de Capital of Denmark is. Dan zeg ik niet helemaal maar laat het verder zo. Een keer een heel lief oud vrouwtje uit het midwesten gesproken die ook op vakantie was bij Avila Beach en zij vertelde mij dat ze het jaar daarvoor in Holland geweest was. Er over doorpratend was ze in Scandinavie geweest, maar dat heb ik zo gelaten. Ik snap best dat Europa voor hun één is.
-
- Amerika-expert
Net als Petra al zei, het is een hele normale vraag onder amerikanen, maar wij hoeven het niet vaak uit te leggen want mijn man heeft een sterk Boston accent en is een gezellige kletser
. Ik ben de stille die erg gesteld is op haar privacy maar wanneer het mij wordt gevraagt, dan zeg ik Boston, Mass. En als ze doorvragen, dan pas 'born and raised in the Netherlands.' En tot mijn grote verbazing heb ik nu een paar keer amerikanen ontmoet die Groningen kennen.

Dat hebben wij wel meer gehad dan één persoon. Ik trok ook grote ogen toen ze me enkele malen vroegen of ik van de noord of van de zuidkant wasLeenG schreef:Eén Amerikaan vroeg ons of we Vlamingen of Walen waren, toen was ik wel onder de indruk!Bramster schreef: Het geeft gewoon aan dat we een zeer klein en onbelangrijk landje zijn waar in de gemiddelde Amerikan niet geinteresseerd is.

De ranger in White Sands (Cliff) kende België ook goed, hij kende zelfs Tongeren en wist het liggen. Hij had net over de grens in Duitsland in het leger gezeten en is toen meermaals in België geweest.
Toffe peer die Cliff !!:

Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants