Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ESTA machines Brussels Airport

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

ESTA machines Brussels Airport

Bericht door headhunterke »

Hoi allemaal

Ik denk niet dat er al veel mensen van op de hoogte zijn, maar vanaf deze week, uiterlijk begin volgende week, komen er op Brussels Airport een aantal kiosken ('computerkes') waar reizigers naar de USA hun ESTA gratis kunnen invullen. Dus mensen die wat dollars willen besparen (en in de buurt van de luchthaven zijn ruim voor vertrek) kunnen het dus vanaf binnenkort ook op Zaventem invullen.
Persoonlijk ben ik niet zo gewonnen voor het idee, want in mijn ogen gaan nu veel mensen hun ESTA gewoon voor vertrek invullen, zonder eigenlijk goed te beseffen dat het wel 72 uur kan duren voor die toegewezen wordt. Imho zal het aantal mensen dat daardoor een vlucht mist aardig kunnen toenemen. Wel handig natuurlijk voor diegenen (zoals ik :p) die vaak (of zelfs soms) op de luchthaven komen: ff tijdens de pauze een ESTA invullen :thumbup: :lol:
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: ESTA machines Brussels Airport

Bericht door tcoppers »

Ik snap niet dat ueberhaupt nog mensen zijn die een reis boeken naar de States en
dan pas bij vertrek achter komen dat ze een ESTA formuier moeten invulen. :eh:

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
headhunterke
Amerikakenner

Je zou er van achter over vallen. Op elke vlucht naar de States toch steeds een paar mensen bij wie er helemaal geen ESTA is, en een handvol bij wie er een probleem blijkt te zijn. Er zijn dus wel degelijk mensen die niet helemaal op de wereld leven ;p
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik denk dat er wel gebruik zal worden gemaakt van die "computerkes" omdat ESTA dan gratis is. Zeker door Nederlanders...... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Mijn nichtje heeft laatst gebruik gemaakt van een computer op Zaventem, om haar ESTA op nieuw in te vullen, zij had op het thuis ingevulde formulier een cijfer verkeerd ingetoetst.
Het kostte haar opnieuw 14 dollar en 3 euro voor het gebruik van de computer.
Ik vraag me wel af of het dan inderdaad gratis is.
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

idd gratis zou ook mij verbazen
"Voor niks komt de zon op" zegden ze vroeger bij ons thuis. :)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Een ESTA aanvraag kost sowieso al $ 14,00, lijkt mij sterk dat BRU-airport deze kosten gaat dragen, misschien dat het gebruik van de computer gratis gaat worden maar je zal toch een credit card bij de hand moeten hebben voor de aanvraag zelf.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Ik ben het met Rob eens, dat het gebruik van de computer gratis is, maar je zult de Esta gewoon moeten betalen.
Rivel
Amerika-ontdekker

Bericht door Rivel »

Ik snap enkele niet het grote nut hiervan, waarom zou je helemaal naar Zaventem rijden om je ESTA in te vullent terwijl het ook gewoon thuis kan?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Omdat sommigen denken dat je dan die $14 niet moet betalen. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Mijn schoonzus had voor haar baas eens vergeten de ESTA in te vullen. Hij stond op de luchthaven en had op dat moment dan wel zijn esta kunnen invullen.
Groetjes,
Carine
headhunterke
Amerikakenner

Annie schreef:Mijn nichtje heeft laatst gebruik gemaakt van een computer op Zaventem, om haar ESTA op nieuw in te vullen, zij had op het thuis ingevulde formulier een cijfer verkeerd ingetoetst.
Het kostte haar opnieuw 14 dollar en 3 euro voor het gebruik van de computer.
Ik vraag me wel af of het dan inderdaad gratis is.
Toch is het zo. Wij hebben deze week briefing gekregen dat er aparte computers komen op het einde van rij 5 & 6 die GRATIS ESTA laat invullen. Ik vroeg me ook al af waarom het hier dan plots gratis kan...
Momenteel is het echter nog wel zo dat je nog moet betalen als je het op de luchthaven wil invullen. Maar daar komt dus wel degelijk verandering in.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Gaat de airport echt die 14 dollar betalen die een ESTA kost of is nu het gebruik van de computer gratis?
Ik ben bang als de ETSA daar gratis is dat niemand hem meer thuis invult, dat zal me een file geven.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Kan het niet zijn dat je niet moet betalen om daar de esta in te vullen, maar wel de esta zelf?
Dat ze 'gratis' in die zin bedoelen?
Groetjes,
Carine
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik denk ook dat ze de computer gratis ter beschikking stellen. Maar dat je de ESTA alsnog moet betalen.
Op Schiphol moet je 3€ betalen om die computer te mogen gebruiken?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
headhunterke
Amerikakenner

Zal ik ff moeten tripple checken, maar ik heb al 2 keer gevraagd of het wel degelijk gratis is, en dat was het volgens onze chef. Maar toch eens vragen of het nou echt helemaal is, of dat enkel de prijs van het computergebruik wordt bedoelt.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ga daar maar vanuit want het ESTA deel betaal je via C-C rechtstreeks aan Amerika zodra je op de site komt om een aanvraag te doen, zonder betaling kan je helemaal niet verder op de site.
Of weet je chef soms helemaal niet dat een ESTA aanvraag tegenwoordig $ 14,00 kost :wink:
headhunterke
Amerikakenner

Dat vond ik ook al een beetje bizar. Maar ja, misschien kan BIAC iets geforceerd hebben, wie weet :p
Als het niet volledig gratis is, zal ik wel even gaan klagen over het feit dat de communicatie niet geheel duidelijk is :p
Maar van zodra ze er staan, zal ik eens even een kijkje gaan nemen hoe het nu in feit zit.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

headhunterke schreef: Maar ja, misschien kan BIAC iets geforceerd hebben, wie weet :p
Right ;)

Ik denk ook dat er bedoeld wordt dat er niet betaald hoeft te worden voor de computer.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie »

Zelfs al was de ESTA echt gratis bij invullen op de luchthaven, zou ik daar geen gebruik van maken. Stel je vult die ESTA-aanvraag pas op de luchthaven in en hij wordt geweigerd. Dan zit je alsnog met de gebakken peren, mag je de VS niet in en heb je ook geen tijd meer om alsnog een visa bij de ambassade aan te vragen. Dan regel ik die ESTA liever ruim van tevoren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer