Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Laten schietclubs in het westen van de VS toeristen toe?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Jef
Amerika-ontdekker

Laten schietclubs in het westen van de VS toeristen toe?

Bericht door Jef »

Amerika is het land van vrij wapenbezit. Is er een plek in West USA waar toeristen ook een middagje aan deze "sport" deel kunnen nemen ?

Ik zag dit : http://www.thegunstorelasvegas.com/rental.htm ,maar dat is volgens mij alleen voor inwoners weggelegd en niet voor toeristen.
Mack
Amerika-expert

Re: Kan dit ?

Bericht door Mack »

Jef schreef:Amerika is het land van vrij wapenbezit.
:hm:
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Kan dit ?

Bericht door Njit »

Jef schreef:Amerika is het land van vrij wapenbezit. Is er een plek in West USA waar toeristen ook een middagje aan deze "sport" deel kunnen nemen ?
Er zijn zat plekken waar je even met een machinegeweer op kartonnen borden mag schieten.

Las Vegas kan dit inderdaad ook..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Jef
Amerika-ontdekker

Bericht door Jef »

Ook als toerist ?
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Dat kan zelfs in Nederland!!!!!!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Vlgs. mij kun je gewoon daarnaartoe en jezelf uitleven. Ik denk wel dat ze om legitimatie (paspoort) zullen vragen en er kan een minimum leeftijd gelden. Je koopt geen wapen en je gaat er ook niet de publieke weg mee op, dus ik zie geen probleem.
Maar je kunt ze emailen, dus vraag het even zou ik zo zeggen !
Laurens
Amerika-ontdekker

Bericht door Laurens »

Waarom wil je eigenlijk zo graag schieten?
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Laurens schreef:Waarom wil je eigenlijk zo graag schieten?
LOL
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Sommigen oefenen ergens anders :wink:
Afbeelding
Jef
Amerika-ontdekker

Bericht door Jef »

Nooit in dienst gezeten en nu een keer de kans. Lijkt me leuk. Weer eens wat anders dan paintball :D
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Jef schreef:Nooit in dienst gezeten en nu een keer de kans. Lijkt me leuk. Weer eens wat anders dan paintball :D
Ga in dienst, zou ik zeggen. Of de nationale reserve ofzo...
Mack
MW Drawings

Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Mack schreef:
Jef schreef:Nooit in dienst gezeten en nu een keer de kans. Lijkt me leuk. Weer eens wat anders dan paintball :D
Ga in dienst, zou ik zeggen. Of de nationale reserve ofzo...
Of koop een 2de hands NES met een Lightgun. Kun je op eendjes schieten enzo :) Kost niks meer op Marktplaats..

Afbeelding
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Njit schreef:Of koop een 2de hands NES met een Lightgun. Kun je op eendjes schieten enzo :) Kost niks meer op Marktplaats..
Of je gaat in Venlo wonen en je schiet op kindjes op het schoolplein... :?
Mack
MW Drawings

Jef
Amerika-ontdekker

Bericht door Jef »

Ik snap niet waarom ik van jullie niet gewoon mag schieten in de U.S.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Een simpel antwoord:
GUNS KILL

Maar uiteraard mag jij van ons je best wel gaan uitleven met een machinegeweer. Ieder z'n hobby....

Ik vond je openings-tekst ook niet zo heel sterk trouwens. Vrij wapenbezit is er ook in de USA niet. Je hebt er alleen het RECHT tot het dragen van wapens.
Ook in de USA ben je aan regels gebonden (die dan wel weer staatgebonden zijn en soms niet zoveel voorstellen). Maar het is er echt geen Wilde Westen...
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Jef schreef:Ik snap niet waarom ik van jullie niet gewoon mag schieten in de U.S.
Hallo jef
Van mij mag je zoveel als je wilt. Alleen jij noemt het sport. Daar is het oefening met of het uitproberen van een wapen. Dat heeft dus niets met sport te maken. Als je de schietsport wilt bedrijven zijn er Nederland ook zat mogelijkheden. Wat ik van Nederlanders die geschoten hebben in Amerika gehoord en gezien heb is alleen maar stoere” ” verhalen en afbeeldingen waarop zij met een zo groot mogelijk wapen staan afgebeeld. Op mij maakt dat geen indruk. Je ziet en hoort dagelijks de ellende die een dergelijk wapen te weeg brengt.
Harm
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Njit schreef:Ik vond je openings-tekst ook niet zo heel sterk trouwens. Vrij wapenbezit is er ook in de USA niet.
Precies... Je zette een verkeerde toon (vandaar mijn :hm: )

Dat jochie van 14 dat in Venlo op een schoolplein schoot vanuit zijn zolderraampje (en bleef schieten tot de politie het wapen uit zijn handen trok) vond wapens ook "cool" enzo... Het feit dat je er verschrikkelijke dingen mee kan doen, en dat ze daardoor niet cool zijn, was niet tot hem doorgedrongen...
Mack
MW Drawings

Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Njit schreef:Een simpel antwoord:
GUNS KILL

Niet per definitie, hoor. Meestal komt dat door de bedieners ervan :wink:

Het zal jullie misschien verbazen hoeveel mensen lid zijn van een schiet- of schuttersvereniging of een jachtvereniging. Er bestaat zelfs zoiets als "schietsport". Ik durf zelfs te beweren dat de beoefenaars van deze sport niet de intentie hebben een levend wezen te vermoorden (behalve de jagers dan). Ik denk dat veel jongens/mannen stiekum wel eens zouden willen schieten. Hoeveel van ons hadden vroeger als kind een speelgoedpistooltje?

Het moraal van mijn verhaal: Als Jef graag eens een x wil schieten, dan moet dat gewoon kunnen. Onder bepaalde voorwaarden, bijvoorbeeld lid zijn van zo'n vereniging, is dat ook gewoon toegestaan, óók in Nederland. Ik ga er in elk geval vanuit dat Jef heel goed weet waar hij eventueel mee bezig gaat zijn, en dat hij de mogelijke gevaren van een geweer kent. Het is niet aan ons om hem op te voeden of om hem ongewenst advies te geven.

Jef, ik kan je een beetje wijzer maken, maar niet helemaal. Ik heb zelf namelijk helemaal niks met wapens en daarom geen zin me verder in de mogelijkheden om te kunnen schieten in Amerika te verdiepen. Maar ik weet van een neef uit LA dat je daar bij schietclubs terecht kunt. Alleen moet je er vaak wel lid van zijn, maar het meenemen van introducees is toegestaan. Maar misschien kun je ook als toerist hier een baan huren. Dit zou je dus verder kunnen uitzoeken.

Ook zijn er bepaalde plekken waar je onder bepaalde restricties mag schieten. Ik dacht in de woestijn, in Nevada of Arizona. Daar is schieten toegestaan als er rondom jou, binnen een bepaalde straal, geen mens, huis, weg of iets dergelijks aanwezig is. Moet je alleen wel zelf je schietijzer meebrengen. Maar dat zou ik dan weer niet vanuit huis doen
:wink:

Groetjes, Jez
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Jez schreef:Hoeveel van ons hadden vroeger als kind een speelgoedpistooltje?
Ikke niet hoor... Ik had alleen maar speelgoedvrachtwagentjes :D :D
Mack
MW Drawings

Jef
Amerika-ontdekker

Bericht door Jef »

Begrijp nog steeds die agressieve toon niet. Ik vroeg toch alleen om informatie. Het is flauw om een openingszinnetje af te kraken. Je moet toch een verhaaltje maken, voordat je met een vraag komt ?

Waarom zo agressief op de persoon gericht. Komt de vrede ook niet echt ten goede, lijkt me.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer