Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

3 verschillende vragen over reis west 2012

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Blondie88
Amerika-ontdekker

3 verschillende vragen over reis west 2012

Bericht door Blondie88 »

Wij gaan volgend een rondreis maken door het westen. Onze route ziet er als volgt uit:
Salt Lake City
Jackson Hole (vanuit hier willen we Grand Teton bezoeken)
Yellowstone
Overnachtingsplaats nog onbekend
Arches
Bryce Canyon
Zion
Page
Grand Canyon
Las Vegas
Yosemite
San Francisco
San Luis Obispo
Los Angeles
en omdat we er zijn met 4th of July wilde we dit gaan vieren in NY, mits dit uitkomt in het budget.. Dus dat is nog even de vraag..

Nu hebben we alleen nog enkele vragen:
1) We hebben een vlucht gevonden voor de heenweg: Amsterdam - Detroit - Salt Lake City. We hebben hier 1.45 uur overstaptijd. Is dit voldoende?
2) Wat voor auto zullen we nodig hebben? We zijn met twee personen. Omdat mijn vriend in zijn eentje rijd willen we graag een auto met cruisecontrole. Hebben alle auto's dit in amerika? Wat voor auto raden jullie ons aan?
3) Nu heb ik gehoord dat je de dekentjes die je krijgt in het vliegtuig mee mag nemen.. is dit waar?

Ik twijfel erg over de auto. Het lijkt me geweldig om een SUV te rijden, alleen van t geld dat we er mee zouden besparen om een middenklasse auto te kiezen, kunnen we misschien wel in NY een nachtje blijven voor de 4th of July..

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!!
Hockey
Amerika-expert

Re: 3 verschillende vragen over reis west 2012

Bericht door Hockey »

1) Moeilijk te zeggen of dit voldoende is. Je komt hier de VS binnen en zal hier dus door immigrations moeten gaan. Dat is hetgeen wat tijd kost. Aan de andere kant zal Salt Lake City airport niet zo druk zijn als bijvoorbeeld LAX, of JFK.

2) Niet alle auto's hebben cruise control. Mijn advies zou zijn om toch wel een Toyota Camry of gelijkwaardige grootte te nemen, je rijdt flinke afstanden. Je kan ook een intermediate SUV. Bij Alamo in LA krijg ik dan meestal een Hyundai Santa Fe of Kia Sorento mee. Behoorlijk grote auto´s. Kijk hiervoor op eautohuur.nl of usareisen.de.

3) Bij mijn weten mag dit niet.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hockey schreef: Aan de andere kant zal Salt Lake City airport niet zo druk zijn als bijvoorbeeld LAX, of JFK.
Port of Entry is Detroit niet SLC
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Blondie88 schreef:1) We hebben een vlucht gevonden voor de heenweg: Amsterdam - Detroit - Salt Lake City. We hebben hier 1.45 uur overstaptijd. Is dit voldoende?
Mijn ouders zijn nu twee keer vanaf Amsterdam via Detroit gevlogen, en beide keren waren ze ontzettend snel door Immigrations heen. Behaalde resultaten uit het verleden bieden echter geen garanties voor de toekomst, maar Detroit is niet megagroot en hoewel het niet bijzonder ruim is denk ik dat het wel voldoende zal zijn.
Blondie88 schreef:2) Wat voor auto zullen we nodig hebben? We zijn met twee personen. Omdat mijn vriend in zijn eentje rijd willen we graag een auto met cruisecontrole. Hebben alle auto's dit in amerika? Wat voor auto raden jullie ons aan?
Neem inderdaad niet een te kleine auto. Je gaat flinke afstanden afleggen, en zeker als je vriend de enige bestuurder is wil je ook voor hem een auto die prettig zit en prettig rijdt. Kijk bijvoorbeeld eens bij usareisen.de naar de midsize SUV (formaat Toyota RAV4/Ford Escape/Jeep Liberty/Kia Sorento). Dit is een leuke maat, ze rijden prima, en je hebt met z'n tweeën ook ruim voldoende bagageruimte. De meeste huurauto's - zeker de genoemde types - hebben tegenwoordig wel cruise control (behalve als je Compact of Economy klasse boekt, wellicht).
Blondie88 schreef:3) Nu heb ik gehoord dat je de dekentjes die je krijgt in het vliegtuig mee mag nemen.. is dit waar?
Mijn wedervraag: waarom zou je die dunne kleine dingen mee willen nemen? Ik weet dat sommige mensen het wel doen, en dit (afhankelijk van de huurauto) dan gebruiken om over de bagage heen te leggen zodat het niet zo opvalt wat er in de auto staat als je naar binnen kijkt, maar dat is niet per se nodig om te doen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Blondie88
Amerika-ontdekker

Bericht door Blondie88 »

Dank jullie wel voor de reacties!

De dekentjes uit het vliegtuig zouden we inderdaad willen gebruiken om over de bagage heen te leggen, mits we deze natuurlijk mee zouden mogen nemen. Anders houdt dat gewoon op. We hebben twee knalrode koffers, dus vandaar dat we het een veilig gevoel vinden als deze niet zo opvallen.

De overstaptijd zal dus een gok blijven, ondanks dat het daar niet druk is. Hoe zit het eigelijk met inchecken voor de vlucht naar Salt Lake City? Hier in NL is het zo dat je ongeveer 1.5 tot 2 uur van te voren aanwezig moet zijn en de de balie's een half uur van te voren sluiten. Is dit in USA ook zo?
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Een fleece dekentje voor over de koffers kan je ook bij een Walmart oid kopen voor $2.50.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Blondie88 schreef: Hoe zit het eigelijk met inchecken voor de vlucht naar Salt Lake City? Hier in NL is het zo dat je ongeveer 1.5 tot 2 uur van te voren aanwezig moet zijn en de de balie's een half uur van te voren sluiten. Is dit in USA ook zo?
Je hoeft niet in te checken voor je tweede vlucht, de boardingtickets voor die vlucht krijg je al op Schiphol, het is dus alleen een kwestie van de juiste gate zoeken en aan boord gaan zodra dat mag.
Wij konden op onze laatste reis zo via immigration, customs en security doorlopen naar ons vlogende toestel en daar gelijk aan boord hiervoor hadden we precies 35 minuten nodig dus het kan snel.
Dit was wel op PHL niet op Detroit maar ook dat is een overzichtelijk en niet te groot vliegveld.
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Volgens mij is het zo dat als een connectie qua tijd niet te doen is hij ook niet als optie wordt aangeboden. Mocht het door omstandigheden (weer/technisch mankement) niet mogelijk zijn om je connectie te halen dan is de maatschappij verantwoordelijk voor een alternatief.
Kilian
Amerika-newbie

Bericht door Kilian »

Let er wel op dat je de koffers moet ophalen na je eerste vlucht en moet afleveren bij de balie/een andere band. Op de terugweg hoeft dit niet (als die een tussenstop heeft).
Blondie88
Amerika-ontdekker

Bericht door Blondie88 »

Nou ik denk dat we dan mooi die vlucht gaan boeken. Het lijkt me ideaal om niet 6uur te hoeven wachten op het vliegveld.

Nu heb ik nog een vraag. Wij willen toch op de 4th of july in NY zijn. Hebben jullie aanraders van hotels? Vorig jaar hebben we overnacht in het Ameritania Hotel. Is het nu juist slimmer om dichterbij het vuurwerk een hotel te boeken?
Erwinh
Amerikafan

Bericht door Erwinh »

Fleece dekentjes mogen niet meegenomen worden uit het vliegtuig. Transfers van korte duur kunnen altijd mits ze alszodanig worden aangeboden. Je loopt het risico dat je een vlucht mist, maar dan stap je gewoon op de volgende vlucht. Die gaan daar net zo vaak als de bus hier :wink:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dekens in het vliegtuig mogen niet meegenomen worden. Vaak worden ze ingezameld vlak voor aankomst.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer